Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 22:31
|
|
Citaat: Maar kan Bouy het ook wanneer hij serieus onder druk wordt gezet? Mooie speler hoor, maar Ajax heeft de afgelopen jaren zoveel stylisten als linkshalf opgeleid.
Op het niveau waar Bouy nu op speelt kan hij ook onder druk goed schieten en als hij zich blijft ontwikkelen dan zie ik hem een hele grote worden. Hij is veel minder een stylist als, bijvoorbeeld, Emanuelson en wat mij vandaag opviel was dat Bouy, sinds ik hem in de C1 heb zien spelen, fysiek veel sterker is geworden. In de omschakeling moet hij meer mee in de verdediging gaan maar het is niet dat hij ongeconcentreerd lijkt te spelen, zoals Emanuelson. Bouy zal het beste tot zijn recht komen in een 4-3-3 systeem met de punt van het middenveld naar achteren.
|
Superspits
Forum berichten: 23
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 23:55
|
|
Ik heb de B1 ook in actie gezien vandaag. Ik vind die Bouy inderdaad een hele leuke speler. Bij tijd en wijlen heb ik echt genoten van zijn passing. Vooral in de wedstrijd tegen AC Milan viel dat op. De finale was wat minder, maar dan nog doet hij af en toe hele goede dingen. Wel onderstreep ik wat er hier al gezegd is over Bouy in de omschakeling. Dat is een duidelijk verbeterpunt.
Daarnaast is vooral Ondaan mij vandaag opgevallen in positieve zin. Met name ook tegen AC Milan. De Sa vond ik wat wisselvalliger. Tegen AC Milan vond ik hem heel weinig goed doen. Tegen die Chinezen had hij een prachtige actie, maar blijft hij daarna wel een aantal keer exact hetzelfde doen om zijn mannetje te passeren. De back; Sven Nieuwpoort heeft mij niet zo kunnen bekoren vandaag.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 07:41
|
|
Sven Nieuwpoort is een leuke meevoetballer, meer niet.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 09:51
|
|
Voordat Bouy een contract tekende gaf Raiola in de Italiaanse media aan dat hij deze speler zo snel mogelijk naar Milan wilde loodsen. Ben blij dat dit niet gebeurd is; ik hoop dat hij zich door blijft ontwikkelen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 18:29
|
|
Dat was een klein beetje druk zetten van Raiola. Maar Raiola en andere zaakwaarnemers weten ook wel dat bij Ajax een grotere kans van slagen aanwezig is dan bij een andere buitenlandse topclub. Mochten ze dan slagen bij Ajax kunnen de zaakwaarnemers mooi geld verdienen aan de spelers.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 23:23
|
|
Raiola is dan ook een rat, maar wel een rat die je te vriend moet houden.
|
Dijk
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 18:19
|
|
Citaat: Ajax B1 kampioen van Nederland!
11 april 2010
Ajax B1 is zondagochtend landskampioen geworden. Het team van Robin Pronk won op sportcomplex de Toekomst met 3-0 van FC Twente. Die zege bracht de B-junioren van Ajax de titel. Aanvoerder Ouasim Bouy hield na afloop trots de schaal omhoog.
Het kampioenschap van Ajax B1 in de Eredivisie B-junioren was slechts een kwestie van tijd. Het team van Robin Pronk maakt een prima seizoen door en bekroonde dat zondag met de titel. Doordat nummer twee PSV B1 zaterdag met 1-0 verloor van ADO Den Haag had Ajax aan een zege op Twente genoeg. Halverwege stond het nog 0-0, maar in de tweede helft maakte de B1 de kampioensaspiraties waar: 3-0.
Afgelopen maandag won Ajax B1 de eerste editie van de AEGON Future Cup op de Toekomst. Tijdens het internationale jeugdtoernooi U-17 maakten de Ajacieden een prima indruk. Alle vijf de wedstrijden werden gewonnen. Net als zondag tegen Twente hield de B1 ook tijdens de Future Cup het doel schoon.
