Auteur
|
Bericht
|
Dijk
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 18:10
|
|
Gabri mag van mijn ook een nieuw contract krijgen. Maar dan zou ik eerder geneigd zijn naar een prestatiecontract bij hem. Hij is vaak afwezig met blessures waardoor je vaak niet op kan rekenen mocht die nodig zijn.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 10:02
|
|
Citaat: Gabri blijft bij Ajax maar levert fors in
AMSTERDAM - Ajacied Gabri maakt in deze tijden van recessie een opvallend gebaar. De 31-jarige middenvelder kiest voor een contractverlenging tegen een aanzienlijke salarisreductie. Dat meldt het AD. Gabri zal nu tot medio 2012 (was 2011) bij Ajax blijven.
Tegen VVV stond de door blessures geplaagde routinier zondag weer eens in de basis.
Ajax wil komend seizoen tien procent terug in spelerssalarissen en doet momenteel ook in gesprekken met andere spelers voorstellen die soms een halvering of nog meer van het salaris inhouden.
Zo laat Ajax Dennis Rommedahl eind dit seizoen transfervrij vertrekken, tenzij de Deen ervoor kiest enorm in te leveren. Urby Emanuelson wees eerder verontwaardigd een aanbod op hetzelfde salarisniveau van de hand.
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/475879/2010/04/12/Gabri-blijft-bij-Ajax-maar-levert-fors-in.dhtml
AD is over het algemeen welingevoerd dus Bugsy had het niet verkeerd gezien ;-).
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 10:15
|
|
Dank Peter, het staat op de FP :)
|
M(L)....
Forum berichten: 131
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 10:23
|
|
met wie liep Gabri trouwens gister op zijn arm?? lief meisje(A)
Als het bericht waar is zou het echt super zijn, als handig om iemand als hem achter de hand te hebben! hoop echt dat hij blijft!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 10:32
|
|
Dan moet Lindgren wel vertrekken. Die is natuurlijk ook beter verkoopbaar.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 11:30
|
|
Ik heb dus liever Lindgren achter de hand dan dolle stier Gabri. Slecht nieuws.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 11:31
|
|
Citaat: Dan moet Lindgren wel vertrekken. Die is natuurlijk ook beter verkoopbaar.
Inderdaad, nu Gabri heeft verlengd moet Lindgren vertrekken, dan bespaar je dus eigenlijk dubbel. Ik had eigenlijk liever gezien dat Gabri zou vertrekken en Lindgren als back-up voor Enoh en De Zeeuw zou worden gebruikt, ook omdat Lindgren ook nog centraal in de verdediging kan spelen in geval van nood.
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 11:39
|
|
Citaat: Dan moet Lindgren wel vertrekken. Die is natuurlijk ook beter verkoopbaar.
Zou eigenlijk wel moeten maar ik heb zo het idee dat hij mag blijven aangezien Jol nogal hangt aan fysiek en defensieve zekerheid op het middenveld. Lindgren zou dan de back-up voor Enoh zijn waar Gabri de back-up van De Zeeuw is. Zou het definitieve einde zijn voor vd Heijden, Donald, Aisatti etc.
Ik zeg niet dat ik dit het meest wenselijk acht maar zou er niet gek van opkijken als dit de uitkomst zou blijken te zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 12:18
|
|
Zou eigenlijk wel moeten maar ik heb zo het idee dat hij mag blijven aangezien Jol nogal hangt aan fysiek en defensieve zekerheid op het middenveld. Lindgren zou dan de back-up voor Enoh zijn waar Gabri de back-up van De Zeeuw is. Zou het definitieve einde zijn voor vd Heijden, Donald, Aissati etc.
Ik zeg niet dat ik dit het meest wenselijk acht maar zou er niet gek van opkijken als dit de uitkomst zou blijken te zijn.
Donald en vd Heijden zouden er volgend seizoen in ieder geval nog niet klaar voor zijn. Samen spelen ze bij Willem II nou niet de pannen van het dak. Aissati zal net als Sulejmani verkocht proberen te worden. Ik vind het een mooi gebaar van Gabri om te blijven bij Ajax ondanks een verlaagd salaris. Daar zou Urby een voorbeeld aan kunnen nemen.
|
venhoef
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 13:15
|
|
Ze moeten gewoon goed gaan kijken wie ze volgend seizoen echt willen gaan gebruiken en de rest zoveel mogelijk verkopen.
Gabri heeft veel ervaring en kan altijd van pas komen in europese wedstrijden.
