Auteur
|
Bericht
|
thyza
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 17:49
|
|
Sarpong bij haarlem laten ballen zou ook niet verkeerde optie zijn
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 17:58
|
|
Citaat: Sarpong bij haarlem laten ballen zou ook niet verkeerde optie zijn
hij heeft teveel talent voor dat niveau.. Hij kan het beste naar Roda of Heracles of Willem 2. Dat zijn clubs waar hij veel speeltijd kan krijgen en dan kan hij groeien.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 12 aug 2009 17:58
|
|
Sarpong heeft op dat niveau niets meer te zoeken. Die moet op Eredivisieniveau blijven spelen en aanhaken. Martina verhuren heeft ook geen zin. Gewoon transfervrij laten vertrekken.
Dit project kan succes hebben, maar dan moet je wel iedere speler die z'n tweede jaar bij Jong Ajax lijkt in te gaan en zoveel mogelijk spelers die te goed zijn voor Jong Ajax maar geen kans maken op de A-selectie verhuren. Dat maximum van vier spelers vind ik maar raar, vanuit Ajax-oogpunt.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 16:01
|
|
Bij gebrek aan belangstelling zou Martina best verhuurd aan Haarlem kunnen worden. Dan moet hij maar bewijzen dat hij op dat niveau een uitblinker kan zijn en zo een stapje hoger proberen te maken.
Naast de samenwerking met Haarlem lijkt ook samenwerking met Volendam bij de jeugd wat op te gaan leveren. De beste spelers van Volendam kunnen gratis naar Ajax en afvallers kunnen bij Volendam terecht. In de zomer zijn 2 spelers van Volendam naar Ajax overgestapt en 7 spelers van Ajax naar Volendam.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 17:33
|
|
Citaat: Bij gebrek aan belangstelling zou Martina best verhuurd aan Haarlem kunnen worden. Dan moet hij maar bewijzen dat hij op dat niveau een uitblinker kan zijn en zo een stapje hoger proberen te maken.
Naast de samenwerking met Haarlem lijkt ook samenwerking met Volendam bij de jeugd wat op te gaan leveren. De beste spelers van Volendam kunnen gratis naar Ajax en afvallers kunnen bij Volendam terecht. In de zomer zijn 2 spelers van Volendam naar Ajax overgestapt en 7 spelers van Ajax naar Volendam.
Hmmz dus die samenwerking kent ook echt een officieel karakter, ik dacht dat het meer een intentieverklaring was.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 19:12
|
|
Citaat: Bij gebrek aan belangstelling zou Martina best verhuurd aan Haarlem kunnen worden. Dan moet hij maar bewijzen dat hij op dat niveau een uitblinker kan zijn en zo een stapje hoger proberen te maken.
Zeer interessante ontwikkeling, Telstar voor AZ en wij Volendam en Haarlem!
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 20:05
|
|
Kijk, dat zijn nou goede ontwikkelingen. Ik zie meer toekomst in een samenwerking met Volendam dan met Haarlem trouwens. Volendam is echt een serieuze club met een beter toekomstperspectief. Het zou als Ajax-zijnde ideaal zijn om een samenwerking te hebben met een Eredivisie-club. Ook een club uit de top van de Jupiler League is goed, daar wordt ook nog goed voetbal gespeeld en leren ze ook vechten.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 13 aug 2009 20:45
|
|
Citaat: Kijk, dat zijn nou goede ontwikkelingen. Ik zie meer toekomst in een samenwerking met Volendam dan met Haarlem trouwens. Volendam is echt een serieuze club met een beter toekomstperspectief. Het zou als Ajax-zijnde ideaal zijn om een samenwerking te hebben met een Eredivisie-club. Ook een club uit de top van de Jupiler League is goed, daar wordt ook nog goed voetbal gespeeld en leren ze ook vechten.
