Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:43
|
|
Nou goed, we worden het niet eens over Luque. Ik kom over een paar jaar m'n gelijk wel halen als blijkt dat hij helemaal nergens meer gepresteerd heeft.
Goossens heeft ook nog niet laten zien het niveau van Ajax 1 aan te kunnen. Je hebt wel wat met spelers die pure snelheid missen om als buitenspeler bij Ajax te functioneren, hè.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 15:48
|
|
Citaat: Nou goed, we worden het niet eens over Luque. Ik kom over een paar jaar m'n gelijk wel halen als blijkt dat hij helemaal nergens meer gepresteerd heeft.
Goossens heeft ook nog niet laten zien het niveau van Ajax 1 aan te kunnen. Je hebt wel wat met spelers die pure snelheid missen om als buitenspeler bij Ajax te functioneren, hè.
Wat dan? Ik heb niks met Kennedy. Ik heb ook niks met Mitea, Soetaers, Rommedahl en Sikora. Conclusie: het gaat mij erom wat iemand kan betekenen voor Ajax. En snelheid wordt dan heus wel afgewogen, al zie ik het als een wapen en niet als een benodigd wapen(al moet je wel kunnen lopen hoor ). Goossens en Luque die hebben gewoon hetgeen om een klassevolle buitenspeler genoemd te mogen worden in mijn ogen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 16:02
|
|
Goossens is op dit moment al geschikter voor Ajax 1, aangezien hij niet over the hill is. Goossens heeft echter een groot probleem en dat is omdat hij vanwege z'n gebrek aan snelheid (hij is erg traag voor een buitenspeler) niet of nauwelijks kan passeren. Hij heeft natuurlijk wel een prachtige trap (die hij in tegenstelling tot Luque wel juist weet te gebruiken) en scorend vermogen.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 16:14
|
|
Citaat: Goossens is op dit moment al geschikter voor Ajax 1, aangezien hij niet over the hill is. Goossens heeft echter een groot probleem en dat is omdat hij vanwege z'n gebrek aan snelheid (hij is erg traag voor een buitenspeler) niet of nauwelijks kan passeren. Hij heeft natuurlijk wel een prachtige trap (die hij in tegenstelling tot Luque wel juist weet te gebruiken) en scorend vermogen.
Vind ik niet, Luque is in de knoop maar zeker nog niet 'over the hill'. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt, want hij is nog zeker niet lichamelijk kapot. En voetballend kan hij het niet verleert zijn, conclusie: het zit in zijn kop. En nu het in zijn kop zit gaan de observerende mensen dat ook zo opvatten, maar ik vind het fairder om dingen zelf te proberen te begrijpen.
Goossens is niet snel(zeker in de startsnelheid niet indrukwekkend), maar ook niet sloom. Maar de ruimte bespelende buitenspeler is het zeker niet, klopt. Hij maakt ruimte, want hij snapt het spelletje. Nog beter dan de contractspelers van het middenveld uit Jong Ajax, hij staat niet voor niks geregelt op het middenveld. En de kwaliteiten om een goed voorzet te geven heeft hij inderdaad, het scorend vermogen is iets minder ontwikkeld. Hij speelt wel een spelletje met zijn tegenstander hoor, ondanks dat hij er weinig langs gaat. En trouwens is het dan aan zijn medespelers om hem vrij te spelen zodat hij de achterlijn kan halen. En plus is ook dat hij weet wat hij kan en dus niet iets gaat doen wat hij niet kan. Bovendien is hij kritisch zoals wij dat graag zien, al mag hij iets meer vreugde uitstralen. Maarja, klasbakken zijn niet gauw tevreden..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 5 jun 2008 16:16
|
|
Volgens mij staat Goossens vooral op het middenveld juist vanwege z'n tekort aan snelheid. Men ziet in dat hij als linksbuiten geen toekomst heeft bij Ajax. Ik denk sowieso dat een verhuurperiode echt heel erg nodig is.
