Auteur
|
Bericht
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 26 jun 2009 16:09
|
|
Ik ben al sinds de kerst over naar Atheneum 5
Makkie, hopen dat het volgend jaar weer net zo makkelijk gaat!
|
manoukberber
Forum berichten: 84
|
Geplaatst: Vr 26 jun 2009 18:07
|
|
Citaat: Ik ben al sinds de kerst over naar Atheneum 5
Bij mij ging het dus wat moeilijker..
Is het vierde jaar makkelijker ten opzichte van het derde jaar?
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Vr 26 jun 2009 18:31
|
|
Ik ga nu naar atheneum 3, ik ben er nog neit helemaal zeker van want volgende week is het PW week. We hebben dan 10 proefwerken waarvoor ik maar acht 1en kan halen ofzo. Maar ik heb dit schooljaar weer te weinig aan school gedaan. Maar terug naar je vraag, Atheneum 3 is het moeilijkste jaar, als je 3 doorkomt lukken 4, 5 en 6 ook wel
@afl sins de kerst, hoe kan dat xD? dat is bijna onmogelijk
|
GertJan020
|
Geplaatst: Vr 26 jun 2009 19:06
|
|
Nee toaal niet, ik ging in de derde aardig goed over, maar de vierde is echt een stuk lastiger. Daarom ben ik vorig jaar ook blijven zitten, waardoor het nu zo goed ging. Je moet veel meer op eigen initiatief werken, maar als je alles bijhoud is het gewoon te doen. Maar je moet niet gaan zitten kloten, want daarmee kom je in de problemen
|
GertJan020
|
Geplaatst: Vr 26 jun 2009 19:07
|
|
Ik ga nu naar atheneum 3, ik ben er nog niet helemaal zeker van want volgende week is het PW week. We hebben dan 10 proefwerken waarvoor ik maar acht 1en kan halen ofzo. Maar ik heb dit schooljaar weer te weinig aan school gedaan. Maar terug naar je vraag, Atheneum 3 is het moeilijkste jaar, als je 3 doorkomt lukken 4, 5 en 6 ook wel
Ja ik stond bijna allemaal 9'ens, toen vond ik dat ik wel genoeg gedaan had en toen ben ik gaan teren op kennis van vorig jaar. Dus nu eindig ik alsnog met 7vens en 8tes
edit: De 3e is duidelijk NIET het moeilijkste jaar, naast de 2e juist het makkelijkste. De 3e is juist een overgangsjaar, waarbij je zowat niet kán blijven zitten. Of je moet helemaal niks gedaan hebben, of boven je niveau zitten!
|
MarcxD
Forum berichten: 170
|
Geplaatst: Vr 26 jun 2009 19:56
|
|
niet op mijn school, maar ik doe gymnasium en latijn en grieks zijn het moeilijkst in de 3e( van de onderbouw, bovenbouw natuurlijk nog niet ervaren).. 3e is imo echt veeel moeilijker dan de 2e en 1e, komt ook omdat ik nog economie, filosofie en scheikunde heb gekregen als nieuwe vakken dit jaar(voor alle 3 een 6 op me eindrapport )
|
thommy
|
Geplaatst: Vr 26 jun 2009 20:17
|
|
Ik ga nu naar atheneum 3, ik ben er nog niet helemaal zeker van want volgende week is het PW week. We hebben dan 10 proefwerken waarvoor ik maar acht 1en kan halen ofzo. Maar ik heb dit schooljaar weer te weinig aan school gedaan. Maar terug naar je vraag, Atheneum 3 is het moeilijkste jaar, als je 3 doorkomt lukken 4, 5 en 6 ook wel
Ja ik stond bijna allemaal 9'ens, toen vond ik dat ik wel genoeg gedaan had en toen ben ik gaan teren op kennis van vorig jaar. Dus nu eindig ik alsnog met 7vens en 8tes
edit: De 3e is duidelijk NIET het moeilijkste jaar, naast de 2e juist het makkelijkste. De 3e is juist een overgangsjaar, waarbij je zowat niet kán blijven zitten. Of je moet helemaal niks gedaan hebben, of boven je niveau zitten!