Ajax B1 is de derde kampioen van de Ajax-jeugdopleiding. Zaterdag veroverde Ajax D2, het team van de trainers Heini Otto en Dennis Bergkamp, de titel. Afgelopen woensdag was Ajax D3 het eerste kampioensteam.
Ajax.nl
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 18:42
|
|
Gefeliciteerd, AJAX B1. Ga het maar eens goed vieren. Ik volg de jeugd niet intensief, maar dit is wel een goede lichting als je kijkt dat ze ook de AEGON future cup gewonnen hebben?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 18:48
|
|
Citaat: Gefeliciteerd, AJAX B1. Ga het maar eens goed vieren. Ik volg de jeugd niet intensief, maar dit is wel een goede lichting als je kijkt dat ze ook de AEGON future cup gewonnen hebben?
Inderdaad er zitten er paar echte talenten tussen als Bouy, Klaassen, de geblesseerde bartels en ook de centrale verdedigers Sporkslede en Denswil. Verder zitten er nog wel wat talentvolle jongens tussen, zoals Dijks, maar die 5 steken er wel bovenuit, niet voor niets hebben drie van die vijf al hun debuut in de A1 gemaakt.
Deze B1 lichting is erg talentvol maar ook de A1 lichting (Bonevacia en Castillion reken in daar altijd maar in mee) is erg talentvol. Mogen al deze jongens zich goed blijven ontwikkelen dan hebben we een paar mooie jaren voor de boeg qua jong talent dat een plaats in het eerste gaat veroveren.
|
Dijk
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:01
|
|
Van de spelers die jij noemt, hebben 4 van de 5 spelers al hun debuut gemaakt bij de A1. Het is zorg dat de spelers zich kunnen blijven doorontwikkelen bij de elftallen waar ze volgend jaar gaan spelen. Bij sommige spelers is de ontwikkeling een klein beetje gestagneerd.
Een terecht kampioenschap van de B1 die dit jaar er ver boven uitstak tegenover de andere teams.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 14 apr 2010 17:42
|
|
Heeft Denswil ook zijn debuut in de A1 al gemaakt? Dat wist ik niet.
|
Dijk
|
Geplaatst: Wo 14 apr 2010 22:23
|
|
Citaat: Heeft Denswil ook zijn debuut in de A1 al gemaakt? Dat wist ik niet. Ja, in het begin van het seizoen. Tegen Willem II was dat.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 17 apr 2010 21:23
|
|
En vandaag speelden Sporkslede, Denswill, Klaassen en Boere allemaal voor de A1.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 17 apr 2010 21:32
|
|
Citaat: En vandaag speelden Sporkslede, Denswill, Klaassen en Boere allemaal voor de A1.
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat veel spelers de A2 overslaan want Vink is een zeer goede jeugdtrainer, misschien wel de beste die Ajax in de jeugdopleiding rond heeft lopen, en zou de jonge talenten goed in hun ontwikkeling kunnen helpen. Nu weet ik dat Frank de Boer en Pronk het goed doen bij resp. de A- en B1 maar toch hoop ik dat Vink snel een van deze twee elftallen onder zijn hoede mag nemen. Frank de Boer zal zeer waarschijnlijk nog twee seizoenen de A1 trainen en daarna kan Vink het dan misschien van hem overnemen.
|
Dijk
|
Geplaatst: Za 17 apr 2010 22:18
|
|
Citaat: En vandaag speelden Sporkslede, Denswill, Klaassen en Boere allemaal voor de A1. Boere is gewoon eerstejaars A-Junior. Hij zit vast bij de A1.
