Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 18:08
|
|
Toch fijn dat je dan bevestiging van je mening omtrent Van Basten krijgt in de vorm van juiste beslissingen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 18:17
|
|
Prima nieuws. Ben ook benieuwd wat voor een rol Van Basten voor Perez in petto zal hebben.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 18:29
|
|
Ok logisch ook dat luque weg mag..
Als je Cvitanich binnenhaald, sulejmani zeer wss komt
Martina ook een kans wil geven. Suarez, de Jong, Sarpong goed aan het ontwikkelen zijn dan heeft san marco groot gelijk dat luque weg gaat..
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 19:30
|
|
Hopelijk komt er een club uit de zandbak die hem wil overnemen voor een schappelijk bedrag en bovendien z'n salaris wil betalen. Bij mij gaat de vlag uit als we deze jongen zonder verlies weten te verpatsen.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 19:43
|
|
Pff, hadden we eindelijk een linksbuiten met klasse, wordt hij weggestuurd om niet voetballende redenen. Zonder te proberen hem te corrigeren, zonder de uitdaging aan te gaan. Zwak, want voetballend is het gewoon een klasbak. Maar blijkbaar moeten alle niet functionerende klasbak weggestuurd, zonder ff aandacht erin te steken. Kapitaalsvernietiging heet dat: echt een goed beleid.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 19:55
|
|
Citaat: Pff, hadden we eindelijk een linksbuiten met klasse, wordt hij weggestuurd om niet voetballende redenen. Zonder te proberen hem te corrigeren, zonder de uitdaging aan te gaan. Zwak, want voetballend is het gewoon een klasbak. Maar blijkbaar moeten alle niet functionerende klasbak weggestuurd, zonder ff aandacht erin te steken. Kapitaalsvernietiging heet dat: echt een goed beleid. Luque is inderdaad goede technische voetballer maar zijn probleem is dat hij zich niet vrij loopt en niet goed mee verdedigd en dat is juist een probleem.Van Basten wil op die posties bewegende spelers hebben en dat is hij niet.Dus het is terecht dat hij wegmoet
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 19:56
|
|
Citaat: Pff, hadden we eindelijk een linksbuiten met klasse, wordt hij weggestuurd om niet voetballende redenen. Zonder te proberen hem te corrigeren, zonder de uitdaging aan te gaan. Zwak, want voetballend is het gewoon een klasbak. Maar blijkbaar moeten alle niet functionerende klasbak weggestuurd, zonder ff aandacht erin te steken. Kapitaalsvernietiging heet dat: echt een goed beleid. Daar staat Ajax om bekend toch;)
Ik ben het met je eens dat je Luque niet gelijk moet afschrijven, hij verdient een kans in de voorbereiding. Als hij daar zijn kans niet pakt is het terecht dat je hem laat vertrekken.
Al betwijfel ik of er überhaupt iemand is geïnteresseerd in een 'oude' speler met een groots salaris, terwijl hij al jaren geen schim is van wat hij was.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 19:59
|
|
Luque heeft het hele jaar de kans gehad en was in zijn zestien gespeelde wedstrijden de slechtste speler van het seizoen. Opdonderen met die luie donder.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 20:13
|
|
Luque kan puur functioneel spelen op links omdat hij het vermogen heeft om zijn taak uit te voeren. Spelers als Sulejmani, Leonardo kunnen dat niet, die moeten vrijheid hebben om goed te funtioneren. Hij kan wel weglopen van zijn tegenstander, maar die verdediger kan altijd er toch fel op blijven zitten omdat die vaak sneller is dan hem. Dan is het aan de ploeg om die tegenstander gek te spelen en dan gebruik maken van de zwakke plek in hun verdediging. Als iemand dat kan afstraffen dan is het Luque. Dat hij niet meeverdedigd is slecht, maar geeft aan dat hij dnekt dat hij juist dan het vermogen heeft om diepgang van de tegenstander af te straffen. En dan moet je het zo neerzetten dat zijn luiheid niet ons de kop kan kosten.
