Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 14:07
|
|
Die drie waarschijnlijk niet. Omdat Lindgren kampt met interesse uit Denemarken. Oleguer zich te groot zal voelen voor Haarlem. En Ogararu gokt op een plekje in de selectie na het vertrek van Silva. Maar Wielaert, Kennedy, Martina....
|
methodmich
Forum berichten: 787
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 16:15
|
|
Okee. Martina zou goed kunnen, maar Wielaert en Kennedy zie ik dat ook niet zo 1,2,3 doen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 16:26
|
|
Citaat: Overigens heeft Frank de Boer FC Groningen reeds afgewezen. Dan lijkt het me raar als hij wel oren heeft naar dit klusje.
Misschien omdat dat een stap te groot was? Haarlem onder begeleiding van AJAX lijkt mij een veel kleinere stap.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 17:41
|
|
Citaat: Okee. Martina zou goed kunnen, maar Wielaert en Kennedy zie ik dat ook niet zo 1,2,3 doen.
Precies, zulke spelers gaan natuurlijk nooit naar Haarlem. Ze zullen het echt moeten doen met spelers van Jong Ajax en dan is het maar afwachten of het veel beter zal gaan.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 17:51
|
|
Het lijkt mij verstandig om iemand naar Haarlem te sturen die voldoet aan factoren, en misschien nog wel meer dan factoren;
- Iemand met invloed binnen Ajax: D(/d feedback van iemand a.u.b)e spelers moeten weten dat ze nog in de gaten worden gehouden door Ajax. Daardoor willen ook meer spelers verhuurd worden.
- Die persoon moet weten hoe het er aan toe gaat in de Jupiler league: Jonge spelers gaan spelen in een onbekende competitie. Je iemand nodig die ervaring heeft, hij moet die jonge nieuwe spelers gaan begeleiden en integreren in de groep.
- Hij moet jonge spelers beter kunnen maken. Dat is toch de bedoeling van een verhuur in dit geval?
- Bovendien zou het handig zijn indien die nieuwe trainer talent kan herkennen en zou kunnen aandragen bij Jol en co. Aangezien die trainer veel Jupiler spelers aan het werk gaat zien, en ik niet het idee heb dat er gescout wordt in de Jupiler League.
Spijkerman lijkt toch het meest geschikt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 20:23
|
|
De enige oplossing voor Wielaert is verkopen en indien die niet wil dan de tribune. Eventueel nog een verhuur voor een half jaar om van de salariskosten af te zijn. Alderweireld en Vertonghen speelt die niet uit de basis. Als alternatief hebben we ook nog die overbetaalde Catalaan.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 20:38
|
|
Citaat: De enige oplossing voor Wielaert is verkopen en indien die niet wil dan de tribune. Eventueel nog een verhuur voor een half jaar om van de salariskosten af te zijn. Alderweireld en Vertonghen speelt die niet uit de basis. Als alternatief hebben we ook nog die overbetaalde Catalaan.
Laat hem met Jong Ajax meetrainen en nooit spelen, en dan eens kijken of hij het extra geld nog genoeg vind om zijn plezier in leven te laten verpesten.
|
murdoch01
Forum berichten: 12
Nieuws reacties: 254
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 03:46
|
|
Citaat: De enige oplossing voor Wielaert is verkopen en indien die niet wil dan de tribune. Eventueel nog een verhuur voor een half jaar om van de salariskosten af te zijn. Alderweireld en Vertonghen speelt die niet uit de basis. Als alternatief hebben we ook nog die overbetaalde Catalaan.
Laat hem met Jong Ajax meetrainen en nooit spelen, en dan eens kijken of hij het extra geld nog genoeg vind om zijn plezier in leven te laten verpesten.
Laten wij nou niet gaan overdrijven!! Het is voor die jongen al erg zat dat zijn Ajax-droom uiteengespat is! Hij heeft twente verlaten om voor ajax te kunnen spelen... dat het niet geworden is wat hij en misschien wij ervan verwacht hadden heeft te maken met meer factoren dan welk salaris die gozer op zijn bankrekening krijgt bijgeschreven!!!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:53
|
|
Citaat: Tom Overtoom (19) verlaat HFC Haarlem per direct. De middenvelder van Ajax was verhuurd tot het eind van het seizoen, maar heeft in de winterstop besloten om terug te keren naar Amsterdam.