Citaat: Ik vind het eigenlijk wel jammer dat veel spelers de A2 overslaan want Vink is een zeer goede jeugdtrainer, misschien wel de beste die Ajax in de jeugdopleiding rond heeft lopen Vink doet het dit jaar weer goed met de A2. Koppers die dit seizoen begon in de A2 is al vrij snel overgegaan naar de A1. Veltman, de Kamps, Serrarens, Lukoki, Wildschut doen regelmatig mee bij de A1. Zo ook deden er vandaag weer A2 spelers mee. Arica deed vandaag mee als invaller, alleen valt het minder op dan spelers uit de B-jeugd.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 18 apr 2010 00:39
|
|
Een tweede elftal is heel wat anders dan een eerste elftal trainen en voor beide functies heb je verschillende kwaliteiten nodig. Dat Vink het bij de A2 goed doet betekent dan ook niet noodzakelijkerwijs dat hij het bij de A1 ook goed zou doen.
|
Dijk
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 09:57
|
|
FC Porto vervangt Kameroen, Rusland tekent contract PDF Afdrukken E-mailadres
/images/s5_nd_1.jpg
FC Porto vervangt Kameroen tijdens GasTerra Eurovoetbal, de komst van Ajax is zeker en Rusland onder-17 geef acte de présence. Daarmee is het deelnemersveld voor de 34ste editie rond.
Eurovoetbal heeft dit jaar opnieuw een topbezetting. De zes buitenlandse teams zijn Real Madrid, FC Porto, Besiktas, RSC Anderlecht, 1. FC Köln en Rusland. Uit eigen land komen Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, SC Heerenveen en vanzelfsprekend ons eigen FC Groningen.
Kameroen stond aanvankelijk op de deelnemerslijst, maar Eurovoetbal besloot er een streep door te zetten, omdat Kameroen niet tijdig voldeed aan een aantal contractuele verplichtingen. Een pijnlijke maar onvermijdelijke beslissing. De organisatie is verheugd in FC Porto een meer dan volwaardig vervanger te hebben gevonden. Porto was twee jaar geleden ook van de partij.
Ajax doet mee aan het Eurovoetbaltoernooi.
Citaat: Ook Rusland onder 17 siert dit jaar de affiche. Door personeelsmutaties in de top van de Russische bond heeft het lang geduurd voordat er een definitief ja kwam, maar vlak voor de paasdagen kwam de officiële bevestiging binnen. Traditionsverein’ 1. FC Köln debuteert bij Eurovoetbal. Real Madrid en Anderlecht waren de afgelopen twee jaren ook van de partij. Besiktas, de club met de beste jeugdopleiding van Turkije, completeert de lijst van buitenlandse deelnemers.
Ajax is opnieuw te gast tijdens Eurovoetbal. De deelname van de Amsterdammers was afhankelijk van de prestaties van het Nederlands Elftal onder 17, dat zich kon kwalificeren voor het EJK in Liechtenstein. Oranje moest tijdens een kwalificatie-vierkamp echter genoegen nemen met een niet toereikende tweede plaats. Feyenoord ontbrak zes jaar om verschillende redenen op het appčl. Bij de laatste deelname in 2004 finishte Feyenoord als tweede achter het Argentijnse Boca Juniors. AZ maakt na een aantal jaren een comeback bij Eurovoetbal. PSV was de afgelopen twee jaar al aanwezig. FC Groningen, dat met 27 deelnames het Eurovoetbal record heeft, en SC Heerenveen zorgen voor de onmisbare noordelijke inbreng.