Ik denk dat het dan per school verschilt, bij ons is het 3e het lastigste. In ieder geval zal ik meer moeten gaan doen voor school dan dit jaar, bij de laatste meting deed ik 13 minuten per week aan school.
|
1312Nikos
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Vr 26 jun 2009 20:25
|
|
Ik ga naar Havo 4 na de proefwerkweek volgende week.
maar ze zeggen bij ons altijd van ja dit jaar word het moeilijkst want dit is dan weer het jaar dat je je profiel moet kiezen, maar vorig jaar was ok weer moeilijk blablabla
Het valt allemaal wel mee hoe moeilijker het wordt, je moet gewoon effe weer wennen in het begin en dan krijg je toch weer alles in stapjes.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 20:29
|
|
Gefeliciteerd iedereen die over is. En havo 4 is wel wat pittiger dan havo 3 als je het mij vraagt.
Ben ik dan de enige die nog geen vakantie heeft ..
|
GertJan020
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 12:01
|
|
Citaat: Gefeliciteerd iedereen die over is. En havo 4 is wel wat pittiger dan havo 3 als je het mij vraagt.
Nee ik moet nog 3 dagen en dan vakantie!
|
1312Nikos
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 13:01
|
|
officeel heb ik pas 17 juni me laatste schooldag dat ik me rapport moet ophalen maar kheb deze week toesweek en daarna nog 3 dagen school
zeeland he laat vakantie dit jaar
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 13:36
|
|
Citaat: Gefeliciteerd iedereen die over is. En havo 4 is wel wat pittiger dan havo 3 als je het mij vraagt.
*kuch* ik ga de hele vakantie door met werken voor m'n studie dus het kan altijd erger Marnix.
|
Marnix
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 20:54
|
|
*kuch* ik ga de hele vakantie door met werken voor m'n studie dus het kan altijd erger Marnix.
Ow dan loop ik maar een beetje uit mijn nek te lullen haha.
Je eindscriptie ofzo?
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 14:42
|
|
Uhh.. 123Nikos.. De 4e is wel degelijk moeilijker dan de 3e klas!
In de 4e moet je veel meer zelfstandiger doen, moet je leren plannen, krijg je veel minder uitgelegd en krijg je veel meer huiswerk. Ik heb in Havo/Vwo 1 gezeten, eitje. VWO 2 kat in 't bakkie. VWO 3 deed ik helemaal niets, kon ik naar Havo4. Toen ging het niet zo goed.. Ik heb de laatste 3 maanden flink gewerkt, en daarvoor niets gedaan. Ik ben waarschijnlijk nu wel over. Eindelijk mijn toetsweek klaar. Vandaag de laatste 2 toetsen!
Maar voor de mensen die het zich nog afvragen: de 4e klas is zeker lastiger dan de 3e klas.
|
1312Nikos
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 15:02
|
|
Ja kijk tuurlijk is het moeilijker, maar ik suggereer ook niet in mijn post dat het makkelijker is. Je moet alleen in het begin wennen en kijk natuurlijk is het moeilijker en voor sommige al helemaal. Maarja sorry als ik het verkeerd heb gezegd
Maar opzich de stof zelf ofzo word niet veel moeilijker dan dat je zou moeten kunnen je moet het gewoon bijhouden en niet alles verklooien.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 21:47
|
|
Het is af af af!
Nu aan de slag als hulpkok en nadien als begeleidster.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 02:18
|
|
Ik heb zelfs mijn Mavo niet gehaald, is er noch hoop voor mij?
|
thommy
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 09:15
|
|
Zometeen proefwerk 3 en 4 van de 10 proefwerken in deze proefwerkenweek.
Gister had ik Engels en Wiskunde, voor wiskunde sta ik ergens in de 8 dus ik was halverwege het pw gestopt omdat ik het beu was. Voor Engels sta ik tekort, dat pw was een leestekst en ik ben goed in dingen waar je niet voor moet leren dus dat pw ging wel lekker.