Overtoom speelde 12 duels voor de eerstedivisionist, maar kwam niet tot scoren. De aanvallende middenvelder besloot in de zomer als eerstejaars Jong Ajax-speler in Haarlem spelritme op te doen.
Hij staat nog tot medio 2011 onder contract bij Ajax. Zowel Haarlem als Ajax gingen akkoord met de ontbinding van het huurcontract.
Ajaxfans.net
Toch erg jammer voor zowel Overtoom als Haarlem. Het was meer dan een nuttige speler voor Haarlem. Hopelijk komt Overtoom wel aan spelen toe bij Jong Ajax, maar ik vrees ervoor. Siem de Jong speelt heel wat wedstrijden bij Jong Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 17:55
|
|
Siem de Jong moet misschien net als Sarpong maar verhuurt worden. Laat hem de selectie van Koster gaan versterken in Belgie. Die was zeer gecharmeerd van De Jong en hij zal daar dus ook veel spelen bij een betere club dan hij in Nederland zou vinden voor een huurperiode.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 19:00
|
|
Ja maar wie wil je dan op 10, het is allemaal net niet op die positie of je er nu Aissati neerzet, de Jong of eventueel Donald nog. De Jong valt nooit zo op maar hij heeft toch altijd wel zijn momentjes waarin hij of een speler vrij zet voor de goal of een goede doelpoging doet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 19:03
|
|
Citaat: Ja maar wie wil je dan op 10, het is allemaal net niet op die positie of je er nu Aissati neerzet, de Jong of eventueel Donald nog. De Jong valt nooit zo op maar hij heeft toch altijd wel zijn momentjes waarin hij of een speler vrij zet voor de goal of een goede doelpoging doet.
Ik zou Aissati op de '10' zetten, daar speelde hij eind vorig seizoen geweldig en komt hij het beste tot zijn recht, zeker als hij in een wat vrijere rol speelt. Ik vind Siem de Jong een redelijke speler maar om zich verder te ontwikkelen heeft hij meer speeltijd nodig. Zelf zou ik Siem de Jong in de spits zetten als aanspeelpunt voor jongens als Sulejmani. Hij is de man van het passje en als hij zich iets in laat zaken zou hij hem van assists kunnen voorzien. Maar dat is meer voor volgend seizoen wanneer Suarez en Pantelic zijn vertrokken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 19:20
|
|
Citaat: Ja maar wie wil je dan op 10, het is allemaal net niet op die positie of je er nu Aissati neerzet, de Jong of eventueel Donald nog. De Jong valt nooit zo op maar hij heeft toch altijd wel zijn momentjes waarin hij of een speler vrij zet voor de goal of een goede doelpoging doet.
Ik zou Aissati op de '10' zetten, daar speelde hij eind vorig seizoen geweldig en komt hij het beste tot zijn recht, zeker als hij in een wat vrijere rol speelt. Ik vind Siem de Jong een redelijke speler maar om zich verder te ontwikkelen heeft hij meer speeltijd nodig. Zelf zou ik Siem de Jong in de spits zetten als aanspeelpunt voor jongens als Sulejmani. Hij is de man van het passje en als hij zich iets in laat zaken zou hij hem van assists kunnen voorzien. Maar dat is meer voor volgend seizoen wanneer Suarez en Pantelic zijn vertrokken.
De kwaliteiten van Siem de Jong omschrijf je goed, maar het is meer een type Perez dan een spits.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 19:34
|
|
Ja misschien wel maar hij heeft bij Jong Ajax ook laten zien uit elk hoekje van de 16 te kunnen scoren. Aangezien Ajax volgend seizoen een tekort aan aanvallers heeft is het misschien slim hem als spits om te trainen. Hij heeft daar vaak genoeg gespeeld in de jeugd om dat aan te kunnen. Als '10' zal hij bij Ajax denk ik nooit echt doorbreken aangezien Aissati en Eriksen meer potentieel hebben op die positie.
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 16:18
|
|
Spijkerman dus hoogstwaarschijnlijk de nieuwe coach van Haarlem?
Iemand wat meer informatie over hem, want mij zegt zijn naam niet zoveel..
