Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 12:29
|
|
Citaat: Dank,
Jip Bartels speelde nu goed? Leuk om te lezen. Zijn handelingssnelheid viel mij twee keer tegen.
De voorhoede die ik in de B2 zag tegen Sparta en niet tot scoren kwam, "scoor"t in de B1 vijf keer!!! Davy Lizardo zit dit seizoen pas bij Ajax, ik hoop dat hij zich blijft ontwikkelen. Uit welk land komt hij/zijn familie oorspronkelijk, weet iemand dat?
Goed dat de B1 nu punten pakt.
Bartels speelde goed ja. Heeft wel het geluk dat Boere lang geblesseerd is geweest en nog niet op het oude niveau is, anders denk ik dat ze Boere de kans geven. De B1 heeft sowieso veel blessures, het voordeel daarvan is dat de goede spelers uit B2 een kans krijgen om zich sneller te ontwikkelen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 12:31
|
|
Wat voor type spits is Bartels nu? Demos vergeleek hem eerder met Huntelaar, maar ik heb ook elders gelezen dat hij veelvuldig passeert.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 14:14
|
|
Citaat: Wat voor type spits is Bartels nu? Demos vergeleek hem eerder met Huntelaar, maar ik heb ook elders gelezen dat hij veelvuldig passeert.
Ja, dat gaat niet samen
Vergelijken is lastig, tegen wie speelt iemand, is de tegenstander een soort slagschip of een zeer wendbare verdediger enz. Je lijkt sneller als je tegenstander langzaam is enz.
Zijn statistieken zijn goed, maar ik vind dat hij sneller moet leren handelen. Passeeracties heb ik nog niet van hem gezien, maar ik volg hem niet, zag de B2 toen ze in Rotterdam speelden en zag de C1 een keer op de Toekomst.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 11 okt 2008 17:16
|
|
Morgen om 11.30 moet de B1 tegen Vitesse / AGOVV B1 op de toekomst.Ik vraag me alleen af waarom als ze thuis moeten altijd op een Zondag moeten voetballen.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 14:39
|
|
Vandaag wezen kijken naar de B1.Eerste kwartier en laatste 5 min niet gezien.Was mooi om te zien dat Bergkamp bij de B1 op de bank zat.
De wedstrijd was volgens mijn 2-0 geworden.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 14:53
|
|
Zat Bergkamp op de bank of op de tribune, Bart?
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 14:58
|
|
Citaat: Zat Bergkamp op de bank of op de tribune, Bart? Op de Bank.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 15:58
|
|
Opvallend. Ik dacht dat hij uitsluitend stage liep bij het eerste elftal.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 20:52
|
|
Citaat: Vandaag wezen kijken naar de B1.Eerste kwartier en laatste 5 min niet gezien.Was mooi om te zien dat Bergkamp bij de B1 op de bank zat.
De wedstrijd was volgens mijn 2-0 geworden.
Slim van Bergkamp om met jeugdtrainers mee te lopen. Zo kan hij zien hoe bv. een wedstrijdbespreking gedaan word en hoe de spelers het uitvoeren en hoe het is om vanaf de bank een wedstrijd te bekijken.
De B1 speelt overigens op zondag omdat op zaterdag de velden bezet zijn. Nu kan men zondag gewoon op het hoofdveld spelen. Bijkomend voordeel is dat er spelers geleend kunnen worden van andere elftallen die op zaterdag gespeeld hebben.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 21:59
|
|
Citaat: ALKMAAR – AZ B1 heeft in de Noordhollandse derby tegen Ajax B1 de punten niet thuis kunnen houden. De Amsterdammers hadden genoeg aan een opleving van Tom Boere om AZ B1 te verslaan. Hoe hard AZ B1 nadien ook aandrong, een gaatje vinden in de Amsterdamse verdediging bleek een te grote opgave.
Ajax B1 deed met deze overwinning goede zaken in Alkmaar. Koploper Feyenoord B1 speelde immers gelijk, waardoor Ajax B1 – weliswaar met een wedstrijd meer – de nieuwe lijstaanvoerder is de Eredivisie voor B-junioren. Van die status was op het veld zelf weinig te merken. De bezoekers voetbalden moeilijk en moesten zich vooral in de tweede helft beperken tot controlevoetbal.
