Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » HFC Haarlem
Ga
Zoeken:

Onderwerp: HFC Haarlem
Maker: 343Bekeken: 25040
Status: InactiefBerichten: 254
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 31 dec 2009 13:41
Ze spelen daar een totaal andere voetbal dan ze hier bij Ajax gewend zijn. Kijk, als het nou aan het begin van het seizoen was dan was de situatie anders, sportief dan. Dan kan je nog naar iets toewerken. Nu zit je middenin in de competitie, ben je de rode lantaarnpaal van de Jupiler League en is het overleven geblazen. Dat vergt van de spelers een andere instelling. Nog maar de vraag of ze die knop kunnen omzetten. Candan Tayfun kon dat in ieder geval niet.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 31 dec 2009 13:48
Citaat:
Ze spelen daar een totaal andere voetbal dan ze hier bij Ajax gewend zijn. Kijk, als het nou aan het begin van het seizoen was dan was de situatie anders, sportief dan. Dan kan je nog naar iets toewerken. Nu zit je middenin in de competitie, ben je de rode lantaarnpaal van de Jupiler League en is het overleven geblazen. Dat vergt van de spelers een andere instelling. Nog maar de vraag of ze die knop kunnen omzetten. Candan Tayfun kon dat in ieder geval niet.

Maar als je ziet dat Overtoom en MacIntosh daar zo veel speelt terwijl die stukken minder zijn dan Bonevacia of Claasen dan kan je ook wel inzien dat deze spelers van Ajax Haarlem kwalitatief beter zouden maken. Candan vind ik sowieso geen groot talent en is ook een van de spelers die ik zou laten vertrekken.

De spelers die Haarlem nu heeft zullen het tij niet kunnen keren dus moeten er nieuwe betere spelers bijkomen. Claasen, Bonevacia, Padt, Kappelhof, Shakison en Manucharyan zouden technisch de 5 beste (plus een keeper) spelers van Haarlem zijn.

Samen met Kousemaker kunnen Claasen en Bonevacia een technisch zeer sterk middenveld vormen dat misschien wel het snelste voetbal van de Jupiler League kan spelen.

Verhuur deze jongens (behalve Bonevacia misschien) meteen voor anderhalf seizoen aan Haarlem zodat ze volgend seizoen een stuk minder geld aan salarissen hoeven te besteden en dan zie ik Haarlem er wel weer bovenop komen.
D_skilled

Geplaatst: Do 31 dec 2009 14:09
Volgens mij doet Overtoom het prima bij Haarlem, althans zo luiden de verhalen. Het moeten inderdaad spelers zijn die Haarlem direct sterker maken. Het heeft weinig zin om vijf jongens daar te sturen waarvan maar een of twee een basisplaats hebben. Feit is wel dat Haarlem nog een fiks aantal contractspelers heeft. Daar moet het eerst van zien af te komen anders wordt de selectie te groot. Overigens zou ik Shakison gewoon in Jong Ajax laten. Fysiek kan hij de overstap al maken naar het eerste. Door de langdurige blessure van Atouba en de in minder vorm blakende Anita voorzie ik wel een kansje voor hem.

Kousemaker is getransfereerd naar FC Den Bosch!
murdoch01

Forum berichten: 12
Nieuws reacties: 254
Geplaatst: Do 31 dec 2009 14:14
Citaat:
Roy Wesseling (ex-Cambuur Leeuwarden(en ex-hfc-haarlem)).
steenkist

Forum berichten: 137
Geplaatst: Do 31 dec 2009 14:30
Ik woon in Haarlem, kom regelmatig bij Haarlem, maar de beste twee spelers zijn duidelijk Roel de Graaf en Manucharyan, de twee spitsen. Overtoom heeft sinds kort een basisplaats, maar kan zijn stempel niet drukken. Hij komt weinig in balbezit en voetbal 'gewoon' mee. Het is nog een beetje een jonge jongen, die vaak overlopen wordt. Nee, op dit moment is hij te licht.

Het lijkt mij een goede keuze, een ajax-trainer neer te zetten, die wat spelers uit jong ajax meeneemt. Die spelers kan hij wijzen op bepaalde gebieden, om de speler zo ervaring op te laten doen en klaar te stomen voor ajax 1.