Donald enzo kunnen beter verkocht worden of verhuurt worden want zijn geen meerwaarden voor ajax 1.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 15:51
|
|
Citaat: Zou eigenlijk wel moeten maar ik heb zo het idee dat hij mag blijven aangezien Jol nogal hangt aan fysiek en defensieve zekerheid op het middenveld. Lindgren zou dan de back-up voor Enoh zijn waar Gabri de back-up van De Zeeuw is. Zou het definitieve einde zijn voor vd Heijden, Donald, Aissati etc.
Ik denk dat Lindgren wel mag vertrekken. Bedenk dat Jol ook Anita nog heeft en De Jong inmiddels wat nadrukkelijk op de deur klopt dan afgelopen winter.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 18:38
|
|
Prima dat Gabri zijn contract verlengt tegen een verlaagd salaris. Blijf het wel vreemd vinden dat Ajax hem in de winterstop heeft proberen te verkopen. Blijkbaar kan er in een paar maanden veel veranderen.
Alleen jammer dat Lindgren daar de dupe van wordt. Lindgren kreeg na de winterstop ook de voorkeur boven Gabri, maar blijkbaar is dat veranderd. Lindgren krijg je ook niet snel verkocht omdat die met een blessure zit. Geen enkele club gaat daaraan beginnen met een geblesseerde speler. Zo word de selectie inkrimpen wel heel moeilijk wat ze graag willen bij Ajax.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 18:39
|
|
Maar Lindgren ligt daarentegen weer beter in de markt (jonger, qua positie beter verkoopbaar).
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 18:44
|
|
Citaat: Maar Lindgren ligt daarentegen weer beter in de markt (jonger, qua positie beter verkoopbaar). Als Lindgren niet geblesseerd was geweest wel maar nu niet. Ajax moet er zelf maar is achter gaan komen wat er met Lindgren precies aan de hand is. Want hij bleef die pijn in zijn knie houden ook voordat er weer doorheen ging. Daar gaat geen andere club zijn vingers aan branden.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 apr 2010 18:55
|
|
Tsja, daar kunnen we nu natuurlijk niets over zeggen. Maar hij heeft nog twee maanden voordat clubs aan hun voorbereiding beginnen.
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 09:06
|
|
Citaat: Zou eigenlijk wel moeten maar ik heb zo het idee dat hij mag blijven aangezien Jol nogal hangt aan fysiek en defensieve zekerheid op het middenveld. Lindgren zou dan de back-up voor Enoh zijn waar Gabri de back-up van De Zeeuw is. Zou het definitieve einde zijn voor vd Heijden, Donald, Aissati etc.
Ik denk dat Lindgren wel mag vertrekken. Bedenk dat Jol ook Anita nog heeft en De Jong inmiddels wat nadrukkelijk op de deur klopt dan afgelopen winter.
Ik heb zo mijn twijfels of Jol Anita wel als optie op het middenveld ziet, maar we zullen het zien. Veel zal ook afhangen van de plek waar Ajax dit jaar op eindigt. Als Ajax wel kampioen wordt dan zal Jol een wat bredere selectie willen/ kunnen hebben volgend jaar. Wordt Ajax geen kamioen dan moet de broekriem heel fors aan en is er absoluut geen plek voor Lindgren EN Gabri.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 09:15
|
|
Anita en Emanuelson (en eigenlijk ook Rommedahl) zijn de hoeren van het elftal. Alle posities staan bijna vast (Steek, Vd Wiel, Vertonghen, Aldewereild, De Zeeuw, Enoh, De Jong, Suárez, en in mindere mate Pantelic), alleen van Anita en Emaneuslon niet. Die kunnen elke wedstrijd weer ergens anders staan. Rommedahl staat ook wel eens in de basis, maar dan start Suárez anders.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 09:30
|
|
Citaat: Anita en Emanuelson (en eigenlijk ook Rommedahl) zijn de hoeren van het elftal. Alle posities staan bijna vast (Steek, Vd Wiel, Vertonghen, Alderweireld, De Zeeuw, Enoh, De Jong, Suárez, en in mindere mate Pantelic), alleen van Anita en Emaneuslon niet. Die kunnen elke wedstrijd weer ergens anders staan. Rommedahl staat ook wel eens in de basis, maar dan start Suárez anders.
Beetje overdreven.
Anita staat dit seizoen alleen linksback of linkshalf. Dat is geen vreemde situatie voor die posities, gebeurd vaker.
Rommedahl speelt rechtsbuiten of speelt niet.