Zijn probleem zit hem in de beleving. Hij komt zo ongeinspireerd over: zo lui en zo verwaand. Als je hem kan raken als trainer.. Geloof mij dat dat kan, omdat Van Basten voor hem een grootheid is. Dan krijg je een goede speler die op het niveau zit van zijn ploegmaten(dus geen irritatie opwekt) en met zijn vermogen grootse waarde heeft. Zoals ik al aangaf: je moet hem constant daarop wijzen en corrigeren en dat kost moeite, maar uiteindelijk wordt al die moeite terugbetaald. Want hij is wel welwillend, hij kan zich alleen nog niet juist uitten. Hij wil opvallen als vedette, maar je valt veel meer op als je uitblinkt door puur de klasse te tonen(dus met gelijkwaardige scherpheid: beleving en inzet). En dat moet een duidelijk signaal worden voor hem, dan is hij gewoon een topspeler.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 20:39
|
|
Het is gewoon over met Luque. Dat bewijzen de afgelopen drie jaar wel. Hij heeft dit seizoen niets laten zien en viel vooral op door middel van z'n ontstellende luiheid. Luque is ongemotiveerd, een primadona en geen teamspeler.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 21:00
|
|
Het zegt mij eigenlijk genoeg dat jij Luque wel iets vind en Lindgren niet. Ik blijf je er (onterecht) op aan kijken, maar dat gaat niet weg. Ik weet het niet WZA, je hebt van die rare trekjes. En rare ideeen, want Luque met zijn salaris moet gewoon oprotten.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 21:17
|
|
Hoe deed Luque het op de trainingen? Iemand die weleens gegaan is?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 21:21
|
|
Citaat: Het zegt mij eigenlijk genoeg dat jij Luque wel iets vind en Lindgren niet. Ik blijf je er (onterecht) op aan kijken, maar dat gaat niet weg. Ik weet het niet WZA, je hebt van die rare trekjes. En rare ideeen, want Luque met zijn salaris moet gewoon oprotten.
Precieus.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 21:22
|
|
Citaat: Hoe deed Luque het op de trainingen? Iemand die weleens gegaan is?
Ik ben nooit zelf geweest, maar Koster heeft wel openlijk kritiek geuit op de trainingsarbeid van Luque. Hij zei dat Luque het hem wel wat moeilijker zou kunnen maken in zijn keuzes.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 23:14
|
|
Ten eerste kijk ik naar wat een speler kan betekenen en niet naar wat hij in het verleden om wat voor redenen dan ook heeft betekend. Ten tweede is dit een hele kromme met Lindgren: want ik geef aan dat ik Luque wel een geschikte speler vind voor Ajax en Lindgren minder. Op basis van de kernomschrijving van de benodigde kwaliteiten voor de rol en om wat benodigd is bij Ajax, niks anders. Ik ben gewoon niet weg van jouw lieveling Lindgren, mag ik een speler niet anders beleven? Een beetje jammer dat je mij steeds dat blijft kwalijk nemen(en blijft koppelen aan verschillende onderwerpen) en dat je niet ingaat op de inhoud..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 00:04
|
|
Citaat: Ten eerste kijk ik naar wat een speler kan betekenen en niet naar wat hij in het verleden om wat voor redenen dan ook heeft betekend. Ten tweede is dit een hele kromme met Lindgren: want ik geef aan dat ik Luque wel een geschikte speler vind voor Ajax en Lindgren minder. Op basis van de kernomschrijving van de benodigde kwaliteiten voor de rol en om wat benodigd is bij Ajax, niks anders. Ik ben gewoon niet weg van jouw lieveling Lindgren, mag ik een speler niet anders beleven? Een beetje jammer dat je mij steeds dat blijft kwalijk nemen(en blijft koppelen aan verschillende onderwerpen) en dat je niet ingaat op de inhoud..
Dat je niet weg kan zijn van een speler is een ding. Maar wat ik bij jou wel merk is dat Lindgren ook weinig goed kan doen. Over het algemeen heeft Lindgren gewoon redelijke wedstrijden afgeleverd, dat vind ik de harde kritiek op hem wel eens vreemd als andere namen ontzien worden. Verder kaart je Lindgren ook aan als een van de spelers die nu al moet vertrekken: http://www.ajaxfans.net/ajaxforum/viewt ... sc&start=0 (post 4 mei). Natuurlijk een ieder z'n mening, maar ik verwacht dat zeker op dat laatste punt je weinig medestanders zal vinden.