Ik denk niet dat, zoals sommige mensen beweren, je met een team met allemaal jonge spelers het niet gaat redden in de eredivisie. Heel simpel maar duidelijk voorbeeld: Excelsior!
ghostwriter

Geplaatst: Do 31 dec 2009 14:41
Citaat:
Kousemaker is getransfereerd naar FC Den Bosch!

Ja dat nieuws kwam uit echt een minuut nadat ik hem had genoemd, jammer voor Haarlem maar het geld kunnen ze goed gebruiken.
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Do 31 dec 2009 15:42
Citaat:
De spelers die Haarlem nu heeft zullen het tij niet kunnen keren dus moeten er nieuwe betere spelers bijkomen. Claasen, Bonevacia, Padt, Kappelhof, Shakison en Manucharyan zouden technisch de 5 beste (plus een keeper) spelers van Haarlem zijn.

Samen met Kousemaker kunnen Claasen en Bonevacia een technisch zeer sterk middenveld vormen dat misschien wel het snelste voetbal van de Jupiler League kan spelen.
.

Volgens mij onderschat jij de stap van jeugdvoetbal naar seniorenvoetbal behoorlijk. Leuk spelen in A1 of Jong Ajax tegen leeftijdgenoten geeft geen enkele garantie dat je tegen teams die ook oudere spelers hebben overeind blijft, hoe technisch je ook bent.

Wellicht kunnen ze er veel leren, maar het kan ook averechts werken. In het verleden zijn er genoeg technisch vaardige spelers geweest die sneuvelden in de Eerste Divisie.
ghostwriter

Geplaatst: Do 31 dec 2009 15:52
Kan vast wel maar als Haarlem niets doet degraderen ze sowieso dus waarom het niet proberen. Niet geschoten is sowieso altijd mis.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Do 31 dec 2009 15:56
Zo kun je ook talenten hun verdere carrière belemmeren. Je moet spelers daar alleen naar toe sturen die er klaar voor zijn. Sommige spelers zijn daar niet klaar voor. Kijk maar naar Candan.
ghostwriter

Geplaatst: Do 31 dec 2009 15:59
Citaat:
Zo kun je ook talenten hun verdere carrière belemmeren. Je moet spelers daar alleen naar toe sturen die er klaar voor zijn. Sommige spelers zijn daar niet klaar voor. Kijk maar naar Candan.

Candan was er duidelijk niet klaar voor nee maar Kappelhof, Padt, Shakison, Bonevacia en Claasen zijn allemaal stukken beter dan hem. Zeker Shakison, Padt en Kappehof zouden die stap mentaal al moeten kunnen maken. Ik zou deze drie ook als back-ups bij het eerste willen zien. Padt als derde keeper in plaats van Verhoeven (die van mij mag vertrekken), Kappelhof als back-up van V.d. Wiel in plaats van Ogararu en Shakison als back-up van Emanuelson als linksback. Aangezien dit wel niet zal gebeuren zal ik ze dan maar naar Haarlem sturen. En Bonevacia en Claasen moeten op hun techniek alleen al kunnen slagen bij Haarlem.
Bart

Geplaatst: Do 31 dec 2009 16:10
Deze spelers zullen allemaal meer tegenslagen bij Haarlem dan bij Ajax. Daar moet je tegen kunnen als speler zijnde. In de Jupiler League gaat het niet allen maar om techniek, maar ook om wilskracht, duelkracht.

Claasen heeft een behoorlijk terugval gekregen, mede door blessures bij Jong Ajax. Claasen heeft ook geen basisplaats bij Jong Ajax. Laat hem dat eerst maar doen voordat je hem verhuurt aan Haarlem.
D_skilled

Geplaatst: Do 31 dec 2009 16:16
Mee eens. Het heeft weinig zin om een zooi jeugdspelers daar neer te stallen. Denk ook niet dat die spelers beter worden van een verhuur bij Haarlem, eerlijk gezegd. Überhaupt heeft dat hele Haarlem weinig meer met voetbal te maken.
Bart

Geplaatst: Do 31 dec 2009 17:31
Citaat:
Haarlem-speler Wilmer Kousemaker vertrekt naar FC Den Bosch. Kousemaker stond al eerder in de belangstelling van de Bosschenaren, maar koos destijds voor een langer verblijf bij de roodbroeken. Kousemaker maakt nu alsnog de overstap naar de Brabantse club en vertrekt transfervrij. HFC Haarlem werkt hieraan mee om zo kosten te besparen in het lopende seizoen. Wilmer Kousemaker speelde 88 competitiewedstrijden voor HFC Haarlem, waarin hij 12 maal scoorde. In de winterstop verwacht HFC Haarlem een aantal spelers op huurbasis van Ajax te mogen begroeten om de selectie op peil te houden.
Haarlem.nl
murdoch01

