Auteur
|
Bericht
|
Gruijt
Forum berichten: 141
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 13:16
|
|
Was gister een mooie rit zeg. Goede beurt van Menchov. Als ie niet in elkaar zakt gaat ie de Giro winnen hoor. Zou mooi zijn. Al blijft het een Rus, dus waar zijn we eigenlijk blij om?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 19:26
|
|
Citaat: Was gister een mooie rit zeg. Goede beurt van Menchov. Als ie niet in elkaar zakt gaat ie de Giro winnen hoor. Zou mooi zijn. Al blijft het een Rus, dus waar zijn we eigenlijk blij om?
Al die Nederlanders doen alles voor hem en hij gaat gewoon de Giro winnen.
Bij de Tour komt Gesink er ook nog es bij.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 11:06
|
|
Ik hoop dat Menchov hem gaat winnen maar Saestre maakt op mij ook een erg sterke indruk. Ik denk dat Menchov wel sterker is dan Di Luca en Basso. vandaag een korte rit van 89km maar wel met een hele lange eindklim, als Menchov hier bij Saestre kan blijven of maar wienig verliest denk ik dat Rabo een goed kans heeft. Vandaag is denk ik heel belangrijk voor Menchov en Rabobank! Als hij zondag met het roze rome binnen rijdt... in een woord ge-wel-dig!! ik gun het Rabo naar de teleurstelling in de Tour vorig jaar... ik blijf er bij dat ze rasmussen een geld-boetehadden moeten geven en hem de tour hadden moeten laten winnen!
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 11:22
|
|
Citaat: Ik hoop dat Menchov hem gaat winnen maar Saestre maakt op mij ook een erg sterke indruk. Ik denk dat Menchov wel sterker is dan Di Luca en Basso. vandaag een korte rit van 89km maar wel met een hele lange eindklim, als Menchov hier bij Saestre kan blijven of maar wienig verliest denk ik dat Rabo een goed kans heeft. Vandaag is denk ik heel belangrijk voor Menchov en Rabobank! Als hij zondag met het roze rome binnen rijdt... in een woord ge-wel-dig!! ik gun het Rabo naar de teleurstelling in de Tour vorig jaar... ik blijf er bij dat ze rasmussen een geld-boetehadden moeten geven en hem de tour hadden moeten laten winnen!
Tot aan de col een strak tempo rijden waarbij je een groep ongevaarlijke renners een eind weg laat rijden zodat ze de dagzege kunnen pakken. Scheelt je ook wat aanvallen op de slotklim. Op de klim Di Luca blijven volgen en Sastre en Basso mogen van mij best iets wegrijden zolang Menchov maar niet meer dan 45 seconden verliest maximaal. Het liefst zie ik Menchov ook de rit pakken en iedereen zoek rijden maar hij moet zich niet opblazen door op elke aanval te reageren. De roze trui telt en de etappe is minder belangrijk.
Ik denk dat Rabo er achteraf heel goed aan heeft gedaan om Rasmussen uit de tour te halen. Stel hij had de Tour gewonnen en was NA de Tour de zege ontnomen, dat had je als ploeg zijnde veel meer negatieve publiciteit en een slechte naam in het peloton opgeleverd. Wie heeft het nu nog over Rasmussen? Bijna niemand toch, je hoort 10x meer over de afgepakte Tour/ Vuelta zeges dan over het geval Rasmussen. Bovendien was het voor het gehele wielrennen als sport zijnde ook de beste oplossing. Ik denk dat nog een papieren zege na afloop de sport veel meer schade had berokkent.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 11:30
|
|
Vandaag Di Luca in de gaten houden zoals maandag, als Sastre gaat zal ook Di Luca meegaan aangezien hij zijn positie ook wilt vasthouden en niet verliezen aan Sastre...
|
Jaspertje
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 13:16
|
|
Zes Rabobank-renners zijn zeker van deelname aan de Tour de France. Dit bevestigde een woordvoerder dinsdag. 'Dat is de kern van de ploeg, die in januari bekend werd gemaakt. Bij goede gezondheid gaan zij naar de Tour.' De zes zijn Denis Menchov (foto), Laurens ten Dam, Juan Antonio Flecha, Óscar Freire, Juan Manuel Garate en Robert Gesink.
