Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 17:45
|
|
Tom Overtoom zou ik per definitie geen minder talent dan Daley Blind willen noemen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 17:45
|
|
Ben je nou een manier aan 't zoeken om alle selectiespelers speeltijd te geven in andere elftallen? Ajax moet de selectie gewoon inkrimpen met een man of acht.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 17:46
|
|
Dat vind ik dus ook. Weg met de overbodige Ogararu'tjes en Kennedy's. Maargoed, dat snapt iedereen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 17:59
|
|
Citaat: Ben je nou een manier aan 't zoeken om alle selectiespelers speeltijd te geven in andere elftallen? Ajax moet de selectie gewoon inkrimpen met een man of acht.
Nee ik heb thuis behoorlijk veel DVD'tjes met wedstrijden van Jong Ajax liggen en ik heb ze de laatste tijd allemaal eens doorgenomen en het viel me op dat zo ontzettend veel spelers stil komen te staan in hun ontwikkeling rond hun 19de, 20ste jaar. Zelfs als Ajax de selectie inkrimpt met 8 spelers zullen er nog steeds behoorlijk vaak spelers van Ajax1 met Jong Ajax mee gaan doen. Spelers van Jong Ajax kunnen niet meedoen met de A1/o19 en daarom lijkt het mij het beste om de jongste groep spelers die niet meer onder de jeugdopleiding valt te verhuren aan een Jupiler club. Daar zullen ze meer aan spelen toekomen op een hoger niveau en zelfs als ze daar op de bank terecht komen kunnen ze tenminste nog met Haarlem II of Volendam II meedoen. Kijk naar een Lazic die vorig seizoen 6 wedstrijden met Jong Ajax heeft mee kunnen doen. In een heel seizoen heeft die jongen 6 wedstrijden kunnen spelen, dat is natuurlijk rampzalig voor zijn ontwikkeling.
Citaat: Tom Overtoom zou ik per definitie geen minder talent dan Daley Blind willen noemen.
Ik vind Overtoom een zeer beperkte speler waarvan ik niet denk dat hij het ooit gaat redden bij Ajax. Ik denk dat Blind wel uit kan groeien tot redelijke centrale verdediger. Maar dit is een totaal andere discussie die thuis hoort in een ander topic.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 19:40
|
|
Jammer genoeg zijn Tom Overtoom en Tayfun Candan verhuurd aan Haarlem. De kans was niet al te groot voor deze spelers dat ze veel speelminuten zou maken bij Jong Ajax. Ajax heeft wel geprobeerd om de betere spelers van Jong Ajax te verhuren. Ajax heeft hetzelfde probleem als een paar terug met spelers die niet willen aan een Haarlem. Jammer, maar hopelijk gaat er in de winterstop wat meer verhuurd worden. Dan is er ook meer duidelijkheid bij Jong Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 19:43
|
|
Citaat: Jammer genoeg zijn Tom Overtoom en Tayfun Candan verhuurd aan Haarlem. De kans was niet al te groot voor deze spelers dat ze veel speelminuten zou maken bij Jong Ajax. Ajax heeft wel geprobeerd om de betere spelers van Jong Ajax te verhuren. Ajax heeft hetzelfde probleem als een paar terug met spelers die niet willen aan een Haarlem. Jammer, maar hopelijk gaat er in de winterstop wat meer verhuurd worden. Dan is er ook meer duidelijkheid bij Jong Ajax.
