Auteur
|
Bericht
|
TvP
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 19 jun 2009 21:24
|
|
Elia is WEL beter dan Leonardo. Leonardo is een erg overschatte voetballer. Als hij zijn dag heeft is hij een leuke speler voor Ajax. Maar ook dit seizoen heeft hij wedstrijden gespeeld, waarvan ik dacht, hoe ben jij ooit profvoetballer geworden. Slechte aanname, geen overzicht, te ver doorgevoerde actie en ga maar door.
Elia is in alles beter, wil niet zeggen dat ik Elia (voor deze prijs) wil hebben. Alleen als er geld over is en de selectie voor de rest compleet is, is er in mijn ogen plek voor Eljero bij Ajax.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 09:23
|
|
Citaat: Volgens het Algemeen Dagblad heeft Ajax onlangs nog een voorstel aan Leonardo gedaan voor een nieuw contract op basis van prestaties. Hij wees dat voorstel af. Dat voorstel kreeg de Braziliaan voor het aantrekken van Jol. De nieuwe coach zou het echter sowieso niet nodig vinden om de aanvaller te behouden voor Ajax.
AN
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 20 jun 2009 11:29
|
|
Goed zo. Die laatste zin helemaal over Jol
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 22 jun 2009 13:30
|
|
Twente heeft ambities:
[list">FC Twente is één van de belangrijkste kandidaten om Leonardo de Vitor Santiago, kortweg Leonardo, in te lijven. De Enschedeërs ondervinden concurrentie van het Spaanse Málaga, terwijl ook VfB Stuttgart en 1899 Hoffenheim op het vinkentouw zouden zitten. Tegenover Sportweek zegt de aanvaller iets opgevangen te hebben over de interesse. “Het zou mooi zijn als die clubs daadwerkelijk met mij willen praten”, zegt Leonardo over Twente en Málaga. De 26-jarige Braziliaan leverde afgelopen vrijdag zijn spullen in bij Ajax, omdat hij geen zin meer heeft in een rol als reserve. Ergens anders wil hij nu laten zien waarom. “Ik heb heel veel zin om een toppieseizoen te draaien, zit vól motivatie”, zegt hij tegenover het weekblad.
In het gesprek komt hij ook nog kort terug op de gebeurtenissen van vorige week. “Ineens brengt Ajax naar buiten dat ik weg moet bij de club. Ik las ook dat ik bij de nieuwe trainer een basisplaats zou hebben geëist. Allemaal onzin. Ajax wilde me houden, dat hebben ze een paar keer tegen me gezegd, maar ik zou een ander contract krijgen.” [/list">
VZ
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 24 jun 2009 12:03
|
|
Over interesse heeft ie inderdaad niet te klagen:
[list">Ex-Ajacied Leonardo bestudeert voorstel Málaga
Málaga – Leonardo heeft een aanbieding van Málaga in beraad. De 26-jarige Braziliaan, die geen nieuwe verbintenis van Ajax kreeg aangeboden, staat ook in de belangstelling van NAC Breda, VfB Stuttgart en Hoffenheim.
Málaga was vorig seizoen de revelatie in de Primera División. Lange tijd streed de promovendus mee om de Champions League-tickets. Door een matige meimaand misten de blanquiazules Europees voetbal.
# bron: Sportweek[/list">
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 12:11
|
|
Meneer heeft een boel zelfkennis, die Europese topclub komt écht nog wel...
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 15:44
|
|
Leo tekent voor 4 (!) jaar bij NAC..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 15:50
|
|
Mooie Europese topclub voor onze crybaby.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 6 okt 2010 08:15
|
|
Citaat: NAC zet Leonardo uit selectie
Bron: Pzc.nl
Leonardo is voor onbepaalde tijd uit de selectie van NAC gezet.
Deze beslissing nam de Bredase club na herhaaldelijk wangedrag van de Braziliaan. Hij heeft 'meerdere malen het groepsproces ondermijnd'. Zijn boze reactie na zijn wissel in het duel met NEC, afgelopen zaterdag, was voor technisch directeur Jeffrey van As de druppel. "Hij traint mee met het belofteteam tot het moment dat wij vinden dat hij weer naar het eerste mag", aldus Van As.