Dat konden ze zich veroorloven omdat het voor de rust adequaat omsprong met de weinige mogelijkheden. Mede in de hand gewerkt door AZ B1. Bij een uittrap van doelman Hobie Verhulst werd het duel in het middenveld verloren waarna spits Tom Boere razendsnel voor hem opdook. Verhulst ging echter snel naar de grond en voorkwam daarmee de achterstand. Het was slechts uitstel van executie want toen Boere na een dekkingsfout wederom alleen voor hem verscheen, had hij geen verhaal tegen diens plaatsbal.
AZ B1 speelde vooral in de eerste helft te slordig en maakte te veel technische fouten om het de bezoekers echt lastig te maken. Enkel een kopballetje van Olufar Finsen vlak voor rust zorgde voor enige beroering, al had Arsenio Dihalu pech dat na een indraaiende vrije trap van Emre Bilgin de bal in de scrimmage net aan hem voorbij vloog.
Met veel karakter en vooral werkvoetbal drong AZ B1 in de tweede helft Ajax B1 terug op eigen helft. De Amsterdamse vesting oogde bij tijd en wijlen inneembaar, het ontbrak bij AZ B1 aan het nodige vernuft om daadwerkelijk de vestingsmuur te slechten. Het was zelfs oppassen voor de tegenaanval waarbij de vingertoppen van Verhulst en de lat de mokerslag van Jodij Lukoki voorkwamen.
Pas diep in de tweede helft vertoonde de Amsterdamse afweer dan toch enkele barstjes. De kopbal van invaller Tim Wulffraat op voorzet van Dihalu was te zwak, terwijl ook een goede solo van de tegenwoordig centraal achterin spelende Robert Timisela doelman Warner Hahn niet kon passeren.
Opstelling AZ D1: Hobie Verhulst, Oliver Rifai, Robert Timisela, Mohamed Madmar, Guido Moelee (57. Joel Gemin), Adam Maher (70. Gino van Kessel), Arsenio Dihalu, Johan Kulhan, Olufar Finsen (57. Tim Wuffraat), Sead Mazreku (57. Robert Klaasen) en Emre Bilgin.
Opstelling Ajax B1: Warner Hahn, Joel Vetman, Iljaas Rodjan, Dico Koppers, Tom Portegies, Glenn van Zoolingen (50. Daan Rienstra), Jodij Lukoki (71. Fabion Sporkslede), Joeri de Kamps (55. Ruben Ligeon), Tom Boere (63. Davi Lizardo), Ricardo Kip en Cerilio Cijntje (77. Juanito Wassenaar).
Doelpunten: 25. Boere (0-1)
Gele kaarten: Bilgin (AZ B1), De Kamps en Wassenaar (Ajax B1)
Rode kaarten: -
Scheidsrechter: L. Fadili
Azjeugd.nl
|
Bart
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 07:48
|
|
De B1 heeft gisteren het topduel in hun competie verloren.Feyenoord was te sterk en wonnen met 2-0 van Ajax
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 10:16
|
|
Hoe speelde Barentsen?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 12:50
|
|
Citaat: De B1 heeft gisteren het topduel in hun competie verloren.Feyenoord was te sterk en wonnen met 2-0 van Ajax
De B1 van Feyenoord is toch hun zogenaamde toplichting?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 13:07
|
|
Citaat: De B1 heeft gisteren het topduel in hun competie verloren.Feyenoord was te sterk en wonnen met 2-0 van Ajax
De B1 van Feyenoord is toch hun zogenaamde toplichting?