Over Luque kunnen we net zo goed stoppen. De tijd zal uitwijzen wie van ons er gelijk had.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 15:21
|
|
Luque heeft afgelopen weekend zowaar gespeeld en een doelpunt gemaakt voor Málaga.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 3 dec 2008 14:14
|
|
Hoeveel wedstrijden heeft ie totaal gespeeld?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 23:32
|
|
Citaat: Luque wilde graag leren van Van Basten
Door MIKOS GOUKA
MALAGA - Bezoek uit Nederland. Albert Luque is er blij mee. De aanvaller van Malaga vuurt eerst zelf een salvo vragen af om er achter te komen hoe het in Nederlandse competitie gaat.
Dan zakt hij onderuit in een leunstoel om over zijn eigen situatie te vertellen.
Toen Luque in augustus 2007 door Ajax werd gestrikt, dacht de Amsterdamse club de concurrentie een rechtse directe te hebben toegediend. PSV en Feyenoord hengelden immers ook nadrukkelijk naar de diensten van de Spanjaard, die na een wervelende periode bij achtereenvolgens Real Mallorca, Malaga en vooral Deportivo La Coruna op een zijspoor was geraakt in Engeland bij Newcastle United.
,,Toen ik bij Ajax tekende, kwam een droom uit,’’ zo kijkt hij terug. ,,Ik ben een Catalaan. Alle voetballiefhebbers in Barcelona houden van twee clubs. Uiteraard FC Barcelona. En Ajax. De manier van voetballen spreekt overal tot de verbeelding.’’
Maar in de Amsterdam Arena kreeg hij het publiek zelden op de banken. Slechts af en toe toonde Luque zijn klasse van weleer. Na het vertrek van trainer Henk ten Cate naar Chelsea raakte hij onder diens opvolger Adrie Koster op een zijspoor. ,,Het vertrek van Ten Cate was voor mij persoonlijk heel vervelend,’’ zegt Luque. ,,Ik begon mezelf steeds sterker te voelen, maar toen Koster het voor het zeggen kreeg, veranderde mijn situatie snel. Ik raakte vanuit de basiself op de tribune en kwam niet meer aan bod. Nee, hij heeft mij nooit iets uitgelegd. Ik sprak hem eigenlijk nooit.’’
De Spanjaard, die naar verluidt een astronomisch jaarsalaris opstreek in de hoofdstad, vermoedt dat het incident in de Kuip een cruciale rol heeft gespeeld. Luque en zijn ploeggenoot Luis Suarez kregen het tijdens de klassieker Feyenoord-Ajax met elkaar aan de stok en Luque gaf de Uruquayaan tijdens een aanval van de Rotterdammers zelfs een schop. ,,Het stelde niet veel voor, maar het werd breed uitgemeten in de media. Noem het maar ons zuidelijke temperament.
,,Direct na het voorval hebben Luis en ik elkaar weer opgezocht en was het alweer vergeten en vergeven. Koster kon zien hoe wij op het trainingsveld alweer met de volgende wedstrijd bezig waren. Ik beschouw Luis Suarez als een goede vriend. Net als Gabri, Oleguer en Bruno Silva. Ik spreek die jongens in elk geval nog geregeld.’’
De kans dat Luque volgend seizoen weer naast zijn vrienden in de kleedkamer van Ajax mag plaatsnemen is minimaal. Al staat hij ook dan nog onder contract bij de Amsterdammers. ,,Sinds mijn vertrek heb ik van de club nog niets vernomen. Dat zal over een paar maanden wel duidelijk worden. Ik wilde dit seizoen laten zien dat ik nog steeds de oude Albert Luque ben.
,,Met Marco van Basten als trainer had ik daar zelfs veel vertrouwen in. Aanvankelijk leek hij ook wel plannen met mij te hebben, maar toen de voorbereiding drie weken verder was, kreeg ik te horen dat ik weg mocht. Jammer? Natuurlijk. Toen ik een klein jongetje in Barcelona was, was Van Basten de beste speler van de wereld. Ik wilde van hem leren, maar het zat er niet in. Nee, als trainer heb ik geen oordeel over hem. Daar heb ik hem tekort voor meegemaakt.’’
