Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 13:18
|
|
Klopt, maar dat insinueerde ik later in m'n post. Door te zeggen dat Vd Hurk al eerder de jeugdselecties heeft doorlopen. In de samenstelling waarin Oranje onder-17 nu speelt is Locadia inderdaad meer vertrouwd. Met nieuwe namen als Gurkan, Slagveer, Tutuarima en Balrak.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 10:53
|
|
Even terugkomend op Oranje U17, ze hebben zich niet weten te kwalificeren voor het EK U17. De eerste twee wedstrijden wisten ze te winnen maar door het verlies tegen Tsjechië en omdat Georgië niet wist te winnen van Oekraïne zijn ze uitgeschakeld op basis van het onderlinge resultaat tegen de Tsjechen.
1. Tsjechië 3-6
2. Nederland 3-6
3. Georgië 3-4
4. Oekraïne 3-1
Locadia scoorde 3x. Op de opstellingen viel niet zozeer iets op aan te merken al vond ik het verrassend dat Gurkan niet speelde. Die draait toch een uitstekend seizoen en zou wat meer balans in het elftal kunnen brengen. Misschien omdat Maher een A-junior is en dus meer bekend met het spelen tegen fysiek sterkere tegenstanders?
Het lievelingetje van D_skilled, De Sa begon alle wedstrijden op de bank en viel telkens tegen het einde van de wedstrijd in.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 15:38
|
|
De Sa is een speler met heel veel dreiging. Echter, is hij vrij klein, dus het wordt interessant om te zien hoe hij zich de komende jaren in de A'tjes staande houdt. Ik ken Luciano Slagveer niet, wellicht is het een speler met meer fysiek dan de Sa. Het geeft wel te denken dat hij elke wedstrijd gewisseld werd.
|
voetbal2009
Forum berichten: 24
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 00:10
|
|
De Sa is een veel betere speler dan slagveer die ik helemaal geen buitenspeler vindt, speelt ook niet op die positie bij heerenveen, en die linksbuiten van nec is fysiek nog zwakker en brengt ook niks extra's had liever van den hurk meegenomen vanaf links locaida centraal en de Sa op rechts!!
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 00:23
|
|
Ik ga, mits het weer een beetje goed is, naar alle wedstrijden van Ajax in de Future Cup, Bouy en Klaassen heb ik in de A1 al een paar keer zien spelen dit seizoen maar verder heb ik weinig kennis over deze spelers van de B1, ik heb ze een enkele keer zien spelen toen ze nog in de C1 speelde maar verder niet. Nog tips over op welke spelers ik moet letten en op wat voor een acties, zwaktes of sterktes?
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 09:37
|
|
Ik zal zelf vandaag en maandag gaan kijken. De B1 heeft een leuk team om naar te kijken.
Denswil: Een van de weinige echte verdedigers in de opleiding bij Ajax. Kan een man uitschakelen, staat meestal goed opgesteld.
Sporkslede: Vind ik een beetje stilstaan bij Ajax in de B1. Vorig jaar in de B2 vond ik hem stuk beter. Heeft een mooie trap zowel rechtsbenig als linksbenig, schuift vaak in naar het middenveld. Verdedigend vind ik hem wat minder.
Dijks: Deze winterstop overgekomen van Volendam. Ik heb hem bij Ajax zowel centraal in de verdediging als op linksback. Op de linksback vind ik hem een stuk beter dan centraal. Komt vaak mee op en heeft een goede voorzet. Fysiek is die ook behoorlijk sterk.
De Sa: Snelle buitenspeler met een goede techniek. Doet wel vaak dezelfde beweging om zijn man voorbij te komen. Heeft ook een aardige voorzet. Hij zit trouwens ook in het trainingsgroepje van Roy met de buitenaanvallers.
Ondaan: Overgekomen van Haarlem waar die in de A1 voetbalde. Goede linksbuiten met veel snelheid en veel dreiging. Zou nog wat aan zijn voorzet moeten werken.
Ajax zal dit toernooi moeilijk hebben wat de spitspositie betreft. Bartels de vaste spits is een tijdje uitgeschakeld met een blessure en hopelijk komt die nog terug. Dat zal nog wel een aantal maanden duren voordat die terug is. Schoop die nu in de spits staat vind ik maar een matige speler. Geen goede controle over de bal.