Emanuelson heb je wel gelijk in, maar die heeft dat ook deels aan zichzelf te danken (nooit ontwikkelt tot een zekerheid op 1 positie).
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 11:03
|
|
Citaat: Ik heb zo mijn twijfels of Jol Anita wel als optie op het middenveld ziet, maar we zullen het zien. Veel zal ook afhangen van de plek waar Ajax dit jaar op eindigt. Als Ajax wel kampioen wordt dan zal Jol een wat bredere selectie willen/ kunnen hebben volgend jaar. Wordt Ajax geen kamioen dan moet de broekriem heel fors aan en is er absoluut geen plek voor Lindgren EN Gabri.
Als Jol Anita niet als optie zou zien, zou hij hem er niet meerdere malen hebben opgesteld.
En de broekriem moet sowieso fors aan, of Ajax nu kampioen wordt of niet. Het kampioenschap is namelijk geen garantie op structurele inkomsten.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 11:11
|
|
Citaat: En de broekriem moet sowieso fors aan, of Ajax nu kampioen wordt of niet. Het kampioenschap is namelijk geen garantie op structurele inkomsten.
Zeker te weten, het kampioenschap met daarbij het behalen van de CL zou eigenlijk een bonus moeten worden. Ajax zou gewoon kiet moeten draaien met een seizoen in de competitie. Om dit te behalen moet er minimaal 10 miljoen salariskosten af. Anders is zo'n CL alleen maar goed om ervoor te zorgen dat je geen verlies draait in dat seizoen.
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 12:15
|
|
Citaat: Ik heb zo mijn twijfels of Jol Anita wel als optie op het middenveld ziet, maar we zullen het zien. Veel zal ook afhangen van de plek waar Ajax dit jaar op eindigt. Als Ajax wel kampioen wordt dan zal Jol een wat bredere selectie willen/ kunnen hebben volgend jaar. Wordt Ajax geen kamioen dan moet de broekriem heel fors aan en is er absoluut geen plek voor Lindgren EN Gabri.
Als Jol Anita niet als optie zou zien, zou hij hem er niet meerdere malen hebben opgesteld.
En de broekriem moet sowieso fors aan, of Ajax nu kampioen wordt of niet. Het kampioenschap is namelijk geen garantie op structurele inkomsten.
Jol ziet Anita toch vooral als optie op '5' hoor en niet als middenvelder. Ik zeg ook nergens dat Ajax de broekriem niet fors aan moet halen, stel alleen dat als men geen kampioen wordt die riem nog veel forser aan moet. Je weet hoe het werkt, wordt er CL gehaald NA EEN KAMPIOENSCHAP dan is de noodzaak om Lindgren gratis weg te doen ineens minder urgent dan als er geen CL gehaald wordt. Er lopen in 2011 iets van 30 contracten af dus die sanering NA komend seizoen is een gemakkelijke. Bij CL voetbal zal men ongetwijfeld komend jaar een bredere selectie hanteren dan als er geen CL voetbal gehaald wordt. Op dit moment is de markt moeilijk en staan de salarissen onder druk, erg veel transferinkomsten verwacht ik dan ook niet voor overbodige spelers. Enerzijds omdat spelers hun hogere huidige salaris koesteren en anderzijds omdat de selecties overal ingekrompen worden en aanbod de vraag overtreft. Zou je dan Lindgren transfervrij moeten laten gaan bij het halen van CL voetbal? Mijns inziens geen noodzaak indien je totaal overbodige spelers als Sno, Wielaert en consorten kunt lozen. Van mijn part transfervrij want zij hebben qua voetbal geen waarde meer in tegenstelling tot Lindgren.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 13:42
|
|
Ik zou het een zeer slechte zaak vinden als Ajax zich in zijn saneringsbeleid zou laten leiden door een gelukkig kampioenschapje. Zelfs als we ieder jaar kampioen worden moeten we nog dik saneren. CL-gelden zouden extra moeten zijn als potje voor de toekomst of investeringen (spelers bijvoorbeeld).
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 21:24
|
|
Opvallend,
Johan Derksen komt met het nieuws dat Gabri met Henk ten Cate meegaat naar zijn clubje in Quatar...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 21:30
|
|
Prima nieuws! Een hongerig talent (Bonevacia) ipv een zwaarverdiener die nog 2/3 van het seizoen geblesseerd is ook. Prima gozer verder, hoor.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 21:31
|
|
Maar Gabri heeft toch nog een contract tot 2011? Ajax zou dus een transfersom kunnen vragen..
|