Dan maar weer over Luque, - ik vind het persoonlijk niet erg dat hij vertrekt want naar mijn mening valt de beste man in geen enkele positie van 4-3-3 in te passen -, Ik ben vooral benieuwd waar je Luque zou opstellen. Je kan het wel over de linksbuiten hebben maar daar ontbreekt Luque toch ook snelheid, en als bankzitter lijkt hij me niet erg gemotiveerd cq. z'n salaris is eigenlijk ook te duur voor een bankzitter.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:43
|
|
Citaat: Ten eerste kijk ik naar wat een speler kan betekenen en niet naar wat hij in het verleden om wat voor redenen dan ook heeft betekend. Ten tweede is dit een hele kromme met Lindgren: want ik geef aan dat ik Luque wel een geschikte speler vind voor Ajax en Lindgren minder. Op basis van de kernomschrijving van de benodigde kwaliteiten voor de rol en om wat benodigd is bij Ajax, niks anders. Ik ben gewoon niet weg van jouw lieveling Lindgren, mag ik een speler niet anders beleven? Een beetje jammer dat je mij steeds dat blijft kwalijk nemen(en blijft koppelen aan verschillende onderwerpen) en dat je niet ingaat op de inhoud..
Sorry, maar ik heb meerendeels aangegeven waarom ik vind dat Lindgren bij Ajax moet blijven en een basisplaats verdient. Ik weet dat ik niets kan veranderen op die pik van jou tegen Rasmus, maar beetje objectief blijven kan toch? De jongen speelde het eind van de competitie en play-offs absoluut niet slecht.
Over Luque, tja tegen VVV zou hij goed hebben gespeeld maar hij scoorde een niet te missen kans en een grote blunder van Begois. En hij speelde nog maar 15 minuten en daar kun je niet iemand op beoordelen. Maar gelukkig liet hij de rest van de wedstrijden zien dat hij er geen hout van kan, mooi oprotten en tegen naar het zonnige Spanje!
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:44
|
|
Over Lindgren: hij valt bij mij niet in de smaak. Maar als hij goed speelde heb ik dat ook aangegeven, het is niet zo dat ik hem vergal. Dat ik blijf wijzen op zijn zwakke plekken is gewoon omdat ik merk dat jullie dol enthousiast zijn en ik het helemaal niet zo beleef, ik zou het wel willen maar hij kan mij niet bekoren. Hij heeft voor elke positie gewoon gemissen, hij zou nooit een wereldspeler worden(het niveau dat bij een topclub hoort). En over plussen, hij heeft vast wel voor dingen een plus omdat hij op verschillende posities uit de voeten kan, dus dan moet je ook een uitgebreider pakket kwaliteiten bezitten. Ik heb mijn mening iets bijgesteld, omdat ik hem volwassen vind spelen en dat een voorbeeld moet zijn voor de jonkies. Maar niet dat hij ze in de weg moet gaan lopen, maar hij kan ze wel het juiste voorbeeld geven in dingen. Een zekerheidje is hij, een goede 12de man voor als de talenten even niet hun draai weten te vinden. Dus hij moet niet meer weg van mij.
Luque is niet snel(is ook niet nodig als je dominant speelt), maar bezit wel de slimheid om alsnog zijn klassevolle ding te kunnen showen. Dat is een gevaarlijkheid stichten door een afgemeten voorzet op Huntelaar of een verrassende knal op doel. Zijn fabuleuze trap moet ook een voorbeeld zijn voor Goossens, die in mijn ogen het ook in zich heeft om een bijzondere linksbuiten te worden. Een jonge hond die het leert van de oude meester, zo moet je het zien. En als Goossens op een bepaalt moment op een vergelijkbaar niveau zit tov Luque, dan kan je Goossens ook kansen gaan geven.
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:54
|
|
Ik ben het in de discussie omtrent Lindgren met Pablo eens. Klein voorbeeld: Lindgren was tegen Twente met AFSTAND de beste man aan Ajax zijde en de enige die er verantwoordelijk voor was dat Ajax in de slotfase nog mocht hopen op een late goal en daarmee voorronde CL. Jij was toen "positief verrast"! Hij was toen gewoon FANTASTISCH!!!