Haarlem heeft een goede jeugdscouting en sowieso een redelijk jeugdopleiding. Ik denk dat Ajax op termijn veel meer kan hebben aan Haarlem, zeker als ze straks een nieuw stadion hebben en een paar goede Ajax spelers huren. Dan zullen ze snel genoeg mee doen in de top van de Jupiler. Daarom zou ik ook Martina en Bodul aan Haarlem verhuren dan hebben ze meteen de beste aanval van de Jupiler met Manucharyan, Bodul, Martina.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 14 aug 2009 03:51
|
|
In spelers als Martina moet Ajax geen tijd meer steken. Gewoon transfervrij laten vertrekken. Het lijkt me overigens sterk dat die jongen aan Haarlem verhuurd wil worden.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Vr 14 aug 2009 10:56
|
|
als je Martina verteld dat hij naar Haarlem kan, of een heel jaar bij Jong Ajax op de bank/tribune kan zitten, dan zal hij echt wel eieren voor zijn geld kiezen. Een verstandige zaakwaarnemer zou hem dan ook wel naar Haarlem sturen.
Ik zie Martina liever naar Haarlem gaan, dan transfervrij vertrekken. Martina zal het niveau van Haarlem omhoog trekken, waardoor Haarlem volgend seizoen een stukje interessanter is voor jonge talenten van Ajax, omdat de overstap minder groot is. Op die manier is Martina toch nog van waarde voor Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 15 aug 2009 14:56
|
|
Citaat: als je Martina verteld dat hij naar Haarlem kan, of een heel jaar bij Jong Ajax op de bank/tribune kan zitten, dan zal hij echt wel eieren voor zijn geld kiezen. Een verstandige zaakwaarnemer zou hem dan ook wel naar Haarlem sturen.
Ik zie Martina liever naar Haarlem gaan, dan transfervrij vertrekken. Martina zal het niveau van Haarlem omhoog trekken, waardoor Haarlem volgend seizoen een stukje interessanter is voor jonge talenten van Ajax, omdat de overstap minder groot is. Op die manier is Martina toch nog van waarde voor Ajax.
Een verstandige zaakwaarnemer zal kijken of er geen club op een hoger niveau hem dan wil hebben bv. een RKC. Martina weet dat hij na dit seizoen toch niet meer terugkeert bij Ajax dus die zal zelf ook het eerst aansturen op een transfer.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 15 aug 2009 15:06
|
|
Ik vind het jammer dat Martina vorig seizoen niet meer speeltijd heeft gekregen. Beide wedstrijden die hij speelde (tegen FC Twente) was hij behoorlijk goed. Zeker de eerste wedstrijd met Emanuelson, Huntelaar, Martina was het een verademing om eens een 4-3-3 te zien met twee buitenspelers die wel eens een voorzet afgaven en meeliepen als de backs van de tegenstander opkwamen. Martina gaf in die wedstrijd ook de assist op de 1-0 van Siem de Jong.
Het probleem is alleen dat hij al 22 is en pas 2 wedstrijden op enig niveau heeft gespeeld. Hij had al twee jaar geleden moeten verhuurd moeten worden dan was hij nu een stuk verder geweest, dat weet ik zeker. Misschien is het voor Ajax het slimst om hem nu al transfervrij te laten vertrekken om dan wel een terugkoop clausule van -1 miljoen in zijn contract laten zetten. Zoals ze dat met Goossens hebben gedaan, zo kan Ajax ze altijd nog terug kopen als ze echt doorbreken.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 15 aug 2009 21:40
|
|
Ik betwijfel of Martina het niveau NAC, NEC, Vitesse überhaupt aankan.
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 08:59
|
|
Citaat: Kijk, dat zijn nou goede ontwikkelingen. Ik zie meer toekomst in een samenwerking met Volendam dan met Haarlem trouwens. Volendam is echt een serieuze club met een beter toekomstperspectief. Het zou als Ajax-zijnde ideaal zijn om een samenwerking te hebben met een Eredivisie-club. Ook een club uit de top van de Jupiler League is goed, daar wordt ook nog goed voetbal gespeeld en leren ze ook vechten.
Haarlem heeft een goede jeugdscouting en sowieso een redelijk jeugdopleiding. Ik denk dat Ajax op termijn veel meer kan hebben aan Haarlem, zeker als ze straks een nieuw stadion hebben en een paar goede Ajax spelers huren. Dan zullen ze snel genoeg mee doen in de top van de Jupiler. Daarom zou ik ook Martina en Bodul aan Haarlem verhuren dan hebben ze meteen de beste aanval van de Jupiler met Manucharyan, Bodul, Martina.