De overige drie renners worden later aangewezen. 'Uit negen man wijzen we drie renners aan. Tot de deadline op 1 juli zijn er nog een aantal wedstrijden.' De Ronde van Frankrijk begint op 4 juli in Monaco. Tot die tijd staan onder meer nog de Dauphiné Libéré en de Ronde van Zwitserland op het programma.
Voor de resterende drie plekken maken onder andere de Nederlanders Stef Clement, Joost Posthuma, Bram Tankink en Pieter Weening een kans.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 13:20
|
|
Welkom, Jaspertje!
Zou je wel de regels willen lezen en de bron van dit stukje erbij willen zetten aub. Dank je!
|
023
Forum berichten: 18
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 13:35
|
|
Vandaag naar Blockhaus.. een relatief korte etappe maar ik meen een slotklim van meer dan 20 km. Ik denk dat Menchov geen of weinig tijd zal gaan verliezen vandaag, ik maak me meer zorgen voor morgen want dan word er begonnen met een grote col. De kans is groot dat LPR en Liq. tempo gaan rijden op de begin col.De meeste kenners zullen dan wel weten dat de Rabo ploeg ontploft en de Italianen hopen natuurlijk dat menchov ge-isoleerd komt te zitten. Menchov krijgt nog een groot voordeel en dat is de laatste etappe: een tijdrit over rond de 15 km. ik denk dat we kunnen zeggen dat Menchov de Giro eigenlijk al gewonnen heeft..
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 13:50
|
|
023, dat vind ik wel een heel erg gewaagde uitspraak, je hebt nog aankomsten bergop op Blockhaus en Vesuvius.. Di luca staat op nog geen 40 seconden en vergeet ook Sastre niet he (vorig jaar naar l'alpe d'huez)..
Menchov is heeft de Giro zeker en vast nog niet binnen...
Verder zal LPR niet iedereen eraf kunnen rijden, je hebt altijd nog Ten Dam en Ardilla die mee zouden moeten kunnen.. Vooral Ten Dam
|
023
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 19:06
|
|
Pelizotti heeft gewonnen.. di luca toch nog 5 sec voorsprong en 8 bonificatie seconde gepakt op Menchov. Sastre is door het ijs gezakt en basso kwam ook net tekort.
Ik was idd Vesuvius vergeten, maar die klim is minder steil dan vandaag. als Menchov morgen en overmorgen in di Luca's wiel kan blijven en dat Di luca op ze hoogst nog wat bonificatie kan pakken, moet Menchov aan de tijdrit voldoende hebben om de giro binnen te halen..
tevens vandaag eerste etappe ronde van Belgie gewonnen door de grote klasbak Ivanov(winnaar AGR) voor Greame brown.
overigens vind ik dat de ploegleiders die brown weg moeten sturen want die gozer vind ik een grote flop. In de jeugd teams zitten snellere jongens dan brown en voor die jongens zou het natuurlijk super zijn om ervaring op te doen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 19:23
|
|
Allereerst enorme klasse van Di Luca die het steeds blijft proberen. Vandaag lukte het ook gedeeltelijk door winst op Menchov, alleen jammer voor Di Luca dat Garzelli hem nog voorbij ging. Ik zie Menchov wel gewoon de Giro pakken en zorgt voor een groot succes voor de Rabobank.
Citaat: tevens vandaag eerste etappe ronde van Belgie gewonnen door de grote klasbak Ivanov(winnaar AGR) voor Greame brown.
overigens vind ik dat de ploegleiders die brown weg moeten sturen want die gozer vind ik een grote flop. In de jeugd teams zitten snellere jongens dan brown en voor die jongens zou het natuurlijk super zijn om ervaring op te doen. Brown vond ik de voorgaande jaren vrij slecht en kreeg als beloning steeds een contract bij Rabobank. Dit jaar vind het een goede renner voor de Belgische/Nederlandse koersen. Hij kan vrij goed in waaiers rijden en heeft ook een goede sprint. Ik verwacht dat die ook komend jaar bij de Rabobank fietst. Dat komt mede doordat Coen Vermeltfoort klierkoorts heeft, waardoor dit seizoen een verloren jaar is.
|
023
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 19:41
|
|
Brown kan wel behoorlijk sprinten maar ik vind dat hij zo dom rijd. Ligt altijd tussen de valpartijen, of is verkeerd geplaatst vanaf zo'n 1 km voor de streep. dit seizoen rijd hij beter maar ik persoonlijk vind het niks..(helaas).
