Auteur
|
Bericht
|
keko
Forum berichten: 67
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 19:18
|
|
is droevig dat beste talent drie in Netherland geen Nederlandse paspoort heeft:
-Christian Gandu. (Utrecht b1)
-Elvio do Rosario. (Psv b1)
-Jordelino Nzita (Psv b1)
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 19:32
|
|
Die Do Rosario staat naar het schijnt al in de interesse van Chelsea. Wel een fysiek bijzonder sterke jongen, dus even afwachten hoe hij het straks in de wat oudere jeugd gaat doen.
Kan je wat meer vertellen over Gandu en Nzita, Keko? En volg je ook de Ajax-jeugd? Wie zijn daar de beste spelers, in jouw ogen?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 20:50
|
|
Citaat: Zou iemand hier mij iets meer kunnen vertellen over Glenn van Zoolingen? Wat voor een speler is hij, waar komt hij vandaan, dat soort dingen.
Glen van Zoolingen is destijds van Haarlem gekomen. Meer weet ik niet over hem te vertellen.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 20:50
|
|
Citaat: is droevig dat beste talent drie in Netherland geen Nederlandse paspoort heeft:
-Christian Gandu. (Utrecht b1)
-Elvio do Rosario. (Psv b1)
-Jordelino Nzita (Psv b1)
Nee dat is logisch omdat zeker Do Rosario een vluchteling is. Die PSV-er zijn overigens ook ouder, iedereen weet het en daarom doen ze bij PSV ook altijd mee in hogere elftallen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 9 sep 2008 20:51
|
|
Citaat: Die Do Rosario staat naar het schijnt al in de interesse van Chelsea. Wel een fysiek bijzonder sterke jongen, dus even afwachten hoe hij het straks in de wat oudere jeugd gaat doen.
Heb jij Thomas Elvio do Rosario ooit zien spelen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 10 sep 2008 00:39
|
|
Nee, maar ik weet wel dat het een hele sterke jongen is.
|
keko
Forum berichten: 67
|
Geplaatst: Vr 12 sep 2008 00:33
|
|
Citaat: Die Do Rosario staat naar het schijnt al in de interesse van Chelsea. Wel een fysiek bijzonder sterke jongen, dus even afwachten hoe hij het straks in de wat oudere jeugd gaat doen.
Kan je wat meer vertellen over Gandu en Nzita, Keko? En volg je ook de Ajax-jeugd? Wie zijn daar de beste spelers, in jouw ogen?
Gandu: snel rechtsbuiten als quincy owusu
Nzita: sterk en techniek linksbuiten.
ongeveer ajax: Daley Blind, Geoffrey Castillion, Florian Josefzoon en Cerilio Cijntje. Ik hoorde dat Barentsen zeer goed is.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 12 sep 2008 00:41
|
|
Van Blind ben ik tot dusver niet echt bijzonder gecharmeerd. Josefzoon maakte een vrij goede indruk en van Castillion ben ik gecharmeerd, maar met Geoffrey moeten we oppassen aangezien hij een grote fysieke voorsprong heeft op z'n leeftijdsgenoten. Cijntje heb ik vorig jaar een keer zien invallen in de B1 en dat ging toen goed.
Wat vind je van andere bekende spelers uit de lichting van Castillion, zoals Bonevacia, Sneijder, Van Rhijn en Ebecilio?
