Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 12:31
|
|
Citaat: Gabri staat in de belangstelling van Villarreal. De middenvelder van Ajax moet het middenveld van de Spaanse subtopper meer cachet geven. (El Mediterraneo)
Bron: www.voetbalzone.nl
Ik ben overigens blij dat Gabri morgen even rust moet pakken. Die jongen werkt zichzelf de ziektewet in.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 13:20
|
|
Gabri zit er doorheen omdat hij de sterkhouders mist zoals Sneijder, Stam en Davids die ook het vuile werk niet schuwden. Nu staat/stond hij er alleen voor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 13:24
|
|
Citaat: meer passie en minder arrogantie staat.
Van deze selectie zijn deze woorden zijn wel het minst van toepassing op Gabri.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 13:26
|
|
Gabri is technisch echt niet zo slecht, hoor. Wel een blind paard natuurlijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 13:34
|
|
Belachelijk. Gabri is een van de fitste spelers van de selectie. Bedoel je Luque niet?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 13:40
|
|
Citaat: vooropgesteld: Ik haat niemand, maar ik zie veel liever dat er iemand met meer passie en minder arrogantie staat.
Je probeert een discussie uit te lokken? Ik ben zelf namelijk niet zo heel gecharmeerd van Gabri, maar een gebrek aan inzet en passie valt hem echt niet te verwijten. Z'n aanname en passing zijn nog niet eens zo slecht, maar vooral de onrust die hij aan de bal brengt is storend. Ik heb ook liever iemand met wat meer tactisch inzicht.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 13:42
|
|
Je hebt gelijk, Doc. Moet je die vetkwabben zien! XD
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 13:44
|
|
Vergeleken met gabri ben ik slank! :angel:
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 14:10
|
|
Gabri staat in de belangstelling van Villarreal. De middenvelder van Ajax moet het middenveld van de Spaanse subtopper meer cachet geven. (El Mediterraneo)
In de Wandelgangen; www.voetbalzone.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 14:13
|
|
Zie boven, Scio.
Wat mij betreft mag hij bij een goed bod (5 miljoen of hoger) vertrekken, maar dan wel pas in de zomer. Wellicht dat hij naar Ajax-begrippen te veel verdient voor de bank. Gabri hoeft van mij in ieder geval niet weg. Het zou een goede situatie zijn als Ajax eens doorselecteert en bijvoorbeeld een Defour haalt voor de positie van rechtshalf.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 23:25
|
|
Citaat: lekker verkopen, heeft hij toch een restwaarde
In verkopen is Ajax wel goed, maar hoeveel jaar zal het duren voordat er weer iemand loopt die een bal kan afpakken?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 23 jan 2008 00:01
|
|
In verkopen is Ajax wel goed, maar hoeveel jaar zal het duren voordat er weer iemand loopt die een bal kan afpakken?
Inderdaad! De bedrijfsvoering lijkt me ondergeschikt aan het resultaat op het veld ;). En momenteel is Gabriel onmisbaar.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Vr 25 jan 2008 20:39
|
|
Inderdaad! De bedrijfsvoering lijkt me ondergeschikt aan het resultaat op het veld ;). En momenteel is Gabriel onmisbaar.
sowieso stom opmerking, gabri verkopen. het is toch op het moment een belangrijk speler voor ajax, hij is idd onmisbaar
|
Robbin-R
Forum berichten: 147
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 20:24
|
|
in het huidige Ajax zal hij node worden gemist. Gabri heeft een redelijk uitgebalanceerde conditie. Ook het hierboven genoemde verwijt dat hij arrogant zou zijn vind ik nergens op gebaseerd. Deze jongen komt gewoon van Barca af naar Ajax, terwijl er vanuit de Primera Divsion en Premier League voldoende belangstelling was.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 29 jan 2008 23:12
|
|
Citaat: sowieso stom opmerking, gabri verkopen. het is toch op het moment een belangrijk speler voor ajax, hij is idd onmisbaar
Onmisbaar waren de kansen die gabri dit jaar heeft verprutst
rinks:
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 14:55
|
|
Citaat: sowieso stom opmerking, gabri verkopen. het is toch op het moment een belangrijk speler voor ajax, hij is idd onmisbaar
Inderdaad, hoe hij die bal tegen Vitesse over kreeg :crazy:
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Wo 30 jan 2008 15:48
|
|
Inderdaad, hoe hij die bal tegen Vitesse over kreeg :crazy:
Bij Gabri slaat de angst toe als hij in kansrijke positie komt. De bal erin glijden is voor hem eenvoudiger dan schieten. Vraag me niet hoe dat komt, waar hij zijn opleiding heeft genoten XD
Hij is niet de enige die wel eens een kans mist!
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 18:17
|
|
Gabri is een klapper van een beuker op het middenveld als het aankomt op ballen veroveren maar op doel schieten kan hij niet. Dat zag je tegen vitesse en dat zag je tegen psgay. Zodra hij voor het doel komt valt hij in stukken uitelkaar lijkt het wel, niks meer van over. Misschien een idee om zonder doelen te spelen? XD
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 18:51
|
|
Ik denk met weemoed terug aan waterdragers zoals Schoenaker, Winter, Alflen en Vink...die pikten hun goaltjes wel mee. En niet de minst belangrijke ook.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Do 31 jan 2008 19:02
|
|
Alflen...heerlijke voetballer. Ik zwijmel met je mee, 343!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 4 feb 2008 20:35
|
|
Ik ben totaal niet gecharmeerd van Gabri. Ik ben het met tomas eens dat ik ook liever een speler zie met rust aan de bal en tactisch inzicht.