Ajax laat tegenwoordig in de contracten van spelers opnemen dat ze naar Haarlem zouden moeten als Ajax ze dat van ze vraagt. Maar Ajax laat de keuze wel nog gewoon bij de spelers. Maar als Ajax tegen Sarpong had gezegd je moet naar Haarlem dan zou dat hem contractueel verplichten. Ik vind juist dat spelers als Overtoom naar Haarlem moeten. Spelers die bij Jong Ajax niet veel aan spelen toe zouden komen door de Ajax1 spelers.
|
Bart
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 19:50
|
|
Ajax kan dat niet verplichten, maar ze hebben het wel aan sommige spelers aangeraden om bij Haarlem te gaan spelen. Zoals een Blind, Claasen, Sarpong, Danilo. Sommige spelers willen hun kans afwachten. Dat kan mede komen door blessures en schorsingen. Ik verwacht dat er na de winterstop betere spelers worden verhuurd. Haarlem wil verder ook een niet een te grote groep bij het eerste. Daarom zijn er voorlopig niet meer spelers verhuurd aan Haarlem.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 19:52
|
|
Citaat: Ajax kan dat niet verplichten, maar ze hebben het wel aan sommige spelers aangeraden om bij Haarlem te gaan spelen. Zoals een Blind, Claasen, Sarpong, Danilo. Sommige spelers willen hun kans afwachten. Dat kan mede komen door blessures en schorsingen. Ik verwacht dat er na de winterstop betere spelers worden verhuurd. Haarlem wil verder ook een niet een te grote groep bij het eerste. Daarom zijn er voorlopig niet meer spelers verhuurd aan Haarlem.
Ajax heeft het contractueel vast gelegd in de contracten van jeugdspelers.
|
Bart
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 19:55
|
|
Klopt, maar die spelers hadden al een contract getekend voor die optie in het contract werd opgenomen. Dat kwam mede doordat toen Haarlem op een laag pitje stond. Afgelopen jaar is er weer beter samengewerkt met beide teams.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 13:08
|
|
Manucharyan viel in. Terug van een blessure, volgens mij.
Overtoom maakte zijn debuut. Candan speelde nog niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 14:26
|
|
Citaat: Manucharyan viel in. Terug van een blessure, volgens mij.
Overtoom maakte zijn debuut. Candan speelde nog niet.
Ja de keeper van Haarlem was nogal op zijn enkels ingevlogen tijdens een training hoorde ik, volgens mij was dat de reden van zijn blessure.
|
steenkist
Forum berichten: 137
|
Geplaatst: Di 29 sep 2009 18:27
|
|
Schitterend doelpunt van Manucharyan afgelopen zaterdag tegen Den Bosch, al stond hij wel in buitenspelpositie. Op RTL voetbal zijn de samanvattingen terug te kijken. De doelpunten waren overigens stuk voor stuk juweeltjes.
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 13:59
|
|
Manucharyan weer gescoord gister in en tegen Telstar, blunder van de rechtsback van Telstar speelt 'm zo in de voeten, al rond Manucharyan 'm wel fijntjes af.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 14:08
|
|
Viel daarna geblesseerd uit.
|
brucepblanchard
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 14:11
|
|
Ja dat wel, nadat hij in de 1e helft ook al geblesseerd raakte.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 14:17
|
|
Man van glas. Kan je nooit op bouwen.
|
brucepblanchard
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 14:20
|
|
Dat wel, maar om nog maar een man van glas te noemen.. Robben.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 14:21
|
|
Of een Ajax legende: Jari Litmanen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 16:46
|
|
Citaat: Haarlem gered van financiële crisis
Bron: rtvnh.nl
Bij HFC Haarlem is op het nippertje een financiële crisis afgewend. Zakenman Erik de Vlieger verstrekt de club een lening zodat de salarissen voorlopig kunnen worden doorbetaald.
Sinds Haarlem begin februari te horen kreeg dat het nieuwe stadion er niet komt, zijn de financiële problemen voor de club steeds groter geworden. Met de lening van De Vlieger kan de club de spelers en de rest van het personeel voorlopig blijven betalen.
Haarlem wacht nog op extra steun van de gemeente, zodat de club De Vlieger kan terugbetalen.
|
brucepblanchard
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 18:59
|
|
Citaat: Haarlem gered van financiële crisis
Bron: rtvnh.nl
Bij HFC Haarlem is op het nippertje een financiële crisis afgewend. Zakenman Erik de Vlieger verstrekt de club een lening zodat de salarissen voorlopig kunnen worden doorbetaald.
