Auteur
|
Bericht
|
Benji
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 23:28
|
|
Panka?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 23:37
|
|
Mwah, Panka is een talent, maar geen toptalent. Wat ik van hem tegen RBC Roosendaal heb gezien vond ik het verre van overtuigend.
De B1 is qua talent gevuld met spelers die uiteindelijk in de Jupiler League komen of zelfs in de top van de amateurs. Maar heel weinig potentiële Eredivisie-spelers, laat staan een topper. Kishna alleen.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 15:09
|
|
Citaat: Mwah, Panka is een talent, maar geen toptalent. Wat ik van hem tegen RBC Roosendaal heb gezien vond ik het verre van overtuigend.
De B1 is qua talent gevuld met spelers die uiteindelijk in de Jupiler League komen of zelfs in de top van de amateurs. Maar heel weinig potentiële Eredivisie-spelers, laat staan een topper. Kishna alleen.
Per lichting één à twee talenten, de vorige lichting zal er dan twee leveren o.i.d.
|
Zorba
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:18
|
|
Citaat: Alleen Kishna. Rest van de B1 gaat toch niet doorbreken.
ben ik niet mee eens. Alle 1e jaars die er in spelen hebben de potentie..... Daarnaast staan er een aantal 2e jrs in, waaronder Gravenberch, die ook potentie hebben om in de eredivisie te spelen.
Hoeft alleen niet voor Ajax te zijn...dat klopt... maar er zijn ook zat spelers uit de jeugd van ajax die dat ook niet hebben gedaan....maar nu wel in de buitenlandse competities spelen of....elders in de eredivisie.
|
Zorba
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:26
|
|
Citaat: Panka?
je kan toch niet alleen oordelen op die ene wedstrijd tegen RBC...A1?
Je kan uberhaupt nu nog niet oordelen, moet je doen als ze 18 zijn.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:28
|
|
Ik beoordeel hem niet alleen o.b.v. de wedstrijd tegen RBC Roosendaal. Ik vind Panka een aardige speler, maar geen topper. Dat kan toch?
|
Helikopter
Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 19:39
|
|
Citaat: Ik beoordeel hem niet alleen o.b.v. de wedstrijd tegen RBC Roosendaal. Ik vind Panka een aardige speler, maar geen topper. Dat kan toch?
Helemaal mee eens D-skilled
|
Zorba
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 20:44
|
|
Citaat: Ik beoordeel hem niet alleen o.b.v. de wedstrijd tegen RBC Roosendaal. Ik vind Panka een aardige speler, maar geen topper. Dat kan toch?
O zeker, dat kan.
Maar onderbouw dan waarom het in jouw ogen geen topper is! Waar beoordeel je hem dan op.
- beweging zonder bal
- aannames
- passing
- scoren
- Coaching
- mentale weerbaarheid
- persoonlijkheid
- progressie
- taakinvulling volgens opdracht
- taakinvulling vanuit zijn positie
daarnaast is het afhankelijk hoe en waar hij de bal krijgt, begrijp je mn vraag dan?
dat vind ik intressant. Je kan een persoonlijke mening hebben of iemand een topper is of niet, en daar kan je in gesteund worden, maar om het zo algemeen te roepen vind ik niet onderbouwend genoeg thats all
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 21:32
|
|
Ik heb vaak genoeg mijn mening over Panka hier onderbouwd, gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen. Maar voor jou nog een keer:
Panka vind ik een aardige speler, maar geen topper en dat is om de volgende redenen. Hij is wel sterk, aardig snel, heeft oog voor zijn omgeving, z'n passing is oké, maar hij mist simpelweg de extra kwaliteiten. Hij excelleert nergens écht in waarmee hij zich zou kunnen onderscheiden. Hij is niet bijzonder groot, hij is niet supersnel, hij scoort te weinig, z'n loopacties zijn niet geweldig en hij wil het teveel op zijn fysiek gooien. Speelt ook te statisch.
|
Zorba
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 22:25
|
|
Citaat: Ik heb vaak genoeg mijn mening over Panka hier onderbouwd, gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen. Maar voor jou nog een keer:
Panka vind ik een aardige speler, maar geen topper en dat is om de volgende redenen. Hij is wel sterk, aardig snel, heeft oog voor zijn omgeving, z'n passing is oké, maar hij mist simpelweg de extra kwaliteiten. Hij excelleert nergens écht in waarmee hij zich zou kunnen onderscheiden. Hij is niet bijzonder groot, hij is niet supersnel, hij scoort te weinig, z'n loopacties zijn niet geweldig en hij wil het teveel op zijn fysiek gooien. Speelt ook te statisch.
