Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 11:16
|
|
Gabri is een leuk spelertje en een sympathieke gozer, maar voetballend brengt hij te weinig. Hij is geen leider of een speler die naast zijn teamkwaliteiten ook een elftal kan sturen met voetballende kwaliteiten. Davids en Wouters waren dat wel. Hadden een goed schot, scorend vermogen, tactisch inzicht....
Gabri is Winter zonder scorend vermogen en zonder zijn voetballende kwaliteiten. Leuk om hem erbij te hebben, maar een topper zal hij niet worden.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 11:25
|
|
Zoals ik het lees Toby, schat jij Gabri in op categorie Rommedahl. Daar ben ik het totaal niet mee eens. Gabri kan je meer in de categorie Enoh plaatsen. Gabri is een speler die elke wedstrijd z'n best doet. Hij verdedigt mee, hij valt mee aan. Probleem is dat die dichtklapt in de 16.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 11:44
|
|
Ja, handige bankzitters. Maar als er goed en gezond beleid gevoerd wordt horen deze spelers niet thuis bij AJAX.
Enoh is voetballend veel beter. Een natuurlijke voetballer. Hoe hij wegdraait bij zijn tegenstander. Hoe hij een bal aanneemt. Enoh is al verder en veel jonger.
Dat is een zeer groot probleem. Ook de waterdragers moeten techniek hebben en kunnen scoren. Het is een must. Niet alleen de aanvallende middenvelders konden makkelijk doelpunten maken, maar ook de waterdragers/rechter/linker middenvelders. Schoenaker maakte gemiddeld gewoon 10 goals per seizoen. Winter 7, Rijkaard 7 en Vink in zijn laatste seizoen 8 goals en ze konden voetballend ook echt iets creeeren. Heb je Gabri wel eens een goede steekpass zien geven of een afstandsschot zien afvuren. Een De Zeeuw komt veel dichter bij het prototype AJAX-waterdrager. Sterker; De Zeeuw is oldschool.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 12:27
|
|
Citaat: Ja, handige bankzitters. Maar als er goed en gezond beleid gevoerd wordt horen deze spelers niet thuis bij AJAX.
Enoh is voetballend veel beter. Een natuurlijke voetballer. Hoe hij wegdraait bij zijn tegenstander. Hoe hij een bal aanneemt. Enoh is al verder en veel jonger.
Dat is een zeer groot probleem. Ook de waterdragers moeten techniek hebben en kunnen scoren. Het is een must. Niet alleen de aanvallende middenvelders konden makkelijk doelpunten maken, maar ook de waterdragers/rechter/linker middenvelders. Schoenaker maakte gemiddeld gewoon 10 goals per seizoen. Winter 7, Rijkaard 7 en Vink in zijn laatste seizoen 8 goals en ze konden voetballend ook echt iets creeeren. Heb je Gabri wel eens een goede steekpass zien geven of een afstandsschot zien afvuren. Een De Zeeuw komt veel dichter bij het prototype AJAX-waterdrager. Sterker; De Zeeuw is oldschool.
Ben het toch echt niet met je eens. Claude Makelele was in zijn topdagen een middenvelder die alleen maar afpakte en inleverde. Gabri is in mijn ogen een zelfde type speler, die in zijn beste jaar bij Ajax met Davids en Sneijder een ideaal Ajax-middenveld vormde. Iemand die de balletjes afpakt en ze inlevert bij de spelers die het spel wél kunnen maken. Hij is iemand die zijn verdedigende taken wel serieus neemt en is één van de weinigen die wel in dienst wil spelen van zijn teamgenoten. Een echte teamspeler, waar maar weinig voetballers tegenover zouden willen staan en weet wat zijn kwaliteiten en tekortkomingen zijn.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 13:05
|
|
Wat een vergelijking, zeg. Makélélé was één van de beste controleurs van onze tijd, Gabri een simpele, dravende stofzuiger op het middenveld. Zijn zowel qua stijl als qua kwaliteit totaal niet te vergelijken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 13:08
|
|
Een ideaal middenveld? Nee, daarvoor was Sneijder verdedigend te kwetsbaar en Gabri opbouwend te pover.
Winter-Bergkamp-Kreek was een ideaal middenveld.
Ronald de Boer-Litmanen-Davids was een ideaal middenveld.
Winter-Bosman-Muhren was een ideaal middenveld.