Sinds Haarlem begin februari te horen kreeg dat het nieuwe stadion er niet komt, zijn de financiële problemen voor de club steeds groter geworden. Met de lening van De Vlieger kan de club de spelers en de rest van het personeel voorlopig blijven betalen.
Haarlem wacht nog op extra steun van de gemeente, zodat de club De Vlieger kan terugbetalen.
De Vlieger was dat niet die gast die een paar jaar geleden in het nieuws kwam ivm 'criminele activiteiten'? (Waarvan volgens mij niks bewezen is)
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 12 okt 2009 19:21
|
|
Dat klopt.
|
brucepblanchard
|
Geplaatst: Wo 21 okt 2009 17:08
|
|
Nah ik weet niet wat ik precies van hem moet verwachten. Maar al helpt ie Haarlem erop vooruit hoor je mij niet klagen.
|
Marco
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 12:29
|
|
[list">Manucharyan: "Bij Ajax geen eerlijke kans gehad"
Edgar Manucharyan is erg blij met zijn keuze om tijdelijk voor Haarlem te gaan voetballen. De Ajax-huurling had het in Amsterdam absoluut niet naar zijn zin, maar heeft in de Jupiler League zijn plezier in het voetbal hervonden.
De 22-jarige Manucharyan werd in 2005 door Ajax vastgelegd. "Voor mij was het rampzalig dat er in een tijdsbestek van vijf jaar bij Ajax zes trainers het voor het zeggen hebben gehad. Ik vind dat ik bij Ajax ook niet echt een eerlijke kans heb gekregen. Daarbij komt nog dat ik door allerlei blessures kreeg, en tevens had ik moeite met de overgang van de ene cultuur naar de andere", zegt de Armeen in gesprek met Webregio.
Manucharyan speelde in totaal slechts negen officiële wedstrijden voor Ajax. "Bij Jong Ajax moest ik mijn wedstrijden afwerken en soms stond ik er daar ook naast omdat de technische staf van Ajax selectiespelers die terugkwamen van een blessure voorrang kregen", zo vervolgt hij zijn verhaal. "Er zijn echt momenten geweest dat ik het bij Ajax niet meer zag zitten."
"Vorig jaar hadden was er belangstelling van onder meer Vitesse, maar ik had nog een contract bij Ajax voor twee jaar. Danny Blind adviseerde mij dit seizoen om in mijn laatste contractjaar bij Ajax om naar Haarlem te gaan. Dan zou ik meer aan spelen toekomen en kan ik mij in de kijker spelen. Ik heb er dan ook helemaal geen spijt van dat ik deze overstap gemaakt heb. Momenteel draaien we als team nog niet geweldig, maar je kunt wel zien dat er voetbal in het team zit. Ik ben gelukkig bij Haarlem, dat was bij Ajax wel anders", aldus Manucharyan.
# bron: Voetbalprimeur[/list">
|
Marco
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 14:11
|
|
[list">HFC Haarlem in financiële problemen
HFC Haarlem heeft grote financiële problemen: de Belastingdienst en andere schuldeisers hebben beslag gelegd op de tegoeden van de voetbalclub.
Het gaat om de TV-gelden en reeds betaald sponsorgeld. Haarlem kon de salarissen over september en oktober ook al niet betalen zonder externe hulp. Hoe ernstig de problemen bij Haarlem zijn, wordt waarschijnlijk later donderdag duidelijk.
Haarlem werd dinsdagavond in de derde ronde van het bekertoernooi uitgeschakeld door Heracles.
# bron: RTVNH[/list">
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Do 29 okt 2009 14:46
|
|
Die samenwerkings verband tussen HFC Haarlem en AFC Ajax zou goed zijn voor HFC Haarlem. En ook voor AFC Ajax die jong talent zo meer speeltijd kan geven o.a
|