Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 13:04
|
|
Nee, de besten moeten spelen. En reken maar dat Van Basten gaat doorselecteren. De verdediging staat nu. Straks zijn Enoh en Aissati terug en dan zien we wat er met het middenveld gaat gebeuren. Ik denk ook dat Gabri het kind van de rekening gaat worden.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 10:15
|
|
Citaat: Nou, afgaand op wat ik tot nu toe van Enoh heb gezien zie ik hem liever in de basis. Ik snap de twijfels van Van Basten maar al te goed.
Enoh zet je lekker midmid klaar!!
Gabri rechts dat gaat makkelijk!!
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 13:36
|
|
Citaat: Gabri heeft gister weer bewezen voetballend niet goed genoeg te zijn voor Ajax. Als het allemaal loopt is Gabri erg leuk, maar als het tegenzit wordt hij onrustig en verspeelt hij veel te veel ballen. Ook rende hij weer overal, behalve waar hij moest staan. Een paar akties alleen op de keeper van Twente begonnen (zoals wel vaker) bij hem. Verder heeft hij gister weer zo onwijs veel balverlies geleden. Terwijl hij met zijn leeftijd en ervaring Ajax voetballend bij de hand moet nemen.
Gister zat er heel weinig voetbal op het middenveld bij Ajax. Hard werken is leuk, maar niet genoeg. Dat is ook iets wat iedereen doet. Alleen oogt het bij de een anders dan bij de ander.
Ik neem aan dat Gabri er volgende week weer naast staat. Dan staat Emanuelson weer linksback en gaat Verthongen naar het middenveld. Vervolgens komt Enoh nog terug. Gabri zal dan waarschijnlijk in de winterstop weg willen en daar ben ik niet rouwig om.
Prima analyse.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 13:45
|
|
Citaat: Gabri heeft gister weer bewezen voetballend niet goed genoeg te zijn voor Ajax. Als het allemaal loopt is Gabri erg leuk, maar als het tegenzit wordt hij onrustig en verspeelt hij veel te veel ballen. Ook rende hij weer overal, behalve waar hij moest staan. Een paar akties alleen op de keeper van Twente begonnen (zoals wel vaker) bij hem. Verder heeft hij gister weer zo onwijs veel balverlies geleden. Terwijl hij met zijn leeftijd en ervaring Ajax voetballend bij de hand moet nemen.
Gister zat er heel weinig voetbal op het middenveld bij Ajax. Hard werken is leuk, maar niet genoeg. Dat is ook iets wat iedereen doet. Alleen oogt het bij de een anders dan bij de ander.
Ik neem aan dat Gabri er volgende week weer naast staat. Dan staat Emanuelson weer linksback en gaat Verthongen naar het middenveld. Vervolgens komt Enoh nog terug. Gabri zal dan waarschijnlijk in de winterstop weg willen en daar ben ik niet rouwig om.
Wat dit betreft zijn we het al een tijdje helemaal met elkaar eens, JL10. Al wil ik het Van Basten gezien de blessures wel vergeven dat hij op dit moment voor een aantal meer verdedigend ingestelde spelers kiest, moet hij straks toch echt weer jongens als Vertonghen, Enoh en Aissati op het middenveld gaan opstellen.
Voor de Gabri-fans: vier wedstrijden terug. Goed tegen Groningen, matig tot slecht tegen Aston Villa, Heracles en Twente.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 15:07
|
|
Wat een lekker interview met Gabri...
http://www.vak410.nl/main/?p=797
die wilde ik jullie even geven.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 15:26
|
|
Jammer dat hij niet op zijn situatie bij Ajax ingaat, aan de andere kant wel beter voor de sfeer binnen de selectie.
Al met al leuk interview, thnx Marniks
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 15:49
|
|
Citaat: Ajacied Gabri: ‘Ik heb steeds minder hoop op een basisplaats’
1-dec-2008 15:14
Door Daan Dekker
Gabri (foto, midden) staat al een paar weken op een zijspoor bij Ajax. Ook tegen FC Utrecht moest de Catalaan het zondag doen met een invalbeurt. “Het is moeilijk, ik wil natuurlijk een hele wedstrijd spelen. Nu moet ik morgen meedoen met Jong Ajax, voor de tweede of derde keer dit seizoen. In mijn eerste twee jaar is dat nooit gebeurd. Ik zit er ook niet echt op te wachten, nu neem ik de plek in van jonge jongens, dat kan toch nooit de bedoeling zijn,” aldus Gabri tegenover Sportweek.