Geplaatst: Za 2 jan 2010 02:42
Citaat:
Haarlem-speler Wilmer Kousemaker vertrekt naar FC Den Bosch. Kousemaker stond al eerder in de belangstelling van de Bosschenaren, maar koos destijds voor een langer verblijf bij de roodbroeken. Kousemaker maakt nu alsnog de overstap naar de Brabantse club en vertrekt transfervrij. HFC Haarlem werkt hieraan mee om zo kosten te besparen in het lopende seizoen. Wilmer Kousemaker speelde 88 competitiewedstrijden voor HFC Haarlem, waarin hij 12 maal scoorde. In de winterstop verwacht HFC Haarlem een aantal spelers op huurbasis van Ajax te mogen begroeten om de selectie op peil te houden.
Haarlem.nl

Huh?? Ik snap op zich best dat een bezuiniging op salariskosten goed uitkomt in de huidige situatie, maar als ik afga op de reacties is dit 1 van de betere spelers op het moment bij Haarlem! Dan zou je toch wel verwachten dat er in ieder geval een kleine transfersom aan te pas zou komen!!!
Bart

Geplaatst: Za 2 jan 2010 11:49
Citaat:
De trainersvacature bij HFC Haarlem wordt "voor 99 procent zeker" ingevuld door iemand van Ajax. Dat zei algemeen manager Johan van Streun zaterdagochtend in het radio-programma Sportclub 1890 van RTV Noord-Holland.

"Er is een lijstje en dat bespreken we met Ajax", aldus Van Streun die niet op namen wilde ingaan. Afgelopen week vertrok Haarlem-trainer Jan Zoutman naar hoofdklasser IJsselmeervogels.
Bij Ajax zijn onder meer Hennie Spijkerman, Edmond Claus Frank de Boer en Dennis Bergkamp in bezit van de vereiste papieren. Rob Witschge staat al namens Ajax bij Haarlem op het veld.

rtvnh.nl
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Za 2 jan 2010 12:04
Uit dat lijstje lijkt Spijkerman de beste kandidaat. Hij heeft al genoeg ervaring als trainer op dat niveau terwijl de andere trainers op dat niveau nog geen ervaring hebben op dat niveau.
brucepblanchard

Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Za 2 jan 2010 12:53
Citaat:
Haarlem.nl

Huh?? Ik snap op zich best dat een bezuiniging op salariskosten goed uitkomt in de huidige situatie, maar als ik afga op de reacties is dit 1 van de betere spelers op het moment bij Haarlem! Dan zou je toch wel verwachten dat er in ieder geval een kleine transfersom aan te pas zou komen!!!

Vorig jaar was het 1 van de betere, dit seizoen valt ie best tegen.
Eline

Forum berichten: 426
Geplaatst: Za 2 jan 2010 19:48
Denk dat het voor Haarlem en Ajax beter is als de talenten die dicht bij het eerste aanzitten, om die daar elke week te laten spelen. Ten eerste is het voor Haarlem beter en gaan ze wedstrijden winnen. Voor de jongens is het beter omdat ze moeten leren omgaan met druk, elke week presteren, anders voetbal en wekelijks op 1e divisie niveau spelen. Voor Ajax is het beter want de jongens komen met ervaring terug.

Met alle respect natuurlijk voor een Overtoom en Candan maar die zijn (nu) gewoon geen meerwaarde en je moet Haarlem wel nu uit dat dal gaan trekken. Ik zou jongens als Danilo, Kappelhof, v/d Meulen, Zeegelaar gewoon heen sturen. Deze jongens zijn een versterking vor Haarlem en misschien kan een Lindgren heen als centrale middenvelder, hij is een échte versterking en om de jonge jongens te begeleiden. Zelf komt hij dan aan wedstrijden toe en als hij goed voetbalt kan ie in de zomer weer naar Ajax om zich te bewijzen.
GertJan020

Forum berichten: 2175
Geplaatst: Za 2 jan 2010 20:31
Citaat:
Denk dat het voor Haarlem en Ajax beter is als de talenten die dicht bij het eerste aanzitten, om die daar elke week te laten spelen. Ten eerste is het voor Haarlem beter en gaan ze wedstrijden winnen. Voor de jongens is het beter omdat ze moeten leren omgaan met druk, elke week presteren, anders voetbal en wekelijks op 1e divisie niveau spelen. Voor Ajax is het beter want de jongens komen met ervaring terug.