Maar, ja....toen hadden we ook echte buitenspelers.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 14:00
|
|
Citaat: Misschien moet Ajax het voetballend oplossen, maar volgens mij hadden we tijdens de laatste gouen periode ook een terrier op het middenveld lopen hoor.. Ene Edgar D. Die heb je gewoon in elk elftal nodig, iemand die de gaten dicht loopt en het vuile werk opknapt
Een, twee en drrrie. Nummertje drie laat een alleenheersende Davids zien op de '4'. Van Gaal heeft zich wel eens laten ontvallen dat Davids de natuurlijke opvolger van Danny Blind was. En dat wil jij vergelijken met Gabri?
Edgar Davids, de pitbull. Spijtig dat dat vooral is blijven hangen, want hij was zoveel meer dan dat en was zoveel meer dan Gabri is. Elke vergelijking tussen die twee voelt bij mij aan als een misplaatste grap. Waar Davids een koning was, is Gabri hooguit een lakei.
|
melvinkruijt
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 15:11
|
|
Citaat: Misschien moet Ajax het voetballend oplossen, maar volgens mij hadden we tijdens de laatste gouen periode ook een terrier op het middenveld lopen hoor.. Ene Edgar D. Die heb je gewoon in elk elftal nodig, iemand die de gaten dicht loopt en het vuile werk opknapt
Een, twee en drrrie. Nummertje drie laat een alleenheersende Davids zien op de '4'. Van Gaal heeft zich wel eens laten ontvallen dat Davids de natuurlijke opvolger van Danny Blind was. En dat wil jij vergelijken met Gabri?
Edgar Davids, de pitbull. Spijtig dat dat vooral is blijven hangen, want hij was zoveel meer dan dat en was zoveel meer dan Gabri is. Elke vergelijking tussen die twee voelt bij mij aan als een misplaatste grap. Waar Davids een koning was, is Gabri hooguit een lakei.
Ik probeer maar aan te geven dat Ajax niet alleen maar mooi voetballende spelers nodig heeft, maar ook vechters.. Iets wat Davids toch absluut was. Niet zozeer zeggend dat het dezelfde soort spelers zijn, maar meer dat het ook een vechter was... En nee, Davids was niet alleen de terrier, maar dat was wel een van zijn kwaliteiten. En natuurlijk een brildrager in het veld..
En de genoemde kwaliteitsverschillen zijn er ongetwijfeld, maar het ging mij nu dus alleen om die vechtersmentaliteit. Overigens zijn er niet alleen kwaliteitsverschillen tussen genoemde spelers, ook tussen de clubs. En tussen Ajax toen en nu...
|
Marco
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 15:49
|
|
Ok, fair enough. Mijn punt is dat zwoegen alleen niet genoeg is om goed genoeg te zijn. Gabri is een speler die overbodig moet worden. Met de Zeeuw en Enoh heeft Ajax per slot van rekening al 2 jongens rondlopen die behoorlijk allround én beter zijn. Uiteindelijk hoort Gabri natuurlijk vervangen te worden door een creatieve jongen die een brug vorm tussen aanval en de rest.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 27 nov 2009 11:35
|
|
[list">Gabri: “Ik wist niet dat ik zo geliefd was”
De dertigjarige Gabri kende dit seizoen een vervelende start. Al in de eerste week van de voorbereiding sloeg het noodlot toe. Een blessure aan de achillespees hield de Spanjaard enkele maanden aan de kant. "Ik had sinds februari niet meer gespeeld, had de staande ovatie die ik bij mijn terugkeer kreeg niet verwacht. Ik raakte daar echt een beetje geëmotioneerd van," aldus de middenvelder in de nieuwste Ajax Life krant.
Gabri heeft er met Demy de Zeeuw een serieuze concurrent bij. Toch pakte de Spanjaard de laatste wedstrijden zijn minuten mee. Spelen op halve kracht, dat past niet bij Gabri. Tegen Heerenveen kreeg de middenvelder twintig minuten speeltijd. Bij zijn eerste de beste actie stak hij meteen zijn been uit. Hij blokte de bal. Zijn tegenstander valt op de grond en moet later geblesseerd het veld af.
Als Jol een beroep doet op Gabri staat hij er altijd. Even wennen aan de wedstrijd of spelritme opdoen is niet nodig. Gabri voetbalt op routine. Hij kan terugvallen op ruim tien jaar voetbalervaring op topniveau. (Zeven jaar Barcelona, vier jaar Ajax).
Van Martin Jol krijgt de Spanjaard vertrouwen, dit miste hij vorig seizoen bij Marco van Basten.
