Auteur
|
Bericht
|
Marco
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 26 aug 2007 12:05
|
|
Dubieuze bron, hoor. Dus voor wat het waard is:
[list">Tijdens de lezing van het voetbalnieuws op sportkanaal Eurosport, gaf de commentator aan dat Andres D'Alessandro in belangstelling staat van AFC Ajax. Op dit moment speelt de Argentijn nog bij Real Zaragoza, maar zou daar willen vertrekken omdat Pablo Aimar, tevens landgenoot, nu de man op tien is.
Le Cabezon (de grootkop) moet bij Ajax de naar Real Madrid vertrokken Wesley Sneijder opvolgen. D'Alessandro zou de Amsterdammer rond de 7 miljoen euro moeten kosten. Ajax zoekt sinds het vertrek van Sneijder naar een opvolger, en lijkt die nu dus in huis te gaan halen.
In 1999 kwam D'Alessandro bij de selectie van River Plate. In zijn laatste seizoen (2002/2003) was hij zó succesvol dat hij een transfer afdwong naar VFL Wolfsburg. In 60 duels scoorde de Argentijn 10 keer voor de Duitsers, maar werd verhuurd aan Portmouth, waar hij niets kon waarmaken. In Zaragoza is hij uit de basis gespeelt door de publiekslieveling Aimar. Nu de plannen van de trainer van Zaragoza defensiever ingesteld zijn als vorig seizoen, hoeft D'Alessandro niet op een basisplaats te rekenen.
[size=75">ajax.punt.nl[/size">[/list">Wie o wie heeft Eurosport gekeken?
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 26 aug 2007 12:11
|
|
Ik vrees dat ik het niet heb gezien. Ik vind op zich de tekst "..was hij zo succesvol dat hij een transfer naar Wolfsburg afdwong" wel grappig! Ricky van den Berg was zo succesvol dat hij een transfer naar Heracles afdwong! :666:
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 26 aug 2007 12:16
|
|
Ja, die jochies van Ajax Punt NL hebben sterke teksten. Journalistieke toppers in den dop...
Maar zij kijken wél naar Eurosport. ;)
|
Lucas
|
Geplaatst: Zo 26 aug 2007 12:22
|
|
Ik vind Europsport over het algemeen weinig verheffend! Frank Kramer voor het voetbalcommentaar, Herman Chuiphof voor het tennis..
Maar goed, misschien wil jij de Eurosport watcher voor 343s worden? :angel:
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 26 aug 2007 12:33
|
|
Ja en nee. Ja, ik kijk wel eens naar Eurosport, maar dat is dan vooral Fight Club (K-1). En nee, om dezelfde redenen als jij. Ik word gewoon nerveus van dat soort commentatoren... Er zit er ook zo een bij de NOS, volgens mij deed ie Slavia thuis. Na een minuut of 10 van zijn zuigend geneuzel ben ik in staat om 'm een spinning back fist te verkopen. Helaas lukt dat niet via de remote control...
|
Lucas
|
Geplaatst: Zo 26 aug 2007 12:37
|
|
Hehe. Die joker van de NOS was ook grappig inderdaad. Die noemde op een gegeven moment Suarez Urzaiz geloof ik! Hoewel, Urzaiz kwam er natuurlijk wel in voor Suarez, je kunt het dus ook een verbijsterend stuk inzicht over wat de toekomst brengen ging, noemen!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 18:24
|
|
Citaat: 'Ajax-td Van Geel informeerde naar D'Alessandro'
Datum: 9-jan-2008 16:07
In de zoektocht naar een aanvallende middenvelder heeft technisch directeur Martin van Geel (Ajax, foto) geïnformeerd naar de Real Zaragoza-speler Andrés d'Alessandro. Dit meldt het Spaanse El Periodico de Aragon.
De Argentijnse middenvelder werd afgelopen zomer na een huurperiode definitief door Zaragoza aangetrokken. Hij heeft nu echter problemen met trainer Victor Fernández.
