Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 21:55
|
|
Citaat: Maar Gabri heeft toch nog een contract tot 2011? Ajax zou dus een transfersom kunnen vragen..
Ik weet nog zo net niet of Ajax dat doet, stiekem denk ik dat de vlag al uit gaat bij de financiele mensen nu Gabri vertrekt want hij was wel een van de grootverdieners.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 21:56
|
|
Correct. Hij levert nu tenminste wat geld op (wie had dat ooit gedacht) en z'n salaris valt weg. Een jeugdspeler als Bonevacia kan prima z'n rol overnemen van reservespeler.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:02
|
|
Citaat: Correct. Hij levert nu tenminste wat geld op (wie had dat ooit gedacht) en z'n salaris valt weg. Een jeugdspeler als Bonevacia kan prima z'n rol overnemen van reservespeler.
Ik zou bijna zeggen what is next? Sulejmani die voor 5+ miljoen word verkocht, ? Gabri is een geweldige man maar niet goed genoeg (meer) voor in de basis van het eerste van Ajax en te duur voor op de bank.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:03
|
|
Heb Gabri zowiezo altijd maar al een matige speler gevonden.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:10
|
|
Citaat: Heb Gabri sowieso altijd maar al een matige speler gevonden.
Ik ook. Altijd een domme kracht gevonden. Die hype van de supporters heb ik nooit zo begrepen. Ik stond er zelfs versteld van, want men begon te redenen als een Feyenoord-supporter. Aanstekelijke inzet, op-en-top prof en een harde werker. Tsjah, een kinderhand was in de voorgaande seizoen o.l.v. Mvb en Htc snel gevuld.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:19
|
|
Ik ook. Altijd een domme kracht gevonden. Die hype van de supporters heb ik nooit zo begrepen. Ik stond er zelfs versteld van, want men begon te redenen als een Feyenoord-supporter. Aanstekelijke inzet, op-en-top prof en een harde werker. Tsjah, een kinderhand was in de voorgaande seizoen o.l.v. Mvb en Htc snel gevuld.Dat had niks met de speler Gabri te maken, maar meer als persoon dat die werd toegejuicht. Liet zich regelmatig zien bij de supporters in het stadion als daarbuiten, dan ben je al vrij snel populair bij het publiek.
Prima oplossing voor Ajax mocht Gabri vertrekken. Geeft Ajax wat meer ruimte in de salarislast en Ajax kon een jonger talent doorschuiven naar het eerste toe.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:20
|
|
@ D-skilled Heeft natuurlijk een paar redenen. Het Ajax van Koeman/Blind werd vaak weggepoetst op fysieke kracht, en toen Ten Cate met Gabri kwam leek dat aanvankelijk wel een stap vooruit. Verder heeft Gabri heel goede banden met o.a. 410 gehad, in ruil daarvoor waren die natuurlijk lyrisch over hem en werd hij snel toegezongen. Als prof en mens was het prima jongen, goede mentaliteit waarin hij in het begin ook wel spelers met zich heeft meegetrokken om harder te trainen. Ik vergelijk hem een beetje met Culina bij PSV, ook een gewaardeerde kracht maar nooit meer dan dat.
Maar dan komt het moment dat je kijkt wat hij voetballend toevoegt en dan valt een gebrek aan overzicht op, en een gebrek aan andere technische kwaliteiten. Gabri scoorde bv. niet, had geen afstandschot of goede inspeelpas. Was een prima afjager maar was ook iemand die in balbezit de bal eigenlijk zo snel mogelijk naar iemand anders moest spelen. Dat vloekt uiteindelijk met het voetbal waar Ajax vanuit het middenveld naartoe wil. Bonevacia wordt een prima vervanger, Donald en Van der Heijden trouwens niet.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:34
|
|
Mocht Gabri vertrekken bij Ajax zou het goed nieuws zijn. Ajax raakt een wisselspeler kwijt die behoorlijk wat verdient bij Ajax en maar weinig aan spelen toekomt bij Ajax. Bonevacia zie ik niet als vervanger van Gabri omdat het in mijn ogen totaal andere spelers zijn. Gabri heeft veel meer diepgang in zijn spel in tegenstelling tot Bonevacia, die veel meer de controleur is.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:36
|
|
Citaat: Bonevacia zie ik niet als vervanger van Gabri omdat het in mijn ogen totaal andere spelers zijn. Gabri heeft veel meer diepgang in zijn spel in tegenstelling tot Bonevacia, die veel meer de controleur is.