# bron: AjaxLife[/list">
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 27 nov 2009 11:53
|
|
Citaat: Ok, fair enough. Mijn punt is dat zwoegen alleen niet genoeg is om goed genoeg te zijn. Gabri is een speler die overbodig moet worden. Met de Zeeuw en Enoh heeft Ajax per slot van rekening al 2 jongens rondlopen die behoorlijk allround én beter zijn. Uiteindelijk hoort Gabri natuurlijk vervangen te worden door een creatieve jongen die een brug vorm tussen aanval en de rest.
Vooruitzienende blik Marco, iets wat gebeurd is b.v. tegen Heerenveen-thuis...
Tja Gabri, nuttige kracht maar heb liever een creatief iemand erbij op het middenveld.. Uiteindelijk is ajax toch de meest voetballende ploeg in een wedstrijd en dan heb je niets aan twee balafpakkers.. Demy en Eyong kunnen dat net zo goed en brengen opbouwend/aanvallend ook meer..
Gabri komt echter wel van pas in januari als Enoh naar de Africa-cup moet..
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Vr 27 nov 2009 11:57
|
|
Citaat: Ok, fair enough. Mijn punt is dat zwoegen alleen niet genoeg is om goed genoeg te zijn. Gabri is een speler die overbodig moet worden. Met de Zeeuw en Enoh heeft Ajax per slot van rekening al 2 jongens rondlopen die behoorlijk allround én beter zijn. Uiteindelijk hoort Gabri natuurlijk vervangen te worden door een creatieve jongen die een brug vorm tussen aanval en de rest.
Vooruitzienende blik Marco, iets wat gebeurd is b.v. tegen Heerenveen-thuis...
Tja Gabri, nuttige kracht maar heb liever een creatief iemand erbij op het middenveld.. Uiteindelijk is ajax toch de meest voetballende ploeg in een wedstrijd en dan heb je niets aan twee balafpakkers.. Demy en Eyong kunnen dat net zo goed en brengen opbouwend/aanvallend ook meer..
Gabri komt echter wel van pas in januari als Enoh naar de Africa-cup moet..
Ik ben van mening dat een middenveld met Gabri en Enoh, met De Zeeuw als meest diepe en aanvallende man het beste is. Aissati komt op alle fronten tekort, vooral in de omschakeling. Ajax wilt vroeg druk zetten met zijn aanval en vooral zijn middenveld, dan is het zeer wenselijk dat we een middenveld hebben met mannetjesputters met voetbalkwaliteiten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Za 28 nov 2009 14:27
|
|
Uit de discussies over Gabri kan je heel goed opmaken welke mensen verstand van voetbal hebben en welke niet.
Wanneer je Gabri een goede speler vind, kijk je niet verder dan je neus lang is. Zijn verleden bij Barca strooit ook veel mensen zand in de ogen. Die 20 km per wedstrijd en dat druk zetten op elke bal ziet er prachtig uit.
Maar als je voetballend net zo veel ballen verliest dan je er verovert, schiet het zijn doel voorbij lijkt me. Hij scoort nooit, heeft geen steekpass en is tactisch bijzonder zwak. Als je op alle ballen druk zet loop je het risico om uitgespeeld te worden. Soms is blijven staan beter dan heen en weer rennen. Daar heeft Gabri nog nooit van gehoord.
Ik weet nog goed in het jaar onder Ten Cate (met o.a. Grygera Stam Heitinga Davids Sneijder Huntelaar) dat het bij vrijwel elk tegendoelpunt Gabri was die een man uit zijn rug liet weglopen.. Niemand zag dat of wilde dat zien, omdat hij er juist stond omdat hij zogenaamd verdedigend zo sterk was.
Maar goed, dat deze prutser de publiekslieveling is, zegt misschien iets over het niveau waar we de laatste jaren naartoe zijn gegaan. Dat gejubel en gezang over Gabri stoort me al heel lang. Na dit jaar doorselecteren en dan verwacht ik geen Gabri meer terug te zien in de selectie! Zou mooi zijn, want bijvoorbeeld een Mitchel Donald is niets minder dan deze Spanjaard die niets toevoegt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 28 nov 2009 14:40
|
|
Precies. Ik heb ook een zwak voor Gabri, maar het is echt geen speciale speler zoals Winter, Schoenaker en zelfs Vink dat waren.
Zegt inderdaad iets. Feyenoord was ook ooit een club met technische spelers, maar toen het slecht ging (midden jaren 70) werd de roep om spelers die 'de beuk erin gooiden' luider....zelfs zo erg dat dat nu hun cultuur geworden is. Daar moeten we nooit naar toe willen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 28 nov 2009 17:55
|
|
Tja Litmanen10 ziet overduidelijk wat dingen over het hoofd in mijn ogen.