Raboploeg met Menchov natuurlijk een top prestatie tot nu toe, maar over het algemeen vind ik dat rabo over te weinig afmakers beschikt. Rede dat de Raboploeg minder gewonnen heeft dan andere jaren is natuurlijk de blessure van Freire geweest.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 22:43
|
|
Mooie dag voor het Neerlandse wielrennen..
Nikki Terpstra wint een etappe in de DL, dankzij zijn goede tijdritcapaciteiten pakt hij ook de leiderstrui..
|
023
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 23:01
|
|
Ja geweldig voor terpstra, de overwinning en de leiderstrui. Morgen een tijdrit over pak en beet 40 km. Word moeilijk voor Terpstra om de trui in handen te houden, Met andere sterke tijdrijders die morgen gaan knallen. Aan Terpstra de eer om de kracht van de leiderstrui te bewijzen door morgen een onwijs snelle tijd neer te zetten.
|
023
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 14:49
|
|
Citaat: Eigenlijk kwam alleen Colom nog in de buurt. Maar ik zeg, binnen nu en 2 weken wordt Colom geschorst vanwege doping, maar ik heb geen idee waarom. Gewoon gevoel.
Voor mijn zijn de prestaties van Colom helemaal niet opvallend. Paar jaar geleden reed die ook goed tijdens Parijs-Nice en Ronde van het Baskeland waarin die beide keren als 3e eindige. Vorig jaar zat die bij Astana waar die zijn koersen niet mocht rijden en in de grote rondes moest knechten voor Contador.
zojuist op NOS teletekst pagina 667
gemeld dat Colom positief is bevonden op gebruik van epo.
SCHANDE
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 17:08
|
|
Citaat: Eigenlijk kwam alleen Colom nog in de buurt. Maar ik zeg, binnen nu en 2 weken wordt Colom geschorst vanwege doping, maar ik heb geen idee waarom. Gewoon gevoel.
Voor mijn zijn de prestaties van Colom helemaal niet opvallend. Paar jaar geleden reed die ook goed tijdens Parijs-Nice en Ronde van het Baskeland waarin die beide keren als 3e eindige. Vorig jaar zat die bij Astana waar die zijn koersen niet mocht rijden en in de grote rondes moest knechten voor Contador.
zojuist op NOS teletekst pagina 667
gemeld dat Colom positief is bevonden op gebruik van epo.
SCHANDE
Oee ik ga geld vragen voor mijn waarzeggerskwaliteiten. Nee echt schandalig! Dat maakt het wielrennen kapot!
Terpstra spartelt nu nog wat, maar die gaat zijn trui verliezen. Goede dag voor de rabo met 4 rijders in top 13.
5e Clement
6e Moerenhout
11e Geesink
13e Posthuma!
Goede prestatie!
|
023
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 17:25
|
|
terpstra veel tijd verloren, maar ook erg amateuristisch om geen extra tijdritfiets bij te hebben..
en de rabo's als collectief toch zeer netjes inderdaad. Vooral knap hoe Gesink zich onwijs ontwikkeld heeft op gebied van tijdrijden. En ook het rijden van Moerenhout de laatste weken. ik zie de tour gunstig te gemoet en ik denk dat rabo één van de sterkste ploegen heeft die ze ooit gehad hebben.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 18:57
|
|
Morgen op NED1, vanaf ca. 18.15, Eén Vandaag met EPO gebruiker Bernhard Kohl (artikeltje), die zijn zegje gaat doen, o.a. over Rabo..
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 19:45
|
|
Citaat: ), die zijn zegje gaat doen, o.a. over Rabo.. Ik weer hier echt kotsmisselijk van om alleen het wielrennen te beschuldigen van doping in de sport. Prima dat ze dat aanpakken maar dan iedereen gelijk. Het voorbeeld Operacion Puerto. Er stonden voor het merendeel wielrenners in die lijst maar ook grootheden uit de Spaanse sport. Denk maar aan voetballen en tennis. Voor mijn was het ook geen verrassing dat Spanje vorig jaar veel succes had in de grotere sporten.
Hier een artikel met de ex-vrouw Eufemiano Fuentes http://www.laprovincia.es/secciones/not ... e-abajo(in het Spaans).
Samenvatting
Citaat: "Ik weet uit ervaring wat er is gebeurd tijdens de Olympische Spelen van Barcelona in 1992 en daarna. Ik ben een Doos van Pandora. Als die ooit geopend wordt, zal de sport worden geruïneerd. Ik zwijg nog, maar als ik ga spreken is het om bepaalde mensen die bij dit wereldje betrokken zijn te gronde te richten."