Omdat Ajax zich schappelijk opstelde en zaakwaarnemer Ger Lagendijk snel handelde, kon hij op de valreep worden verhuurd aan Malaga. De promovendus, een verrassend sterke subtopper in de Primera Division, bracht de glimlach terug bij Luque.
,,Ik voel me hier fantastisch,’’ zegt hij. ,,Mijn periode bij Newcastle United was sportief een drama en ook bij Ajax is het niet gelopen zoals ik wilde. Ik kon naar Monaco en Panathinaikos, maar Malaga en Spanje zijn nu het beste medicijn voor mij. Ik ben Ajax en mijn zaakwaarnemer Lagendijk zeer dankbaar dat ze hebben meegewerkt aan verhuur.
,,Ze losten het probleem in augustus als een ‘gentleman’ op. In Malaga speel ik meer als diepe spits. We doen het verrassend goed. Het doel hier is een ticket voor het toernooi om de UEFA Cup, dat zou geweldig zijn.’’
Sportwereld.nl
Goed interview van Luque waar die toch erg positief is over Ajax
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 23:44
|
|
Citaat: Luque heeft afgelopen weekend zowaar gespeeld en een doelpunt gemaakt voor Málaga.
OP AN gaat het verhaal dat hij er sinds z'n blessure al aardig balletjes erin heeft liggen. Maar op VI staat:
15 gespeeld; 2 gescoord
|
Martinho
Forum berichten: 45
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 10:53
|
|
Afgelopen weekend scoorde Luque na 3 minuten tegen Bilbao.
Hij mag er dan nog niet veel scoren(3), maar is toch vaste waarde bij een zeer sterk spelend Malaga, dat meestrijd om Europees voetbal en ook maar 6 punten achter staat op nummer 3 Sevilla.
Dat hij niet veel scoort is geen ramp, de topscoorder van Malaga heeft er ook pas 8 in liggen (met 4 wedstrijden meer )
Luque doet het dan ook zeker niet slecht, en zou toch zeker wel in de basis moeten staan volgend seizoen
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 11:06
|
|
Welkom, Martinho!
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:11
|
|
Goeie speler die Luque. Snap niet dat hij weg mag. Geweldige trap techniek. Volgend seizoen als Suarez weg is in de basis.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:16
|
|
Natuurlijk, Bob. Als Van Basten er nog is in ieder geval niet. En ook als Van Basten er niet meer is, ook niet. Luque is een soort speler die niet bij AJAX hoort. Lui en traag. Leuk dat hij een mooie traptechniek heeft, maar verder heb je er niets aan.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:44
|
|
Zou kunnen maar, ik ben een fan van hem. Misschien geen speler voor AJAX maar ik vind hem wel goed.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 13:49
|
|
Ik begrijp het. Ik vond Kinkladze ook sensationeel bij Manchester City, maar hij paste niet bij AJAX. Bij Luque hetzelfde verhaal.
|
Martinho
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 19:12
|
|
Vandaag liet Luque weer zien hoe belangrijk hij was, na een 0-2 achterstand tegen Almeria, maakte Luque 1-2.
Ook heb ik mij laten vertellen dat Luque de assists gaf voor zowel de 2-2 als de 3-2.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 20:20
|
|
Onze grote vriend Luque had een mooie goal laatst:
http://www.youtube.com/watch?v=TnxOOda-DcA
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 20:48
|
|
Citaat:
8 Februari 2007. Dit was in zijn goede tijd nog gepost.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 21:26
|
|
Citaat:
Mooi is tie zeker, maar laatst? 8 februari 2007: ruim 2 jaar geleden..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 21:45
|
|
Dat gezeur over Luque heb ik nooit begrepen. Als je een speler haalt die een jaar of langer niet heeft gespeeld moet je geduldig zijn. Toen hij net in vorm kwam werd hij verbannen door dat drama van een adrie koster. Als Luque veel minuten blijft pakken zou het wellicht een goede optie zijn om hem terug te halen. Het blijft een speler met kwaliteiten, inzicht en rendement. Alleen zijn te hoge salaris kan een reden zijn hem weg te doen. Ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van hem.
|
Martinho
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 22:06
|
|
Hij is vaste basis speler, veel minuten zal die dus wel maken
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 22:11
|
|
JariLitmanen10, HELEMAAL MEE EENS!!