Bonevacia werd dit seizoen in een rol al pure controleur gedrukt doordat hij vaak de gaten van Overtoom, Eriksen, Aissati én Ozbiliz dicht moest lopen maar met zijn techniek kan hij ook zeer goed mee opkomen en ik vind hem dan ook het klassieke type Ajax half voor naast een '10'.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:38
|
|
Pushkin@ Tactisch vond/vind ik het ook een domme speler. Liet geregeld gaten vallen door wild te gaan afjagen. Enoh is wat dat betreft veel beter/slimmer en natuurlijk een veel betere balveroveraar. Voetballend heb ik hem nooit Ajax-waardig gevonden. Supporters waren in de voorgaande jaren dol op spelers die de mauwen opstroopte want de meeste spelers toonde in hun ogen geen inzet en passie, terwijl de tegenvallende resultaten voor een groot gedeelte toch echt te wijten waren aan het gebrek aan kwaliteit binnen de selectie.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:41
|
|
Citaat: Bonevacia zie ik niet als vervanger van Gabri omdat het in mijn ogen totaal andere spelers zijn. Gabri heeft veel meer diepgang in zijn spel in tegenstelling tot Bonevacia, die veel meer de controleur is.
Bonevacia werd dit seizoen in een rol al pure controleur gedrukt doordat hij vaak de gaten van Overtoom, Eriksen, Aissati én Ozbiliz dicht moest lopen maar met zijn techniek kan hij ook zeer goed mee opkomen en ik vind hem dan ook het klassieke type Ajax half voor naast een '10'.Ook in de wedstrijden bij de A1 van dit jaar, als de wedstrijden van vorig jaar in de A1 had Bonevacia weinig diepgang in zijn spel. Hij gaat wel eens diep, maar dat is eerder sporadisch dan dat het in zijn spel zit.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:43
|
|
Bonevacia heeft nooit diepgang in z'n spel vertoond . Gewoon een goede controlerende halfspeler die taakbewust is.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:44
|
|
Ach, Schaars gaat ook nooit diep. Hoeft geen punt te zijn.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:46
|
|
Ik heb hem zelf maar anderhalve wedstrijd in de A1 zien spelen dit seizoen en vond dat sowieso niet zijn beste wedstrijden, vooral de laatste paar wedstrijden van Jong Ajax was hij erg goed. Bonevacia is, inderdaad, geen speler die je vaak in de '16' op zal zien duiken maar het is wel iemand die met het team mee naar voren gaat en ook vooruit pressie kan zetten.
Ik ga nu iets doen wat ik zelf echt verschikkelijk vind en dat is hem met een speler vergelijken, ik doe het alleen omdat ik zag dat hij met Maduro werd vergeleken en ik dat een zeer slechte vergelijking vond (al zag ik natuurlijk dat het vooral op het dromerige aankwam in die vergelijking). Ik vind Bonevacia een beetje (niet totaal maar een beetje) een kruizing tussen een jonge Davids en een jonge Seedorf. Inzet, loopvermogen en aan de bal sterk, met overzicht en technisch bovengemiddeld goed.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:51
|
|
Bonevacia kan je niet in één adem noemen met Davids. Andere type speler.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:56
|
|
Lijkt mij eerlijk gezegd ook heel anders. Davids had een buitengewone actieradius, een hoge handelingssnelheid, was fysiek van een enorm niveau.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 22:56
|
|
Schijnt transfervrij te vertrekken overigens:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum11/3497-50.php#post283021
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 23:02
|
|
Ik ook. Altijd een domme kracht gevonden. Die hype van de supporters heb ik nooit zo begrepen. Ik stond er zelfs versteld van, want men begon te redenen als een Feyenoord-supporter. Aanstekelijke inzet, op-en-top prof en een harde werker. Tsjah, een kinderhand was in de voorgaande seizoen o.l.v. Mvb en Htc snel gevuld.
