Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 12 jun 2008 12:51
|
|
Citaat: Is toch schandalig dat er voor hopeloze spelers uit het tweede wel ruimte is en voor Leonardo bij de komst van Sulejmani niet? Welke hopeloze spelers heb je het dan over WZAWZDB?
Spelers zoals Martina(die zeker niet meer kan dan Leonardo), Tayeb vorig seizoen. Nu weet ik even niet meer, maar er zijn vaak van die spelers die tot hun 22e in het tweede mogen voetballen terwijl Ajax er uiteindelijk toch niet sterker van wordt. Ik ben sowieso tegen dat er een reserve elftal bestaat, dat moet gewoon een competitie zijn waar spelers fit worden/blijven. En dan gewoon allemaal spelers bij Ajax houden waaraan Ajax plezier kan beleven.
|
Tombo
Forum berichten: 95
|
Geplaatst: Do 12 jun 2008 15:30
|
|
Citaat: Is toch schandalig dat er voor hopeloze spelers uit het tweede wel ruimte is en voor Leonardo bij de komst van Sulejmani niet? Welke hopeloze spelers heb je het dan over WZAWZDB?
Spelers zoals Martina(die zeker niet meer kan dan Leonardo), Tayeb vorig seizoen. Nu weet ik even niet meer, maar er zijn vaak van die spelers die tot hun 22e in het tweede mogen voetballen terwijl Ajax er uiteindelijk toch niet sterker van wordt. Ik ben sowieso tegen dat er een reserve elftal bestaat, dat moet gewoon een competitie zijn waar spelers fit worden/blijven. En dan gewoon allemaal spelers bij Ajax houden waaraan Ajax plezier kan beleven.
Ik begrijp je punt maar het gaat een beetje ver om spelers uit het 2de dan meteen hopeloos te noemen vind je niet? Verder is natuurlijk duidelijk dat Leo een ontzettend groot talent is en ik ben wel fan van hem alleen als ik heel eerlijk ben moet ik ook zeggen dat Leo te weinig gebracht heeft. Dat heeft natuurlijk zijn redenen maar ik blijf er ook bij dat als je goed genoeg bent en dat laat zien op trainingen een trainer niet om je heen kan.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 16 jul 2008 16:09
|
|
Wat techniek betreft zullen Leonardo en Suárez het niet voor elkaar onder doen maar wat maakt de ene speler tot een stervoetballer in wording en de ander die het steeds net niet haald? Dat heeft te maken met metaliteit, bereid zijn dingen op te willen oppakken waar zijn zwakheden liggen en voetbalinzicht om zo een wedstrijd te kunnen lezen. Dat zijn allemaal zaken die Suárez vooral het 2e helft van het seisoen opgepakt heeft die Leonardo heeft nagelaten. Deze zaken leer je niet door wedstrijdminuten te pakken maar vooral op het trainingsveld en daar zit juist de kneep. Ik geef een voorbeeld, het meeverdedigen van aanvallers is crusiaal voor het voetbal die Ajax voor ogen heeft, Suárez pakt het op en doet het nu al naar behoren, terwijl Leonardo daar in zijn ontwikkeling stil is blijven staan en zo zijn het die kleine dingen die de ene speler beter maakt dan de ander. Hoewel Leonardo een uitstekende techn. voetballer is, lijkt het voor mij geen optie meer om hem te gaan verhuren omdat hij al zoveel kansen heeft gehad bij F.noord, NAC en ondanks de pech van blesures ook bij Ajax, kan hij beter gaan uitkijken naar een andere club die meer bij hem past.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 06:00
|
|
Citaat: NEC wil Leonardo
AMSTERDAM - NEC Nijmegen heeft de proefspelers Ryan Smith en Predrag Pavlovic afgetest en zijn pijlen weer volledig op Ajacied Leonardo Vitor Santiago (25) gericht. "NEC had eerder, in een heel vroeg stadium, al belangstelling voor 'Leo' en die is nu heel concreet", aldus manager technische zaken Danny Blind.