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:56
|
|
Citaat: Over Lindgren: hij valt bij mij niet in de smaak. Maar als hij goed speelde heb ik dat ook aangegeven, het is niet zo dat ik hem vergal. Dat ik blijf wijzen op zijn zwakke plekken is gewoon omdat ik merk dat jullie dol enthousiast zijn en ik het helemaal niet zo beleef, ik zou het wel willen maar hij kan mij niet bekoren. Hij heeft voor elke positie gewoon gemissen, hij zou nooit een wereldspeler worden(het niveau dat bij een topclub hoort). En over plussen, hij heeft vast wel voor dingen een plus omdat hij op verschillende posities uit de voeten kan, dus dan moet je ook een uitgebreider pakket kwaliteiten bezitten. Ik heb mijn mening iets bijgesteld, omdat ik hem volwassen vind spelen en dat een voorbeeld moet zijn voor de jonkies. Maar niet dat hij ze in de weg moet gaan lopen, maar hij kan ze wel het juiste voorbeeld geven in dingen. Een zekerheidje is hij, een goede 12de man voor als de talenten even niet hun draai weten te vinden. Dus hij moet niet meer weg van mij.
Luque is niet snel(is ook niet nodig als je dominant speelt), maar bezit wel de slimheid om alsnog zijn klassevolle ding te kunnen showen. Dat is een gevaarlijkheid stichten door een afgemeten voorzet op Huntelaar of een verrassende knal op doel. Zijn fabuleuze trap moet ook een voorbeeld zijn voor Goossens, die in mijn ogen het ook in zich heeft om een bijzondere linksbuiten te worden. Een jonge hond die het leert van de oude meester, zo moet je het zien. En als Goossens op een bepaalt moment op een vergelijkbaar niveau zit tov Luque, dan kan je Goossens ook kansen gaan geven.
Is die trap die hij John leert 3 miljoen waard (per jaar) of zou jij liever John van Sulejmani laten leren? Laat ik nu net voor het tweede kiezen...
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:56
|
|
Citaat: Luque is niet snel(is ook niet nodig als je dominant speelt), maar bezit wel de slimheid om alsnog zijn klassevolle ding te kunnen showen. Dat is een gevaarlijkheid stichten door een afgemeten voorzet op Huntelaar of een verrassende knal op doel. Zijn fabuleuze trap moet ook een voorbeeld zijn voor Goossens, die in mijn ogen het ook in zich heeft om een bijzondere linksbuiten te worden. Een jonge hond die het leert van de oude meester, zo moet je het zien. En als Goossens op een bepaalt moment op een vergelijkbaar niveau zit tov Luque, dan kan je Goossens ook kansen gaan geven.
Dat gebrek aan snelheid en explosiviteit is juist wel een probleem. Luque is namelijk al lui. Daarnaast zie je dus ook al dat hij vaak uit stilstand of uit wanhoop een man probeert te passeren op techniek, terwijl hij gewoon nooit meer bij de bal komt. Hij lijdt ontzettend vaak balverlies wanneer hij acties probeert te maken. Daardoor loopt hij vaak als een statische primadona te teren op z'n trap. En ergens is dat nog maar goed ook, want voor een speler die niets doet in de omschakeling zoals Luque is het funest om ook nog eens vaak balverlies te lijden.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 10:58
|
|
Citaat: Ik ben het in de discussie omtrent Lindgren met Pablo eens. Klein voorbeeld: Lindgren was tegen Twente met AFSTAND de beste man aan Ajax zijde en de enige die er verantwoordelijk voor was dat Ajax in de slotfase nog mocht hopen op een late goal en daarmee voorronde CL. Jij was toen "positief verrast"! Hij was toen gewoon FANTASTISCH!!!
Dat bedoel ik, hij had de hele tijd heel veel rugdekking moeten verlenen aan Bruno Silva en deed hij fantastisch. Elia kwam steeds voorbij onze back en Rasmus stapte op het juiste moment in waardoor hij met een sliding een gevaarlijke doelkans wist te voorkomen. Verder maakte hij samen met Johnny Blaise (voor een van de eerste keren) onschadelijk én hij had de kracht om de laatste minuten nog het spel op te pakken en naar voren te gaan. Jammer dat Suarez die bal te hard speelde, anders had hij die match misschien wel beslist en dat zou een bekroning op een fantastisch seizoen voor Rasmus zijn geweest.