Er moet ook echt een misvatting uit de wereld: spelers die heel hard werken, werken zo hard omdat ze minder kwaliteit hebben. Ze moeten zo hard werken om zich staande te kunnen houden. Spelers die kunnen drijven op hun kwaliteiten worden vaak wat lui. Dat werkt nou eenmaal zo. En ik weet dat je niet alleen maar raspaardjes in je team kunt hebben.
Maar mensen moeten niet gaan zeggen dat Gabri een van de belangrijkste spelers bij Ajax is. Hij maakt een ronduit slecht seizoen door en was wekelijks de zwakste speler bij Ajax. Alleen gister tegen Feyenoord vond ik hem goed spelen. Speelt hij elke wedstrijd zo hoor je mij niet over gabri. Ik vind alleen dat als je zo speelt zoals gabri doet, (daarmee bedoel ik, alles en iedereen afjagen, maar vaak te laat komen op zijn eigen positie) dan moet je aanvallend veel brengen, omdat je verdedigend niet sterk bent. Verdedigend moet je dan een type als lindgren ernaast hebbne staan die de ruitmes tussen middenveld en verdediging in de gaten houdt.
Kortom, je moet rekening houden met zijn verdedigende tekortkomingen. In mijn ogen kun je dan net zo goed een aanvallende middenvelder opstellen die meer scoort en assists geeft. Al die mensen vinden het zo heerlijk dat hij op alle ballen jaagt. Tegen Feyenoord was dat goed. Het probleem met dat vele afjagen van hem is alleen dat de rest vaak niet mee doet. Als iedereen meedoet is het uitstekend. Als alleen gabri druk zet, wordt hij vaak simpel uitgespeeld en is hij weg van zijn positie. Dat is heel vaak het geval bij Ajax. Het is óf met het hele team druk zetten, zoals tegen Feyenoord gebeurde. Of je zet met het hele team minder drukt en speelt wat afwachtender. Maar dat mensen zeggen dat Gabri één van de belangrijkste spelers bij Ajax is, vind ik onbegrijpelijk. Daarvoor heeft hij veel te belabberd gespeeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 feb 2008 21:57
|
|
Welkom, JariLitmanen10!! Eindelijk. rinks:
Maar is het Gabri zijn fout dat de anderen niet meejagen, JL10?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 feb 2008 22:13
|
|
haha dankje rinks:
Ik vind dat je moet druk zetten op het goede moment. Als de anderen niet ook druk zetten is dat niet gabri zijn fout, maar hij moet wel zo slim zijn te zien dat hij dan even de rust moet bewaren. Doordat hij dat niet doet en aan de bal ook enorm onrustig is en veel balverlies lijdt vind ik dat hij eerder een last is voor dit team dan een dragende speler
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 feb 2008 22:48
|
|
:ja: Graag gedaan. Dat je hier nog lang mag posten, JL10.
Het grote Milan zette pas druk of deed de buitenspelval pas open als Baresi een teken gaf. Dat was de dragende speler. Wie is de Baresi van AJAX? Wat zijn de afspraken daarover? Helaas kun je dat bij het huidige AJAX niet zien wie de dragende spelers zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 feb 2008 23:06
|
|
Precies. Die hebben we niet. Daarom hou ik ook van voetballende centrale verdedigers die het spelletje zien en op inzicht verdedigen. Zoals Blind en Rijkaard in 95. Die 2 namen de opbouw voor hun rekening, zorgen ervoor dat de linies kort op elkaar bleven spelen en coachten het hele team. Met dat soort spelers kun je het Ajax spelletje spelen. Als je alleen thomas vermaelen al in het centrum zet gaat dat feest niet door. Heitinga ben ik wel van gecharmeerd al is hij (nog) niet zo goed als blind of rijkaard.
Maar om terug te komen op Gabri. Ik vind dat hij in dit Ajax eerder een stoorzender is dan een dragende speler. Tegen Feyenoord was hij goed, maar had hij een slappe tegenstande in van Bronckhorst. Dat is echt een drama als middenvelder. Eerder in het seizoen en vorig seizoen heeft gabri mij al bewezen niet genoeg kwaliteiten te hebben om in Ajax 1 te spelen. Hij heeft de techniek niet, de passing niet, het tactisch inzicht niet en de verdedigende kwaliteiten niet. Ik kan me een aantal weken terug herinneren dat hij wekelijks aan alle kanten werd voorbij gelopen en meerdere keren door zijn benen werd gespeeld.
Ik denk dat je beter Lindgren kan opstellen. Dan kan Davids wat meer zijn eigen spel spelen en komt ook Perez beter tot zijn recht, omdat Lindgren meer rust heeft in zijn spel. Dat is wat Ajax nodig heeft: rust in het spel. Als ik die nieuwe aankoop bruno silva wild zie doen ben ik daar ook niet echt blij mee. Daar moet je dus niet ook nog eens gabri voor zetten. Dan heb je als het even niet loopt een chaos. Daarom had ik ook verwacht dat Gabri op de bank zou belanden door de aankoop van Lindgren. Ik mag nog steeds hopen dat dat gaat gebeuren.
|