Ben wel benieuwd hoe ver Ajax staat tegenover de andere ploegen. Wel een compliment aan Ajax en Aegon om dit toernooi te organiseren met deze sterke tegenstand. Ik ben ook benieuwd naar het China onder de 17.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 10:45
|
|
Het probleem ligt hem bij Ajax inderdaad voornamelijk in de spitspositie. Schoop komt simpelweg te kort. Pronk heeft gelukkig Gravenberch achter de hand, indien Schoop opzichtig mocht falen. Ik verwacht een overwinning vandaag op Liverpool. Tegen Barcelona zal het morgen 'zeer lastig' worden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 18:18
|
|
Verslagje*, Dijk?
*Als ik 'verslagje' zeg doel ik natuurlijk op een uitvoerig verslag.
|
Dijk
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 21:37
|
|
Wat is een uitgebreid verslagje, Bertje.
Bayern München - AC Milan 2-0. (alleen tweede helft gezien, beetje verslapen)
Matige wedstrijd van beide ploegen. Bayer Munchen kwam al snel met 10 man te staan doordat een van hun teamgenoten rood had gekregen. De 1-0 kwam tot stand uit een corner en het tweede doelpunt kwam door een fout van de keeper van AC Milan die verkeerd uit kwam. De spits maakte het goed af. Bij AC Milan vielen mijn twee spelers op de nummer 3 en nummer 9. Nummer 3 die op de rechts op het middenveld stond had veel dreiging met zijn acties maar maakte niet de beste keuzes met zijn voorzetten. De Nummer 9 (spits) was een beetje rommelig in de aannames, maar het zag er redelijk uit. Goede sprongkracht, scherp voor het doel. Hij maakte ook een buitenspel doelpunt.
Ajax - Liverpool 1-0
Slechte wedstrijd, maar dat kwam ook mede door de regenval net voor de wedstrijd. Het was een gelijk opgaande wedstrijd met aan beide kanten kansen. De kansen van Liverpool kwamen vooral uit de omschakeling van verderging naar de aanval toe, wat ze erg goed deden. Uit een van die omschakelings momenten had Liverpool ook een goal moeten. Waren niet dat Liverpool het niet al te goed uit speelde. Toen Liverpool wel een keer goed uitspeelde pakte Leeuwenburgh hem goed. Ajax dat het meer van het verzorgde aanvalspel moet hebben hadden problemen om de bal in de ploeg te houden omdat ze een vast aanspeelpunt miste. Desondanks kwam er langs de vleugels toch wel wat dreiging door Ondaan, de Sa. In de eerste minuten kwam er al een kans voor Klaassen naar een voorzet van de de Sa. In de tweede helft was er wat meer dreiging van Ajax. Meteen na de aftrap zette Bouy goed zijn lichaam erin en meteen een goede voorzetting van Bouy op Ondaan die de grote kans miste, misschien moest die hem afleggen. Na de tactische omzetting van Pronk door Sporkslede naar het middenveld te halen en Dijks naar het centrum van de verdediging, kreeg Ajax meer grip op het middenveld wat resulteerde in beter veldspel. De 1-0 was een mooi schot van Bouy vanaf de zestien. Een gelijkopgaande wedstrijd die wat mijn betreft in een gelijkspel mocht eindigen.
Opstelling Ajax B1:
Peter Leeuwenburgh; Sven Nieuwpoort, Fabian Sporkslede, Stefano Denswil, Xandro Schenk; Youssef Fennich (Mitchell Dijks), Davy Klaassen, Ouasim Bouy; Lesly de Sa, Rowendy Schoop (Danzell Gravenberch), Terell Ondaan (Davi Lizardo).
Peter Leeuwenburgh: Het ziet er niet allemaal super uit. Maar heeft het gewoon goed gedaan. Is sterk in de lucht, ook vanwege zijn lengte maar hij pakt de ballen wellen. Deed ook zeer goed werk bij de grootse kans van Liverpool. Verder weinig te doen.
Sven Nieuwpoort: Een degelijke back die ik graag wat vaker aanwezig mag zijn in de wedstrijd. Doet wel goed werk als back. Hij mag aanvallend wat meer aanwezig zijn in het veld.
Fabian Sporkslede: Ik vond hem een tijdje minder voetballen bij Ajax B1, maar vandaag was die gewoon goed. Hield zich aan zijn taak en staat redelijk opgesteld. Mooie lange bal zowel met links als rechts. Toen die naar het middenveld ging zag je zijn drang meer naar voren meer en dat die goed kan voetballen.