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 16:22
|
|
Spijkerman definitief naar Haarlem:Citaat: Ajax, HFC Haarlem en Hennie Spijkerman hebben overeenstemming bereikt over de overgang van Spijkerman, die per direct als hoofdtrainer geplaatst wordt bij Haarlem. De overeenkomst heeft een looptijd tot 1 juli 2010.
Spijkerman, die op 28 oktober 1950 in Zwolle werd geboren, speelde betaald voetbal als keeper van PEC Zwolle en Go Ahead Eagles. Zijn trainersloopbaan begon bij de jeugdopleiding van Go Ahead Eagles, waarna hij ondermeer hoofdtrainer was bij VVV, FC Emmen en FC Zwolle. Spijkerman werd in de zomer van 2006 aangesteld als assistent-trainer bij Ajax. Sinds 1 juli 2008 hield hij zich bij Ajax bezig met de scoutingsafdeling en de samenwerkingsverbanden met buitenlandse clubs. Zijn contract bij Ajax loopt tot en met 30 juni 2010.
Algemeen directeur Rik van den Boog: ,,Het is van belang dat de prestaties van Haarlem verbeteren. Hennie is een zeer ervaren trainer en hij is voor alle partijen de ideale oplossing na het vertrek van Jan Zoutman. Het is een tijdelijke oplossing, voor volgend seizoen wordt een andere trainer aangesteld. Zowel Hennie als Ajax had de intentie al uitgesproken om ook na dit seizoen verder te gaan, in een andere rol. Daarover praten we in maart verder.”
,,Bij Ajax en in mijn directe omgeving is al enige tijd bekend dat ik graag weer op het veld wilde staan”, zegt Hennie Spijkerman. ,,Daarover was ik ook met Ajax in gesprek, om dat voor komend seizoen te realiseren. Ik vind het leuk dat dit nu tussendoor komt, al besef ik wel dat het een hele klus is. Haarlem moet in de Jupiler League blijven en daar gaan we hard mee aan de slag. Ik ga zo snel mogelijk met spelers en staf om de tafel om te bespreken hoe we samen die doelstelling kunnen halen.”
Algemeen Manager van HFC Haarlem Johan van Streun is content met de komt van Spijkerman: ,,De situatie bij Haarlem is bekend. Daarom zijn we erg blij dat we op deze wijze een goede en ervaren hoofdtrainer hebben voor het restant van het seizoen, zonder dat we daar extra uitgaven voor hoeven doen. Hierin blijkt maar weer eens het belang en het grote voordeel van onze samenwerking met Ajax. Ik heb er vertrouwen in dat Spijkerman de juiste snaar bij de spelers weet te raken, zodat de prestaties van Haarlem verbeteren.”
http://www.ajax.nl
Goede keus denk ik. Ervaren man en bij Ajax was hij redelijk overbodig geloof ik.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 16:32
|
|
Dus tot 1 juli 2010, daarna wil hij verder met Ajax en op het veld staan. Is Spijkerman dan ook geen geschikte kandidaat voor de vacature trainer van Jong-ajax?
|
murdoch01
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 00:51
|
|
Citaat: Dus tot 1 juli 2010, daarna wil hij verder met Ajax en op het veld staan. Is Spijkerman dan ook geen geschikte kandidaat voor de vacature trainer van Jong-ajax?
Dat gaan we dus de komende maanden bekijken! Als hij een stel ajax-talenten in haarlem krijgt en die tot betere spelers maakt, maakt hij kans op die vacature! Afhankelijk natuurlijk van de plannen en prestaties van Frank de Boer! Die heeft op grond van historie waarschijnlijk toch wel een stuk meer krediet en goodwill voor die functie!!
|
murdoch01
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 00:54
|
|
Citaat: Dus tot 1 juli 2010, daarna wil hij verder met Ajax en op het veld staan. Is Spijkerman dan ook geen geschikte kandidaat voor de vacature trainer van Jong-ajax?
Dat gaan we dus de komende maanden bekijken! Als hij een stel ajax-talenten in haarlem krijgt en die tot betere spelers maakt, maakt hij kans op die vacature! Afhankelijk natuurlijk van de plannen en prestaties van Frank de Boer! Die heeft op grond van historie waarschijnlijk toch wel een stuk meer krediet en goodwill voor die functie!!
