Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 16:56
|
|
Mwah, ik zou de één niet direct beter dan de ander durven noemen. Ze zijn allebei betrekkelijk matig.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 17:33
|
|
Citaat: Martina is gewoon, net als Leonardo, niet zo goed. Die gaat het echt niet lang bij Ajax uithouden. Over Martina kan ik geen oordeel geven omdat ik hem gewoon te weinig heb zien spelen maar ik vond het ronduit schokkend dat Leonardo conditioneel te kort kwam t.o.v. de rest van het elftal en dat heeft te maken met mentaliteit. Gisten een paar leuke akties van hem gezien maar met 0% rendament en daarom was het een verademing dat hij gewisseld werd met Suárez. Wat een klasse verschil!
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 18:47
|
|
Citaat: Ik denk het, AFCA82. Wat hij gisteren liet zien was werkelijk waar dramatisch. Alleen maar naar binnen trekken en net zo lang doordraven totdat er een overtreding op hem werd begaan. En dan constant hetzelfde trucje. Geen idee wat hij anders zou moeten doen, blijkbaar. Het veld breed houden, slimmer lopen zonder bal of eerder afspelen was er blijkbaar niet bij. Hij probeerde een aantal keer een steekballetje te geven, maar alleen op momenten dat hij al zo lang was doorgelopen dat hij drie man om zich heen had en niet echt ruimte meer had voor zo'n pass.
Kortom, volgens mij kan ik beter vragen: wat vind je wel goed aan hem?
Volgens mij is Leonardo ook gewoon veel meer linksbuiten. Want volgens mij is Leonardo gewoon stijflinks, dus kan hij niet echt iets anders dan naar binnen dribbelen.
Ik zelf was ook helemaal niet tevreden over hoe Leonardo speelde, maar ik zou hem nog een keer op links willen zien, en dan mijn oordeel vellen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 19:31
|
|
Leonardo's probleem is niet dat hij stijf links is, maar gewoon een paar niveautjes minder is. Met links komen zijn passes namelijk ook niet aan.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 20:15
|
|
Heb niet echt op Leonardo gelet gister. Vond hem in de beginfase wel positief opvallen.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 08:12
|
|
Maar hebben die scouts dan allemaal ongelijk want Leonardo werd toch altijd gezien als een groot talent!
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 11:50
|
|
Op enkele hoogstandjes na vond ik hem heel erg matig tegen Roda. Je hoopt dat zo'n jongen het op een gegeven moment gaat zien en meer met zijn hoofd gaat voetballen maar helaas is dat bij hem niet het geval. Veel te druistig, veel dom balverlies, veel verongelijkte blikken naar medespelers en de scheidsrechter, tevaal gaten dichtlopen voor anderen (kwam ook omdat hij als leftie op rechts speelde).
Veel te veel een momentenvoetballer die een goede dag moet hebben en, niet alleen op de wedstrijd tegen Roda gebaseerd, mag hij van mij een andere club opzoeken omdat hij het (constante) niveau simpelweg mist.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 13:13
|
|
Nou laat ik het zo zeggen, hij heeft het talent zeker weten in zich maar mist gewoon de mentaliteit van een professional om dit tot uiting te laten komen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 13:19
|
|
Leonardo heeft helemaal niet zoveel talent. Z'n aanname is vrij slecht, z'n heupen zijn niet erg soepel en wanneer hij een versnelling aan de bal inzet peert hij de bal eerst vijf meter voor zich uit om er vervolgens achteraan te rennen.
In de wedstrijden die ik van hem in Ajax I heb gezien vond ik hem daarentegen vaak erg hard z'n best doen. Je hebt alleen weinig aan harde werkers zonder bijzonder talent.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 15:15
|
|
Het zag er de eerste 25 minuutjes toch aardig uit, maar natuurlijk is dit 25 jarig 'talent' allang gewogen en te licht bevonden.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 17:05
|
|
Citaat: Het zag er de eerste 25 minuutjes toch aardig uit, maar natuurlijk is dit 25 jarig 'talent' allang gewogen en te licht bevonden.