Nu verder over de zaak Kohl. Verder is de zaak Kohl wel interessant want op die lijst staan ook langlaufers en biatleten wat een hele grote sport is in Duitstenland. Waarom doet de Nederlandse media niks mee met het verhaal van Simon Vroemen had dezelfde manager als meneertje Kohl namelijk Matschiner die ook opgepakt is in het verhaal Humanplasma. Even artikel over Vroemen .
Citaat: MANAGER VAN VROEMEN (en Bernhard Kohl) SPIL IN DOPINGNETWERK
AMSTERDAM, woensdag
(Telegraaf) De naam van oud-atleet Simon Vroemen blijft opduiken in allerhande dopingaffaires. Vroemen, zelf verwikkeld in twee dopingzaken, werd de laatste jaren van zijn carrière begeleid door de Oostenrijkse manager Stefan Matschiner. Volgens Vroemen zelf was Matschiner bovendien een goede vriend. Matschiner blijkt nu ook de manager te zijn van wielrenner Bernhard Kohl, de verrassende nummer drie van de laatste Tour de France. Kohl werd onlangs positief bevonden op de epo-variant cera en bekende schuld.
In Oostenrijk ligt Matschiner zwaar onder vuur. Stukje bij beetje wordt hij ontmaskerd als een belangrijke spil in een uitgebreid dopingnetwerk, met vertakkingen naar andere landen in Europa, waaronder Nederland. Op de website van Matschiners managementbedrijf ISC (International Sports Agency) staat een overzicht van zijn huidige cliëntèle. De naam van Vroemen is van de lijst verdwenen, maar de namen van twee andere Nederlandse atleten (1500 meterloopster Adriënne Herzog en hinkstapspringer Fabian Florant) staan nog wel vermeld. Herzog is de ex-vriendin van Vroemen.
Op de lijst prijken verder ook namen van verdachte atleten zoals de Sloveense steepleloper Bosjan Buc (oud-trainingsgenoot van Vroemen) en de Bulgaarse sprintster Ivet Lalova (met 10,77 op de 100 meter zesde op de wereldranglijst aller tijden). Daarnaast onderhoudt Matschiner zeer nauwe banden met de Oostenrijkse dopingexpert Walter Mayer en de voormalige DDR-arts Helmut Stechemesser. De laatste was de afgelopen jaren trainer van Vroemen én van Herzog. Daarnaast begeleidde hij nog een flink aantal andere atleten, van wie nog enkelen werden betrapt op epo, zoals 800 meterloopster Jolanda Ceplak en marathonloopster Susanna Pumper. Mayer is door het IOC tot en met 2010 geschorst vanwege zijn betrokkenheid bij bloeddoping van de Oostenrijkse langlaufers tijdens de Winterspelen van 2002 in Salt Lake City.
De populaire atletieksite www.losseveter.nl publiceert vandaag een grafisch overzicht dat het dopingnetwerk rond Matschiner nauwkeurig in kaart brengt.
Vroemen, nog altijd Europees recordhouder op de 3000 meter steeple-chase, testte na een wedstrijd in Cottbus (11 juni) positief op de anabole steroïde metandiënon, een spierversterker die ook herstelbevorderend werkt. Ook de contra-expertise viel later positief uit. Het Instituut Sportrechtspraak behandelt de zaak. Vorige maand vond een besloten hoorzitting plaats, komende maand is de uitspraak.
Verder is Vroemen nog in een andere dopingzaak verwikkeld. Telesport onthulde in juli dat hij zich tijdens de EK atletiek in Göteborg (2006) schuldig had gemaakt aan een illegale infusie, waarna hij ziek werd en zich moest afmelden voor de finale op zijn onderdeel. De Nederlandse dopingautoriteit onderzoekt deze zaak en verwacht eveneens volgende maand met een rapportage naar buiten te komen.
Overigens bestaat de mogelijkheid dat urine en bloed van Vroemen nogmaals onderzocht zullen worden op de aanwezigheid van de epo-variant cera. In Cottbus onderging Vroemen een urinecontrole, maar kort daarna werd hij bij de Europa Cup in het Portugese Leiria (22 juni) nogmaals gecontroleerd. Bij die gelegenheid werd er wél bloed afgenomen. Herman Ram, directeur van de Nederlandse Dopingautoriteit, stelt in zijn algemeenheid dat heranalyse volgens de regelgeving mogelijk is indien aan alle voorwaarden is voldaan. Zo moet er nog voldoende urine en/of bloed voorhanden zijn, moet het onder de juiste omstandigheden bewaard zijn en moet ook de verzegeling intact zijn.