Ok, wat betreft de zoekfunctie, duidelijk, niet gedaan.
Bedankt voor de toelichting, dit maakt het wat duidelijker.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 10:11
|
|
Met dank aan Bart. Ik plaats het hier, omdat de desbetreffende speler voor de B1 seizoen 2011/2012 wordt gehaald.
Citaat:
BRANCO VAN DEN BOOMEN Vijftienjarige Veldhovenaar krijgt kans bij jeugdopleiding van Ajax
‘ PSV? Nee, nooit iets van gehoord’
In zijn hart is hij nog steeds een beetje PSV-supporter.
Maar toen twee maanden geleden Ajax bij Branco van den Boomen (15) aan de bel trok was de keuze snel gemaakt.
Het Veldhovense voetbaltalent Branco van den Boomen ondertekent volgende week in Amsterdam een contract wat hem vanaf volgend seizoen drie jaar aan de hoofdstedelingen bindt. Van den Boomen speelt nu nog in de B-jeugd van Willem II.
De jeugdinternational (vijf interlands) blijft, ondanks zijn jonge leeftijd, heel nuchter. „Ik heb op zesjarige leeftijd stage gelopen bij PSV. Een jaar later toonde Willem II belangstelling en ben ik overgestapt. Ik wil als voetballer slagen. Dan is de keuze voor Ajax niet zo moeilijk. Daar heb je de grootste kans om profspeler te worden. De nadruk zal de komende jaren op individuele trainingen liggen. Je krijgt niet elke dag de kans om met spelers als Dennis Bergkamp en Wim Jonk te werken.”
Voorlopig gaat hij dagelijks pendelen tussen Veldhoven en Amsterdam. Van den Boomen: „Het worden lange dagen. ’s Morgens om half acht de deur uit, en om half negen ’s avonds weer thuis. Ik heb het er graag voor over. In overleg met de studiebegeleider van Ajax gaan we de komende tijd nader bekijken wat het beste voor me is.”
Voor vader Harry als fervent PSV- supporter was het stevig slikken toen Ajax zijn zoon benaderde. „Het was inderdaad schrikken”, lacht pa nu triomfantelijk. „Ik had eerder verwacht dat Feyenoord of PSV Branco wilden hebben. Maar eerlijk is eerlijk: Ajax heeft de beste jeugdopleiding van Nederland. Ik ben trots, net zoals iedere vader dat zou zijn, dat Branco daar gaat voetballen. Ik zal ook zeker gaan kijken. Maar wel om en om, met mijn andere zoon Vinnie. Die speelt bij RKVVO, maar die verdient net zoveel aandacht.”
Ajax ging niet over één nacht ijs. Anderhalf jaar werd Van den Boomen gevolgd voordat hij officieel werd benaderd. Naast de Amsterdammers meldde ook Feyenoord zich vorige week voor de tweebenige middenvelder die meestal op ‘acht’ of ‘tien’ speelt.
Van PSV werd niets gehoord. Vader Van den Boomen: „Ik heb op de Nieuwjaarsreceptie van PSV met Rini de Groot (manager scouting & operations, red.) gesproken. Zij vonden vijf jaar geleden Branco een te ‘vlakke’ voetballer die de laatste tijd veel progressie heeft gemaakt. Maar kennelijk wil men ( nog) niet in hem investeren.”
Het officiële commentaar van PSV was bij monde van perschef Pedro Salazar kort en bondig. „ Deze speler is in de E-jeugd naar Willem II gegaan, en nu maakt hij de keuze voor Amsterdam.”
|
MV
Forum berichten: 59
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 16:04
|
|
Als Kishna in de B1 blijft, krijg je een leuk team volgend jaar. Een goede keeper, Bijl, goede centrale verdedigers, Papamelodias en Noordhof, een middenveld met Warmendam en van den Boomen en een voorhoede met Becker en Kishna.
