Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 22:32
|
|
Citaat: Ik kom er net vandaan, bar en bar slechte wedstrijd. Geen pass kwam aan, zat totaal geen tempo in het spel. Ajax kon het spel niet maken waardoor Real in dat niveau meeging. Slappe voorzetten en een lucky goal. Verder werden er ook totaal geen kansen gecreeerd op eigen inzet, verder dan een paar lange ballen en tevergeefse voorzetten kwam het helaas niet.
Het begon aardig met een bal op de lat van Real maar het kakte, helaas, helemaal in daarna.
Goed verwoord. Het was erg matig, ook de eerste helft van AZ-Koln was niet van een hoog niveau. Enkele spelers van Ajax hadden deze week niet getraind vanwege examens, maarja mag geen excuus zijn.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 23:21
|
|
Iemand die nog enigszins positief opviel?
Bouy wel wéér gescoord trouwens, opvallend hoe veel doelpunten hij maakt.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 23:56
|
|
Voor mij was er niet bepaald iemand die er boven uitstak. Daar was de wedstrijd ook absoluut niet naar. Wat ik erg jammer vond is dat er geprobeerd werd de actie te maken terwijl de optie voor de hand lag om de bal af te spelen, was ook wel enigzins te zien aan sommigen spelers dmv frustratie.
De eerste 5 minuten na rust werd er wel aangedrongen en was er wat meer drang naar voren maar dat zakte daarna ook weer helemaal in. Opvallend en frustrerend was toch wel dat er geen één voorzet goed aankwam, misschien dat Chivu 05 hier nog iets over kan zeggen? want het was echt drama.
Daarbij werd het tempo met name in de tweede helft er ook gigantisch uitgehaald door de vele snelle wissels aan beide kanten. Gelukkig maakte Bouy de 1-0, dat was na het schot van Real op de lat het enige moment dat het niet stil was in het stadion.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 10:45
|
|
AS:
Citaat: Ajax B1 wint ook van Anderlecht
Ajax B1 heeft ook Anderlecht B1 verslagen nadat het eerder van Real Madrid won. De ploeg van Robin Pronk won met 4-0 door doelpunten van Ondaan (2x), Gravenberg en Denswil.
Anderlecht is wat jeugd betreft toch vaak niet de minste.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 11:27
|
|
Knappe prestatie van Ajax dat ze zowel van Real Madrid winnen als van Anderlecht, alleen het zijn het wel momentopnames. Real Madrid heeft te maken met dat Spanje met Europees kampioenschap meedoet. Bij Anderlecht speelt de beste speler (Lukaku) van deze generatie al bij Anderlecht in het eerste.
De opstelling tegen Real Madrid was:
Citaat: Schmitz; Nieuwpoort, Sporkslede, Denswil, Dijks; Fennich (Hofland), Bouy, Schenk (Lazic); Ondaan (El Yaacoubi), Schoop, Lizardo (De Sa).
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 11:56
|
|
Toch een talentvolle lichting met Sporkslede, Denswil, Bouy, Lizardo, De Sa en Ondaan.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 13:39
|
|
3-1 gewonnen van Koln.
|
AFCA_Seaman
|
Geplaatst: Za 22 mei 2010 15:21
|
|
Iemand die verslagje kan brengen van de wedstrijden tegen Anderlecht en Koln?
|
Dijk
|
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 10:46
|
|
Ajax heeft gisteren ook nog gewonnen van AZ met 3-2.
Interview met Robin Pronk.
|
Dijk
|
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 18:31
|
|
De B1 heeft de finale verloren van Groningen na penalty's.
|
AFCA_Seaman
|
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 20:33
|
|
2-4 op Penalty's inderdaad. Jammer.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 20:50
|
|
Lekker boeiend. Bekers winnen doen ze maar in het eerste. Nu wil ik dat ze zich ontwikkelen.
|
AFCA_Seaman
|
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 21:20
|
|
En ontwikkelen doen ze onder andere door goed te presteren waarbij ze ook vertrouwen nodig hebben. Al zegt zo'n toernooitje niks, fijn is het altijd als het goed afloopt en je met een glimlach teruggaat naar Amsterdam. Ook niet onbelangrijk voor een aardige ontwikkeling.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 21:21
|
|
Ja, alleen maken die paar pingels echt nul komma nul uit voor hun ontwikkelen. Je maakt je punt er met dat argument niet bepaald sterker op.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 21:42
|
|
Citaat: Ja, alleen maken die paar pingels echt nul komma nul uit voor hun ontwikkelen. Je maakt je punt er met dat argument niet bepaald sterker op.