De speler heeft nog een contract voor een jaar en wij willen hem alleen verkopen. Het gaat enkel nog om de transfersom." In tegenstelling tot Albert Luque, Kennedy Bakircioglu, Dennis Rommedahl en eerder Jurgen Colin krijgt de Braziliaan geen transfervrije aftocht. "Na de komst van Miralem Sulejmani is het perspectief van Leonardo niet heel goed, maar we zien in hem nog steeds een goede vervanger voor een van de buitenspelers. Hij mag weg, maar niet te koste van alles", aldus Blind.
Telesport.nl
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 08:32
|
|
Hopelijk voor hem is het allemaal snel duidelijk. Hij moet elke wedstrijd gewoon spelen, en dat kan wel bij NEC.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 11:52
|
|
Dat Ajax Colin en Luque transfervrij moet laten gaan snap ik, maar waarom ook Kennedy, Perez en Rommedahl? Het is helemaal geen normale gang van zaken om spelers op de transferlijst zonder vergoeding te laten vertrekken.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 12:28
|
|
Ben ik het helemaal mee eens. 3 keer een ton of 3 is toch bijna een miljoen. Kan je vervolgens weer mooi bij het salaris voor een topper leggen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 29 aug 2008 17:49
|
|
tja, voor Leonardo en Kennedy betalen ze dat nog wel. Voor Perez zou je een half miljoen mooi kunnen vragen. Leonardo zie ik NEC nog wel bijna miljoen voor neertellen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:17
|
|
Citaat: Leonardo kan naar Katar
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Al Sadd uit Katar heeft een contract voor de Braziliaan Leonardo klaarliggen. Ajax, dat bereid is mee te werken aan een transfer van de aanvaller, is op de hoogte van de interesse.
De Amsterdammers verlangen een transfersom voor de speler. Eerder ketste een transfer van Leonardo naar NEC af.
Telegraaf
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:58
|
|
Denk niet dat Leonardo dat zal gaan doen. Volgens mij heeft hij ook nog sportieve doelstellingen, al zullen euro's niet mis zijn.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 1 sep 2008 14:01
|
|
Probleem is dat Leonardo professioneel gezien niet zoveel beter kan dan Nederland. Hij zou een Nederlands paspoort moeten aanvragen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 15:51
|
|
Klopt het overigens dat hij nog wel naar Qatar kan verhuizen omdat die een andere transferdeadline kennen? Dit meen ik ergens in een discussie gehoord te hebben.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 17:23
|
|
Citaat: Klopt het overigens dat hij nog wel naar Qatar kan verhuizen omdat die een andere transferdeadline kennen? Dit meen ik ergens in een discussie gehoord te hebben.
Ja, die deadline sluit pas over een maand.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 2 sep 2008 18:35
|
|
Ik denk niet dat Leonardo naar Qatar gaat. En zeker niet voor het geld. Hij is niet het type dat voor geld speelt. Hij wil spelen en de beste worden. Dat zie je ook wel aan zijn reacties als het niet lukt. Die jongen kan niet tegen teleurstellingen en zeker niet na al zijn vreselijke blessures.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 8 sep 2008 20:13
|
|
Citaat: Leonardo wacht op de verlossende fax
Leonardo weet nog steeds niet waar zijn nabije toekomst ligt. De linkerspits van Ajax is rond met een club uit Qatar, maar wacht al enkele dagen op de verlossende fax uit het oliestaatje.
"We zijn akkoord, maar het is wachten op de verlossende fax met bankgaranties", zegt Leonardo tegen Sportweek. "Als het te lang duurt dan blijf ik bij Ajax en ga ik proberen om bij de wedstrijdselectie te komen. De trainers willen dat ik blijf, maar ik moet spelen. Op de bank word ik niet gelukkig."
