Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax B-jeugd
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ajax B-jeugd
Maker: Chivu 05Bekeken: 121675
Status: InactiefBerichten: 698
+ Nieuw bericht <<<   <   13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 13:23
De B1 heeft vandaag met 8-1 van Be Quick '87 A1 gewonnen. Ricardo Kishna scoorde één doelpunt en bereidde er maar liefst zes (!) voor.

Ben overigens niet geweest, voordat ik allerlei vragen naar m'n hoofd geslingerd krijg.
Benji

Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 13:25
Benieuwd wanneer hij z'n besluit naar buiten brengt.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Ma 10 jan 2011 15:30
Lijkt me niet goed dat het lang duurt voordat hij een besluit neemt.
brutilhose

Forum berichten: 57
Geplaatst: Vr 14 jan 2011 00:02
Ben er ook bang voor idd, ik heb alleen nog geen enkel gerucht gezien van een topclub die in hem geďnteresseerd is, of heb ik dat gemist?
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Vr 14 jan 2011 10:14
Citaat:
Future Cup ook in 2011

Na de succesvolle eerste editie van vorig jaar krijgt de AEGON Future Cup in 2011 een vervolg. Het internationale toernooi voor B-junioren wordt ook dit keer over meerdere dagen gespeeld. Van vrijdag 23 tot en met zondag 25 april is de Toekomst het decor van de Future Cup. Gastheer en titelverdediger Ajax B1 is uiteraard van de partij.

De AEGON Future Cup is een uniek toernooi waar jonge spelers de mogelijkheid krijgen zichzelf, als speler en met hun elftal, te meten met het niveau van andere topclubs in de wereld. Het niveau zal, evenals vorig jaar weer erg hoog zijn. De clubs die voor deze editie reeds toegezegd hebben zijn onder andere Bayern München, het Braziliaanse Fluminense, maar ook de verliezend finalist van vorig jaar, China U-17, zal van de partij zijn. Titelverdediger Ajax gaat uiteraard voor prolongatie van de Future Cup.

,,Vorig jaar zegevierden onze eigen B-junioren en uiteraard hopen we dit jaar op prolongatie van dat succes. Ik ben er trots op dat Ajax wederom zo’n mooi toernooi kan organiseren”, zegt Rik van den Boog. De algemeen directeur vind de Toekomst een ideale locatie voor een groot internationaal jeugdtoernooi. ,,De Toekomst is hier uitermate geschikt voor. We zijn er erg blij mee dat we deze professionele omgeving hebben. En het beloven weer een paar mooie dagen te worden met hoogstaand, attractief voetbal”, aldus Van den Boog.

Ajax.nl
D_skilled

Geplaatst: Vr 14 jan 2011 10:32
Ik was er bij de eerste editie. Drie druilerige dagen en het niveau viel me tegen, vooral van de Europese topploegen. Ajax stak er ver bovenuit. Dit seizoen zal het anders zijn, verwacht ik. Leuk dat Fluminense van de partij is. Club waarmee Ajax ook een samenwerkingsverband heeft.
Bart

Geplaatst: Vr 14 jan 2011 10:57
Ik ben toen twee dagen geweest. Het niveau dat gehaald werd, deed niet onder voor de andere toernooien in Nederland/België. Misschien heb je wel te hoge verwachtingen van deze toernooien.
Bart

Geplaatst: Za 15 jan 2011 15:52
De B1 heeft met 3-2 gewonnen van RBC A1.
D_skilled

Geplaatst: Za 15 jan 2011 17:24
Ricardo Kishna viel fantastisch in bij de B2. Die had aan de zijlijn twee demarrages waar je je vingers bij aflikt.
Benji

Geplaatst: Za 15 jan 2011 17:26
Hoezo viel Kishna in bij de B2?
D_skilled

Geplaatst: Za 15 jan 2011 17:33
Sheraldo Becker lag ziek thuis, dus moest hij op de bank plaatsnemen. In de 20 min. die hij meedeed was hij van een totaal ander niveau dan de rest.
Benji

Geplaatst: Za 15 jan 2011 17:41
Ah ok, duidelijk. Dat hij er bij de B2 ver bovenuit steekt, is geen verrassing, want dat is ook al zo bij de B1. Wel zijn leeftijdscategorie.
D_skilled

Geplaatst: Za 15 jan 2011 17:44
Ben benieuwd in welk elftal ze hem volgend jaar indelen. Ook vandaag weer strooide hij met schitterende steekpasses.
Bart

Geplaatst: Za 15 jan 2011 17:47
Bij de B1 viel Kishna behoorlijk tegen.
Benji

Geplaatst: Za 15 jan 2011 17:51
Citaat:
Ben benieuwd in welk elftal ze hem volgend jaar indelen. Ook vandaag weer strooide hij met schitterende steekpasses.

Eerst maar eens afwachten of ze hem wel hoeven in te delen...
D_skilled

Geplaatst: Za 15 jan 2011 17:51
Hij was niet op z'n best, maar hij scoorde toch nog een voldoende. Zette weer een aantal medespelers vrij voor het doel. Die jongen heeft een geweldig inzicht. Ik twijfel er niet over: Kishna is het grootste aanvallende talent.