Feyenoord heeft op papier duidelijk het sterkste elftal van de competitie en zal normaal gesproken ook kampioen worden. Daarachter ontlopen de ploegen elkaar niet zoveel. Ajax moet zeker in de top-3 kunnen eindigen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 13:49
|
|
Vandaag staat er een heelstuk over die klassieker van de B1 in de PZC (Provinciale Zeeuwsche Courant), Over Tom Boere. Misschien als ik tijd heb scan ik het in maar dat kan ik niet beloven.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 13:51
|
|
Dat zou heel mooi zijn, Riejuh.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Za 29 nov 2008 20:19
|
|
ADO B1 – Ajax B1 0-1
De B1staat niet bekend als de talentvolste lichting en was voor mij in de samenstelling van vandaag nieuw. Plaats ik een opmerking die negatief uitvalt voor een bepaalde speler, dan zie ik dat vandaag zo, een pm is dan niet nodig.
De eerste helft was qua niveau niet hoogstaand, eerder slecht. Een laag tempo en veel balverlies al direct in de eerste pass. Een middenveld dat te licht was, qua lengte en kracht niet op kon boksen tegen de grotere en sterkere tegenstander en dat niet wist op te vangen door goed combinatievoetbal of de bal snel verplaatsen.
ADO kreeg drie grote kansen en “zeg maar” een mogelijkheid. Keeper Warner Hahn hield Ajax toen op de been. De kansen kwamen wel door fouten van Ajacieden, ADO was niet bij machte om zelf die kansen te scheppen. ADO speelt tegen Ajax (Ik zie die jeugdwedstrijden a jaren!) vooral de lange bal (eufemisme voor “de bal naar voren rammen en zien wat ermee gebeurt”)
Een grote kans kwam er na balverlies op het middenveld (Ik ben niet zeker van degene die het overkwam, het is al uren geleden), Joël Veltman die daar terecht niet op rekende en weg was een ADO-speler. Hahn redde in een “één-tegen-één”. Yener Arica was een keer te laks, werd niet gecoached (deed Ajax erg slecht) en een ADO-speler zag dat Hahn te ver voor zijn doel stond. Hahn kon teruglopend de bal nog net overtikken. Hahn liet in het begin een keer een bal los, een ADO-speler later schoot net naast enz. Ajax zette daat welgeteld één kans voor Tom Boere tegenover. Hij schoot over. Een voorzet van hem redde het net niet, meer presteerde Ajax niet.
Na rust een ander Ajax. Na een minuut een overtreding op Boere, een vrije trapa van Ricardo Kip draaide om de muur heen, kwam tegen de paal en de inlopende Lukoki scoorde de 1-0, dacht hij. De scheidsrechter wees naar het midden, de omroeper riep de naam van de doelpuntenmaker om en ineens liep de scheidsrechter naar de grensrechter. Wat die grensrechter heeft gezien??? Geen idee, maar blijkbaar was hij overtuigend genoeg om het doelpunt af te keuren. Lukoki stond niet buitenspel toen de vrije trap genomen werd, meer kan ik er niet over schrijven, meer heb ik niet gezien.
Een paar minuten later weer een vrije trap en Tom Boere scoorde met het hoofd over de uitlopende keeper heen (keeper was te laat) Ajax heeft daarna geen echte kansen meer gehad, ADO nog één mogelijkheid/kans. In de tweede helft begon Ajax goed, maar werd het in de loop van de tweede helft weer meegesleurd in het “kick and rush-voetbal” van ADO.
Geen verdiende overwinning, gezien de kansen die ADO in de eerste helft kreeg, maar wel leuk. Ons middenveld was niet creatief genoeg, verloor de duels door gebrek aan kracht of inventiviteit/combinatievermogen.
Drie opmerkelijke zaken bij ADO.
De keeper leek eerder 30 dan zestien;
De nummer twee stortte drie keer ter aarde, zo hard schreeuwen dat het leek alsof alles van voet tot lies drie keer was afgescheurd. De maximale behandeling was een goed woord van de verzorgster. Ajax hield er wel een gele kaart aan over, waarna die nummer twee de scheidsrechter d.m.v. “duim omhoog” liet weten tevreden te zijn. Die duim omhoog ging gepaard met mank lopen, dat twee seconden later werd gevolgd door een sprint op volle kracht!
De nummer zes schreeuwde om rood/geel voor een overtreding die door een ploeggenoot was begaan!
