Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Trainerslijst jeugdelftallen rond
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Trainerslijst jeugdelftallen rond
Maker: 343Bekeken: 3230
Status: InactiefBerichten: 15
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 15 jul 2008 12:14
Citaat:
Trainerslijst jeugdelftallen rond

Bron: AJAX.nl

Ajax heeft de trainerslijst van de jeugdelftallen voor komend seizoen helemaal rond. De meeste trainers blijven het elftal leiden dat ze ook afgelopen jaar onder hun hoede hadden.

Bij tien van de veertien jeugdelftallen van Ajax blijft de trainer ongewijzigd. In vier gevallen is er spraken van een wisseling van de wacht. Frank de Boer wordt samen met Bob de Klerk trainer van Ajax A1. Hij neemt de plaats in van Sonny Silooy. De Boer was afgelopen seizoen nog de coach van de D1. Die plek wordt nu ingevuld door Michel Kreek, die afgelopen seizoen de E1 onder zijn hoede had. Casimir Westerveld schuift van de E2 op naar de E1. Voor de E2 is een nieuwe trainer aangetrokken: Martin Dorré.

Jong Ajax staat komend seizoen weer onder leiding van Adrie Koster en Aron Winter. Het duo begon afgelopen seizoen ook bij het Beloftenelftal, maar Koster werd in oktober doorgeschoven naar Ajax 1, waar hij als interim-trainer het seizoen afmaakte.

Trainersoverzicht Jong Ajax en jeugdelftallen Ajax seizoen 2008-2009:

Jong Ajax: Adrie Koster en Aron Winter

Ajax A1: Frank de Boer en Bob de Klerk
Ajax A2: Gery Vink
Ajax B1: Robin Pronk
Ajax B2: Maarten Stekelenburg
Ajax C1: Wim Kwakman
Ajax C2: Bryan Roy
Ajax C3: Arnold Mühren
Ajax D1: Michel Kreek
Ajax D2: Heini Otto
Ajax D3: Eddie van Schaick
Ajax E1: Casimir Westerveld
Ajax E2: Martin Dorré
Ajax E3: Peter van der Hengst
Ajax F1: Dennis de Haan
Chivu 05

Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 17 jul 2008 20:17
Behalve de nieuwe E2-trainer was de trainingsstaf al enkele maanden rond. Ook bij de trainersstaf zitten Jan Splinter (keeperstrainer), Renaldo Landburg (looptrainer), Wim Jonk en Simon Tahamata (individuele trainer en techniektrainer) en twee judo en gym trainers.

Overigens zou Westerveld eigenlijk de D1 gaan trainen, maar omdat Kreek anders zou vertrekken kreeg hij toch maar de D1. Tenminste zoiets begreep ik.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 23:16
Simon Tahamata vertrekt naar Saudi Arabië. Ajax zou er niets aan hebben gedaan om hem te behouden. Van Basten zou zelfs zeer weinig contact hebben met de jeugdtrainers.

Bron: Voetbal Insite (Barbara Barend)

Wat is dit nu, Chivu05, Eline en andere jeugdwatchers? Ik had toch het idee dat Tahamata goed bezig was bij Ajax.
Chivu 05

Geplaatst: Ma 9 feb 2009 23:28
Tahamata heeft een contract t/m 2012, dus Ajax zal hem niet makkelijk laten gaan. Daarbij heeft Tahamata al vaak aangegeven het liefst bij Ajax te blijven.

Maar de geruchten over een overgang naar Midden Oosten spelen al een maandje. Tahamata deed er zelf wat lacherig over.

Overigens zijn Van Basten of de assistenten vrijwel altijd bij Jong Ajax en de A1 (de A1 iig thuiswedstrijden0, dus het lijkt me dat de trainers dan gewoon contact kunnen zoeken met de trainers van het eerste.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 10 feb 2009 17:16
De trainers moeten niet alleen op Van Basten af stappen, Van Basten moet ook interesse tonen. Hij is verantwoordelijk voor de club, dus hij zal gesprekken moeten houden met de jeugdtrainers.
Chivu 05

Geplaatst: Di 10 feb 2009 17:35
Citaat:
De trainers moeten niet alleen op Van Basten af stappen, Van Basten moet ook interesse tonen. Hij is verantwoordelijk voor de club, dus hij zal gesprekken moeten houden met de jeugdtrainers.

Zo af en toe moet Van Basten interesse tonen ja. De rest gaat via Blind. Dat Tahamata vertrekt is opvallend, aangezien hij altijd zei tot zijn pensioen bij Ajax te willen blijven werken. Waarschijnlijk kon hij de grote zak geld niet weerstaan.
Rein

Forum berichten: 1735
Geplaatst: Di 10 feb 2009 18:13
Citaat:
Tahamata heeft een contract t/m 2012, dus Ajax zal hem niet makkelijk laten gaan. Daarbij heeft Tahamata al vaak aangegeven het liefst bij Ajax te blijven.

Maar de geruchten over een overgang naar Midden Oosten spelen al een maandje. Tahamata deed er zelf wat lacherig over.