Leonardo zag eerder een transfer naar NEC afspringen, omdat hij niet tot een persoonlijk akkoord kwam met de Nijmeegse club. "Ik was echt wel bereid flink in te leveren, omdat ik dolgraag onder Mario Been had gewerkt. Bij NAC Breda verdiende ik eenderde van wat ik nu verdien. Als tegenprestatie stelden zij zich weer soepel op bij een transfer. Dat idee kreeg ik bij NEC echter niet."
Voetbalprimeur.nl
Jammer voor hem dat die hij naar Qatar gaat en toch voor de centen zal kiezen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 11 sep 2008 11:20
|
|
Citaat: Leonardo interesseert het niet meer
Maandagavond speelde Leonardo wellicht zijn laatste wedstrijd voor Ajax. Hoe hij zich in en buiten het veld manifesteerde was ongeïnspireerd en oncollegiaal. Leonardo was de absoluut slechtste man van het veld, maar vond zelf dat hij een wereldwedstrijd speelde. Geen zelfkritiek en geen zelfkennis. Leonardo wacht op een bevrijdende fax uit Qatar. Ajax ook.
Hij kon de overstap maken naar Nec om veel te kunnen voetballen, maar geld bleek belangrijker voor Leonardo. Ondanks dat in de westerse landen de transfertermijn is verstreken, kan hij nog wel naar het Midden-Oosten, omdat ze daar later beginnen. Er ligt namelijk een aanbieding voor hem klaar uit Qatar. Het wachten is op de bevrijdende fax. “Fax, fax, ik heb al een fax!” roept Leonardo als je hem erom vraagt. “De fax staat thuis in mijn kamer!” Hij moet zelf ook niet om de misplaatste grap lachen. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat de inmiddels 25-jarige Braziliaan snel vertrekt uit Amsterdam. Wellicht was de wedstrijd tegen Jong Fc Volendam zijn laatste officiële wedstrijd voor Ajax. Maar het was niet een prestatie om trots op te zijn wat de kleine Braziliaan maandagavond liet zien aan de Dijk. Trainer Adrie Koster was behoorlijk boos op zijn spelers. “Dit is een zeer slechte prestatie.”
In de vijftien competitieduels die Leonardo uitkwam voor Ajax trof hij drie maal doel. De zoveelste knieblessure gooide roet in het eten en vergooide zijn carrière bij Ajax. Vechtend kwam hij weer terug, maar veel heeft hij niet laten zien. Wanneer je Leonardo nu ziet voetballen straalt hij bar weinig motivatie uit. Geen creativiteit, geen snelheid en vooral veel onzuivere passes. Hij niet alleen, maar heel Jong Ajax grossierde maandagavond in fouten. Vandaar de terechte woede bij Adrie Koster. Maar Leonardo kijkt met een heel ander gevoel terug op de wedstrijd, niet dat daar om gevraagd was. Want ruw en ongevraagd dringt hij zich op en neemt het interview met Ismaïl Aissati over. De rustige Utrechter weet zich geen raad. Leonardo schoffeert daarmee zijn collega en begint zichzelf op de borst te kloppen. “Ik vond het een goede wedstrijd van me. Er zijn vier doelpunten gevallen.” Twee aan beide zijden en geen enkele van de spitsvondige Braziliaan zelf. Dat meent hij niet. “Jawel, ik speelde goed.” Weer een geintje? Nee hoor, hij is bloedserieus. “Als je denkt dat wij met 6-0 of 7-0 winnen of de bal pakken en dan vier man passeren dan kan je beter naar de Hoofdklasse gaan”, aldus Leonardo, die vervolgens met name het veld de schuld geeft van het gelijkspel. Niet van zijn slechte spel, want hij was fantastisch. “Je speelt het hele jaar op een gewoon veld en dan dit. Probeer het zelf maar eens om hierop te voetballen. Voetballen is simpel, maar soms moet je een keuze maken.”Om te vervolgen met een bizarre uitspraak: “Wij spelen niet tegen lage clubs. Als we echt top zijn scoren wij 10 keer!” Leonardo scoorde niet één keer.