Warner Hahn
Keepte goed; één slippertje en hij mag zijn lengte beter gebruiken als er een hoge bal komt. In de eerste helft trapte hij ballen altijd met rechts, soms zelfs via een moeilijke beweging. Ik denk dat onvoldoende vertrouwen in zijn linkerbeen heeft. In de tweede helft gebruikte hiuj zijn linkerbeen één keer. Hij zit pas bij Ajax, m.a.w. Die tweebenigheid zal nog wel komen.
Joël Veltman
Speelde rechtsback; maakte een paar foutjes, heeft soms een aardige voortzetting, was in de eerste helft niet sterk, maar herstelde zich in de tweede helft.
Iljaar Rodjan
In de eerste helft gewoon zwak. Hij ging ieder duel aan zonder de bal te willen hebben of de tegenstander uit balans te brengen. Ook hij herstelde zich en hij speelde een sterke tweede helft.
Dico Koppers
Ook centraal achterin, meer de voetballer dan Iljaar. In de eerste helft kwam hij nauwelijks op. Hij liet in de tweede helft zien wel goed te kunnen voetballen, al lijkt hij mij geen echte verdediger.
Tom Portegies
Speelde onopvallend als linksback.
Glenn van Zoolingen (middenveld(
Stelde zich in de eerste helft vaak goed op, maar hij verloor in de tweede helft een beetje het overzicht.
Ricardo Kip (middenveld)
Een prachtige vrije trap, maar als kleinset man van het veld werd juist hij gdwongen kopduels aan te gaan. Aan de bal probeert hij vaak de bal in één keer te verplaatsen. Vandaag leverde dat helaas te vaak balverlies op. Hij kon zijn geringe lengte niet compenseren door een hogere handelingssnelheid.
Yener Arica (middenveld)
Speelde niet sterk; ging een keer de fout in wat een grote kans voor ADO opleverde en met Yener en Ricardo was het middenveld van Ajax te licht en te weinig creatief. Hij werd al in de eerste he;lft vervangen door Joeri de Kamps. Ik zag niet zo snel dat hij een blessure had.
Jody Lukoki
Rechtsbuiten, leverde in de eerste helft een paar voorzetten af, scoorde in de tweede helft, verruilde de rechtsbuitenplek met die van linksbuiten, maar is (nog) niet dwingend genoeg.
Tom Boere
Lijkt mij een spits die scorend vermogen heeft. Hij was een keer met bal net zo snel als ADO-spelers zonder bal, verloor in de eerste helft wel veel kopduels (ook de B1 speelt de bal soms erg snel richting spits) maar won er in de tweede helft ook genoeg. Een speler met mogelijkheden.
Cerilio Cijntje
Kwam zijn man niet echt voorbij. Heeft leuke bewegingen, maar het sorteerde vandaag weinig effect. Dat laatste zegt weinig. Marvin Zeegelaar kwam een paar weken geleden de back van ADFO niet voorbij, maar debuteerde erna wel in Ajax 1.
Joeri de Kamps
Viel al in de eerste helft in, was bedrijvig, niet slecht, maar ook geen toegevoegde waarde.
Ruben Ligeon en Davy Lizardo vielen ook in, maar te kort (Davy drie minuten?) om er een oordeel over te vellen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 29 nov 2008 20:45
|
|
Een logische constatering als je dit elftal voor de eerste keer dit elftal zien spelen.
Vooral door de middenveld komen de andere linie's ook in problemen. Op het middenveld is wel voetballend aanwezig, maar omdat de spelers zo klein en niet krachtig zijn kan een tegenstander vaak het initatief nemen.
Opvallend dat Ligeon dan niet in eerder invalt. Dat is wel een speler met fysieke kracht (al is hij niet groot) en voetballend vermogen. Maar hij komt terug van een blessure, misschien mocht hij niet zo lang meedoen.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 30 nov 2008 00:49
|
|
Citaat: Een logische constatering als je dit elftal voor de eerste keer dit elftal zien spelen.