Stefano Denswil: Een van mijn favoriete spelers binnen de B1. Vandaag vond ik hem wat minder dan normaal. Deed niet veel fout maar kon ook niet overtuigen naar mijn toe. Liet zich een paar keer makkelijk aftroeven door de spits van Liverpool.
Xandro Schenk: Moest weer wennen op de linksback. Sinds Klaassen is over gegaan naar de A1 speelt die vaak op het middenveld op de plaats van Bouy en Bouy op de plaats van Klaassen. Kwam niet in de problemen als back zijnde. Prachtige corners levert die af met zijn linkervoet.
Youssef Fennich: Speelde niet sterk en werd terecht vervangen door Dijks. Was ongelukkig in zijn acties. Een keer maaide die helemaal over de bal waar meteen een gevaarlijke situatie uitkwam voor Liverpool. Werd ook regelmatig gecorrigeerd door Pronk.
Ouasim Bouy: Als je scoort doe je het zeker goed. Prachtig linkerbeen en was met een schot in de eerste helft ook al gevaarlijk. Aanvallend vind hem super. Verdedigend vind ik hem behoorlijk zwak. Laat regelmatig zijn man lopen, is vrij traag met zijn handelingssnelheid. Maar hij heeft als middenvelder wel een specifieke kwaliteit dat is scoren vermogen. Hij heeft er dit seizoen een stuk of 20 in liggen en het merendeel als linkermiddenvelder. Dan doe je het niet slecht als middenvelder.
Davy Klaassen: Viel behoorlijk tegen deze wedstrijd. Als speler die door is geschoven naar de A1 moet die toch iets meer doen, al was het moeilijk omdat het aansluiten omdat Ajax snel de bal kwijt was.
De Sa: Het meest dreigend van de Ajax aanvallers. Kwam met zijn snelheid zijn man regelmatig voorbij. Zou wat meer mogen doen met zijn voorzetten.
Schoop: Had het moeilijk zoals te verwachten viel moeilijk tegen de Engelse verdedigers. Kon moeilijk een bal vasthouden waardoor er geen aansluiting vanuit het middenveld kon plaats vinden. Zou soms ook wat meer in de diepte mogen worden aangespeeld.
Terrel Ondaan: Ging weinig vanuit. Had het moeilijk tegen de rechtsback van Liverpool. Eiste nog wel een vrije trap op die hij redelijk inschoot. Die kans die hij kreeg moest erin maar dat je overkomen.
PS: Het hoofdveld ziet er niet goed uit vanwege de regelval. Ik denk dat het toernooi op beide kunstgras velden word afgewerkt. Anders zal het hoofdveld de rest van het seizoen moeilijk bespeelbaar zijn.
|
Dijk
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 20:34
|
|
Voor wie de wedstrijd vanmiddag niet heeft gezien kan nu op AT5 kijken waar de wedstrijd word herhaalt.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 22:06
|
|
Nog bedankt voor je verslag Dijk. Heb je toevallig nog de wedstrijd tegen Barcelona gekeken?
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Zo 4 apr 2010 23:28
|
|
Ik heb de wedstrijd tegen Barcelona gekeken. Barcelona stelde niet veel voor, Ajax was heer en meester. Wat dat betreft was het lastig om de verdedigers ook op verdedigend vlak te beoordelen.
Op het middenveld hebben we een paar goede middenvelders lopen die goed met een bal overweg kunnen. Ik vond dat Klaassen sterk speelde, zeer goed overzicht dito techniek.
Denswil speelde aanvallend goed, koos goed de momenten om door te schuiven. Hij is wel stijf links. Fysiek erg sterk.
Ondaan had een mooie goal gescoord, halve omhaal. Schijnt al eens bij Ajax gespeeld te hebben maar werd weggestuurd, is nu weer terug gekomen. Viel me op dat hij na zijn goal nogal egocentrisch en macho gedroeg.
Schenk heeft een prachtige trap en een goed oog voor de passing. Opvallend: bij een twijfelachtige beslissing ging hij ervan uit dat de ingooi voor Ajax was. Dit bleek niet zo te zijn, anticipeerde daar slecht op en zijn man stond vogelvrij. Getuigt niet van goede concentratie.
De Sa keek vaak naar de bal te kijken in plaats van het behouden van het overzicht. Ging er een paar keer goed langs, is bijna tweebenig en heeft een aardige voorzet.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 13:02
|
|
Uitslagen:
Ajax b1 1-0 liverpool
Ajax b1 4-0 china o17
Ajax b1 2-0 barelona b1
Ajax b1 3-0 ac milan b1
Vanmiddag finale tege winnaar Bayern - China.
Goals tege Barca: http://www.at5.nl/artikelen/38282/ajax- ... -barcelona
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 14:34
|
|
In de finale tegen China, dat met 1-0 van Bayern won.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 14:46
|
|
Toch netjes van de B1 dat ze de finale halen van zo'n sterk toernooi. Dat geeft toch houvast dat het met de jeugd redelijk goed zit. Verder China U-17 ook in de finale dus, gelukkig hebben we daar een samenwerkingsverband mee. Idee om daar eens wat spelers stage te laten lopen bij ons om te kijken wat voor talenten er lopen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 15:06
|
|
Een dergelijke teamprestatie betekent niet noodzakelijkerwijs dat het met de spelers individueel gezien ook goed zit, Riejuh. Net als de prestaties van dit elftal niets over de kracht van de algehele opleiding zeggen.
Dit zegt enkel dat dit team sterker is dan de teams van Bayern, Milan en Barcelona, maar dit team gaat natuurlijk nooit als geheel doorstromen naar het eerste elftal. Dat moeten spelers individueel bereiken. Alleen de individuele prestaties van de spelers doen er dan ook wat toe en zelfs dat zegt niets over de algehele kwaliteit van de opleiding.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 16:05
|
|
Citaat: Een dergelijke teamprestatie betekent niet noodzakelijkerwijs dat het met de spelers individueel gezien ook goed zit, Riejuh. Net als de prestaties van dit elftal niets over de kracht van de algehele opleiding zeggen.
Dit zegt enkel dat dit team sterker is dan de teams van Bayern, Milan en Barcelona, maar dit team gaat natuurlijk nooit als geheel doorstromen naar het eerste elftal. Dat moeten spelers individueel bereiken. Alleen de individuele prestaties van de spelers doen er dan ook wat toe en zelfs dat zegt niets over de algehele kwaliteit van de opleiding.
Waarheid als een koe Bertje
Het is alleen een constatering van mij dat het met de jeugdteams niet slecht is gesteld. Indivuduele kwaliteit kan ik niet over praten want het enige wat ik lees/zie van de jeugd is via internet. Het is alleen een aardige opsteker voor de jongens.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 16:10
|
|
Met welke jeugdteams is het dan nog meer goed gesteld? De overige hogere jeugdelftallen worden allemaal door hun concurrenten afgetroefd in de jeugdcompetities.
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 16:19
|
|
Ik vind vooral Bouy goed spelen. Mooie trap heeft hij in de benen. De Sa biedt weer een beetje hoop op de toekomst voor wat betreft een ouderwetse buitenspeler.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 17:21
|
|
In de wedstrijd tegen A.C. Milan liet de B1 zien echt over veel talent te kunnen beschikken. Zee terecht dat ze dit toernooi hebben gewonnen, althans naar wat ik hoor en vandaag op De Toekomst heb gezien.
Klaassen is net tot 'speler van het toernooi' gekozen en gezien de wedstrijd tegen A.C. Milan is dat zeer terecht. Die jongen speelde zeer volwassen, voor een 17 jarige, met een mooie passing, een goed schot en het overzicht om centraal het spel te verdelen.
Bouy vind ik technisch zeer goed maar mag in de omschakeling en dan vooral verdedigend meer gaan doen, zeker als linkshalf achter een '10'.
De Sa speelde vandaag ook erg goed met een indrukwekkende snelheid maar hij moet wel hard gaan werken aan de kracht in zijn benen want zowel zijn schoten als voorzetten missen vaak power. Met Jozefzoon en Lukoki heeft hij twee andere zeer talentvolle buitenspelers voor zich waarvan ik vooral Jozefzoon wel een groter talent vind.
Ondaan speelde ook zeer goed met een paar harde schoten en de durf en lef om een één-op-één actie aan te gaan. Zijn periode bij Haarlem heeft hem duidelijk goed gedaan.
Sporkslede heeft een zeer mooie trap in zijn benen maar volgens mij komt die op het middenveld minder tot zijn recht dan centraal in de verdediging.
