Geplaatst: Di 8 sep 2009 23:52
|
|
Citaat:
Davids biedt zich aan bij Vitesse
Geschreven op dinsdag, 8 september om 22:02
Edgar Davids zet zijn loopbaan mogelijk voort bij Vitesse. De Gelderlander weet dat de middenvelder zich heeft aangeboden bij de Arnhemse club. Vitesse-trainer Theo Bos staat niet onwelwillend tegenover de komst van de routinier, maar realiseert zich dat Vitesse weinig financiële ruimte heeft.
Of een samenwerking tussen Davids en de Gelderlanders mogelijk is, is daarom nog maar de vraag. De inmiddels 36-jarige middenvelder zit al ruim een seizoen zonder club en hoopt zijn loopbaan nog een laatste hoofdstuk te kunnen geven. De Graafschap wilde daar wel aan meewerken, maar Davids zag dit niet zitten.
De voormalig Ajacied is niet van plan om in de Jupiler League aan de slag te gaan. “Hij zou de ideale speler zijn geweest, links op het middenveld. Helaas is het niets geworden", zei technisch directeur Leen Looyen. De kans is nu aanwezig dat Davids alsnog in het oosten van het land aan de slag gaat: zij het bij Vitesse.
"Om eerlijk te zijn, het verbaasde me wel een beetje toen ik het hoorde", aldus Bos tegenover Voetbal International. "Ik dacht eigenlijk dat hij al gestopt was. Maar via via hebben we vernomen dat hij zijn carričre toch een vervolg wil geven en dat hij daarom bij ons is uitgekomen."
Bos durft niet te zeggen of Vitesse ook daadwerkelijk met Davids in zee zal gaan. "Het lijkt me duidelijk dat ik de Davids van vroeger er nog graag bij zou hebben. Dat is een aanwinst. Maar zo goed is hij natuurlijk niet meer", beseft de coach. "Bovendien moeten we ook kijken of het financieel haalbaar is. Ik ga hem in elk geval bellen voor een gesprek, want het is natuurlijk wel een interessant verhaal."
Bron: De Gelderlander
|