Geplaatst: Zo 23 maa 2008 17:18
|
|
Citaat: Eintracht Frankfurt heeft 3,8 miljoen euro betaald voor 50% van zijn transferrechten, daarmee is Caio de duurste aankoop uit de clubhistorie.
Ajax heeft er goed aan gedaan om hem niet binnen te halen, je gaat als Nederlandse club geen 8 a 9 miljoen euro betalen voor een speler die zich nog moet aanpassen aan het Europese voetbal.
Wat is je bron voor die transferbedragen, Oscarito? Ik kan toch zweren dat ik las dat er zes miljoen voor hem is betaald, maar het kan dat m'n geheugen me in de steek laat.
Wat de aanpassing betreft, dat overkomt toch wel aardig wat spelers uit Zuid-Amerika. En dan heb ik het natuurliujk niet over een seizoen of langer, maar een paar maanden moet je zo'n jongen wel gunnen.
Kijk, als Ajax nou een geweldenaar had gehaald in plaats van Caio dan had ik er begrip voor op kunnen brengen. Ze haalden Perez echter terug. Dra-ma-tisch.
Kicker, Globoesporte, Placar.
Ik ben van mening dat een Nederlandse club het zich niet kan veroorloven om een non-EU speler voor vele miljoenen(> 6/7 MLN) binnen te halen als deze enkele maanden( dan denk ik aan >4 maanden) nodig heeft om zich enigszins aan te passen aan het Europese voetbal.
Voor een miljoentje of 2 kan je dat nog wel doen maar niet als de transfersom zo hoog is en de speler ook nog eens een flink non-EU salaris ontvangt.
Daar doet de transfer van Perez van PSV naar Ajax niks aan af.
|