Ik heb zelf waardering voor Gabri omdat hij zich goed heeft ingezet voor de ploeg en 100% heeft gegeven, in tegenstelling tot andere grootverdieners als Luque die ook overkwamen van een grote competitie. Verder was Gabri nuttig achter een type 10 als Sneijder.
Wel vind ik dat Gabri meer meters maakt dan nodig is omdat hij niet slim is met het zichzelf positioneren op het veld, een De Zeeuw doet dat bijvoorbeeld beter. Daarnaast is Gabri ook geen groot technicus, daarom vind ik het niet problematisch dat we afscheid van hem moeten nemen nu er in de jeugd een opvolger voor hem klaar staat. Ik hoop dat het hem goed gaat en Qatar en bedank hem voor zijn jaren bij Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 23:02
|
|
Citaat: Lijkt mij eerlijk gezegd ook heel anders. Davids had een buitengewone actieradius, een hoge handelingssnelheid, was fysiek van een enorm niveau.
Bonevacia heeft anders ook een groot loopvermogen en fysiek is hij zeker niet zwak, hij is pas 18 vergeet dat niet, Davids wat al een stukje ouder toen hij debuteerde. Natuurlijk is hij niet van het niveau van Davids maar als je oplet wanneer Bonevacia rondloopt zonder de bal moet dat je wel een beetje aan een jonge Davids doen denken.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 23:09
|
|
Nou, ik zie de overeenkomst dus niet.
Overigens, Ian, vond ik Sneijder en Gabri niet zo'n goed koppel. Sneijder kwam pas echt los met Davids in zijn rug.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 23:19
|
|
Die vergelijking van je Johndylan met Davids gaat echt volledig mank. Davids was geweldig. Energieke speelstijl, een terriër op het middenveld, een tomeloze inzet, onvermoeibaar, diepgang en zelfs creatief. Verdedigend ook nog eens ijzersterk.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 23:21
|
|
Citaat: Die vergelijking van je Johndylan met Davids gaat echt volledig mank. Davids was geweldig. Energieke speelstijl, een terriër op het middenveld, een tomeloze inzet, onvermoeibaar, diepgang en zelfs creatief. Verdedigend ook nog eens ijzersterk.
Ik heb het niet over in balbezit maar wanneer hij zonder de bal rondloopt, bij Bonevacia zie je een vergelijkbare inzet en een goed loopvermogen. In de laatste wedstrijden van Jong Ajax liep hij 90 minuten elk gat dicht dat vier verschillende spelers open trokken zonder geen moment te verzaken of niet op topsnelheid rond te gaan.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 23:24
|
|
Ook niet. Davids had gif in z'n spel en dekte vlijmscherp. Betere afjager dan Bonevacia ooit zal worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 25 mei 2010 07:41
|
|
Citaat: Nou, ik zie de overeenkomst dus niet.
Overigens, Ian, vond ik Sneijder en Gabri niet zo'n goed koppel. Sneijder kwam pas echt los met Davids in zijn rug.
Klopt enigszins, maar ik vond dat dat vooral kwam door het ontbreken van een goede linkshalf. Op rechts knapte Gabri wel veel werk op.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 25 mei 2010 09:27
|
|
Gabri speelde eigenlijk te aanvallend om Sneijder goed te ondersteunen.
|