Inmiddels zijn de Amsterdammers voorzien op deze positie. Ajax trok eind december Kenneth Perez aan. Het is daarom onduidelijk of er nog steeds interesse voor de Argentijn is. In het verleden kwam hij uit voor River Plate, VFL Wolfsburg en Portsmouth. (JvE)
Sportweek.nl
Ik dank God op m'n blote knietjes voor Perez, als ik dit bericht lees.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 20:15
|
|
Ken deze man helemaal niet. Heb alleen vaag gehoord/gelezen (op AN ofzo maar pin me er niet op vast) dat het een probleemgeval is binnen elke spelergroep. Iemand die hem kent?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 9 jan 2008 20:42
|
|
Ik ken hem. Vreselijke speler, ook in voetbaltechnisch opzicht. Het is een jongen met nare trekjes. Het is een luie primadonna die nog nooit van voetballen in teamverband heeft gehoord.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 26 feb 2008 16:21
|
|
Deze jongen speelt inmiddels gelukkig voor San Lorenzo. Hopelijk betekent dat dat we hem nooit in een Ajax-shirt krijgen te zien.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 10:17
|
|
Tja, het beeld dat ik bij hem heb is dat hij het spel wel probeert te maken. Wat wij nog steeds missen. Ik wil gewoon een goede midmid hebben: met spelinzicht, een goede traptechniek en dus een grote meerwaarde. Trouwens zou Roger dan perfect passen, maar die voelde zich onbelangrijk en toen had hij er geen zin meer in. D'Alessandro komt niet meer, maar heeft iemand nu TIPS voor een nummer 10?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 10:27
|
|
Citaat: Tja, het beeld dat ik bij hem heb is dat hij het spel wel probeert te maken. Wat wij nog steeds missen. Ik wil gewoon een goede midmid hebben: met spelinzicht, een goede traptechniek en dus een grote meerwaarde. Trouwens zou Roger dan perfect passen, maar die voelde zich onbelangrijk en toen had hij er geen zin meer in. D'Alessandro komt niet meer, maar heeft iemand nu TIPS voor een nummer 10?
Jij wil de nieuwe Sneijder zien als ik je zo hoor?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 10:34
|
|
Citaat: Tja, het beeld dat ik bij hem heb is dat hij het spel wel probeert te maken. Wat wij nog steeds missen. Ik wil gewoon een goede midmid hebben: met spelinzicht, een goede traptechniek en dus een grote meerwaarde. Trouwens zou Roger dan perfect passen, maar die voelde zich onbelangrijk en toen had hij er geen zin meer in. D'Alessandro komt niet meer, maar heeft iemand nu TIPS voor een nummer 10?
D'Alessandro is echt een ontzettend luie flutspeler. Denkt nooit in teamverband, verwaarloosd iedere tactiek. Nee, hier heb je echt helemaal niets aan.
Roger is ook zo'n speler die op de vierkante meter voetbalt. Dan kunnen we net zo goed verder met Perez op 10. Het zijn allebei geen voetballers meer van deze tijd.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 10:38
|
|
Citaat: Tja, het beeld dat ik bij hem heb is dat hij het spel wel probeert te maken. Wat wij nog steeds missen. Ik wil gewoon een goede midmid hebben: met spelinzicht, een goede traptechniek en dus een grote meerwaarde. Trouwens zou Roger dan perfect passen, maar die voelde zich onbelangrijk en toen had hij er geen zin meer in maar anders kon Rodney na zijn carriere zo instromen. D'Alessandro komt niet meer, maar heeft iemand nu TIPS voor een nummer 10?
Jij wil de nieuwe Sneijder zien als ik je zo hoor?