Citaat: Speelschema
Poule A
Ajax
Real Madrid
AZ
1.FC Köln
Feyenoord
RSC Anderlecht
Poule B
FC Groningen
FC Porto
PSV
Besiktas
SC Heerenveen
Rusland
Vrijdag 21 mei, Euroborg Groningen
19.00 uur (B) FC Groningen – FC Porto
20.30 uur (B) PSV – Besiktas
Vrijdag 21 mei, Cambuur Leeuwarden
19.00 uur (A) Ajax – Real Madrid
20.30 uur (A) AZ – 1.FC Köln
Vrijdag 21 mei, Achilles Stadion Assen
19.00 uur (B) SC Heerenveen - Rusland
20.30 uur (A) Feyenoord - RSC Anderlecht
Zaterdag 22 mei, Esserberg Haren
09.30 uur (A) 1.FC Köln – Feyenoord
09.30 uur (A) RSC Anderlecht – Ajax
09.30 uur (A) Real Madrid – AZ
10.45 uur (B) Rusland – FC Groningen
10.45 uur (B) FC Porto – PSV
10.45 uur (B) Besiktas – SC Heerenveen
12.00 uur (A) RSC Anderlecht – Real Madrid
12.00 uur (A) Ajax – 1.FC Köln
12.00 uur (A) Feyenoord – AZ
13.15 uur (B) FC Porto – Besiktas
13.15 uur (B) PSV – Rusland
13.15 uur (B) FC Groningen – SC Heerenveen
14.30 uur (A) AZ – Ajax
14.30 uur (A) Feyenoord – Real Madrid
14.30 uur (A) 1.FC Köln – RSC Anderlecht
15.45 uur (B) SC Heerenveen – PSV
15.45 uur (B) FC Groningen – Besiktas
15.45 uur (B) Rusland – FC Porto
Zondag 23 mei, Esserberg Haren
09.30 uur (A) Ajax – Feyenoord
09.30 uur (A) RSC Anderlecht – AZ
09.30 uur (A) Real Madrid – 1.FC Köln
10.45 uur (B) FC Porto – SC Heerenveen
10.45 uur (B) Besiktas – Rusland
10.45 uur (B) PSV – FC Groningen
Plaatsingswedstrijden
12.15 uur Y Nr.1 Poule A – Nr.2 poule B
12.15 uur Z Nr.1 poule B – Nr2. Poule A
12.15 uur 11e /12e Nr.6 poule A – Nr.6 poule B
13.45 uur 5e /6e Nr.3 poule A – Nr.3 poule B
13.45 uur 7e/8e Nr.4 poule A – Nr.4 poule B
13.45 uur 9e/10e Nr. 5 poule A – Nr.5 poule B
15.00 uur 3e/4e Verliezer Z – Verliezer Y
16.15 uur 1e/2e Finale (Winnaar Y – Winnaar Z)
17.00 Prijsuitreiking
Eurovoetbal
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 22:51
|
|
Morgenavond ga ik een kijkje nemen bij de B1 tegen Real Madrid B1 in Leeuwarden.
Nog spelers die ik in de gaten moet houden?
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 22:57
|
|
Denswil. En Bouy. En Sporkslede, De Sa, Lizardo. En Klaassen als-ie meedoet, maar dat verwacht ik niet.
|
AFCA_Seaman
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 23:00
|
|
Bedankt, De Sa, eventueel Klaassen en Sporkslede wist ik het één en ander van. De rest zal ik morgen bekijken, kan heel leuk worden.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 23:07
|
|
Denswil is mijns inziens het grootste talent. Wordt een fantastische verdediger.
Verblijd ons vooral met een uitgebreid verslag.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 23:14
|
|
Citaat: Denswil. En Bouy. En Sporkslede, De Sa, Lizardo. En Klaassen als-ie meedoet, maar dat verwacht ik niet.
Klaassen doet inderdaad niet mee. Is nog geblesseerd. Lizardo heeft dit seizoen matig gespeeld en is bovendien veel geblesseerd geweest. Van Ondaan verwacht ik meer.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 20 mei 2010 23:17
|
|
Ondaan is een beetje een krachtmens, niet? Vind hem een beetje een gevalletje Cijntje. Wordt wellicht een leuke Eredivisiespeler, maar daar blijft het ook wel bij.
Van Lizardo heb ik overigens niets gezien, maar Ajax heeft wel moeite voor hem gedaan, dus hij zal allicht iets kunnen.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 20:10
|
|
1-0 gewonnen van Madrid, doelpunt Bouy.
|
AFCA_Seaman
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 21:11
|
|
Ik kom er net vandaan, bar en bar slechte wedstrijd. Geen pass kwam aan, zat totaal geen tempo in het spel. Ajax kon het spel niet maken waardoor Real in dat niveau meeging. Slappe voorzetten en een lucky goal. Verder werden er ook totaal geen kansen gecreeerd op eigen inzet, verder dan een paar lange ballen en tevergeefse voorzetten kwam het helaas niet.
Het begon aardig met een bal op de lat van Real maar het kakte, helaas, helemaal in daarna.
|