Vooral door de middenveld komen de andere linie's ook in problemen. Op het middenveld is wel voetballend aanwezig, maar omdat de spelers zo klein en niet krachtig zijn kan een tegenstander vaak het initatief nemen.
Opvallend dat Ligeon dan niet in eerder invalt. Dat is wel een speler met fysieke kracht (al is hij niet groot) en voetballend vermogen. Maar hij komt terug van een blessure, misschien mocht hij niet zo lang meedoen.
Waarom is mijn reactie logisch als je deze ploeg voor het eerst ziet spelen?
Het middenveld; ook vorig seizoen vond ik het middenveld van de B1 niet zo creatief/sterk, terwijl daar de grote namen van het jaar ervoor stonden: Rodney Sneijder, Rik Schouw, Roly Bonevacia en soms Jeffrey Dekker, Mitchell ... (naam even kwijt)
Wat is er dan aan de hand met "ons middenveld"?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 13:22
|
|
Citaat: Een logische constatering als je dit elftal voor de eerste keer dit elftal zien spelen.
Waarom is mijn reactie logisch als je deze ploeg voor het eerst ziet spelen?
Het middenveld; ook vorig seizoen vond ik het middenveld van de B1 niet zo creatief/sterk, terwijl daar de grote namen van het jaar ervoor stonden: Rodney Sneijder, Rik Schouw, Roly Bonevacia en soms Jeffrey Dekker, Mitchell ... (naam even kwijt)
Wat is er dan aan de hand met "ons middenveld"?
Omdat het middenveld direct opvalt, allemaal kleine spelers. Dan weet je dat dat een zwak onderdeel kan zijn in een team. Maar de meeste spelers zitten al jaren in de opleiding en hebben dus een al een tijd met hogere weerstand te maken. Dus dan mag je idd wel wat meer verwachten.
Ik denk dat Ajax er nog op gokt dat enkele spelers een groeispurt krijgen en dat het bruikbare spelers worden.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 14:47
|
|
Ajax B1 - FC Groningen B1 4-0
Toch een belangrijke wedstrijd voor Ajax B1. Volgens Lesly, goed gevoetbald, en verdiend gewonnen. 4-0 eindstand. Dat is zeer knap gezien dit niet zo talentvolle team. Opstelling komt nog...doelpuntenmakers: Tom Boere 2x, Lesly de Sa, Dico Koppers.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 14 dec 2008 14:50
|
|
Tom Boere.....hoe gaat het met die Zeeuw?
|
keko
Forum berichten: 67
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 04:04
|
|
"Bij mijn bezoekjes in 2008 aan De Toekomst zag ik al veel echte talenten. Gaat u zelfs eens kijken en ontdek ruwe diamantjes, zoals B-junior Nout Barentsen. Zodra hij hersteld is van zijn dubbele beenbreuk en hij weer over het veld dartelt, moet u uw ogen eens even bijna dichtdoen. Als u dan door uw wimpers kijkt ontwaart u de bewegingen van Piet Keizer. Open weer uw ogen en in Nout ziet u de ‘zoon’ of inmiddels de ‘kleinzoon’ van de legendarische nummer 11." http://highlow.nl/CMS/index.php?option= ... 2&Itemid=2
Hij moet een groot talent zijn.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 11:49
|
|
Citaat: "Bij mijn bezoekjes in 2008 aan De Toekomst zag ik al veel echte talenten. Gaat u zelfs eens kijken en ontdek ruwe diamantjes, zoals B-junior Nout Barentsen. Zodra hij hersteld is van zijn dubbele beenbreuk en hij weer over het veld dartelt, moet u uw ogen eens even bijna dichtdoen. Als u dan door uw wimpers kijkt ontwaart u de bewegingen van Piet Keizer. Open weer uw ogen en in Nout ziet u de ‘zoon’ of inmiddels de ‘kleinzoon’ van de legendarische nummer 11." http://highlow.nl/CMS/index.php?option= ... 2&Itemid=2
Hij moet een groot talent zijn.
Leuk om te horen dat hij het goed doet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 12:54
|
|
Leuk stukje, maar wel een beetje jammer dat Peter van de Rijt zo gek als een deur is.
|