Maar goed als Frank de Boer wel trainer wordt van jong-Ajax blijft er natuurlijk nog A1 van Ajax over (in dit geval misschien wel concurrentie van Bergkamp!!)
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Wo 6 jan 2010 20:51
|
|
Dat gaan we dus de komende maanden bekijken! Als hij een stel ajax-talenten in haarlem krijgt en die tot betere spelers maakt, maakt hij kans op die vacature! Afhankelijk natuurlijk van de plannen en prestaties van Frank de Boer! Die heeft op grond van historie waarschijnlijk toch wel een stuk meer krediet en goodwill voor die functie!!Voor mijn staat Spijkerman hoger in de pik orde als trainer dan Frank de Boer. Spijkerman heeft het bij de meeste teams het gewoon goed gedaan en met verzorgd voetbal. Verder heeft die ook altijd goed kunnen werken met jeugdige spelers en is zijn communicatie goed op orde. Frank de Boer moet het nog maar altijd bewijzen als trainer op een hoger niveau. Bij de A1 doet die het redelijk, maar dat ook wel met de talenten bij de A1.
|
murdoch01
|
Geplaatst: Do 7 jan 2010 11:23
|
|
Dat gaan we dus de komende maanden bekijken! Als hij een stel ajax-talenten in haarlem krijgt en die tot betere spelers maakt, maakt hij kans op die vacature! Afhankelijk natuurlijk van de plannen en prestaties van Frank de Boer! Die heeft op grond van historie waarschijnlijk toch wel een stuk meer krediet en goodwill voor die functie!!Voor mijn staat Spijkerman hoger in de pik orde als trainer dan Frank de Boer. Spijkerman heeft het bij de meeste teams het gewoon goed gedaan en met verzorgd voetbal. Verder heeft die ook altijd goed kunnen werken met jeugdige spelers en is zijn communicatie goed op orde. Frank de Boer moet het nog maar altijd bewijzen als trainer op een hoger niveau. Bij de A1 doet die het redelijk, maar dat ook wel met de talenten bij de A1.
Als er een rationele beslissing hierover gemaakt word, zou dat zo moeten zijn! Ik denk dat hier sneller een emotionele beslissing genomen gaat worden. Dit betekend dat zij de ontwikkeling van Frank de Boer als trainer belangrijker gaan vinden dan de het aanstellen van de beste trainer op dit moment!
Hierom denk ik dat Spijkerman het bij Haarlem zo goed moet doen, dat het bestuur gewoonweg niet meer om hem heen kan!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 7 jan 2010 11:45
|
|
F. de Boer werkt zelf liever met een vast elftal, dat is het tweede natuurlijk absoluut niet. Hij zou zelf het liefste dus trainer blijven van de A-junioren en dan met een assistent waardoor hij zich ook kan gaan bezig houden met specifieke training aldus de Telegraaf.
Hierdoor zou het dus beter Spijkerman worden. Laat hem eerst maar eens kijken hoe het gaat bij Haarlem.
Martina naar Haarlem, misschien nog wat andere spelers van Jong-Ajax.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 9 jan 2010 14:37
|
|
Citaat:
Maandag wordt duidelijk hoeveel en welke talenten van Ajax zich de tweede competitiehelft bij HFC Haarlem in de Jupiler League verder moeten ontwikkelen.
De clubleiding van Ajax heeft met acht Ajacieden gesproken. Het gaat om spelers uit het beloftenteam en de A1 die volgens verwachting uit kunnen groeien tot volwaardige eerste elftalspelers van Ajax of een ander eredivisieclub.
Maandag traint Haarlem voor het eerst op sportpark De Toekomst onder leiding van de nieuwe trainer Hennie Spijkerman.
Rtvnh.nl
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 9 jan 2010 14:46
|
|
Ik ben erg benieuwd wie dat zullen zijn. Bonevacia, Danillo, Van Rhijn, Josefzoon, Zeegelaar, Claasen, Sneijder, Shakison. Zoiets? Alhoewel Jol Zeegelaar en Josefzoon misschien wel bij Ajax wil houden omdat die nog van nut kunnen zijn de rest van het seizoen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 9 jan 2010 14:48
|
|
Lijkt me dat het geen spelers zullen zijn die nu met het eerste op pad zijn. Dan vallen Eriksen, Zeegelaar en Castillion dus af.
|