Auteur
|
Bericht
|
Rein
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 15 feb 2009 22:51
|
|
Citaat:
De Spaanse Ajacied Gabri raakte geblesseerd aan zijn hoofd. De middenvelder werd in de eertse helft al gewisseld voor Vuron Anita, en werd direct naar het ziekenhuis gebracht.
Gabri werd tweemaal getroffen aan zijn hoofd tijdens kopduels, waarna het ook logish is dat hij niet verder kon tegen Feyenoord. Van Basten vreest dat Gabri er voorlopig niet bij zal zijn. 'We zijn bang dat hij een lichte hersenschudding heeft.'
Door zijn blessure lijkt Fiorentina onhaalbaar. De kans lijkt dan groot dat Anita Gabri zal vervangen.
AF Homepage
Zonde. Al vond ik Vurnon Anita wel goed invallen, hoor.
Maar Gabri blijft een goede speler voor het team. Was me nog niet zoveel opgevallen, eigenlijk. Maar ook vandaag. Ongelooflijk. Hard inzetten en door blijven rennen. Wat een dolle stier! Ze zeggen wel eens; Hardlopers zijn doodlopers. Maar Gabri bereikt nog wat met zijn loopacties. Speelde heerlijk. Erg balen dat hij snel was uitgevallen. En ook erg zuur dat hij Fiorentina-AJAX mist. Hopen dat hij snel opknapt!
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 15 feb 2009 23:59
|
|
Gabri heeft echt een werklust. Hij gaat altijd voor het maximale. Als er meer voetballers zo waren....prachtig!
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 10:42
|
|
Ik denk juist dat je maar 1 speler van het soort 'gabri' in je team moet hebben. Tactisch is het echt drie keer niks, dat moet je niet vergeten. Naast een spelmaker een Gabri hebben is natuurlijk ideaal.
|
Rein
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 11:04
|
|
Citaat: Ik denk juist dat je maar 1 speler van het soort 'gabri' in je team moet hebben. Tactisch is het echt drie keer niks, dat moet je niet vergeten. Naast een spelmaker een Gabri hebben is natuurlijk ideaal.
Ik denk dat je daar inderdaad wel een punt mee hebt, Joris. Als je alleen maar van die dolle stieren hebt, is het alleen maar jagen, en minder aanvallen.
Maar nu je één Gabri hebt, en de rest kunnen wat taktisch met de bal, en een goede pass geven (wat Gabri overigens ook wel kan, hoor) is het heerlijk om hem in het veld te hebben. Dit zag je gisteren ook wel. Al viel het nu niet erg op, omdat ik Vurnon Anita érg goed in vond vallen. Jaagde goed door, en had een prachtige pass op Suárez, die hij overigens had moeten maken..
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 15:57
|
|
Citaat: Ik denk juist dat je maar 1 speler van het soort 'gabri' in je team moet hebben. Tactisch is het echt drie keer niks, dat moet je niet vergeten. Naast een spelmaker een Gabri hebben is natuurlijk ideaal.
Ben ik het mee eens. Datzelfde deed davids bij ajax of Gattuso bij Milan. Zulke spelers sluiten snelle spelomschakelingen uit door druk te zetten met veel doorzettingsvermogen en houden de bal bij zich met hun fysieke kracht.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 16:04
|
|
Davids en Gattuso zijn fysiek veel sterker en kunnen meevoetballen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 19:09
|
|
Gabri ligt er een aantal weken uit. Nu net dat we ook nog Vertonghen waarschijnlijk moeten missen valt dit erg zwaar.
Gelukkig valt Anita telkens erg goed in. Ik denk dat Gabri op termijn moet vrezen dat Anita hem voorbijstreeft (gelukkig)..
Verder is Enoh ook topfit, die pass die hij op Sulejmani gaf (voorafgaand aan de 1-0) zou Gabri nooit hebben gegeven.
|
Rein
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 19:14
|
|
Citaat: Maandag werd duidelijk dat Ajax de komende wedstrijden ook niet kan beschikken over Gabri. De Spanjaard heeft een scheurtje in een kuitspier en kan waarschijnlijk de komende twee weken niet in actie komen.
AJAX.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 19:17
|
|
Tsja, dan maar Aissati-Lindgren-Enoh.
En hopen dat die wel fit blijven.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 19:34
|
|
Natuurlijk erg jammer voor Gabri dat die er weer een tijdje uit ligt, hopelijk kan die snel terugkomen zodat die einde van het seizoen nog belangrijk kan zijn voor Ajax
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 14:58
|
|
Weet iemand eigenlijk wanneer Gabri weer terugkomt?