Klopt helaas. Had nog hoop dat hij het ging halen na zijn blessure. Want volgens mij deed hij het prima voor zijn blessure. Leonardo heeft zo nu en dan een uitblink wedstrijd, maar dat ligt dan meer aan de tegenstanders en het mindere spel van zijn ploeggenoten. Hij had eigenlijk naar NEC moeten gaan, maar helaas. Ik snap het in principe wel, waarom zou je nou minder willen gaan verdienen. Wees nou eerlijk, dat zou je zelf ook niet gaan doen. En als hij in Qatar ofzo meer kan verdienen, dan ben je geen geldwolf, maar ben je gewoon een voetballer die zakelijk slim is. Want voetbal is voor hun hun werk en niet een hobby, en tuurlijk wil een speler de beste zijn en op hoog niveau spelen, maar Leo weet zelf ook dat hij dat niet redt, en dan is Qatar ook wel een logische keuze.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 17:20
|
|
Wanneer blonk Leonardo dan uit?
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 17:42
|
|
Citaat: Wanneer blonk Leonardo dan uit?
Zoals ik al zei, 'volgens mij' ;) Maar Leonardo heeft toch dacht ik in het begin een aantal leuke wedstrijden gespeeld voor Ajax. Tenminste ik was niet ontevreden over hem.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 17:44
|
|
Ik kan me geen goede wedstrijd van Leonardo herinneren.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 19:13
|
|
Citaat: Ik kan me geen goede wedstrijd van Leonardo herinneren.
Tegen Utrecht twee seizoenen geleden, toen speelde hij pas een paar weken voor Ajax geloof ik. Toen speelde hij wel goed, dat was nog samen met Babel, Sneijder en Huntelaar in de aanval.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 20:45
|
|
Klopt. Toen speelde hij heel aardig. Maar niet met Huntelaar en Babel, als ik me niet vergis. Volgens mij speelde hij toen in een twee spitsen systeem.
Bij Feyenoord had hij nog wat swingendere heupen en heeft hij wel eens aardige wedstrijden gespeeld. Helaas is hij al snel gestokt in z'n ontwikkeling. Het is echt niets bijzonders geworden en daar leek het in zijn beginjaren bij Feyenoord toch wel op.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 16 sep 2008 21:54
|
|
Citaat: Ik kan me geen goede wedstrijd van Leonardo herinneren
Groningen-Ajax ?
|
AFCA82
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 08:25
|
|
Nou hij heeft wel degelijk redelijk tot goede wedstrijden gespeeld weet even zo snel niet welke maar die zijn er zeker.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 09:53
|
|
Daar kunnen we dus weinig mee. Je zegt zeker te weten dat hij goede wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld maar kan er vervolgens geen enkele opnoemen. Zo kan ik het ook.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 10:26
|
|
Ik weet er ene in 2007 thuis tegen utrecht toen debuteerde hij en speelde een goede wedstrijd.
Kan best van MVB hem morgen weer in de basis zet zou me niks verbazen
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 20:46
|
|
Ajax - Werder bremen 3-1. Dat was ook een goede wedstrijd van hem.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 00:26
|
|
Uh, nee.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 08:56
|
|
Goede wedstrijden van Leonardo, tsja persoonlijk moet ik heel erg lang nadenken voor me er eentje te binnen schiet. Dat hij af en toe op snelheid zijn tegenstander voorbij snelt (konden Mitea en Ikedia ook) of met een hakje tussen de benen door een simpele back dolt, maakt nog niet dat hij een goede wedstrijd speelt.
Typische momentenvoetballer die een leuke actie afwisselt met enorm veel balverlies en tactische onbenulligheid. Ja hij heeft een paar goaltjes meegepikt en wat assists op zijn naam staan maar wat is zijn totale rendement als buitenspeler geweest? Zo goed als nihil! Dan heb ik nog 10x liever de veel verguisde Andy op de vleugel: veel minder spectaculair misschien maar wel veel meer goals en assists. Is dat niet waar een buitenspeler om opgesteld wordt?
|
AFCA82
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 12:58
|
|
Ja tuurlijk een buitenspeler moet niet alleen maar leuke acties kunnen maken maar moet ook rendement uit komen en dat houdt in assists geven en zelf doelpunten maken en maakt hij ook nog leuke acties dan is dat alleen maar mooi meegenomen.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Do 18 sep 2008 15:21
|
|
C. Ronaldo is een ideale buitenspeler. Maakt perfecte acties die goed lukken en scoort regelmatig. Waren er maar meer van zulke types. Zijn er niet veel.
|