Afgelopen zaterdag in de 'kleine klassieker' werd Leonardo (27) een kwartier voor tijd gewisseld ten faveure van Ali Boussaboun, die later een belangrijk aandeel zou hebben in de 2-0-overwinning op NEC. Leonardo, die tot dan toe nauwelijks iets had laten zien, negeerde vervolgens de coaches John Karelse en Gert Aandewiel om daarna een schoppende beweging te maken in de dug-out, waarop hij direct daarna boos de kleedkamer op zocht. 'Groepsondermijnend gedrag', vinden ze bij NAC.
En bepaald geen incident. Het was immers niet de eerste keer dat de kleine Braziliaan zich misdroeg. Ook na zijn wissel in de bekerwedstrijd tegen VVV uitte Leonardo openlijk zijn ongenoegen. Karelse deed die actie vervolgens af met de opmerking dat 'hij geen energie meer wilde steken in zijn gedrag'. Medespelers van Leonardo storen zich al langer aan zijn gedrag, al laten zij dat vooral off the record merken. Zo verbaasden sommigen zich over het feit dat Leonardo vorig seizoen niet bij wedstrijden van NAC 1 aanwezig was, waarin hij vanwege schorsingen of blessures niet mee kon doen.
NAC-doelman Jelle ten Rouwelaar stelde na de wedstrijd tegen NEC niettemin openlijk 'te balen' van het gedrag van Leonardo na zijn wissel. "We zijn hier ook niet blij mee", aldus Ten Rouwelaar. "Maar het is aan de trainers om er wat tegen te doen. Als spelers gaan wij daar niet over."
Gistermorgen gingen Karelse en Aandewiel in gesprek met de aanvaller. Zij gaven hem aan dat ze zijn aanhoudend storende gedrag - ook tijdens trainingen - niet langer tolereren. Van As schaarde zich 's middags pal achter de coaches. Hij zette Leonardo voor onbepaalde tijd uit de selectie van de Bredase club. "Deze maatregel is een opsomming van wat er de laatste tijd allemaal is gebeurd. Het is louter een disciplinaire sanctie, die niets te maken heeft met zijn spel." Van As stak ook de hand in eigen boezem. "Natuurlijk voelen wij ons verantwoordelijk voor het feit dat we er niet in slagen om Leonardo in het gareel te houden. Kwalitatief is hij onze beste speler. Jammer dat dit er te weinig uit komt."
Het is een publiek geheim dat NAC de dure Leonardo de afgelopen transferperiode graag van de hand had gedaan. Hij flirtte even met zijn oude club Ajax, maar de Bredase club deed het bod van de Amsterdammers af als 'niet serieus'.
Leonardo kwam begin vorig seizoen naar NAC. In dat jaar kwam hij tot zeventien duels, waarin hij vier maal scoorde. Dit seizoen kwam hij tot dusver in alle competitieduels in actie, maar scoorde daarin niet. Wel was hij in bekerverband trefzeker tegen VVV. Zijn contract in Breda loopt nog door tot 2013. In zijn eerste periode bij NAC werd hij door coach Ernie Brandts ook al eens disciplinair gestraft.
Leonardo kwam op veertienjarige leeftijd naar Nederland. Hij debuteerde bij Feyenoord, maar brak nooit echt door in Rotterdam.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Wo 6 okt 2010 09:38
|
|
Je kan deze knul honderden keren een spiegel voorhouden, hij blijft een volledig misplaatst beeld van zichzelf houden. 5de wiel bij Ajax, breekt geen potten bij een middenmoter en verder dan de landsgrens (op Fiorentina na) heeft men nog nooit van hem gehoord. Ongehoord wat een gedrag hij heeft.