Vooropgesteld Gabri valt in mijn ogen vooral onder de categorie nuttig maar hoeft van mij ook niet in de basis. Voetballend is Gabri gewoon matig, Gabri moet je laten jagen en storen daarin is hij het beste. Verder is een ander nadeel dat Gabri positioneel nog wel eens gestuurd moet worden en hij in aanvallend opzicht weinig toevoegt. Maar dan hebben we het puur over voetballende kwaliteiten.
Er is echter meer wat je over Gabri kan zeggen. Hij leeft als een modelprof, ook gezien de arbeid die hij naast de trainingen nog verricht. Lees de interviews met bv. Heitinga er maar op terug het werkte voor hem inspirerend om ook extra te trainen na omgang met Gabri. Verder hoor je Gabri niet zeuren, schikt hij zich in zijn rol als reserve en geeft hij altijd 100%. Staat open naar supporters (daarom was/is hij ook zo populair op 410). En hij is verder trots om bij Ajax te spelen. Dus dat een speler dan sneller geliefd is dan de figuren die er maar een beetje arrogant bijlopen begrijp ik volkomen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 3 dec 2009 08:39
|
|
Gabri liet onlangs weten graag zijn actieve loopbaan bij Ajax te willen afsluiten, maar Real Zaragoza biedt de middenvelder de mogelijkheid per 1 januari aanstaande terug te keren in de Primera División. De promovendus ziet in de oud-speler van Barcelona een welkome versterking voor de tweede seizoenshelft, en is bereid aan de financiële eisen van de Amsterdammers te voldoen. Het contract van Gabri loopt in 2011 af. (Cadena SER)
Voetbalzone wandelgangen
Ik moet zeggen, dat als dit waar is (wat twijfelachtig is als het in 'wandelgangen' staat) en Zaragoza wil aan de eisen van Ajax voldoen dan zou ik Gabri toch verkopen.
Hebben tenslotte Donald ook voor die positie, Donald is jeugd en ik vind Donald niet minder als Gabri.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Do 3 dec 2009 08:45
|
|
Inderdaad. Je moet het niet nalaten indien de mogelijkheid zich voordoet om hem te verkopen. Bruikbare selectiespeler, maar meer ook niet. Dan nog blijft hij. Hij zal op termijn toch ingehaald worden door een jeugdspeler. Voor zover dat al niet is gebeurd (Donald).
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 3 dec 2009 08:59
|
|
Donald heeft nog een hoop te leren wil hij op het niveau van Gabri kunnen acteren.
Gabri lekker bij Ajax laten dus.
Ik denk dat Ajax zich beter kan concentreren op spelers waar ze wellicht minder geld aan zullen verdienen, maar absoluut overbodig zijn in de selectie.
Ik noem een Bakircioglu, Sno, Ogararu, Lindgren, Wielaert of Olegeur, Cvitanich en ga zo maar door.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 3 dec 2009 09:01
|
|
Gabri houden tot tenminste einde seizoen.. O.k. je kan er een som geld voor vangen.. Maar dit is een reserve-speler die net niet overbodig is geworden. Verder gaat er een direct concurrent in januari naar de africa-cup (Enoh).. In die periode speelt ajax wedstrijden tegen AZ-thuis en Feyenoord-uit.. Ik denk dat wij hier Gabriel Garcia heel erg hard kunnen gebruiken...
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 3 dec 2009 09:29
|
|
Gabri moeten ze absoluut niet laten vertrekken. Samen met Enoh stijgen ze logischerwijs ver boven talenten als Donald uit qua primaire taak. Een nuttige speler/bankzitter met een zeer professionele instelling en altijd 110% geeft. Het enige motief om hem te laten vertrekken, zou zijn als hij een relatief hoog salaris ontvangt. Bij 1,5 miljoen of minder, dan zou ik hem persoonlijk liever zien blijven.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 3 dec 2009 09:32
|
|
Citaat: Gabri moeten ze absoluut niet laten vertrekken. Samen met Enoh stijgen ze logischerwijs ver boven talenten als Donald uit qua primaire taak. Een nuttige speler/bankzitter met een zeer professionele instelling en altijd 110% geeft. Het enige motief om hem te laten vertrekken, zou zijn als hij een relatief hoog salaris ontvangt, maar als hij 1,5 miljoen of minder ontvangt, dan zou ik hem persoonlijk liever zien blijven.