De gehele verdediging, met een uitblinkende Dijks, en de keeper verdienen een compliment voor het schoonhouden van het Ajax doel. Om tijdens zo'n toernooi geen enkele tegentreffer te krijgen is zeer knap.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 18:54
|
|
Mooi dat de B1 het toernooi heeft gewonnen, maar het voetbal was op toernooi niet echt goed te noemen. Ajax was het beste team en hebben terecht het toernooi gewonnen.
China was voor mijn de verrassing van het toernooi door gewoon met aardig voetbal de finale te bereiken. Er liepen bij China ook aardige spelers rond zoals Zou Dehai keeper die heerste in de lucht, had ook mooie reddingen op doelijn. Liu Binbin (11) snelle linkermiddenvelder. Xie Pengfei (17) speelde vanaf rechts op het middenveld en kwam naar binnen met een goed schot met zijn linkerbeen. Aardige techniek en positioneel sterk, Feng Gang (3) middenvelder met de oranje schoenen. Mooie trap met zijn rechterbeen. Hield het team aardig in balans. Lin Chuangyi (10) speelde als tweede aanvaller. Kreeg in de finale een grote kans ging de keeper voorbij maar miste hem. In de halve finales maakte die een soort zelfde kans wel af. Daar ging die de keeper ook mooi voorbij.
Citaat: Ondaan speelde ook zeer goed met een paar harde schoten en de durf en lef om een één-op-één actie aan te gaan. Zijn periode bij Haarlem heeft hem duidelijk goed gedaan. Klopt. daarom is het ook jammer dat een club als Haarlem weg is voor Ajax. Waar bij sommige spelers de mentaliteit ontbrak konden ze bij een club als Haarlem terecht. Nu is dat jammer genoeg niet mogelijk. Misschien moet het nu met Omniworld zo gaan worden.
Citaat: De gehele verdediging, met een uitblinkende Dijks, en de keeper verdienen een compliment voor het schoonhouden van het Ajax doel. Om tijdens zo'n toernooi geen enkele tegentreffer te krijgen is zeer knap. Dijks speelde als centrale verdediger goed. Heeft ook het lichaam om een goede verdediger te zijn. Goed gehandeld van Ajax om hem te halen van Volendam.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 20:13
|
|
Citaat: Dijks speelde als centrale verdediger goed. Heeft ook het lichaam om een goede verdediger te zijn. Goed gehandeld van Ajax om hem te halen van Volendam.
Ik wist niet dat hij van Volendam over is gekomen, goede zet inderdaad. Ajax heeft in ieder geval een paar grote verdedigende talenten in de jeugdopleiding rondlopen.
Citaat: Klopt. daarom is het ook jammer dat een club als Haarlem weg is voor Ajax. Waar bij sommige spelers de mentaliteit ontbrak konden ze bij een club als Haarlem terecht. Nu is dat jammer genoeg niet mogelijk. Misschien moet het nu met Omniworld zo gaan worden.
Dat zei ik ook al toen Haarlem net failliet was gegaan. Omniworld/Almere City zou die rol hopelijk over kunnen nemen maar de jeugdopleiding van Haarlem was wel een stuk beter. Ajax zal ze maar moeten helpen met het verbeteren van hun opleiding.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 22:13
|
|
Citaat: Ik vind vooral Bouy goed spelen. Mooie trap heeft hij in de benen. De Sa biedt weer een beetje hoop op de toekomst voor wat betreft een ouderwetse buitenspeler.
Maar kan Bouy het ook wanneer hij serieus onder druk wordt gezet? Mooie speler hoor, maar Ajax heeft de afgelopen jaren zoveel stylisten als linkshalf opgeleid.
Denswil en Klaassen zijn toch de B1-spelers die op dit moment het vaakst meedoen met de A1?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 22:17
|
|
Dat laatste klopt volgens mij, Enganche.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 22:24
|
|
Naar mijn weten doet Denswil vooral mee met de A2 mee.
Citaat: Maar kan Bouy het ook wanneer hij serieus onder druk wordt gezet? Mooie speler hoor, maar Ajax heeft de afgelopen jaren zoveel stylisten als linkshalf opgeleid. De laatste tijd speelt die bij de B1 op de 10 positie omdat Klaassen naar de A1 is overgegaan. Op dat 10 vind ik hem minder omdat die meer overzicht op het veld. Op de half positie staat die half open en heeft die het veld voor zich. In persoonlijke duels is die ook behoorlijk, alleen zijn omschakeling moet beter.
|