Conditionering dmv beloning volgens mij ziet bertje de mens als robot
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 23 mei 2010 21:57
|
|
Alleen heeft deze lichting al zo veel gewonnen, dat één of ander toernooitje daar weinig meer aan veranderd. Juist geen robot dus.
|
AFCA_Seaman
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 00:01
|
|
Dat is hoe ik erover denk, ik zeg het niet om jou te overtuigen, wat mij moeilijk zal lukken want wie ben ik?, iemand die af en toe eens reageert.
Affain, ik kan er niet om treuren dat B1 dit toernooi niet heeft gewonnen maar daarom zei ik ook ''Jammer''. Omdat het ook jammer is..
En natuurlijk spelen ze zo'n toernooitje ook om te winnen, voordat we bij elk toernooi gaan roepen ''Ach, wat maakt één zo'n toernooitje uit''.
Anyway, is er nog iemand die de wedstrijd tegen Groningen heeft gezien? en of het wat was qua spel? .. Of zal ik dit maar niet vragen, boeiend is het bepaalt niet...
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 10:14
|
|
Is Sander niet wezen kijken?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 11:58
|
|
Citaat: Is Sander niet wezen kijken?
Jawel, ben hele toernooi geweest. Qua niveau viel het toernooi tegen, met name de buitenlandse teams waren zeer matig. Over het algemeen waren er ook geen uitblinkers, het zegt ook wel genoeg dat een sterke verdediger van Groningen (nog een jaar ouder ook) uitgeroepen werd tot beste speler.
De wedstrijden van Ajax:
Ajax-Real Madrid: Zoals eerder gemeld een matige wedstrijd, die geen winnaar verdiende. Ajax won toch door een goal van Bouy.
Ajax-Anderlecht: In de eerste helft kwam Ajax op een 3-0 voorsprong, waarbij de eerste goal een aanval uit het boekje was. Anderlecht kreeg in de eerste helft ook 2 100% kansen. Na rust gebeurde er weinig meer. Door een blunder van de Anderlecht-doelman werd het nog 4-0.
Ajax-Köln: Ajax speelde prima in de eerste helft en kwam met 3-0 voor. Vlak voor rust viel nog de 3-1 en dat was ook de eindstand.
Ajax-AZ: Ajax had aan een punt genoeg voor een plaats in de kruisfinale. De zon scheen volop en het leek of Ajax daar toch wat meer last van had dan AZ. Twee onnodige tegengoals werden ingecasseerd, maar Ajax scoorde ook twee keer de gelijkmaker. In de slotfase maakte Ajax zelfs nog de winnende treffer.
Ajax-Feyenoord: Dit was op zondagochtend een trainingspotje voor Ajax. Ajax zette nauwelijks aan en spaarde de krachten. Feyenoord had kunnen winnen, maar speelde niet al te best. Was een saaie wedstrijd voor publiek.
Ajax-PSV: In de halve finale speelde Ajax tegen PSV. Een goede start van Ajax leverde al snel een voorsprong op. In de eerste helft speelde Ajax goed voetbal. Na rust werd het wat rommeliger en kreeg PSV iets meer de overhand. PSV drong wel aan, maar grote kansen kregen ze niet.
Ajax-Groningen: In de finale tegen Groningen was Ajax wederom in de eerste helft beter. De 1-0 voorsprong bij rust was dan ook terecht. Na rust drong Groningen aan en hing de 1-1 in de lucht. Toch kreeg Lizardo een prima kans op de 2-0, maar de keeper van Gronigen redde goed. Vijf minuten voor tijd werd het alsnog gelijk en dat kwam hard aan bij Ajax. Groningen nam vervolgens de penalty's overtuigender dan Ajax.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 12:02
|
|
Wat vond je van de individuele prestaties van de spelers?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 12:17
|
|
Beoordelingen van de spelers:
Keepers (Leeuwenburgh en Schmitz): maakten beiden een betrouwbare indruk, ze ontlopen elkaar niet veel. Leeuwenburgh heeft wel het voordeel dat hij een stuk groter is dan Schmitz.