De oud-speler van FC Barcelona heeft nog niet met trainer Marco van Basten over zijn situatie gepraat. “Waarom zou ik? We hebben elkaar niets te zeggen. Ik hoef ook geen uitleg voor mijn huidige positie, die wil ik namelijk ook niet als ik er wel in sta. Van Basten zal zijn redenen wel hebben om mij ernaast te zetten. Ik vind echter dat ik het na mijn blessure goed doe, ik ben in vorm, dat maakt het moeilijk.”
Over zijn toekomst is Gabri duidelijk. “Ik hoef niet weg bij Ajax, ik heb het altijd naar mijn zin gehad. Zolang niemand zegt dat ik moet vertrekken, blijf ik. Ik heb per wedstrijd wel steeds minder hoop op een basisplaats.”
Sportweek
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 16:13
|
|
Balen, want hij is een leuke 12de man om erbij te hebben. Strootman of Falkenburg dan maar ophalen bij Sparta?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 16:36
|
|
Citaat: Balen, want hij is een leuke 12de man om erbij te hebben. Strootman of Falkenburg dan maar ophalen bij Sparta?
Strootman ligt tot 2013 in Rotterdam vast. Enigszins onrealistisch.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 16:48
|
|
Citaat: Balen, want hij is een leuke 12de man om erbij te hebben. Strootman of Falkenburg dan maar ophalen bij Sparta?
Zijn ook compleet andere spelers dan Gabri, met heel andere sterke en zwakke punten.
|
renedb
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 19:44
|
|
Gabri die vertrekt aan het einde van het seizoen.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 20:15
|
|
Strootman ligt tot 2013 in Rotterdam vast. Enigszins onrealistisch.2012 denk ik. Hij vertelde dat hij onlangs een contract voor 3 en half jaar had getekend, wat dus betekend dat hij tot 2012 vast ligt. Toch denk ik dat hij in de zomer wel haalbaar is, maar dan moet men hem wel een seizoen verhuren, want bij Ajax speelt hij denk ik niet direct. Enoh heeft toch de voorkeur boven hem denk ik zo.
|
Ramón
Forum berichten: 4
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 21:38
|
|
Citaat: Gabri die vertrekt aan het einde van het seizoen.
Hij zegt toch zelf dat hij blijft . Maar als van Basten hem uiteindelijk niet meer in de basis zet en hij steeds verder weg gaat vallen, dan kan ik me wel voorstellen dat hij ook steeds liever wil gaan vertrekken. We zullen zien. Ik ben geen fan van Gabri dus ik zou er wel mee kunnen leven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 21:40
|
|
Welkom, Ramón!!
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 21:41
|
|
Citaat: Gabri die vertrekt aan het einde van het seizoen.
Hij zegt toch zelf dat hij blijft . Maar als van Basten hem uiteindelijk niet meer in de basis zet en hij steeds verder weg gaat vallen, dan kan ik me wel voorstellen dat hij ook steeds liever wil gaan vertrekken. We zullen zien. Ik ben geen fan van Gabri dus ik zou er wel mee kunnen leven.
Tuurlijk wilt hij uiteindelijk weg..
Als je steeds minder in basis wordt gezet, en je denkt dat je ergens anders gewoon elke keer de 90 minuten vol kan spelen, wil je meestal weg. Tenzij het een veel mindere stap is dan AJAX.
Ik denk niet dat we hem flink gaan missen. Vooral niet wanneer we iedereen weer terug hebben. Dan krijgen we:
Enoh------------Lindgren
--------Aissati-----------
waarvoor gabri hebben? Lijkt me prima zo.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 2 dec 2008 11:46
|
|
Vrijwel geen enkele speler heeft er vrede mee dat hij op de bank zit. Gabri geeft hier echter zelf aan dat hij geen uitleg hoeft. Blijkbaar begrijpt hij het dus wel.
En al zou het niet begrijpen. Grow up. Het is het goed recht van de trainer om voor een ander te kiezen.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Do 11 dec 2008 13:02
|
|
Ik vind het jammer dat Marco zo weinig gebruikt maakt van Gabri.