Dikgedrukte, voor zover ik weet komt het stadion er niet meer en is het volledig afgeketst. (Ik werk bij HFC Haarlem, maar weet niet de ins en outs ervan.) Laatste wat ik gehoord had is dat het stadion er niet meer kwam.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 16 aug 2009 21:58
|
|
Citaat: Ik betwijfel of Martina het niveau NAC, NEC, Vitesse überhaupt aankan.
Als back-up niet als basisspeler op de korte termijn denk ik. Maar bij bv. Vitesse zit ook een Alexander Buttner en bij RKC loopt Derk Boerrigter rond. Martina dus op stage bij Bari.
Citaat: De rechtsbuiten liet tegenover Highlow.nl weten dat hij een proefperiode van een week zal afwerken bij Bari, dat vorig seizoen naar het hoogste Italiaanse niveau promoveerde. Bij Ajax komt hij niet in aanmerking voor een basisplaats.
Bij Bari hoopt Martina met zijn stage een contract af te dwingen. "Dit is een kans die niet iedereen krijgt," aldus de aanvaller.
Het Zuid-Italiaanse maakt komend seizoen zijn rentree in de Serie A, waaruit het in 2001 degradeerde.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:09
|
|
Ik dacht dat Ajax, na het vorige debacle met Haarlem, destijds in het contract van jeugdspelers liet opnemen dat ze verplicht konden worden naar Haarlem te verkassen? Of is dit inmiddels alweer achterhaald? Want als je leest dat Volendam Sarpong wil huren, dan kan hij net zo goed naar Haarlem gestuurd worden. Zo wordt de samenwerking nog iets.
Zet bij Haarlem lekker een gedeelte Ajax2 neer, voor een half seizoen, met optie voor tweede seizoenshelft.
Laat je Haarlem spelen met:
Manucharyan - Bodul - Martina
Sarpong - Blind - Anita (en Sno! puur om er vanaf te komen)
Zo krijgen zij kans om een tijdje basis te spelen (mits ze goed genoeg zijn), en Haarlem krijgt een kwaliteitsimpuls.
Ik weet dat het een verkapt ideaalbeeld is, maar waar het mij om gaat, is dit contractueel te verwezenlijken met de huidige spelers?
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:20
|
|
Sno bij Haarlem, zijn salaris van 1 miljoen is zowat de hele begroting van Haarlem.
Henk Vos loopt maar achter mij aan, haha.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:24
|
|
Als Haarlem nou alle spelers zou verkopen en 16 Ajacieden in de selectie opneemt zouden ze het stukken beter doen dan nu en ze besparen heel veel geld daarmee.
Manucharyan, Castillion, Claasen
Danilo, Bonevacia, Overtoom
Shakison, Blind, v.d. Meulen, Kappelhof
Padt
Dit elftal is een stuk beter dan wat Haarlem nu heeft staan (en wat nog maar 1 punt uit 4 wedstrijden heeft behaalt). Laat deze spelers twee/drie jaar bij Haarlem spelen en ik weet zeker dat ze de play-off's kunnen halen.
|
Castel di Sangro
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:50
|
|
Naja, dat van Sno was een grapje, want daar komen we nooit vanaf.. En de optie om heel Haarlem op te doeken, dat lijkt me onhaalbaar..
Het ging om de contractuele mogelijkheid om spelers, die bij Ajax net buiten de selectie vallen te kunnen verplichten naar Haarlem te vertrekken.. Zodat je, zoals Bodul afgelopen week geroepen heeft, dat hij niet bij Haarlem wil spelen, kunt uitsluiten.. :)
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:58
|
|
Citaat: Naja, dat van Sno was een grapje, want daar komen we nooit vanaf.. En de optie om heel Haarlem op te doeken, dat lijkt me onhaalbaar..