Echt waar.
Damens en Heren, Jongens en Meisjes. Lees goed, De absolute waarheid:
Luque werd door Newcastel gehaald als topaankoop. Helaas heeft hij het daar niet kunnen waarmaken. Hij had een veelbelovend debuut, raakte geblesseerd en raakte daarna uit beeld, behalve invallen.
Ajax melde zich voor Luque, eigenlijk zelfde verhaal. Hij begon goed, prima zelfs. Scoorde, assisten en goede kansen. Wel was hij een beetje lui, hij mag wel meer mee verdedigen. Voor de rest, prima, zeker een meerwaarde voor Ajax.
Groote plaag bij voetbal: een blessure.
Luque raakte geblesseerd, Ten Cate ging er vandoor en Adrie Koster moest Ajax overnemen. Luque herstelde en moch op de bank beginnen. Ja logish, net terug uit een blessure dus rust beginnen met inbrengen. Uiteindelijk gebeurde dat niet, weer niet en weer. AH! Nu wel, maar voor een klein kwartierje. En dan bleef maar kwartiertjes, kwartiertjes en nog eens kwartiertjes. Mensen die geen verstand van voetbal hebben zullen dit niet begrijpen, maar als je steeds maar een kwartiertje moet voetballen, kan je jezelf heel moeilijk bewijzen.
Maarja, mensen werden negatief over Luque. Pakte die Newcastel verhaal erbij. Derest waren ''meepraters,'' die zeiden gewoon wat iedereen zeiden, Luque is dit Luque is dat. Hou toch op man!
Denk eens aan Huntelaar. Ik heb een mooi voorbeeld. Klaas scoort echt heel veel. Bij Heerenveen, Ajax en Oranje. Madrid betaald echt niet zomaar 27 miljoen voor hem. Maar bij Madrid speelt hij slecht en scoort hij niet. Bij Ajax stond hij bijna 1 op 1, bij Madrid 0,0. Hoe komt dat? Antwoord: Huntelaar valt steeds in, de laaste kwartiertje ofzo. Hoe kan hij zich in godsnaam bewijzen in kleine kwartiertjes? Dat kan niet, dat zelfde geld voor Luque.
Hij doet het aardig bij Malaga. Iemand zei het al. Suarez zal weg gaan. Aanval volgend seizoen:
Luque--------Cvitanich-------Sulejmani
----------------Pranjic--------
(Pranjic hoop ik dus, dat Ajax hem haalt)
Als Luque daadwerkelijk bij Malaga blijft, kan Pranjic op Luque zijn plaats en Aisatti op Pranjic zijn plaats.
En voor de mensen die over zijn salaris zeiken.
Luque heeft meedere keren aangegeven akkoord te gaan met een MILJOEN MINDER, want hij wilt alles voor Ajax geven. Dat zei hij eind vorig seizoen meerdere keren.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 22:55
|
|
Ik geloof niet dat hij vrijwillig één miljoen bij dezelfde club in gaat leveren... Iets zeggen in de media is iets anders dan het ook daadwerkelijk doen (akkoord gaan met een veel lager salaris dus). Ik ben het wel met jullie eens dat er meer talent in Luque zit dan dat er uitkomt, maar is het wel reëel om te denken dat dat er op 30-jarige leeftijd en met een zwakke fysieke gesteldheid nog uit gaat komen?
Als je het mij vraagt is het risico te groot om op Luque in te zetten als dé vervanger van Suárez.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 02:27
|
|
Luque heeft bij Ajax nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld. Die jongen is verworden tot een luie, trage, zichzelf overschattende pseudo-vedette. En die goal die hier is gepost is van minstens vier jaar geleden.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Vr 13 feb 2009 09:42
|
|
Ik was nog in de war, ik dacht dat hij er van't weekend opgezet was, blijkt het toch 2009 te zijn.
Ik heb Luque trouwens wel twee goede wedstrijden zien spelen, toen had van Halst het nog over zijn werklust.
|