Zometeen Duits en Aarderijkskunde, voor Duits sta ik ook weer tekort dus daar meotk ook weer even goed mijn best doen, maar dat is een leestekst weer dus moet lukken. Voor AK krijgen we een Topo pw, daarvoor hebk een beetje geleerd, al is dat alleen om te zorgen dat ik mijn blad niet leeg moet inleveren.
Verder moet ik deze week nog leren voor Frans en Biologie, bij de overige vakken kan ik me een 1 permiteren, ik geniet dus lekker van al die vrije uren (verder dan de proefwerken hebben we geen les) terwijl veel mensen van mijn school de hele dag door blokken.
|
Marnix
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 22:38
|
|
Hmmzz ben zo goed al zeker niet over.
Al twee uitslagen binnen van tentamens van vorige week die alle twee niet gehaald.
Heb er nu nog drie, maar dan moet ik die alle drie halen + nog een ander tentamen gehaald hebben van vorige week. Maar die kans is heel klein weet echt niet wat ik moet nu.
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 22:55
|
|
Rustig blijven. Ik ben de expert, geloof me maar. Ik heb mijn middelbare school namelijk verkloot door niets te doen en te laat realiseren dat ik me diploma niet zou halen. Die heb ik dus niet gehaald.
Gewoon afwachten wat het resultaat is en als dat niet goed uitpakt, dan is dat jammer. Maar niet het einde van de wereld. Succes iig.
El Lute, ik ken je verhaal. Als ik tenminste goed begrijp dat je zonder diploma van school af moet. Gewoon MBO niveau 1/2 gaan doen, doe ik ook. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Als je op het MBO hard werkt, en reken maar dat dit motiveert, zijn je billetjes vanzelf weer babyzacht.
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 23:26
|
|
Aangezien Marnix het over tentamens heeft en hij 21 ofzo is neem ik aan dat hij op een HBO of een Uni zit. En ook in zijn P moet halen om te mogen blijven?? Dus dan is het een behoorlijke domper als je dat niet haalt.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 23:34
|
|
Inderdaad, een beste domper! Dus Marnix, zet je schrap om de laatste loodjes bij elkaar te rammen! Vergeet slapen, drank, eten en andere onzin. Beuken met die boeken, schrijf een brief naar de examencommisie waarom jij een aanwinst/toevoeging bent voor de opleiding en beschrijf hoe jij je toekomst voor je ziet!
Haal jij de tentamens nog en weet jij de examencommissie te overtuigen al dan niet via een modeling betoog, succes in jaar twee! Kop op!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 09:20
|
|
Erg klote, Marnix.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 13:47
|
|
Citaat: Hmmzz ben zo goed al zeker niet over.
Al twee uitslagen binnen van tentamens van vorige week die alle twee niet gehaald.
Heb er nu nog drie, maar dan moet ik die alle drie halen + nog een ander tentamen gehaald hebben van vorige week. Maar die kans is heel klein weet echt niet wat ik moet nu.
Klote marnix! Echt balen..
Ik heb gelukkig eindelijk vakantie! mag ik ook wel, ik heb dit jaar zoveel gedaan
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 14:04
|
|
Ik zit in 3TVWO. Dat is tweetalig vwo, de helft in het Engels. Ik zit in de derde, aangezien ik vorig jaar ben blijven zitten. Dit jaar ga ik (denk ik) wel over. Ik heb proefwerkweek, 7 van de 9 gehad. Morgen de laatste 2 en dan boeken brengen, proefwerkcijfers ophalen en rapporten ophalen. Als ik dit jaar alsnog blijf zitten, moet ik naar een andere school, dus laten we hopen dat dat niet gebeurd!
Ik hoor van mijn vrienden die dezelfde opleiding doen als ik, maar die wel zijn over gegaan, dat de vierde makkelijker is. Maar je moet je wel aan een ander patroon aanpassen, dat betekent dat je niet elke week een proefwerk hebt, maar 4 proefwerkweken per jaar.
Jammer Marnix, het is best kut, maar er bestaan ergere dingen. Toen ik was blijven zitten, ik was 14, heb ik een krat bier achterover geslagen met een vriend. Dan kan je er alleen maar om lachen. Always look on the bright side of life!
|