Eerder werd al bekend dat het IOC alle stalen van de Olympische Spelen in Peking opnieuw laat onderzoeken op de aanwezigheid van cera. Het gaat om meer dan vijfduizend ingevroren stalen. De resultaten zullen aan het Wereld Anti Doping Agentschap (WADA) worden overgedragen.
In Oostenrijk wordt de rol van Matschiner nadrukkelijk onderzocht. In een interview met de krant Kurier bagatelliseert hij zijn contact met Mayer, maar ook met Vroemen. Matschiner: „Vroemen woont meer dan duizend kilometer bij me vandaan. Ik zag hem driemaal per jaar bij wedstrijden. Sporters zijn volwassen mensen. Ik begeleid dertig atleten. Dan zit er altijd wel iemand bij die de boel belazert.” Matschiner zegt overigens dat de positieve controle van Vroemen „mogelijk het gevolg is van het gebruik van een anti-astmaspray”. Deskundigen sluiten dat echter uit.
Juist ja, ze stoppen het liever in de doofpot wat ook met het vrouwentennis is gedaan denk maar aan de zusjes Williams die opeens last hadden van een blessure een jaar lang. Toeval of niet. Ik hoop echt dat alles uitkomt, maar dan moet iedereen gelijk behandelt worden en niet bepaalde mensen van een sport.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 16:02
|
|
Nog eventjes en het begint weer: Le tour de France..
Dit jaar voor het eerst sinds lange tijd weer 2 nederlandse ploegen.
Ook doen er 11 nederlanders mee:
Rabobank
Laurens ten Dam
Robert Gesink
Stef Clement
Joost Posthuma
Skil-Shimano
Kenny van Hummel
Piet Rooijakkers
Albert Timmer
Koen de Kort
Quick Step
Steven de Jongh
Milram
Nikki Terpstra
Silence Lotto
Thomas Dekker
Favorieten wat mij betreft:
Geel: Contador, Menchov, Evans, Sastre
Wit: Schleck (Andy), Kreuzinger, Gesink
Groen: Freire, Cavendisch, Boonen(mits hij mee mag doen)
Bollen: Geen uitgesproken favoriet.
Ploegenklassement: Astana
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 16:52
|
|
Zijn er nog mensen die meedoen aan de tourpoule van de Telegraaf?
hier de link voor mensen die willen meedoen:
http://tourpoule.telesport.nl/
|
Gruijt
Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 17:16
|
|
Ik heb zelf ook een Tourspel gemaakt. Doe ik al een paar jaar. € 5,- inleg.
Als je mee wilt doen, kijk dan op www.cvfb.nl
Kunnen we kijken welke Ajax-supporter de beste wielerkenner is.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 21:05
|
|
Ik denk dat de bollen dit jaar voor de Fransman van Skil gaat worden, Hivert!
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 21:10
|
|
Citaat: Ik denk dat de bollen dit jaar voor de Fransman van Skil gaat worden, Hivert!
Het ligt eraan of er veel finishes bergop zijn. Als dit het geval is dicht ik Contador de meeste kansen toe. Zo niet dan denk ik Moncoutie. Ik denk dat hij in het algemeen tekort komt door zijn tijdritten en dat hij dan geen echte bedreiging vormt, dus hij kan dan goed punten sprokkelen.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 21:20
|
|
Citaat: Ik denk dat de bollen dit jaar voor de Fransman van Skil gaat worden, Hivert!
Het ligt eraan of er veel finishes bergop zijn. Als dit het geval is dicht ik Contador de meeste kansen toe. Zo niet dan denk ik Moncoutie. Ik denk dat hij in het algemeen tekort komt door zijn tijdritten en dat hij dan geen echte bedreiging vormt, dus hij kan dan goed punten sprokkelen.Ik denk dat Moncoutie iets te vroeg heeft gepiekt, hij was in de DL echt super!
Jammer dat Fuglsang niet meedoet, dat gaat een grote worden. Voor de rest moet Garate toch wel heel goed gaan rijden eer ik tevreden met hem kan zijn, want voor mij is het toch wel de grootste miskoop aller tijden!
|