Ja, een nummer 10(ander type midmid dan een 6) van formaat. Ajax moet het hebben van verzorgd voetbal, maar het team kan nu niet met een goede 10 worden geperfectioneerd. En dan pas ga je werken aan de minder belangrijke posities. De midmid positie is de belangrijkste positie van het team, dat is het brein van het team. En die positie is nu niet Ajaxwaardig ingevuld. Ik wil niet weer niet goed genoeg zijn om kampioen te worden..
Trouwens vind ik Arie een betere 6 dan Lindgren, maar dat zou jullie niet ontgaan zijn. Dus die moet nu spelen, zich ontwikkelen. En nu dat Lindren er toch is, mag Lindgren blijven, ivm een mogelijk vormverlies(bezwijking van de druk). Maarja, hij had zo belangrijk kunnen zijn voor Groningen, zonde. Maarja, ik wil hoogstaand voetbal zien. En niet dit matige materiaal voor goed voetbal.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 11:03
|
|
Citaat: Ja, een nummer 10(ander type midmid dan een 6) van formaat. Ajax moet het hebben van verzorgd voetbal, maar het team kan nu niet met een goede 10 worden geperfectioneerd. En dan pas ga je werken aan de minder belangrijke posities. De midmid positie is de belangrijkste positie van het team, dat is het brein van het team. En die positie is nu niet Ajaxwaardig ingevuld. Ik wil niet weer niet goed genoeg zijn om kampioen te worden..
Je hebt wel veel nummer 10's in Argentinië met een uitmuntend techniek, inzicht, maar erg balverliefd en niks doen in de omschakeling, of voor de schijn meedoen. Dat zijn spelers die niet in teamverband denken en doen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 11:45
|
|
Citaat: Ja, een nummer 10(ander type midmid dan een 6) van formaat. Ajax moet het hebben van verzorgd voetbal, maar het team kan nu niet met een goede 10 worden geperfectioneerd. En dan pas ga je werken aan de minder belangrijke posities. De midmid positie is de belangrijkste positie van het team, dat is het brein van het team. En die positie is nu niet Ajaxwaardig ingevuld. Ik wil niet weer niet goed genoeg zijn om kampioen te worden..
Je hebt wel veel nummer 10's in Argentinië met een uitmuntend techniek, inzicht, maar erg balverliefd en niks doen in de omschakeling, of voor de schijn meedoen. Dat zijn spelers die niet in teamverband denken en doen.
Tja, als ze maar met beleving spelen. Sneijder die had verdedigend ook weinig waarde, maar speelde altijd met passie. Dus hij hoeft niet super mee te verdedigen, zolang die maar een super grote wil heeft om te winnen. We hebben niet voor niets Davids, Gabri, Anita(die nu overbodig zijn, omdat er geen luie maar goede spelmaker is om voor te spelen). En als Matuidi dan ook nog komt, dan is die linkshalf positie dan goed ingevuld.
Heb je suggesties dan, aangezien je vind dat er velen van zijn in Argentinie? Als het mogelijk is wil ik dan ook graag een filmpje zien ofzo . Ik ben benieuwd..
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 12:04
|
|
Citaat: (die nu overbodig zijn, omdat er geen luie maar goede spelmaker is om voor te spelen).
Zo'n speler was Caio, waar Ajax interesse in had maar nu bij Eintracht Frankfurt speelt.
Er komt nu geen speler in me op die haalbaar is en voldoet aan jouw eisen. Misschien heeft Thomas opties?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 12:06
|
|
Het is dus eigenlijk een zaak waaraann de scouting van Ajax veel aandacht moet besteden. Maar naar suggesties van jullie ben ik benieuwd!
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 12:07
|
|
Citaat: (die nu overbodig zijn, omdat er geen luie maar goede spelmaker is om voor te spelen).
Zo'n speler was Caio, waar Ajax interesse in had maar nu bij Eintracht Frankfurt speelt.
Er komt nu geen speler in me op die haalbaar is en voldoet aan jouw eisen. Misschien heeft Thomas opties?