Met alle respect natuurlijk voor een Overtoom en Candan maar die zijn (nu) gewoon geen meerwaarde en je moet Haarlem wel nu uit dat dal gaan trekken. Ik zou jongens als Danilo, Kappelhof, v/d Meulen, Zeegelaar gewoon heen sturen. Deze jongens zijn een versterking vor Haarlem en misschien kan een Lindgren heen als centrale middenvelder, hij is een échte versterking en om de jonge jongens te begeleiden. Zelf komt hij dan aan wedstrijden toe en als hij goed voetbalt kan ie in de zomer weer naar Ajax om zich te bewijzen.

Ik ben het helemaal met je eens Eline. Misschien zou je zelf moeten denken aan Suk of Castillion.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Za 2 jan 2010 23:16
De spelers moeten zelf wel naar Haarlem willen. Ik denk dat Danilo en Zeegelaar geen trek hebben in een verhuur naar Haarlem, maar Kappelhof en V/d Meulen wel. Misschien dat ze een speler als Javier Martina dan nog erbij krijgen, maar ze kijgen het sowieso lastig om degradatie te ontlopen. Bovendien zullen de geldzorgen ook aanhouden of zelfs toenemen.
D_skilled

Geplaatst: Za 2 jan 2010 23:45
Ik zou gewoon de overbodige spelers die je deze maand niet kwijt raakt te verhuren aan HFC Haarlem. Zo houd je Jong Ajax gevrijwaard voor jonge talenten.
murdoch01

Geplaatst: Zo 3 jan 2010 02:22
Citaat:
De spelers moeten zelf wel naar Haarlem willen. Ik denk dat Danilo en Zeegelaar geen trek hebben in een verhuur naar Haarlem, maar Kappelhof en V/d Meulen wel. Misschien dat ze een speler als Javier Martina dan nog erbij krijgen, maar ze kijgen het sowieso lastig om degradatie te ontlopen. Bovendien zullen de geldzorgen ook aanhouden of zelfs toenemen.

Vanwege de beeldvorming die je zelf hier aankaart, zou ik juist Frank de Boer liever zien (evt. tot het einde van het seizoen) als hoofdtrainer! Dan geef je gelijk aan dat de talenten niet weggestopt worden bij Haarlem, maar dat zij serieus doorontwikkeld worden! Tevens denk ik dat het voor Frank redelijk eenvoudig te combineren valt met het Nederlands Elftal!
murdoch01

Geplaatst: Zo 3 jan 2010 02:24
Citaat:
Ik zou gewoon de overbodige spelers die je deze maand niet kwijt raakt te verhuren aan HFC Haarlem. Zo houd je Jong Ajax gevrijwaard voor jonge talenten.

Maar zo help je Haarlem niet! Dat is toch, dacht ik zo, de reden van een samenwerkingsverband?? Dat je er beiden voordeel aan hebt! Als bijv. een Oleguer naar Haarlem gestuurd wordt, om de talenten van jong ajax niet in de weg te lopen, zal hij (hoe begrijpelijk ook) niet gemotiveerd meedoen! 1e divisie is voor jonge talenten om zich te bewijzen!! Mocht een ´ervaren rot´ er zelf geen problemen mee hebben, zou het een ander verhaal zijn!!
D_skilled

Geplaatst: Zo 3 jan 2010 11:37
Nou ja, een half jaar alleen trainen is niet voldoende om ze in de markt te houden. Een aantal van hen heeft na de zomer nog een jaar contract. Als je ze behoudt dan belemmeren ze de doorgang van jonge talenten. Bij Haarlem kunnen ze in hun ritme blijven en zijn ze tevens een versterking. Des te groter de kans wordt dat Haarlem erin blijft. En dat wil Ajax toch?

Overigens heeft Frank de Boer FC Groningen reeds afgewezen. Dan lijkt het me raar als hij wel oren heeft naar dit klusje.
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Zo 3 jan 2010 13:51
Spelers als Oleguer, Ogararu en Lindgren gaan toch nooit voor Haarlem spelen? Dat lijkt me niet heel realistisch hoor...
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.208 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » HFC Haarlem
Ga
Zoeken: