Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 17:55
|
|
Zou leuk zijn, hoewel ik liever Castillion zie. Een jeugdspeler is altijd leuk en als hij het goed doet heb je de fans weer even tevreden.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 17:56
|
|
Ik hoop het. Ik hoop voor die jongen dat hij wat laat zien, maar mocht hij het slecht doen dan houdt het misschien eens op met dat geroep om 'de nieuwe Zlatan'.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 13:37
|
|
Maakt vandaag zijn debuut tegen Vitesse.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 18:02
|
|
Zeer lullig om hem in zo'n wedstrijd te laten debuteren, heeft niks kunnen laten zien in zo'n kut elftal.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 18:11
|
|
Inderdaad jammer dat Bodul in deze wedstrijd zijn debuut moest maken.Ik had het graag gezien op een later tijdstip dat Bodul zijn debuut moest maken.Bodul heeft nog niet de kwaliteiten om een goede speler te zijn in het eerste.Bodul heeft zich intussen wel wat verbeterd ten opzichte van het begin van het seizoen maar moet nog veel verbeteren om zich vast in het eerste te spelen.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Za 14 feb 2009 17:39
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=SA8tLblKXWQ
als hij ze er zo inlegt tegen feyenoord dit weekend is hij mn held (als hij speelt tenminste)
iemand gezien hoe hij trainde vandaag?
|
Bart
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 09:26
|
|
Citaat: Bodul hoopt op speeltijd tegen Volendam
Amsterdam, 21 feb 2009
Het gaat goed met Darko Bodul bij Ajax. De 20-jarige aanvaller behoort de laatste weken vaak tot de selectie van trainer Marco van Basten. De voormalige topspits liet zijn pupil zelfs twee weken geleden debuteren in de uitwedstrijd tegen Vitesse.
,,Ik had het niet verwacht", kijkt de spits terug op dat moment in de Gelredome. ,,Het was echt een mooi gevoel, ook voor mijn familie. Zo’n mededeling van een trainer als Van Basten, daar droom je van." Hoewel Bodul een week later tegen Feyenoord negentig minuten op de bank bleef, hoopt hij zondag tegen FC Volendam stiekem zijn eerste speelminuten te maken in de Amsterdam ArenA. ,,Het zou een perfecte wedstrijd zijn, waarin een spits veel kan scoren", bekent de aanvaller, die overigens deze week niet met Ajax meereisde naar Florence. ,,Aan de andere kant mag je clubs nooit onderschatten. Dat zag je ook in het bekertoernooi", zegt de speler die alleen Furdjel Narsingh kent uit de huidige selectie van de Volendammers. ,,Ik heb met zijn broer Luciano gespeeld bij Heerenveen, vandaar dat ik hem ook een beetje ken."
Ook op interlandgebied gaat het Bodul voor de wind. De centrumspits maakte onlangs zijn opwachting bij Jong Kroatië, dat evenals Oostenrijk naar zijn hand dingt. ,,Ik ben in Bosnië geboren en in 1993, toen de oorlog in Kroatië aan de gang was, gevlucht naar Oostenrijk", vertelt Bodul in het kort zijn levensverhaal. ,,Ik heb een Oostenrijks paspoort en ben in Wenen opgegroeid. Ik moet nog steeds kiezen, maar mijn hart ligt bij Kroatië. Ik vind het altijd gezellig als ik in mijn eigen taal kan praten", zegt de jonge Ajacied, die behalve Slavisch en Nederlands ook Duits, Engels en Turks spreekt.
Mede door zijn Nederlandse taalvaardigheden paste Bodul zich gemakkelijk aan bij Ajax, waar hij in het tweede elftal begon. Daarnaast liet hij meteen zien over niet geringe voetbalkwaliteiten te beschikken. ,,Ik ben een voetballende spits die een neusje voor de goal heeft. Ik moet me alleen met niemand vergelijken", zegt de liefhebber van het spel van oud-Ajacied Zlatan Ibrahimovic.
Hoewel Bodul vanwege de blessure van Dario Cvitanich tijdelijk naar de A-selectie is overgeheveld, hoopt hij bij het eerste elftal te blijven. ,,Ik moet nog een beetje wennen, maar ik zie wel dat ik het niveau aankan", klinkt hij zelfbewust. ,,Ik ben heel tevreden hier bij Ajax. Vanaf jonge leeftijd droom ik al van deze club. Ik probeer deze lijn voort te zetten."
Ook op mentaal vlak heeft Bodul naar eigen zeggen flinke vooruitgang geboekt. ,,Bij sc Heerenveen was mijn mentaliteit niet zo goed", kijkt hij kritisch naar zichzelf. ,,Maar dat is veranderd toen ik bij Ajax kwam." Toch wilde Heerenveen, dat hem op 16-jarige leeftijd wegplukte uit Oostenrijk, graag verder met Bodul. ,,Maar toen kreeg ik een aanbieding van Ajax", zegt de hoofdrolspeler. ,,En die kans laat je niet liggen. Vooral omdat je weet dat de jeugd bij Ajax een kans krijgt."
Ajax.nl
|
Bart
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 17:37
|
|
Citaat: Contract Bodul verlengd tot medio 2011
dinsdag 24 maart, door SV, Amsterdam, 11:26u, Ajax Showtime
Nieuwsfoto Het contract van Jong Ajax-aanvaller Darko Bodul (20) is verlengd met twee seizoenen. De topscorer van Jong Ajax staat nu tot 30 juni 2011 onder contract bij Ajax. De club heeft besloten de optie in het contract te lichten, aldus zaakwaarnemer Kay Lerby tegenover Ajax Showtime.
Bodul stond aanvankelijk tot 30 juni 2009 onder contract. De club is echter tevreden over de ontwikkelingen van Bodul, die dit seizoen debuteerde en 11 doelpunten maakte voor Jong Ajax. De Kroatische spits was overigens maandagavond afwezig bij Jong Ajax omdat hij twee interlands moet spelen voor Kroatië U-21 tegen Montenegro U-21 (27 maart) en Hongarije U-21 (31 maart).
AS
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 19:35
|
|
Slim.. een sterke spits die altijd nog van pas (gaat) kan komen..
|
Bart
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 08:31
|
|
Citaat: Ajax geeft Bodul kans achter Cvitanich
AMSTERDAM - Darko Bodul krijgt komend seizoen in de A-selectie van Ajax de kans zich te bewijzen als spits achter Dario Cvitanich.
Het betekent dat Ajax op de transfermarkt niet op zoek gaat naar een andere jonge centrumspits. Bodul is de 20-jarige spits van Jong Ajax
Sportwereld.nl
Ik snap de keuze wel van Ajax om Bodul een kans te geven. Hopelijk maakt die het ook waar in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:01
|
|
Van VI.nl:
Citaat: Darko Bodul, die tot dusver in elk oefenduel doel trof, gaat met de beloften van Ajax mee naar een trainingskamp in Zeeland.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:05
|
|
Citaat: :
Citaat: Darko Bodul, die tot dusver in elk oefenduel doel trof, gaat met de beloften van Ajax mee naar een trainingskamp in Zeeland.
Zou Jol Bodul gewogen hebben en te licht bevonden en Ajax dan stiekem toch nog op zoek gaan naar een aanvaller??????
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 12:18
|
|
Zou Jol Bodul gewogen hebben en te licht bevonden en Ajax dan stiekem toch nog op zoek gaan naar een aanvaller??????
Mwoah ik heb het altijd al gezegd Bodul kan selectiewaardig zijn voor Ajax, maar ga ook niet zoveel meer verwachten. Die hele hype die rond zijn persoon kwam was allemaal wat overdreven. Van Jol weet ik dat hij graag met een fysiek sterk aanspeelpunt speelt, zou kunnen dat men nog opzoek gaat.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:21
|
|
Mwoah ik heb het altijd al gezegd Bodul kan selectiewaardig zijn voor Ajax, maar ga ook niet zoveel meer verwachten. Die hele hype die rond zijn persoon kwam was allemaal wat overdreven. Van Jol weet ik dat hij graag met een fysiek sterk aanspeelpunt speelt, zou kunnen dat men nog opzoek gaat.