Krachten als Gabri mogen best zo'n salaris krijgen, zijn gewoon nuttig zolang er in de jeugd geen alternatief loopt natuurlijk.. De hoge salarissen worden een probleem als ze niet in ajax-1 spelen, kijk een Wielaert, Lindgren, Ogararu. Ik ben niet gecharmeerd van Gabri zie ook liever een meer voetballende man op het middenveld, maar aangezien Enoh weg is in Januari en Donald mij nog niet overtuigd mag hij (nog) niet weg..
Gabri maakt indien fit gewoon zijn minuten en is belangrijk voor ajax-1 de rest is overbodig..
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Do 3 dec 2009 11:07
|
|
Gabri moet gewoon blijven. Als reserve-speler is het een uiterst nodige speler. Donald is inderdaad van de jeugd en een mooie reserve, maar zie ik nog minder dan Gabri. Donald moet nog meer leren, als niet te diep gaan, zoals gisteren in Roemenië. Gabri is een harde werker, en loopt soms ook té veel, en zit er té snel op, zoals iemand hier al ergens op het forum zei. Maar hij zet altijd goed druk en samen met De Zeeuw is het een krachtig middenveld.
En zoals riejuh al zei, na de winterstop heb je direct 2 lastige wedstrijden, AZ-thuis en Feyenoord-uit. Hier heb je alleen dan nog De Zeeuw als echte basisspeler. Aissati is een meer creatieve en Donald zie ik meer als een controlerende, alhoewel hij zo niet speelt met Enoh en De Zeeuw ook op het middenveld. Dus deze 2 wedstrijden heb je Gabri nodig. Daarbij kun je dan nog een Donald zetten, of toch voor de spelmaker Aissati. Ook hebben we nog altijd Siem de Jong. Maar ik vergelijk Gabri met Enoh, en Aissati met De Jong, dus De Jong kun je ook niet opvangen voor Enoh.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 16 dec 2009 14:47
|
|
Gabri traint helemaal niet mee met Ajax
nieuws Door: Redactie op 16 dec 2009
Gabri heeft woensdag helemaal niet meegetraind met de A-selectie van Ajax. Dit bericht dook her en der op. Opvallend, aangezien Martin Jol eerder verklaarde dat hij voor de winterstop niet meer op de Spanjaard rekent.
Kaal
Ajaxlife.nl stond na afloop van de training naast het trappetje dat naar de kleedkamers leidt en slaagde er niet in Gabri te spotten. Toch dook elders het bericht op. Tijdens de inleiding van zijn perspraatje schaarde Jol zijn speler onder de ‘langdurig geblesseerden'.
Daarom vroegen we het toch nog maar even na bij Jol zelf. Hij bevestigde dat Gabri niet meetrainde. Vermoedelijk is Gabri verwart met Demy de Zeeuw, die zonder muts trainde en eveneens niet over een weelderige haardos beschikt.
Het is dus nog even wachten op de rentree van Gabri
www.ajaxlife.nl
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 13:10
|
|
[list">Gabri: 'Ik had totaal geen klik met Marco van Basten'
Na twee goede seizoenen bij Ajax trad vorig seizoen het verval in. De Spaanse Gabri kwam onder trainer Marco van Basten slechts tot zestien duels en kwam niet vaak in zijn plannen voor. En onder Jol speelde de middenvelder tot dusver vijf duels.
‘Ik baal er zelf nog het meeste van. Ik had gehoopt de ellende van vorig seizoen achter me gelaten te hebben, maar dat het niet altijd lukt is frustrerend en soms heel moeilijk. Door blessures begon ik met een achterstand en ik was dan ook blij met de wedstrijden die ik heb gespeeld.’
Vorig seizoen was Marco van Basten eindverantwoordelijke bij Ajax. Maar Gabri had geen warme gevoelens bij de voormalige topspits. ‘We hebben elkaar eigenlijk nooit goed leren kennen en er was geen klik. Dat had niet veel met mijn blessure te maken, maar het klikte gewoon niet’, vertel Gabri tegenover Voetbal Magazine.
Over trainer Martin Jol is de ex-international meer te spreken. ‘We hebben met Jol nu een trainer die goed weet hoe hij een team moet smeden. Hij weet spelers te raken en er is een klik met de groep. Onder Jol zijn we op weg het beste team te worden’, aldus Gabri.
# bron: Voetbal Centraal[/list">
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Wo 23 dec 2009 14:29
|
|
Vreemd, dat ze altijd zeggen nadat de trainer weg is. Als je een echte heer bent zeg je als de trainer er is, of je zegt er helemaal niks van. Jammer zit zo de meeste mensen niet in elkaar.
|