Ik vind Gabri op bijna alle voetbalgebieden beter als grijze muis Lindgren(in de lucht is Lindgren als enigste onderdeel beter dan Gabri), die in mijn ogen alleen maar spelvertagend is.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Do 11 dec 2008 16:01
|
|
Nou ik snap van Basten niet helemaal. Hij geeft aan dat hij een aanjager nodig heeft. Gabri is dan toch wel uitstekend bruikbaar op dat gebied lijkt me.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 11 dec 2008 16:17
|
|
Gabri kan niet voetballen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 11 dec 2008 16:24
|
|
Citaat: Gabri kan niet voetballen.
Inderdaad, maar wanneer je dat wil uitleggen zeggen mensen: Hij heeft de juiste mentaliteit en is een kuitbijter
Dat hij gemiddeld per wedstrijd 3x de Nijmeegse vierdaagse loopt maakt hem nog geen aanjager of voetballer. En zoals ik al zei, gemiddeld pakt hij 1,5 bal af per wedstrijd. Als we iedereen gaan selecteren en beoordelen op grond van mentaliteit hadden we volgend jaar de topper Ajax-GAE...
|
Joe Jackson
Forum berichten: 30
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 07:45
|
|
Citaat: Gabri kan niet voetballen.
Met zo'n uitspraak moet je je zelf wel gaan afvragen of je serieus bent. Gabri is misschien op dit moment niet de beste speler van Ajax (want dat is Suarez) maar hij maakt de 11 wel compleet. Ook vind ik dat door zijn aanwezigheid de tegenstander altijd een extra mannetje achter de bal houdt omdat ze weten dat hij perfecte loopacties heeft waardoor hij andere spelers de gelenheid biedt om hun acties te maken of te scoren. Door zijn loopvermogen en kwaliteiten om de tegenstander de bal af te pakken is hij op het middenveld een doren in het oog voor iedere tegenstander. Met een speler als Gabri krijg je een team met kwaliteit en kwantiteit.
En dan durf jij te zeggen dat hij niet kan voetballen. Je moet je zelf afvragen of je serieus bent.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 13:17
|
|
Ja, dat durf ik. Heb ik op AF ook al meerdere malen uitgelegd. Gabri is technisch zwak, heeft totaal geen gevoel voor het spelletje en rent als een kip zonder kop over het veld.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 15:08
|
|
Niet om Gabri ineens massaal te bashen, maar als ik even daarop inhaak en datgene benoem wat Bert (nog) niet aanstipte: Ik vind Gabri verdedigend kwetsbaar. Als controleur vind ik hem niet geschikt voor het niveau waarop Ajax wil acteren. Gabri levert ontzettend veel ballen in, is geen killer als het gaat om een speler te neutraliseren en heeft ook geen wapens om zich uit penibele situaties te redden (zelfs Silva gebruikt zijn lichaam beter). Nu weet ik dat veel mensen zich eraan storen wanneer ik constateer dat Gabri bij relatief weinig aanvallen betrokken is ('dat is niet zijn taak') al vind ik dat een speler bij Ajax, en zeker een op een cruciale positie op het veld, een betere traptechniek mag hebben. Enoh, die andere bewierookte controleur, heeft weliswaar niet de inspeelpass van een Lindgren, maar kan over beduidend meer techniek beschikken dan Gabri. Daarom snap ik heel goed de keuzes van Van Basten dit seizoen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 15:17
|
|
Ik ben zeker geen Gabri fan, maar om te zeggen dat hij niet kan voetballen gaat mij te ver. Ik wil trouwens nog wel een keer het duo Gabri / Enoh op het veld zien, ondanks ik Lindgren liever op die positie zie. Maar misschien is de wisselwerking wel beter tussen Enoh en Gabri.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 12:29
|
|
Gabri is zeker wel een goede speler. Maar hij past er nu gewoon even niet bij. Dan zouden we 3-4-3 moeten spelen. Met een middenveld bestaand uit Gabri, Lindgren, Enoh en Aissati(niet in die volgorde). Dit lijkt me geen goed idee.. De aanval zou Sulejmani-Cvitanich-Suarez zijn.
Dus als Enoh of Lindgren geblesseerd of geschorst is hebben we in ieder geval een goede vervanger. Dit zou regelmatig moeten zijn voor Gabri want ik zie hem niet elke wedstrijd netjes en tevreden op de bank zitten.
|