PS Let een beetje op het gebruik van hoofdletters, aub.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 12 sep 2008 08:15
|
|
Ik vind Daley Blind ook niet echt goed. Hij stond een paar jaar geleden van Arsenal en Barcelona, maar in de wedstrijden dat ik hem zag ( in de verdediging) vond ik hem niet goed. Het lijkt me dat hij meer een middenvelder is en dan het liefst op 8. Van de lichting Castillion etc. vind ik Van Rhijn, Bonevacia en Castillion erg goed. Sneijder en Jozefzoon vind ik ook wel aardig.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 12 sep 2008 10:21
|
|
Ik ben juist een grote fan van Josefzoon die elke wedstrijd een goede indruk op mij heeft gemaakt. Blind vind ik een groot talent die vast in Ajax1 gaat komen maar het is geen talent als v.d. Vaart en Sneijder maar hij is natuurlijk ook een totaal andere speler. Hij mist snelheid maar dat kan hij wel compenseren met andere zaken. Verder vind ik vooral Van Rhijn en Burnet grote talenten en natuurlijk Castillion die misschien wel veel voordeel van zijn fysiek had maar ook erg snel kon draaien en technisch Ajax jeugdopleiding waardig is.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 12 sep 2008 10:57
|
|
Is het misschien een idee voor de kenners van de jeugd om deze talenten wat uit te lichten en hun kwaliteiten te beschrijven en een prognose te stellen wanneer zij volgens hun Ajax 1 gaan bereiken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 12 sep 2008 12:35
|
|
Citaat: Is het misschien een idee voor de kenners van de jeugd om deze talenten wat uit te lichten en hun kwaliteiten te beschrijven en een prognose te stellen wanneer zij volgens hun Ajax 1 gaan bereiken. Het tweede deel lijkt mij zeer moeilijk aangezien het nog wel even zal duren en je nooit weet wat voor een ontwikkelingen spelers zullen doorgaan. Blind bijvoorbeeld is nu pas 18 (hij is de dag na mij jarig en geboren in hetzelfde jaar :p) en het zal nog zeker twee a drie seizoenen duren voordat hij mee zal doen. In die tijd kan hij allerlei blessures oplopen of juist een snelle ontwikkeling doormaken waardoor hij later/eerder door zal stromen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 13 sep 2008 19:47
|
|
Vanmiddag heeft de B1 met 1-0 verloren van Groningen. Een onnodige nederlaag, maar hij was wel terecht. Groningen begon gelijk fel en zette dit de hele wedstrijd door. Ajax kwam dus steeds een stapje te laat en kon zodoende nooit in de wedstrijd komen. In de tweede helft speelde Ajax wat beter, maar overtuigend was het zeker niet.
De beste spelers aan Ajax-kant vond ik de doelman Hahn, Veltman en Ligeon. Buitenspeler De Sa kwam wel een paar keer prima langs zijn man, maar zijn voorzet liet helaas vaak te wensen over. Bartels en Cijntje (die licht geblesseerd was) kwamen er niet aan te pas.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 14 sep 2008 11:56
|
|
Goed dat Bartels gelijk in de B1 speelt.
|
westside
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Zo 14 sep 2008 19:53
|
|
Waren er nog opvallende spelers aan de kant van Groningen?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 28 sep 2008 19:42
|
|
De B1 heeft met 6-4 gewonnen van FC Utrecht B1.
|
KJ.Huntelaar
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 09:52
|
|
Citaat: Goed dat Bartels gelijk in de B1 speelt.
Volgens mij speelt Bartels niet in de B1, hij doet mee omdat Boere geblesseerd is volgens mij hoor.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 16:49
|
|
Ajax B1 speelde vandaag een zeer goede eerste helft tegen SC Heerenveen B1. Bij rust stond het 0-3, maar het had 0-6 kunnen/moeten staan. In de tweede helft werd nog 2x gescoord door de Ajacieden. Een 5-0 overwinning dus.
De opstelling van Ajax B1:
Doel: Stan Berrevoets
Verdediging: Joel Veltman, Iljaas Rodjan, Dico Koppers, Tom Portegies
Middenveld: Glenn van Zoolingen, Ricardo Kip, Joeri de Kamps
Aanval: Davi Lizardo, Jip Bartels, Lesley de Sa.
Invallers: Fabian Sporkslede, Jody Lukoki, Tom Boere en Stefano Denswil.
Door de goede teamprestatie kan eigenlijk gezegd worden dat ook alle spelers goed speelden.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 18:07
|
|
Wie vond je aan Heerenveen kant goed, Chivu 05? Of niemand.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 18:21
|
|
Citaat: Wie vond je aan Heerenveen kant goed, Chivu 05? Of niemand.
Nee, Heerenveen viel tegen. De spits Leroy Hardenberg heeft wel potentie, kreeg ook 1 goede kans, maar omdat Ajax steeds goed stond kon hij niet gevaarlijk worden. Volgens mij deed er bij Heerenveen ook een Hongaarse verdediger mee, maar uitblinken deed hij niet.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 18:28
|
|
Citaat: Volgens mij deed er bij Heerenveen ook een Hongaarse verdediger mee, maar uitblinken deed hij niet.
De laatste man, Kenneth Otigba heet ie. Ja ik was benieuwd naar z'n optreden, maar hij viel dus tegen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 19:18
|
|
Citaat: Volgens mij deed er bij Heerenveen ook een Hongaarse verdediger mee, maar uitblinken deed hij niet.
De laatste man, Kenneth Otigba heet ie. Ja ik was benieuwd naar z'n optreden, maar hij viel dus tegen.