Ismaïl Aissati
Genoeg over de verbazingwekkende actie van Leonardo in de catacomben. Want tot ieders verbazing speelde nieuweling Ismaïl Aissati vorige week niet met het eerste mee in de openingswedstrijd tegen Willem II. Om speelritme op te doen maakte hij voor de bekerwedstrijd tegen Fc Volendam deel uit van de selectie van Jong Ajax. Ook hij vond, net als zijn collega Leonardo, dat het niet eens zo slecht ging, hoewel hij juist wel inzet en creativiteit toonde. “Natuurlijk moeten we hier winnen. Maar ik heb een goed gevoel over gehouden aan de manier waarop we hier gespeeld hebben. De eerste twintig minuten zijn we uitstekend begonnen.” Aissati zoekt het gemeenschappelijk falen van Jong Ajax niet bij een ander en geeft ook terecht een credit aan de tegenstander. “Het gelijkspel hebben we wel aan onszelf te danken, maar Volendam heeft ook een goed elftal”, zo blikt Aissati terug. Vanaf de linksbuitenpositie kwam hij een aantal keer dreigend op, maar in een matig draaiend elftal kan hij ook geen wonderen verrichten. En hij mag tenminste een geldig excuus aanvoeren: de Ramadan, de vastentijd voor mohammedanen. Inmiddels blijkt hij nog een geldig excuus opgelopen te hebben, een knieblessure. Van Aissati zal Ajax nog veel plezier hebben, Leonardo heeft het voornamelijk met zichzelf.
http://highlow.nl/CMS/index.php?option= ... ew&id=1148
Die Leonardo is gek geworden. Wieberen met die gast!
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 12:47
|
|
Vinden jullie hem echt zo slecht, of in ieder geval dat hij te kort komt bij ajax?
Ben ik echt 1 die hem wel een goede voetballer vind??
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 12:58
|
|
Ik denk het, AFCA82. Wat hij gisteren liet zien was werkelijk waar dramatisch. Alleen maar naar binnen trekken en net zo lang doordraven totdat er een overtreding op hem werd begaan. En dan constant hetzelfde trucje. Geen idee wat hij anders zou moeten doen, blijkbaar. Het veld breed houden, slimmer lopen zonder bal of eerder afspelen was er blijkbaar niet bij. Hij probeerde een aantal keer een steekballetje te geven, maar alleen op momenten dat hij al zo lang was doorgelopen dat hij drie man om zich heen had en niet echt ruimte meer had voor zo'n pass.
Kortom, volgens mij kan ik beter vragen: wat vind je wel goed aan hem?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 15:20
|
|
Zijn ontwetende blik, want dat past wel bij hem. Hij snapt namelijk niets.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 15:22
|
|
Dan heb ik het toch wel helemaal mis, ik zag altijd wel wat in hem een soort dreiging, maar doelgericht oftewel qua rendement komt er niet veel uit, daar hebben jullie wel gelijk in
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 15:25
|
|
Een bedreiging voor de doorstroming van onze eigen jeugd, ik zag nog liever Javier Martina daar gisteren spelen. Die had die zager van een Bodor ook wel gekgedraaid.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 15:27
|
|
Het geeft wel te denken dat Van Basten de voorkeur gaf aan Leonardo boven Martina.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 15:32
|
|
Dat is dus ook het eerste wat ik dacht, maar ik denk dat Marco liever voor de zekerheid koos en dreiging wou (wat Leonardo in een goede dag wel een beetje heeft). Maar ik vond het ook bijzonder gek dat Martina niet mocht spelen en ook jammer.... Hij speelt immers altijd rechtsbuiten. Maar die krijgt zijn kans ook wel.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 16:23
|
|
Martina is gewoon, net als Leonardo, niet zo goed. Die gaat het echt niet lang bij Ajax uithouden.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 16:50
|
|
Klopt, maar wel beter dan Leonardo op die positie en kreeg vertrouwen van Marco, itt Leonardo. Daarom raar.
|