Na wangedrag als dit heeft de club elk recht hem te ontslaan, dunkt me?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 6 okt 2010 09:54
|
|
En dan te denken dat er AJAX-fans zijn die hem een held vinden en hem terugwilden zien bij AJAX....
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 6 okt 2010 10:13
|
|
Hmm, no way.. Heb hem nooit goed genoeg gevonden voor Ajax. Verder terecht wat NAC doet natuurlijk. Laat hem maar teruggaan naar zn oude club (Feyenoord) daar kunnen ze hem wel gebruiken, kan hij wekelijks spelen en voelt hij zich misschien wel gewardeerd. Over het paard getilt mannetje als je het mij vraagt..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 18:37
|
|
Citaat: Verbannen Leonardo weer welkom bij NAC Breda
Na de wedstrijd tegen Ajax maakt Leonardo weer deel uit van de selectie van NAC Breda. De Braziliaanse aanvaller trainde de laatste weken voor zichzelf.
Technisch directeur Jeffrey van As sprak vrijdag met Leonardo over de toekomst. De Braziliaan was verbannen uit de selectie na zijn boze reactie op zijn wissel tijdens het duel met NEC. Voor trainers Gert Aandewiel en John Karelse was daarmee de maat vol.
Leonardo beloofde beterschap. Dat was voor Van As aanleiding de aanvaller in genade aan te nemen. 'Leo heeft me aangegeven dat hij weer zijn best zal gaan doen. Zondag traint hij weer mee. Dan zit zijn disciplinaire straf er op.'
Heeft Leonardo toch even tussendoor tussen de andere voormalig Godenzonen plaats mogen nemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 29 jun 2011 08:20
|
|
Citaat: Leonardo: 'Red Bull Salzburg doet niet onder voor Ajax'
28/06/2011 13:14
Later deze week meldt Leonardo zich voor zijn eerste groepstraining bij Red Bull Salzburg. De 28-jarige aanvaller kan rekenen op hoge verwachtingen.
In het trainingskamp in het toepasselijke Leogang laat Leonardo zien dat zijn vertrouwen niet heeft geleden onder het zwaar teleurstellende jaar bij NAC Breda. De Braziliaanse aanvaller, voor een jaar op huurbasis naar Oostenrijk, vermaakt zich prima bij Red Bull Salzburg.
Trainer Ricardo Moniz wil Leonardo in de aanval koppelen aan diens landgenoot Alan. De verwachtingen zijn hooggespannen; samba-voetbal met het Braziliaanse droomduo. De huurling van NAC Breda wil zich niet vastpinnen op een aantal doelpunten van het aanvalskoppel. 'Alleen God weet hoeveel treffers we gaan maken', zei Leonardo. 'Het doel is met mooi voetbal de titel te pakken. Alan en ik gaan proberen dat te bieden.'
Voor Leonardo is zijn tijdelijke overstap naar Red Bull Salzburg geen opstap naar een internationale topclub. 'Ik zit namelijk al bij een topclub die ook niet onder doet voor Ajax', zei de Braziliaan. 'Ik heb veel bereikt in Nederland, zoals de UEFA Cup met Feyenoord. Nu was het tijd voor iets anders. Ik heb me mijn hele leven laten leiden door mijn gevoel. Toen ik hier kwam, was ik onder de indruk van de organisatie. Ik ben enthousiast dat ik bij een topclub kan werken.'
De aanwezigheid van Moniz maakt het nog mooier voor Leonardo. De Nederlandse trainer werkte eerder met de Braziliaan in de jeugd van Feyenoord. 'Dat maakt de entree makkelijker, maar ik zal het zelf moeten laten zien.'
Die jongen blijft mij verbazen met zijn uitspraken.
- Alleen Romario vond hij beter dan hemzelf als voetballer
- Hij zal na Sneijder ook een transfer naar een topclub in Spanje maken
- Hij was beter dan de andere Nac spelers, die nooit voor Ajax in aanmerking zouden komen, waar hij al had gespeeld,
- En nu is Red Bull Salzburg ook al van hetzelfde niveau als ons Ajax
|