Het ging om de contractuele mogelijkheid om spelers, die bij Ajax net buiten de selectie vallen te kunnen verplichten naar Haarlem te vertrekken.. Zodat je, zoals Bodul afgelopen week geroepen heeft, dat hij niet bij Haarlem wil spelen, kunt uitsluiten.. :)
Bodul zit natuurlijk al tegen het eerste aan. Spelers die juist tegen jong-Ajax aanhikken moeten daarheen.
|
Castel di Sangro
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 23:26
|
|
Ik denk niet dat Bodul er slechter van gaat worden als hij tot de winsterstop eens in een echte competitie gaat spelen, ipv op maandagavond en invalbeurtjes..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 08:16
|
|
Citaat: Rasmijn stopt als algemeen manager bij Haarlem
Bron: Haarlemsdagblad.nl
Dino Rasmijn stopt als algemeen manager bij voetbalclub Haarlem. De 40-jarige Haarlemmer vindt zichzelf niet langer de juiste persoon om de huidige problemen bij de eerstedivisionist het hoofd te bieden. De club kampt met een schuld van bijna 900.000 euro. Met de gemeente en Ajax worden gesprekken gevoerd om tot een oplossing te komen voor de penibele financiële situatie.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 17:03
|
|
Citaat: Als Haarlem nou alle spelers zou verkopen en 16 Ajacieden in de selectie opneemt zouden ze het stukken beter doen dan nu en ze besparen heel veel geld daarmee.
Manucharyan, Castillion, Claasen
Danilo, Bonevacia, Overtoom
Shakison, Blind, v.d. Meulen, Kappelhof
Padt
Dit elftal is een stuk beter dan wat Haarlem nu heeft staan (en wat nog maar 1 punt uit 4 wedstrijden heeft behaalt). Laat deze spelers twee/drie jaar bij Haarlem spelen en ik weet zeker dat ze de play-off's kunnen halen.
Dat weet ik niet hoor. Dit team is wel erg jong voor een competitie die grotendeels op fysiek draait. Bovendien heeft Haarlem nog wel enkele spelers die momenteel nog beter zijn dan de Ajax-talenten.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 17:12
|
|
En Jong Ajax is dan ook verleden tijd?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 3 sep 2009 17:30
|
|
Citaat: En Jong Ajax is dan ook verleden tijd?
Ik heb daar een keer een heel stuk over geschreven. Ik zal dat even opzoeken voor je maar in het kort komt het er op neer dat ik van mening ben dat Jong Ajax moet worden opgeheven en er een AjaxII moet kopen. AjaxII is alleen voor de wedstrijden, er zou dus niet apart worden getraind. Spelers die aan het begin van het seizoen 19 of 20 zijn moeten worden verhuurd, het liefst aan Haarlem en Volendam. De rest van de spelers die nu onder Jong Ajax zouden vallen doen gewoon mee met het eerste.
Een paar cijfers op een rij:
- Ajax heeft nu 28 spelers die bij het eerste horen, plus de spelers die bij Jong Ajax horen en niet 20 of jonger zijn (Kerlon, Ze Eduardo en Martina) maakt 31 spelers.
- Maximaal 14 spelers kunnen met Ajax1 meespelen per wedstrijd. Er blijven dus 17 spelers over die door de week geen speeltijd krijgen. Die kunnen dan met AjaxII meespelen op maandag. Als er een week een doordeweekse wedstrijd is zullen er vast nog genoeg spelers overblijven om een elftal neer te zetten voor de wedstrijd van maandag.
Op dit moment doen ook al heel veel spelers van Ajax1 mee met Jong Ajax dus waarom het niet officieel maken? We hebben kunnen zien aan Anita, Slijngard, Martina en Saprong dat veel spelers die bij Jong Ajax komen niet goed begeleid worden en stil blijven staan in hun ontwikkeling. Mijn idee is dus alle spelers die te oud zijn voor de A1/o19 en niet goed genoeg om met de Ajax1 selectie mee te trainen te verhuren aan clubs als Haarlem en Volendam. Daar zullen ze veel meer leren dan bij Jong Ajax waar ze vaak op de bank komen te zitten omdat Silva, Oleguer en nog behoorlijk wat andere spelers van Ajax1 speeltijd nodig hebben.
Als Ajax er dan voor zorgt dat de trainers van Haarlem en Volendam van enig niveau zijn dan kunnen alle jonge Ajacieden daar zich beter ontwikkelen dan op de bank van Jong Ajax. Stel Frank de Boer na dit seizoen samen met Rob Witschge aan bij Haarlem bijvoorbeeld. De grote talenten, zoals Zeegelaar en Blind, verhuur je aan Volendam en Haarlem krijgt de wat mindere talenten, zoals Overtoom en Candan.
|