Alleen nog een goede spits en een knappe linksback
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 19:08
|
|
Ben benieuwd of ze Damian van Bruggen in de B1 zetten. Is dit seizoen al gewend om als eerste jaars C-junior in de eerste divisie B-junioren uit te komen.
Inderdaad nog een goede spits en je hebt een moordaanval.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 19:13
|
|
Citaat: Ik heb vaak genoeg mijn mening over Panka hier onderbouwd, gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen. Maar voor jou nog een keer:
Ok, wat betreft de zoekfunctie, duidelijk, niet gedaan.
Bedankt voor de toelichting, dit maakt het wat duidelijker.
Om hier nog even op terug te komen. Van Bitter ben ik persoonlijk meer gecharmeerd. Leep spitsje en iemand die ze in tegenstelling tot Panka er makkelijk inlegt. Zodra hij in de spits komt wordt het een stuk gevaarlijker. Zonde dat Pronk hem tegenwoordig als rechtsbuiten opstelt.
|
Zorba
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 19:59
|
|
Ik denk juist dat Pronk een goede keuze heeft gemaakt, Bitter is wel voor het eerst opgenomen in de Nl selectie. En ik ben het met je eens dat Bitter ook tot zn recht zou komen op de 9, maarrrr.... als rechtsbuiten is bitter met zijn snelheid een ware plaag voor zijn tegenstander. Centraal heb je de 3 en 4 als tegenstanders, als rechtsbuiten alleen de 5, dus 1 tegen 1.
Centraal is bitter bij bv counters wel weer dreigend, getuige de 0-1 vandaag tegen heerenveen, (dat was nb na de wissel panka/becker...!!)
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 20:03
|
|
Bitter is inderdaad op alle posities voorin gevaarlijk met z'n snelheid, maar centraal heeft hij aan een kans genoeg. Hij heeft de B1 twee weken achter elkaar behoed voor puntverlies. En dat gebeurde niet als rechtsbuiten.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 20:47
|
|
Een vriend van mij is aanvoerder van Willem II B1 en kent die Branco dus (overgens ook die gozer die van Feyenoord naar Chelsea is gegaan, van NL-16). Schijnt een goede speler te zijn. Hij krijgt overigens 1500 euro per maand heb ik gehoord; als je het mij vraagt een beetje veel voor jongens van die leeftijd. Zoals Suárez laatst al vertelde dat de jeugdspelers van tegenwoordig alles veel te makkelijk krijgen.
|
Zorba
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 21:13
|
|
Citaat: Een vriend van mij is aanvoerder van Willem II B1 en kent die Branco dus (overgens ook die gozer die van Feyenoord naar Chelsea is gegaan, van NL-16). Schijnt een goede speler te zijn. Hij krijgt overigens 1500 euro per maand heb ik gehoord; als je het mij vraagt een beetje veel voor jongens van die leeftijd. Zoals Suárez laatst al vertelde dat de jeugdspelers van tegenwoordig alles veel te makkelijk krijgen.
Maar Suarez heeft van ver moeten komen, andere opvoeding, andere cultuur, andere omstandigheden. Te makkelijk krijgen de kinderen van ouders die makkelijk geven. Makkelijk geven kan als je financieel het makkelijk kan missen.
Voor alle jeugdspelers (en ouders), bij BVO's met name, word er veel gevraagd. Tijd en energie. De wil is groot om een jongensdroom te bereiken, profvoetballer worden. Alle jeugdspelers krijgen de kans om het talent verder te ontwikkelen. Gedurende het leerproces, bij de 1 begint dat bij een bvo op zn 7e en bij de ander op latere leeftijd, boekt het progressie. Doe je dat niet houd het op.
Maar talenten waar muziek in zit moeten beloond worden, ook voor een club de investering dan waard. Er word veel van spelers en ouders gevraagd, daarnaast betekent een verbintenis dat er zelfs nog meer gevraagd en verwacht word.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 12 feb 2011 17:39
|
|
Tom van der Linden VV de Meern -------------------------> Ajax B1 2011/2012.
Liep vorig seizoen in de C1 al stage. Speelt bij zijn club linksbuiten, maar gaat bij Ajax mogelijk linksachter spelen. Ajax heeft snel gehandeld, want er zaten meer (grote) clubs achter hem aan. Goede speler.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 12:35
|
|
Nu ook op de site.