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 15:41
|
|
Is al aangesloten bij de groepstraining, dus zal Roda JC wel halen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 15:41
|
|
Snel hij traint al weer op het veld mee met de niet al te zware trainingen.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 17:29
|
|
Ik vraag me echt af of hij nu een basisplaats krijgt ik denk eigenlijk dat dit middenveld gewoon intact blijft.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 18:13
|
|
Het combinatiespel zal drastisch omlaag gaan met hem in de ploeg, al denk/hoop ik niet dat hij terug zal komen in de basis.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 19:00
|
|
Gabri of Enoh, nou dan is de keuze voor mij makkelijk en snel gemaakt namelijk: Enoh.. Waarom nou hierom:
-Enoh heeft nu al een hogere basistechniek dan Gabri. Enoh maakt scharen. Ook zoekt hij een voetballende oplossing wat bij Gabri vaak ontbreekt.
- Enoh heeft meer diepgang, goal tegen L'OM thuis zou Gabri nooit doen bijvoorbeeld. Verder is hij ook al vaker in de 16 opgedoken dan Gabri. Verder is het bij Gabri vaak balletje terug op de rechtsback of balletje breed. Terwijl Enoh vind ik meer de bal naar voren probeert te spelen.
- Enoh heeft beter tactisch inzicht. Gabri is een dolle stier die maar rent en z'n eigen fouten goedmaakt.
Verder vind ik het Enoh meer een speler voor 4-3-3 met de punt naar achteren dan Gabri, aangezien dit ook de speelwijze is die we moeten hanteren gaat de voorkeur uit naar Eyong Enoh.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 25 maa 2009 19:05
|
|
Niets meer aan toe te voegen, riejuh.
Enoh is nu al beter en de man van de toekomst. Gabri is een goede gast, een goede prof, maar op alle fronten minder dan Enoh.
|
Marnix
|
Geplaatst: Zo 5 apr 2009 16:10
|
|
Gabri vertrekt deze zomer denk ik. Het middenveld van vandaag stond minder goed dan normaal en nog steeds brengt Van Basten Gabri niet. Ik kan me niet voorstellen dat Gabri in zijn laatste jaren van zijn carrière tevreden is met een plaats op de bank. Hij was in de jaren hiervoor gewoon een basisspeler van Ajax dus ik ga er vanuit dat hij vertrekt.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 5 apr 2009 16:13
|
|
Ik zou het misschien wel schandalig vinden als hij Gabri er had in gebracht.
Al helemaal als je Vertonghen op de bank hebt. Ik vond het al niet zo goed dat v Basten Gabri boven Lindgren verkoos. Ik zie het niet echt zitten in Gabri.
|
Marnix
|
Geplaatst: Zo 5 apr 2009 16:15
|
|
Citaat: Ik zou het misschien wel schandalig vinden als hij Gabri er had in gebracht.
Al helemaal als je Vertonghen op de bank hebt. Ik vond het al niet zo goed dat v Basten Gabri boven Lindgren verkoos. Ik zie het niet echt zitten in Gabri.
Ik zeg ook niet dat ik het had gedaan als ik Van Basten was, maar ik denk vanuit Gabri.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 5 apr 2009 16:24
|
|
Citaat: Ik vond het al niet zo goed dat v Basten Gabri boven Lindgren verkoos. Ik zie het niet echt zitten in Gabri.
Ik snap die keuze wel. Met Vertonghen had van Basten al een speler die kort voor de verdediging zou kunnen spelen, mocht dat nodig zijn.
Dat Gabri wel eens het kind van de rekening zou kunnen worden onder van Basten, was in het begin van het seizoen volgens mij al een beetje duidelijk. Met Enoh had ie al een kleine geweldenaar voor Gabri's positie en de concurrentie is de laatste weken ook nog eens toegenomen. Het moet raar lopen wil Gabri er weer in komen. Dus zal het wel weer raar gaan lopen..
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 5 apr 2009 16:45
|
|
Citaat: Ik zou het misschien wel schandalig vinden als hij Gabri er had in gebracht.
Ik zeg ook niet dat ik het had gedaan als ik Van Basten was, maar ik denk vanuit Gabri.
Oow oke dan kan ik het er wel mee eens zijn.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 5 apr 2009 17:32
|
|
Citaat:
Oow oke dan kan ik het er wel mee eens zijn.
, gewoon ook meer dan terecht dat Gabri vertrekt. Enoh is een klasse beter en zal zich nog meer ontwikkelen.
Verder valt er voor Gabri nog wel wat geld te krijgen van een subtopper in Spanje..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 6 apr 2009 21:57
|
|
Is weer geblesseerd.
|
Marnix
|
Geplaatst: Ma 6 apr 2009 22:14
|
|
Citaat:
Hmm!
Als hij nou ook weer blessures gaat krijgen komt hij dit seizoen helemaal niet meer in actie (waarschijnlijk).
|