Jouw mening over Bodul deel ik: kan een leuke speler worden maar niet meer dan dat denk ik. Als je een talent uit het 2e kan testen in zwaardere wedstrijden, kan laten wennen aan het hogere tempo etc dan lijkt het mij dat je die kans met beide handen aangrijpt. Helemaal omdat eind vorig seizoen werd aangegeven dat Bodul naar de 1e selectie zou worden overgeheveld. Aangezien Bodul volgens mij geen blessure heeft, lijkt het erop dat Jol hem (nog) niet capabel genoeg acht. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat Ajax op zoek gaat naar een nieuwe spits maar als je 4-4-2 gaat spelen en je hebt voor de voorste 2 posities maar 2 volwaardige opties dan lijkt me dat heel erg karig....... Of Jol moet ineens de ingeving hebben gekregen dat Luque optie 4 moet gaan worden maar dat lijkt me toch ook weer niet aannemelijk.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:44
|
|
Of Bodul heeft simpelweg wel erg veel fysieke arbeid moeten leveren en men wil hem tijdelijk wat rust geven.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 14 jul 2009 13:47
|
|
Citaat: Of Bodul heeft simpelweg wel erg veel fysieke arbeid moeten leveren en men wil hem tijdelijk wat rust geven.
Of ze willen dat Luque zich in de picture speelt en willen wel dat Bodul minuten maakt dus dan maar bij Jong Ajax. Er zijn heel veel dingen mogelijk dus laten we niet te ver vooruit kijken.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 17:39
|
|
Citaat: Bodul op de nominatie voor binnenlandse verhuur
Geschreven op woensdag, 22 juli om 17:34
Ajax wil aanvaller Darko Bodul in het seizoen 2009/10 verhuren, om hem zodoende meer speeltijd op te laten doen. De Bosnische spits werd een jaar geleden transfervrij overgenomen uit de jeugdopleiding van SC Heerenveen, maar heeft teveel aanvallers voor zich in de Amsterdamse pikorde. “Darko heeft veel potentie, maar hij is nog jong”, zegt Ajax-trainer Martin Jol woensdag in Voetbal International. Hij denkt dat het betere is als de twintigjarige aanvaller elders wat ervaring opdoet. “Voor zo’n jongen is het komend seizoen belangrijk dat hij wekelijks speelt. Als dat nog niet bij Ajax kan, zou verhuur aan een Nederlandse club een optie zijn.”
Welke clubs Jol daarbij in gedachten heeft, maakt hij niet duidelijk. Wel stelt hij dat Bodul, die in februari zijn debuut maakte als invaller tegen Vitesse, véél in actie dient te kunnen komen. “Als een club hem wil huren om de selectie te verbreden, werken we niet mee. Dan kan hij beter bij ons meetrainen en in Jong Ajax spelen”, aldus Jol
Voetbalzone.nl
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 17:47
|
|
Is het niet veel slimmer om hem aan Koster te verhuren, die kent Bodul goed en zijn club heeft wel wat scorend vermogen nodig.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 17:49
|
|
Citaat: Is het niet veel slimmer om hem aan Koster te verhuren, die kent Bodul goed en zijn club heeft wel wat scorend vermogen nodig.
Koster heeft Sonck en Akpala, dus daar gaat Bodul de strijd niet van winnen lijkt me zo...
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 17:49
|
|
Als ze Bodul verhuren moeten ze hem eigenlijk wel terug kunnen halen in de winterstop. Straks scoort hij er op los bij die andere club of heet Ajax teveel Blessures?
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 21:21
|
|
Ik vind het goed dat Ajax Bodul wil verhuren aan een andere club uit de Eredivisie. Daar zou die de ervaring op kunnen doen wat alleen maar goed is voor Bodul en later voor Ajax ook is. Bodul is niet goed genoeg voor het eerste en zo kan ook Castillion zijn minuten maken bij Jong Ajax.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:43
|
|
Gewoon verhuren met een optie om hem in de winterstop terug te halen. Het liefst binnen Nederland verhuren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 23:35
|
|
Hij kan, volgens Borst in SV, naar Sparta.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 23:40
|
|
Zou ik een prima optie vinden. Sparta wil graag vooruit voetballen en ik denk dat Bodul daar absoluut wat aan kan toevoegen. Ook heeft Sparta de prijs voor beste jeugd voorzieningen gewonnen afgelopen seizoen. De boel is daar qua begeleiding en faciliteiten goed voor elkaar en kan dus goed tot een win-win situatie leiden.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 23:56
|
|
Ze hebben daar tog Poepon ? Ik weet niet of Poepon aan de zijkant kan spelen maar lijkt me sterk dat Poepon op de bank gaat zitten voor een huurling.
|