Maar ik ben niet bang, Marco gaat zoiezo hem het vertrouwen geven en hij maakt zeker deel uit van de eerste 11 bij Marco. Daar ben ik absoluut niet bang voor, als Demy er nog bij zou komen zou Gabri denk ik eerder afvallen. En terecht in mijn ogen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:27
|
|
Op Thomas ga ik als eerst in, omdat dat namelijk wel hoogstaand inhoudelijk is. Hij doet te vaak een actie uit stilstand, een volkomen terecht kritiekpunt die ik dus in beschouwing neem. Maar daarvoor moet je niet snel of explosief zijn, je moet inzien wat nodig is om jouw tegenstander geen kans te geven. En die handigheid die bezit hij tot zekere hoogte, maar inderdaad wordt die laksheid hem vaak te gemakkelijk voor de tegenstander. Maar kan je hem niet de houding van een actiepoging aanleren, kan je hem niet prikkelen tot een betere beleving als je de grote Van Basten bent? Ik geloof dat hij zeker van waarde kan zijn voor Ajax, omdat hij een fabuleuze trap heeft en daarmee ook elke inschattingsfout van de tegenstander zwaar kan laten wegen.
Trouwens heb ik een ding nog vergeten te beantwoorden: hij traint gewoon en laat zijn dingen zien, maar je merkte dat hij minder gedreven was, omdat hij wist dat hij niet meer in aanmerking kwam voor een selectie.
Sulejmani is totaal geen wonder in zijn traptechniek, een beetje kromme vergelijking. Van hem kan John wel handigheid leren, maar als buitenspeler draait het erom dat je jouw taak kan uitvoeren. En met een handige actie kan je bij dat punt komen dat je waarde kan hebben(is ook heel belangrijk), maar op dat punt moet je het wel in je hebben om het een goed gevolg te kunnen geven. En dat onderscheid vaak de besten uit het gros, dat je het juiste gevolg kan geven. Trouwens betaal ik liever zijn salaris en geniet ik van zijn klasse, dan dat ik 3 spelers- die samen hetzelfde verdienen- die er niks van bakken. Nogmaals: ik kijk naar wat iemand kan betekenen en niet naar wat hij heeft betekend. Daarop veroordeel of vooroordeel ik niemand.
Dat Lindgren toen zo goed zorgde voor de stabielheid van de selectie verraste mij positief, omdat ik dat niet had verwacht. En ja, hij speelde een hele goede wedstrijd als je dat wil weten, maar ik denk niet dat hij hierdoor opeens geen zwakke plekken meer heeft. Hij heeft zich uitstekend staande gehouden in de testen, maar dat zegt natuurlijk niet dat hij nu opeens geweldig is. Hij speelde geweldig, maar hij is niet geweldig. En dat is de nuance die ik wel steeds aanbreng omdat ik me daartoe genoodzaakt voel, terwijl jullie dan opeens euforisch doen over hem en dat liever niet willen horen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:32
|
|
Citaat: Op Thomas ga ik als eerst in, omdat dat namelijk wel hoogstaand inhoudelijk is. Hij doet te vaak een actie uit stilstand, een volkomen terecht kritiekpunt die ik dus in beschouwing neem. Maar daarvoor moet je niet snel of explosief zijn, je moet inzien wat nodig is om jouw tegenstander geen kans te geven. En die handigheid die bezit hij tot zekere hoogte, maar inderdaad wordt die laksheid hem vaak te gemakkelijk voor de tegenstander. Maar kan je hem niet de houding van een actiepoging aanleren, kan je hem niet prikkelen tot een betere beleving als je de grote Van Basten bent? Ik geloof dat hij zeker van waarde kan zijn voor Ajax, omdat hij een fabuleuze trap heeft en daarmee ook elke inschattingsfout van de tegenstander zwaar kan laten wegen.
Trouwens heb ik een ding nog vergeten te beantwoorden: hij traint gewoon en laat zijn dingen zien, maar je merkte dat hij minder gedreven was, omdat hij wist dat hij niet meer in aanmerking kwam voor een selectie.
Dit laatste vind ik persoonlijk een non-argument waar maar weer uit blijkt dat Luque gewoon veel te labiel is voor Ajax. Als je er naast komt te staan moet je juist knokken om er weer in te komen. Koster heeft dat nooit meer teruggezien bij hem. Luque heeft 16 keer gespeeld en vrijwel niets laten zien. Als je er dan naast komt te staan zou dat een teken aan de wand moeten zijn dat je uit een ander vaatje moet tappen. Bij Luque lijkt het wel berusting.
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Wo 4 jun 2008 11:53
|
|
Zonder de rest van de selectie af te kraken: Steek heeft minpunten, Heit had minpunten, KJH had minpunten....iedereen heeft minpunten of dingen die voor een bepaalde positie voor verbetering vatbaar zijn. En ik heb afgelopen jaar met een objectieve visie niet kunnen constateren dat dat er bij Lindgren meer zijn als bij anderen!
|