Ja, op het eerste oog niet beter dan een Nederlandse speler. Maar er zijn natuurlijk allerlei oorzaken (nieuw team, hoger niveau eventueel, goed spel van Ajax) waardoor het vandaag minder was.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 20:19
|
|
Citaat: Ajax B1 speelde vandaag een zeer goede eerste helft tegen SC Heerenveen B1. Bij rust stond het 0-3, maar het had 0-6 kunnen/moeten staan. In de tweede helft werd nog 2x gescoord door de Ajacieden. Een 5-0 overwinning dus.
Door de goede teamprestatie kan eigenlijk gezegd worden dat ook alle spelers goed speelden.
Wij willen individuele beschrijvingen en beoordelingen, Chivu!
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 21:54
|
|
Citaat: Ajax B1 speelde vandaag een zeer goede eerste helft tegen SC Heerenveen B1. Bij rust stond het 0-3, maar het had 0-6 kunnen/moeten staan. In de tweede helft werd nog 2x gescoord door de Ajacieden. Een 5-0 overwinning dus.
Wij willen individuele beschrijvingen en beoordelingen, Chivu!
Vooruit dan maar, Thomasje.
Stan Berrevoets: Een lange keeper, die pech heeft dat hij Warner Hahn (de eerste keeper van Oranje onder 17) voor zich heeft. Hahn zat dit keer op de bank en Berrevoets keepte een goede wedstrijd. Had weinig te doen, maar deed gewoon wat hij moest doen.
Joel Veltman: Degelijke rechtsback, door zich steeds goed op te stellen kwam hij verdedigend niet in problemen. Fysiek mag hij wat sterker worden, maar dat zal zeker nog komen.
Iljaas Rodjan: Is fysiek sterk en verdedigde goed. Is bovendien vrij snel, dus een jongen met potentie.
Dico Koppers: Speelde eveneens goed, als vrije verdediger vaak doorschuivend naar het middenveld zodat er druk gezet kon worden. Stelde zich ook goed op. Heeft een mooie trap.
Tom Portegies: Een degelijke back, maar geen topper. Opbouwend kan het beter, al kwam hij een paar keer goed mee op.
Glenn van Zoolingen: Een grote middenvelder. Kreeg dit keer ook een kans in de basis en deed dit naar behoren. Net als de andere middenvelders goed bijsluitend waardoor de tweede bal altijd voor Ajax was.
Ricardo Kip: Een kleine speler, maar een prima inzicht en techniek. Een echte nummer 10. Scoorde twee keer (had ook vier keer kunnen zijn), een slimme speler die hopelijk wat gaat groeien.
Joeri de Kamps: De linkshalf speelde gedreven, heeft een goede techniek en trap.
Davi Lizardo: Een echte rechtsbuiten, die nog een beetje het overzicht mist. Kwam vaak goed door, maar maakt dan nog de verkeerde keuze. Is echter eerste jaars, dus heeft nog alle tijd om dat te verbeteren.
Jip Bartels: Speelde heel aardig, was betrokken bij twee goals. Had in de eerste vijf minuten een fraai lobje, dat maar net over ging. Hield ook goed het overzicht in kansrijke situtaties.
Lesley de Sa: Een heerlijke buitenspeler, passeert makkelijk en is tweebenig. Net als bij Lizardo kan de voorzet en het overzicht beter, maar de Sa heeft zoveel dreiging dat er altijd veel kansen uit zijn acties komen. Opvallend is ook dat hij ondanks zijn lengte zijn lichaam goed gebruikt.
Fabian Sporkslede: Viel goed in als rechtshalf, lekker fel en weet wat hij moet doen. Pikte in de slotfase nog zijn goaltje mee.
Jody Lukoki: Viel vrij goed in, heeft snelheid en een actie. Ik had het idee dat hij zich te graag wilde bewijzen met een goal en daardoor ging hij een paar keer voor eigen succes.
Tom Boere: Miste de hele voorbereiding en begin van competitie en moet duidelijk nog groeien. Niet echt te beoordelen dus.
Stefano Denswil: Viel goed in. Te kort voor een echte beoordeling.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Zo 5 okt 2008 09:34
|
|
Dank,
Jip Bartels speelde nu goed? Leuk om te lezen. Zijn handelingssnelheid viel mij twee keer tegen.
De voorhoede die ik in de B2 zag tegen Sparta en niet tot scoren kwam, "scoor"t in de B1 vijf keer!!! Davy Lizardo zit dit seizoen pas bij Ajax, ik hoop dat hij zich blijft ontwikkelen. Uit welk land komt hij/zijn familie oorspronkelijk, weet iemand dat?
Goed dat de B1 nu punten pakt.
|