Citaat: Tom van der Linden volgend seizoen naar Ajax
maandag 14 februari 2011
Eerstejaars B-junior Tom van der Linden, die vanaf 7 jarige leeftijd bij V.V. De Meern speelt, verdedigt volgend jaar rood-witte kleuren in Amsterdam. Er waren nog meer clubs met rood-witte clubkleuren die de afgelopen drie seizoenen interesse voor Tom toonden, t.w. FC Utrecht en PSV. Voor Tom was Ajax altijd de ‘droomclub’ waar hij graag zou willen spelen.
Toen Ajax hem vorige week een plaats in de opleiding aanbood was de keuze snel gemaakt, temeer omdat de andere twee clubs nog niet concreet konden of wilden zijn. Voor talentvolle en ambitieuze jeugdspelers blijkt V.V. De Meern dus inderdaad een mooie opstap te zijn naar nog een hoger niveau.
Tom, eerst het seizoen succesvol met je teamgenoten proberen af te sluiten en daarna heel veel succes in Amsterdam. Je blijft natuurlijk in de toekomst altijd welkom bij ons!
Sjaak van den Helder, technisch directeur
Bron: vvdemeern.nl
De beste offensieve speler die er in onder-16 AV West-1 rondliep. Als Ajax hem als linksback gaat uitproberen dan zou dat mijn wenkbrauwen doen fronzen, want ik voel er vooralsnog niks voor. Donderdag loopt trouwens een andere eerste jaars B-speler van VV de Meern stage, Thijs Griffioen. Een linkspoot én verdediger. Dat kan de B2-selectie achterin met al die rechtspoten wel gebruiken.
|
MV
|
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 14:23
|
|
Is een goede amateurspeler wel een versterking voor Ajax?
Dat Ajax Damian van Bruggen haalt, snap ik. Die speelt 2 teams hoger dan zijn leeftijdsgenootjes (eigenlijk 1, want Almere B1 speelt tegen Ajax B2).
En Branco van der Boonen snap ik ook. Als 1e jaars B-junior in de voorselectie van Oranje onder 17 is toch heel bijzonder.
maar jongens van 15/16 jaar van amateurclubs naar Ajax halen, is vaak geen succes.
Bryan Ottenhof, Daan Brinkman en Nout Barentsen hebben bijvoorbeeld Ajax A1 niet eens gehaald
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 15:07
|
|
Misschien is die op dit niveau geen goede buitenspeler, maar wellicht een goede linksachter. Zoiets heeft Ajax ook in gedachten wat ik hoorde. Vanuit de derde divisie B naar de Eredivisie is niet niks inderdaad.
Het hoeft echter niet altijd zo te zijn. Jozefzoon en Lukoki kwam ook pas in de B1 in de opleiding. Volgens mij in het geval van Jozefzoon een jaar eerder, in de B2. Het is ook weer niet zo dat de naam van Tom van der Linden plots opduikt, want hij liep vorig seizoen stage en hij was ook nadrukkelijk in beeld bij PSV.
Ik ben vooral benieuwd wie Ajax als spits haalt. In Nederland loopt er nagenoeg niets rond. Sam Hendriks was een interessante optie, maar die heeft onlangs een contract voor drie jaar bij de Graafschap getekend. Dat Stijn Derkx eerste spits is (in Portugal tweede achter Hendriks) in het Nederlands elftal onder-16 geeft het gebrek aan goede opties weer.
|
MV
|
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 15:32
|
|
Saarlas dan maar?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 16:27
|
|
Ken jij een Estse topspeler? Saarlas is een aardige speler, maar geen topper. Bij z'n club en in het nationaal elftal speelt hij op een andere positie in een ander systeem, dus dat vergt ook de nodige aanpassing.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 17:49
|
|
Ik betwijfel of ze een spits gaan halen. Een aanval met Armah, Becker (als centrumspits) en Kishna is van aardig niveau voor een B1. Mocht Kishna naar A1 gaan, dan kan Van der Linden spelen. Een buitenlandse spits/speler moeten ze alleen halen als hij kans heeft om op termijn het eerste elftal te halen.
|