Verdedigers (Busse, Nieuwpoort, Sporkslede, Denswil, Dijks, Kuipers): De verdedigers speelden een goed toernooi en deden ook in balbezit goed werk. Positief is ook dat de meesten fysiek sterk zijn en daardoor veel duels winnen. Kuipers van de B2 had het af en toe wel lastig, maar dat kwam vooral omdat hij fysiek nog niet zo sterk is.
Op het middenveld vond ik Fennich uitstekend spelen. Hele slimme voetballer en verliest zelden de bal. Bouy speelde slechts 3 wedstrijden, maar leek niet helemaal fit op de finaledag. Die blessure had ook wel invloed op zijn spel. Schenk, Salim en Hofland lieten zien het niveau wel aan te kunnen, zonder uit te blinken. Schenk zou wat meer risico in zijn spel mogen leggen. Hij heeft een goed schot en goede pass. Lazic van de B2 deed het naar behoren op de nummer 10 positie (bij afwezigheid van Bouy). Liet een vrij positieve indruk achter.
In de aanval stonden De Sa, El Yaacoubi, Ondaan en Lizardo op de vleugels. De Sa liet over het algemeen leuke acties zien, maar in sommige wedstrijden had hij meer rendement kunnen halen. El Yaacoubi, langgeblesseerd geweest, lijkt ook weer op de weer terug. Komt af en toe wel tekort, maar dat is niet vreemd als je 3/4 van het seizoen hebt gemist. Lizardo vond ik veel scherper ogen dan voorheen. Lijkt weer in vorm te komen. Ondaan kampte net als Bouy tijdens het toernooi met een blessure. Daarom wisselde hij goede wedstrijden af met matige. Liet wel zijn een prima trap te hebben.
In de spits stonden Schoop en Gravenberch. Schoop viel positief op, sterk aan de bal en was ook belangrijk voor zijn ploeg. Scoorde in de halve finale beheerst met links en in de finale met een hard schot met rechts. Gravenberch scoorde tegen Anderlecht een goede goal en speelde in die wedstrijd ook sterk. Heeft een goede kaats. Hij moet wel leren simpeler te spelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 12:27
|
|
Gravenberch staat als groot talent te boek, toch? Net als Lazic en Hofland, meen ik.
Salim en Fennicch ken ik niet zo goed. Kun je wat meer over die jongens vertellen?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 12:36
|
|
Citaat: Gravenberch staat als groot talent te boek, toch? Net als Lazic en Hofland, meen ik.
Salim en Fennicch ken ik niet zo goed. Kun je wat meer over die jongens vertellen?
Ja, Gravenberch is een zeer talentvolle speler. Snel, sterk, technisch goed. Lazic kan als rechtsbuiten, rechtshalf en op 10 uit de voeten. Komend jaar moeten Gravenberch en Lazic belangrijk worden voor de nieuwe B1.
Hofland is eigenlijk vaste wissel bij B1, als iedereen fit is. Is wat tenger en laat zich makkelijk aftroeven soms. Speelde op dit toernooi wel aardig vond ik. Fennich is een nummer 6. Hij heeft een goed inzicht, goede trap en goede techniek. Hij is echter niet al te groot en snel. Salim is een linksback of linkshalf. Heeft net als Hofland niet zo veel gespeeld. Echt goed beoordelen kan ik hem nog niet.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 12:48
|
|
Is het verhaal waar dat Ajax van Gravenberch een centrumverdediger geprobeerd heeft te maken, Chivu? Of heeft hij er alleen gespeeld vanwege blessures bij vele ploeggenoten dit seizoen.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Ma 24 mei 2010 12:52
|
|
Citaat: Is het verhaal waar dat Ajax van Gravenberch een centrumverdediger geprobeerd heeft te maken, Chivu? Of heeft hij er alleen gespeeld vanwege blessures bij vele ploeggenoten dit seizoen.
Hij speelde dit toernooi als spits en linksbuiten. Ik denk dat ze hem zien als spits of nr. 10 (gezien de vleugelspitsen die B1 volgend jaar heeft). Als centrumverdedigers zullen van Duijn en Papamelodias/Kuipers wel gaan spelen.
|