Waar haalt eiegenlijk Eintracht het geld vandaan, hij was toch te duur voor Ajax? Of heb ik het nu over Renato Augusto?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 13:32
|
|
De media kraamden toen uit dat Caio wel zo'n 10 miljoen zou moeten kosten, maar dat was onzin. Uiteindelijk heeft Frankfurt hem voor nog geen 6 miljoen overgenomen van Palmeiras. In de Duitsland-topic staat een filmpje met een doelpunt en een assist van hem uit de afgelopen wedstrijd.
Caio was volgens mij wel een type voetballer geweest wat jij had kunnen waarderen. Ik had hem destijds op m'n lijstje staan en dacht eraan om Ajax te informeren, toen er berichten verschenen dat Ajax hem al op het oog had. Vervolgens is hij een paar weken later afgescout.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 13:51
|
|
Eintracht Frankfurt heeft 3,8 miljoen euro betaald voor 50% van zijn transferrechten, daarmee is Caio de duurste aankoop uit de clubhistorie.
Ajax heeft er goed aan gedaan om hem niet binnen te halen, je gaat als Nederlandse club geen 8 a 9 miljoen euro betalen voor een speler die zich nog moet aanpassen aan het Europese voetbal.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 13:57
|
|
Citaat: Ajax heeft er goed aan gedaan om hem niet binnen te halen, je gaat als Nederlandse club geen 8 a 9 miljoen euro betalen voor een speler die zich nog moet aanpassen aan het Europese voetbal.
Ben ik mee eens.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 15:59
|
|
Citaat: Eintracht Frankfurt heeft 3,8 miljoen euro betaald voor 50% van zijn transferrechten, daarmee is Caio de duurste aankoop uit de clubhistorie.
Ajax heeft er goed aan gedaan om hem niet binnen te halen, je gaat als Nederlandse club geen 8 a 9 miljoen euro betalen voor een speler die zich nog moet aanpassen aan het Europese voetbal.
Wat is je bron voor die transferbedragen, Oscarito? Ik kan toch zweren dat ik las dat er zes miljoen voor hem is betaald, maar het kan dat m'n geheugen me in de steek laat.
Wat de aanpassing betreft, dat overkomt toch wel aardig wat spelers uit Zuid-Amerika. En dan heb ik het natuurliujk niet over een seizoen of langer, maar een paar maanden moet je zo'n jongen wel gunnen.
Kijk, als Ajax nou een geweldenaar had gehaald in plaats van Caio dan had ik er begrip voor op kunnen brengen. Ze haalden Perez echter terug. Dra-ma-tisch.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 16:24
|
|
Citaat: Kijk, als Ajax nou een geweldenaar had gehaald in plaats van Caio dan had ik er begrip voor op kunnen brengen. Ze haalden Perez echter terug. Dra-ma-tisch.
Volgens mij dacht iedereen bij Ajax dat ze opvolger van Sneijder binnenhadden in de naam van Perez, en dat het erg zonde was dat die verkocht was naar de concurrent. Nu blijkt het maar weer eens dat Perez niet rendeert in een driemansmiddenveld en een echte aanvaller is. Als Ajax Perez inderdaad met de achterliggende gedachte heeft gehaald om de plek van Sneijder op te vullen dan had je inderdaad voor Caio kunnen gaan. Allebei luie spelers die niks doen in de omschakeling en recuperatie. Caio behoudt nog zijn waarde, Perez niet. Maar als wij die prijs van 12 mochten geloven dan was het een dure grap om Caio voor dat bedrag op te halen. Achteraf, het bedrag dat Frankfurt heeft betaald kon Ajax een poging wagen. Maar als we Oscarito mogen geloven dat Frankfurt alleen dat bedrag heeft betaald voor 50 procent van zijn transferrechten, dan weer niet.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 23 maa 2008 16:40
|
|
Het kan niet dat men in Perez de opvolger van Sneijder zag. Dat kán gewoon niet.
|