Overigens zijn Van Basten of de assistenten vrijwel altijd bij Jong Ajax en de A1 (de A1 iig thuiswedstrijden0, dus het lijkt me dat de trainers dan gewoon contact kunnen zoeken met de trainers van het eerste.

Maar ook AJAX.nl geeft het aan. Lijkt me een beetje raar als het dan nog niet zou zijn, of begrijp ik jouw post verkeerd?

Citaat:

Amsterdam, 10 feb 2009
Simon Tahamata verlaat Ajax aan het einde van het seizoen. De techniektrainer van de Ajax-jeugdopleiding vertrekt voor vijf jaar naar Al Ahly in Saudi-Arabië waar hij dezelfde functie gaat bekleden. ,,Fantastisch dat Ajax mij deze kans gunt."
Tahamata kwam op elfjarige leeftijd in de Ajax-opleiding terecht en speelde van 1976 tot 1980 in totaal 149 wedstrijden in het eerste elftal. In 2004 keerde hij voor het laatst terug bij de club. Destijds maakte hij de overstap van het Belgische GBA waar hij coördinator van de jeugdopleiding was. ,,Het is een grote uitdaging om in Saudi-Arabië aan de slag te gaan", vertelt de trainer. ,,Ik ben Ajax dan ook dankbaar dat ze meewerken, want ik heb nog een contract tot 2012 bij de club. Wel wilden ze graag dat ik dit seizoen af zou maken. En dat doe ik natuurlijk met alle liefde." Bij Al Ahly wordt Tahamata de techniektrainer van de teams U19, U17, U15, U13, U11 en U9. ,,Voor mij is het een zegen dat ik de Arabische jeugd mag trainen. Dat ik weg zou gaan omdat ik niet met Marco van Basten op kan schieten, is echt grote onzin."

Ajax.nl
Chivu 05

Geplaatst: Di 10 feb 2009 18:17
Ik poste dat gister he, toen was het niet rond. Tahamata zegt zelf ook dat hij nog contract tot 2012 had. Wellicht zal Al Ahly een flink bedrag betalen.
Rein

Forum berichten: 1735
Geplaatst: Di 10 feb 2009 18:21
Citaat:
Ik poste dat gister he, toen was het niet rond. Tahamata zegt zelf ook dat hij nog contract tot 2012 had. Wellicht zal Al Ahly een flink bedrag betalen.

Oh ja, excuses. Dat had ik over het hoofd gezien! Ja, klopt, dat las ik ook. Hij had inderdaad wel een contract tot 2012. Maar gaat eind van het seizoen weg, en maakt met veel liefde dit seizoen af!
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Di 10 feb 2009 18:42
Die Barend wil altijd stoken. Die neem ik niet zo heel serieus. Net als Derksen. Tuyp in de spits olé olé.
Frenk

Forum berichten: 220
Geplaatst: Di 23 jun 2009 16:45
Citaat:
Trainersindeling Jong Ajax en jeugdopleiding:

Jong Ajax: Pieter Huistra & Fred Grim

A1: Frank de Boer & Bob de Klerk
A2: Gery Vink
B1: Robin Pronk
B2: Edmond Claus
C1: Wim Kwakman
C2: Arnold Mühren

D1: Michel Kreek
D2: Dennis Bergkamp & Heini Otto
D3: Ed van Schaijk
E1: Casimir Westerveld
E2: Martin Dorré
E3: Peter van der Hengst
F1: Dennis de Haan

Coördinator onderbouw, tevens techniektrainer: Patrick Ladru
Individuele training bovenbouw & techniektrainer onderbouw: Bryan Roy
Individuele training bovenbouw: Wim Jonk

Bron: Ajax.nl

Wel goed dat Ajax de spelers meer individueel gaat benaderen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 23 jun 2009 16:47
Wat is het verschil tussen techniektrainers en individuele trainers?

En waar is de rol van coördinator middenbouw gebleven? Krijgt Stekelenburg geen opvolger?
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Di 23 jun 2009 16:52
Citaat:
Wat is het verschil tussen techniektrainers en individuele trainers?

En waar is de rol van coördinator middenbouw gebleven? Krijgt Stekelenburg geen opvolger?
De opvolger van Stekelenburg is toch Edmond Claus. Hij nam het halverwege het jaar al over van Stekelenburg.
Bertje

Geplaatst: Di 23 jun 2009 17:04
Stekelenburg was naast trainer van de B2 ook coördinator van de C- en D-elftallen.
Chivu 05

Geplaatst: Di 23 jun 2009 17:30
Individuele training is meer een training met kleine groepjes van 2 tot 5 spelers.

Claus nam de rol als coordinator over van Stekelenburg, maar nu er een team verdwijnt kan het zijn dat Olde Riekerink de A1 t/m C2 neemt en Ladru D1 t/m F1.

Overigens is de staf veel uitgebreider dan op ajax.nl vermeldt, een keeperstrainer, looptrainers (2x), judo-, gym- en krachttrainer zijn er ook nog.
Bertje

Geplaatst: Di 23 jun 2009 17:32
Bedankt, Sander!
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.373.242 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Trainerslijst jeugdelftallen rond
Ga
Zoeken: