Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 15 mei 2008 19:38
|
|
Citaat: Maar aan de andere kant Luque heeft de afgelopen jaren niet veel meer gespeeld dus verwacht niet echt veel belangstelling voor hem..
Alleen daarom al moet je elke kans aangrijpen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 15 mei 2008 19:39
|
|
Citaat: Als hij zijn contract binnenkort aanpast dan moet je eigenlijk jouw woorden intrekken 343 . Want dan zijn die woorden een oordeel zonder hem te kennen, dat lijkt mij sowieso hieruit te blijken. Dat hij minder beleving toont dan andere spelers zegt niet dat hij niets wil bereiken.
Eerst zien, dan geloven.
Hij heeft er bij AJAX in ieder geval het hoogste salaris uit weten te peuren.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Do 15 mei 2008 19:56
|
|
Ik weet nog de armoede met Mitea, Sikora, Soetears etc etc. Hij is een hele grote injectie TOV die spelers. Hij heeft de pech dat Goossens een talentvolle eigen opgeleide linksbuiten is bij Ajax, anders zou Ajax geeneens in de positie zijn om hem weg te doen. Ik zou het ook zonde vinden, ik wil nog een keer de knallende Luque zien. Ik hoop dat San Marco dat ook wil.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 15 mei 2008 22:34
|
|
Ajax heeft dit seizoen regelmatig met Suárez op zijn positie gespeeld. En komend seizoen komt Sulejmani er hopelijk nog bij voor de linker flank. Dat zou dus helemaal niets met het eventuele talent van Goossens te maken hebben, want Suárez en Sulejmani zijn een paar klassen beter dan deze Luque. En ze worden beter dan Luque ooit is geweest.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 13:39
|
|
Citaat: Ajax heeft dit seizoen regelmatig met Suárez op zijn positie gespeeld. En komend seizoen komt Sulejmani er hopelijk nog bij voor de linker flank. Dat zou dus helemaal niets met het eventuele talent van Goossens te maken hebben, want Suárez en Sulejmani zijn een paar klassen beter dan deze Luque. En ze worden beter dan Luque ooit is geweest.
Dat zijn binnenspelers. Luque kan ook functioneel puur de buitenkant invullen, net als Goossens. Dus dat zijn soortgelijke spelers. Leonardo, Suarez en Sulejmani zijn binnenspelers, smaakmakers. Die hebben creatieve vrijheid nodig, je benut ze totaal niet optimaal. Dus die moet je niet aan de zijkant plaatsen.
Luque is dus een heel ander type speler, hele andere kwaliteiten dus. En als je dan gaat zeggen: ze worden beter dan Luque ooit is geweest dan klopt er iets niet. Want Luque heeft de sterren van de hemel gespeeld in Spanje, moet ik bijvoorbeeld van een Suarez nog zien. Maar het is appels met peren vergelijken, het is de keuze welke speler hij meer waarde vind hebben voor de ploeg. En die hoort vakkundig te zijn in de samenstelling.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 13:54
|
|
Dat ik zeg dat Suárez en Sulejmani beter worden Luque ooit is geweest heeft te maken met het vermogen om spelerskwaliteiten in te schatten. Luque was ooit goed, maar nooit top. En dit komt van iemand die al jarenlang week in week uit wedstrijden uit de Primera División ziet.
Het gaat ook om de invulling, maar als betere voetballers als Suárez en Sulejmani kunnen spelen, dan staan die er altijd in ten koste van (deze) Luque.
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 14:17
|
|
Citaat: Ajax heeft dit seizoen regelmatig met Suárez op zijn positie gespeeld. En komend seizoen komt Sulejmani er hopelijk nog bij voor de linker flank. Dat zou dus helemaal niets met het eventuele talent van Goossens te maken hebben, want Suárez en Sulejmani zijn een paar klassen beter dan deze Luque. En ze worden beter dan Luque ooit is geweest.
Dat zijn binnenspelers. Luque kan ook functioneel puur de buitenkant invullen, net als Goossens. Dus dat zijn soortgelijke spelers. Leonardo, Suarez en Sulejmani zijn binnenspelers, smaakmakers. Die hebben creatieve vrijheid nodig, je benut ze totaal niet optimaal. Dus die moet je niet aan de zijkant plaatsen.
Luque is dus een heel ander type speler, hele andere kwaliteiten dus. En als je dan gaat zeggen: ze worden beter dan Luque ooit is geweest dan klopt er iets niet. Want Luque heeft de sterren van de hemel gespeeld in Spanje, moet ik bijvoorbeeld van een Suarez nog zien. Maar het is appels met peren vergelijken, het is de keuze welke speler hij meer waarde vind hebben voor de ploeg. En die hoort vakkundig te zijn in de samenstelling.
Definieer de term smaakmaker en binnenspeler! Een linksbuiten die de achterlijn haalt en van daar een voorzet geeft kan in mijn ogen ook een smaakmaker zijn en heel creatief!!!
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:13
|
|
Citaat:
Definieer de term smaakmaker en binnenspeler! Een linksbuiten die de achterlijn haalt en van daar een voorzet geeft kan in mijn ogen ook een smaakmaker zijn en heel creatief!!!
Smaakmaker is iemand die met zijn handigheid(creativiteit, techniek en gogme) zijn meerwaarde heeft voor het veldspel in mijn ogen. Een binnenspeler is een smaakmaker die heel dicht(qua diepte) op de spits staat, dus dat zijn vaak de aanvallers die meer dreiging en aanvallende meerwaarde hebben. Een goede buitenspeler is prachtig om te zien, maar daar draait het om de functionaliteit dus vanuit die positie is de creativiteit niet vereist. Maar hoe meer creativiteit, hoe hoogstaander voetbal. Maar dat is in mijn ogen een verschil met smaakMAKER(is vrijwel altijd deel het creatieve driehoekje dat het spel vormt(middenveld)) en flegmatieke buitenspeler. Maar ik creeer altijd mijn eigen benamingen om het te kunnen onderscheiden in de uitleg, dus geen alombekende termen.
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:18
|
|
Citaat: Maar ik creeer altijd mijn eigen benamingen om het te kunnen onderscheiden in de uitleg, dus geen alombekende termen.
Ja dat viel me al een beetje op. Maar is het is heel moeilijk om daarmee een discussie te voeren omdat het iets is wat in jou hoofd is ontstaan!
Ik denk dat het bijna onmogelijk is om een speler te karakteriseren los van zijn positie op het veld. Iedere speler heeft zijn kwaliteiten en unieke gedrag!
Wat betreft de smaakmaker denk ik eerder aan een speler waarvoor mensen naar het stadion komen! Dat zijn natuurlijk in veel gevallen technische, creatieve voorhoedespelers maar dat heeft natuurlijk te maken met de aantrekkelijkheid van iemands spel en niet met de functionaliteit ervan!
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 15:39
|
|
Ik probeer de juiste rol voor die speler te vinden, om te kunnen samenstellen. Dat is mijn manier van denken. SmaakMAKER, een aanvaller maakt niet of voegt bijna niks toe aan het veldspel. Daarom heb ik die plek wel die benaming gemaakt, om het onderscheidt te krijgen tussen spel- en smaakmaker. En noem ik dat soort spelers buiten het hart flegmatieke schakels . Tja, ff wennen maar ik denk dat het uiteindelijk alleen maar voor duidelijkheid zorgt. En dan kan je heel goed discuseren .
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:26
|
|
WZAWZDB, misschien met je maar eens een topic openen met al de defenities van de termen die je gebruikt
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:29
|
|
Citaat: WZAWZDB, misschien met je maar eens een topic openen met al de defenities van de termen die je gebruikt
Haha, zou zeker handig zijn. Kun je ook handleidingen misschien op de site zetten en dat wij ze voor een zacht prijsje kunnen bestellen excl btw én verzendkosten.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:38
|
|
HAHA . Is me te veel werk , maar als iemand anders mijn woordgebruik begrijpelijk wil maken voor de rest dan zou dat wel grappig zijn. En ik kijk zoals altijd kritisch naar de geplaatste opmerkingen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:48
|
|
Citaat: HAHA . Is me te veel werk , maar als iemand anders mijn woordgebruik begrijpelijk wil maken voor de rest dan zou dat wel grappig zijn. En ik kijk zoals altijd kritisch naar de geplaatste opmerkingen.
Daar waag ik me niet aan
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 16:57
|
|
. :!:
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:31
|
|
Grapje natuurlijk he, WZAWZDB. Ik zou niet durven.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:38
|
|
Weet ik wel, maar je zou de overige forumleden wel een gigantische dienst bewijzen .
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:41
|
|
Alsof ik al jou begrippen nog kan onthouden / weet. Dat zijn er een stuk of 1000, dan is voor een normaal menselijk brein haast niet te doen. :oops:
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 16 mei 2008 20:44
|
|
Ik snap het zelf ook niet allemaal .
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 20 mei 2008 11:57
|
|
Aha, de aap uit de mouw.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 10:41
|
|
Deze meneer krijgt dus waarschijnlijk volgend jaar de kans zich te bewijzen? Hij staat niet op het vertreklijstje :)
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 10:42
|
|
Citaat: Deze meneer krijgt dus waarschijnlijk volgend jaar de kans zich te bewijzen? Hij staat niet op het vertreklijstje :)
Dat lijstje van de Telegraaf is sowiezo veels te kort, spelers als Rommedahl en Kennedy staan er ook niet op. Ik weet haast wel zeker dat er meer spelers zullen vertrekken dan die drie die op dat lijstje staan.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 17:49
|
|
Citaat: 'Ook Albert Luque mag weg bij Ajax'
Eerder vandaag maakte de Telegraaf bekend dat Mitea, Edgar Manucharyan en Leonardo zouden mogen vertrekken bij Ajax. Volgens At5 tekst zou ook Albert Luque geen toekomst meer bij Ajax hebben. Dat komt niet helemaal uit de lucht vallen, als het waar is. De Spaanse aanvaller speelde onder Ten Cate regelmatig en kwam terug van een blessure, maar Adrie Koster zag in Albert Luque alleen maar een tribuneklant.
ajax.netwerk.to
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 17:50
|
|
heerlijk
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 3 jun 2008 17:52
|
|
Met als bron at5:
Citaat: Ajax wil af van Mitea, Manucharyan en Albert Luque. Marco van Basten ziet geen toekomst voor het drietal. Linksbuiten Leonardo mag vertrekken als er een goed bod op hem wordt uitgebracht.
http://web.at5.nl/sport/2008/06/03/sulejmani-kost-ajax-18-miljoen-2/
|