Wel frappant dat Ajax over de gehele linie wel goede buitenspelers heeft, maar geen enkel jeugdspits met uitzonderlijke kwaliteiten.
Bart

Geplaatst: Za 15 jan 2011 17:55
Kishna had ook veel dom balverlies. Het een weegt tegen het ander op. Moet zeggen dat ik niet onder de indruk was van zowel de B1 als Kishna.
D_skilled

Geplaatst: Za 15 jan 2011 18:05
Ach ja, aan beide kanten balverlies, daarom ging het over en weer. Jij tilt te zwaar aan de dingen die minder goed gingen, maar dat is inherent aan het jeugdvoetbal. Ik zag weer een aantal fantastische steekpasses van Kishna. Daarmee bevestigde hij een geweldig kwaliteit van 'm. De B1 zou beter zijn geweest als Yassine Ayoub en Oussama Tannane nog bij Ajax voetbalde.
Bart

Geplaatst: Za 15 jan 2011 18:15
Ik vind dat er word overdreven als het over Kishna gaat. Ik zie ook wel dingen die goed gaan, maar zie ook genoeg dingen die verkeerd gaan bij hem. Natuurlijk is dat logisch dat er dingen verkeerd gaan in het jeugdvoetbal, want dat gebeurd ook gewoon op hoogste niveau. Ik vind dat er soms met twee maten word gemeten als het om jeugdspelers gaat. Bij sommige spelers word alleen maar de positieve punten eruit, terwijl bij andere spelers de negatieve punten eruit worden gepakt. Natuurlijk heeft die aantal keer een speler voor de goal gezet, maar als die volgens velen het toptalent is die zo velen in hem zien. Dan moet die wel wat meer brengen in wedstrijden van wat ik tot nu toe heb gezien van hem. En ja, in neem mee dat die vandaag tegen gasten heeft gespeeld die drie jaar ouder zijn dan hem.

Voor de duidelijkheid ik denk ook dat Kishna gaat slagen bij Ajax, omdat ik hem ook een goede speler vind. Maar ik ga niet blind mee in die vreugde over zijn kwaliteiten. Misschien ben ik dan wel een zuurpruim, dat is dan maar zo.
D_skilled

Geplaatst: Za 15 jan 2011 18:32
Ik moet je eerlijk toegeven dat ik heb in de B1 tot dusver ook niet geweldig heb zien spelen, maar als hij tegen leeftijdsgenoten voetbalt dan zie je pas waartoe hij allemaal in staat is. Hij laat ze allemaal achter zich.

Het zou nochtans gek zijn als hij niets fout zou doen. Natuurlijk moet Kishna nog stappen maken wil hij het tot het eerste elftal schoppen. Ik zie echter ook de sterke punten die hem tot een uitzonderlijk talent maken. Z'n versnelling, z'n surplus aan techniek, z'n balbehandeling, z'n souplesse, z'n inzicht, z'n traptechniek. De hype rondom Kishna is in mijn zienswijze niet overdreven. Hij onderstreept zijn talent.
Bart

Geplaatst: Za 15 jan 2011 18:48
Ik zeg helemaal nergens dat die geen fouten mag maken, dat moet zelfs net zoals andere jeugdspelers. Ik heb nu een paar wedstrijden van hem in de B1 zien spelen. Van wat ik allemaal lees en hoor leek het wel een fantastische voetballer die in de B1 speelde. Van wat ik tot nu heb gezien is dat die wel er boven uit steekt, maar niet zoveel als ik verwacht had tegenover de andere spelers. Misschien heb ik wel de verkeerde wedstrijden gezien van hem, wat heel goed mogelijk is.
D_skilled

Geplaatst: Za 15 jan 2011 18:55
In ieder geval, bij een goede speler ben je eerder geneigd om z'n sterke punten op te noemen dan bij een minder goede speler. Ik heb zelf nooit gezegd dat hij er in de B1 ver boven de rest uitsteekt. Dat was volgens mij Helikopter (die hier ook post) op AN. Hij is wel een van de beste spelers, maar dat is ook niet zo moeilijk in een matig elftal als de B1. Los van z'n kwaliteiten.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Za 15 jan 2011 18:56
Citaat:
Ik zeg helemaal nergens dat die geen fouten mag maken, dat moet zelfs net zoals andere jeugdspelers. Ik heb nu een paar wedstrijden van hem in de B1 zien spelen. Van wat ik allemaal lees en hoor leek het wel een fantastische voetballer die in de B1 speelde. Van wat ik tot nu heb gezien is dat die wel er boven uit steekt, maar niet zoveel als ik verwacht had tegenover de andere spelers. Misschien heb ik wel de verkeerde wedstrijden gezien van hem, wat heel goed mogelijk is.

Als ik het goed begrijp is het nog een C-tje toch?
Bart

Geplaatst: Za 15 jan 2011 19:00
Hij is eerste jaars B-junioren. Speelt in een team met tweedejaars B-junioren. In ben daarom ook meer een voorstander om de elftallen te noemen: -16, -17.
Zorba

Forum berichten: 41
Geplaatst: Za 15 jan 2011 20:07
Citaat:
Hij is eerste jaars B-junioren. Speelt in een team met tweedejaars B-junioren. In ben daarom ook meer een voorstander om de elftallen te noemen: -16, -17.

Maar wat is fantastisch en minder fantastisch.
Voorhoede spelers kunnen meer fouten maken dan de spelers daarachter. Vergeet ook vooral niet de vrijheid in de opdrachten die ze mee krijgen.....

Van achter uit moet men simpel en direkt opbouwen, op het midden moeten ze snel handelen maar zo min mogelijk balverlies leiden. om zo de voorhoede zo veel mogelijk mogelijkheden te laten creeren.

Ga is na in een wedstrijd waar het meest balverlies word geleden, en dat is niet
erg want voorin MOET men individuele acties maken, daarom gebeurt het vaker dan in de andere linie's. Maar dat mag ook, alles moet herkenbaar zijn, wat wel en niet kan, wanneer en hoe, anders worden ze er toch niet beter van?
+ Nieuw bericht <<<   <   13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.310 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Ajax B-jeugd
Ga
Zoeken: