Auteur
|
Bericht
|
svvenn
Forum berichten: 563
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 16:05
|
|
Ik was eerst zeer positief over de interesse. Ook ik ga niet op youtubefilmpjes af, maar toch baart het aantal negatieve reacties me zorgen. Toch twijfel ik aan de reacties. Misschien lijkt Oleguer gewoon minder, omdat Barcelona altijd verdedigers als Puyol, Marquez, Milito etc heeft. Toch zal ook Barcelona niet dom zijn. Deze jongen heeft jaren voor barcelona gespeeld en heeft toch een hoop belangrijke wedstrijden gespeeld, waaronder de champions league finale tegen Arsenal(waar die overigens wel gewisseld werd). Hij zal dus heus niet slecht zijn. Het is even afwachten, maar een extra verdediger is altijd welkom(Twee ook;)), dus we moeten hem gewoon een kans geven en niet bij de eerste fouten meteen uitfluiten ALS hij komt. Ik hoop het wel..
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 17:03
|
|
Elke euro die je in Oleguer investeert is er één te veel. Gewoon een matige speler.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 20:19
|
|
@ajaxspanje:
je quote het bericht van El Mundo wat ik al had gequote dus begrijp niet wat je met bevestiging bedoelt. Over die comments: laat me raden. Madrilenen, rechts getinte personen en veel andere onnozele berichten? Tuurlijk zijn de Barca-fans niet gek op zijn voetballende kwaliteiten als je een Thuram ook niet meer nodig hebt. Het is meer het type speler dat Oleguer geen interessante speler voor ons maakt.
Ik zou Oleguer ook zeker NIET halen als hij transfervrij was, maar Gabri heeft het ook niet slecht gedaan en die had een vergelijkbare situatie als Oleguer waarbij die laatste eigenlijk meer basisspeler is geweest in een betere periode van Barca zoals Thomas al had aangegeven. Ik snap alleen niet dat juist achterin niet goed wordt ingekocht. De 3 andere aankopen getuigen van ambitie en lef, deze helemaal niet...
EDIT:
Hier een andere link voor de Spanjaarden en andere liefhebbers:
http://www.sport.es/default.asp?idpubli ... _PK=528420
|
Evah
Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 20:29
|
|
Ajax zal wel kiezen voor ervaring achterin. Met Vertonghen, Vermaelen, Van der Wiel en Colin loopt het daar niet echt mee over op dat punt. Kijk naar z'n verdediging op het EK: Ooijer (34 jaar) en Mathijssen (28 jaar).
Hoewel ik ervaring een non-issue vind, lijkt het het doel van Ajax te zijn om één ervarenere speler toe te voegen aan de selectie. Dan kan je beter voor Oleguer gaan, die nog op z'n topjaren zit, dan voor iemand als Thuram, die aan het afbouwen is. Dan laat ik diens hartproblemen nog even buiten beschouwen natuurlijk.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 20:34
|
|
Oleguer heeft nooit topjaren gekend. Doe mij maar iemand die in ieder geval top kan worden.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 20:43
|
|
Wat Oleguer overigens wel voor heeft op jongens als Luque, Roger, Urzaiz en Juanfran is dat hij fysiek nog prima in orde is. Hij is niet opgebrand, of zo. Mijn gok is dat mensen die tevreden zijn met Gabri ook wel tevreden zullen zijn met Oleguer. Die twee zijn qua niveau wel min of meer vergelijkbaar.
|
Evah
Forum berichten: 108
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 20:55
|
|
Citaat: Oleguer heeft nooit topjaren gekend. Doe mij maar iemand die in ieder geval top kan worden.
Ik heb het meer over z'n fysieke staat. Over z'n niveau weet ik niks. Zo'n voetbalfreak ben ik niet dat ik tijd heb om al die buitenlandse clubs te volgen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 22:29
|
|
Citaat: @ajaxspanje:
je quote het bericht van El Mundo wat ik al had gequote dus begrijp niet wat je met bevestiging bedoelt. Over die comments: laat me raden. Madrilenen, rechts getinte personen en veel andere onnozele berichten? Tuurlijk zijn de Barca-fans niet gek op zijn voetballende kwaliteiten als je een Thuram ook niet meer nodig hebt. Het is meer het type speler dat Oleguer geen interessante speler voor ons maakt.
Ik zou Oleguer ook zeker NIET halen als hij transfervrij was, maar Gabri heeft het ook niet slecht gedaan en die had een vergelijkbare situatie als Oleguer waarbij die laatste eigenlijk meer basisspeler is geweest in een betere periode van Barca zoals Thomas al had aangegeven. Ik snap alleen niet dat juist achterin niet goed wordt ingekocht. De 3 andere aankopen getuigen van ambitie en lef, deze helemaal niet...
EDIT:
Hier een andere link voor de Spanjaarden en andere liefhebbers:
http://www.sport.es/default.asp?idpubli ... _PK=528420
Ja, da's dubbelop!
Sorry Swanski, ik had jou bericht niet gelezen. Mijn excuses.
Over de berichten: Het lijk me sterk dat alle bericht kunnen worden aangemerkt als niet relevant. Ik heb 1 bericht van de 130 gelezen dat we een beetje meer respect zouden moeten hebben voor Oleguer. Waarom zouden madrilenen blij zijn als Oleguer weggaat bij Barca. Waarom zijn ze blij dat wij hem kopen? Is ongeveer het zelfde als dat wij Buijs liever ergens anders zien spelen dan bij Feyenoord, begrijp je?
Ik woon in het zuiden van Spanje - waar veel barca fans zijn - en ik kan je vertellen dat niemand en dan ook echt niemand begrijpt waarom we hem halen. Ik vertrouw veel van deze mensen op hun mening.
Maar goed, als hij komt zal ik hem wel steunen zoals ik alle Ajacieden toejuich. Ik heb geen hekel aan hem en het nteresseert me geen reet wat voor politieke gedachte hij heeft, zolang hij maar goed speelt voor Ajax.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 23:02
|
|
Wat vonden de Barcelona fans van de transfer van Gabri naar Ajax destijds? Is dat te vergelijken met deze transfer?
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 23:26
|
|
OK, ja nu begrijp ik je wat beter ajaxspanje. Eerst maar zien dat hij tekent en hem een kans geven zoals elke Ajacied dat verdient. Gabri was voor mij ook geen geweldige aankoop, maar die viel niet tegen alhoewel ik het niet vervelend zou vinden als hij zou vertrekken.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 23:40
|
|
Even voor de duidelijkheid: ik ben net als Ajaxspanje kritisch op deze eventuele aankoop, maar dat betekent niet dat ik Oleguer geen kans geef. Ik ben van nature kritisch op voetbalgebied en eis ook altijd het best haalbare qua spelersmateriaal, maar ik zou bijv. nooit maar dan ook nooit een eigen speler uitfluiten. Dat zou ik nog niet eens doen bij een speler die jarenlang slecht presteert voor Ajax maar desondanks mag blijven, laat staan dat ik het doe bij een nieuwkomer.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 10:02
|
|
Oleguer was zeker niet de eerste speler die mij te binnen zou schieten als ik aan een vertsterking zou denken en ook ik heb mijn twijfels een beetje. Toch heb ik het idee dat sommige posters hier in een fantasiewereld leven.
Ajax is alleen in NAAM nog een grote club in Europa, tis kut maar tis gewoon zo.
1) Al jaren presteren we helemaal niets in Europa en zelfs in Nederland zijn we niet meer toonaangevend geweest;
2) We spelen in een Mickey Mouse competitie;
3) Qua geld kunnen we nooit maar dan ook nooit meer wedijveren met de grote clubs, zelfs de schaduw is a bridge too far.
4) Meer dan een incidenteel succesje (in Europa) zit er niet meer in.
Kom dan ook niet aan met een lijst van tig kwaliteiten die een speler moet hebben en dan ook nog in een hoeveelheid die je alleen bij een Stam, Cannavaro, Nesta, Terry etc zou aantreffen. Face it wij moeten het doen met heel jonge talenten, spelers met een deukje of B-garnituur. Ben je zoals Ajax op zoek naar een verdediger met ervaring dan is de 'Oleguer-garnituur' gewoon het hoogst haalbare. Men doet hier net of het de eerste de beste pannenkoek is maar iemand die 130 wedstrijden bij Barca gespeeld heeft, is qua basiskwaliteiten gewoon een absolute aanwinst voor de Eredivisie. Of hij geschikt is voor de rol die Ajax in gedachten heeft voor hem moeten we afwachten, vandaar mijn lichte twijfels. Maar alleen de tijd zal dat leren en stop aub eens met dat gezeur over, en namedropping van, spelers die absoluut ONHAALBAAR zijn.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:02
|
|
Uh, leuk verhaal, Peter, maar je verhaal gaat natuurlijk niet op zolang er zelfs in Nederland betere verdedigers rondlopen dan Oleguer.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:05
|
|
Citaat: Uh, leuk verhaal, Peter, maar je verhaal gaat natuurlijk niet op zolang er zelfs in Nederland betere verdedigers rondlopen dan Oleguer.
Ik kan me op dit moment geen verdediger bedenken die onze defensie zou kunnen leiden op een manier als deze speler. Dermate veel Champions League heeft de doorsnee nederlandse verdediger niet. En verdedigende talenten, daar hebben wij zelf al de hoogste nederlandse categorie van (Van der Wiel, Vermaelen). Op talenten zit ik niet te wachten, die hebben we genoeg!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:05
|
|
Zoals wie, Bert?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:17
|
|
Iemand als Dingsdag vind ik ongeveer even goed als Oleguer. Zelfde geldt voor Wielaert. Sankoh mag ook wel in dit rijtje. Douglas is natuurlijk veel beter dan Oleguer, maar die is jammer genoeg niet haalbaar.
Scio, Oleguer is geen leider. Toen Gabri kwam riep iedereen ook dat hij zo veel ervaring in de CL had en die ervaring zou aanwenden om ons middenveld bij te sturen. We hebben het gemerkt. Twee seizoenen verder rent Gabri nog steeds als een kip zonder kop over het veld en ons middenveld hangt als los zand aan elkaar.
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:18
|
|
Citaat: Uh, leuk verhaal, Peter, maar je verhaal gaat natuurlijk niet op zolang er zelfs in Nederland betere verdedigers rondlopen dan Oleguer.
Noem mij dan maar eens een verdediger met ervaring die beter is............
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:37
|
|
Citaat: Iemand als Dingsdag vind ik ongeveer even goed als Oleguer. Zelfde geldt voor Wielaert. Sankoh mag ook wel in dit rijtje. Douglas is natuurlijk veel beter dan Oleguer, maar die is jammer genoeg niet haalbaar.
Scio, Oleguer is geen leider. Toen Gabri kwam riep iedereen ook dat hij zo veel ervaring in de CL had en die ervaring zou aanwenden om ons middenveld bij te sturen. We hebben het gemerkt. Twee seizoenen verder rent Gabri nog steeds als een kip zonder kop over het veld en ons middenveld hangt als los zand aan elkaar.
Wielaert is inderdaad onderschat. Douglas kan beter worden inderdaad. Maar dat zal hij niet naast Vermaelen doen aangezien die hem weinig te vertellen zal hebben. En daar gaat het mij om. Je moet kijken naar wat er nodig is. Iemand inderdaad die een leider is. Maar ook iemand die weet hoe je op een bepaalde manier moet verdedigen in specifieke situaties. Iemand die de verschillende type aanvallers kan onderscheiden en daarop inspeelt. Douglas kan dat niet, Wielaert heeft weinig europese ervaring. Oleguer heeft tegen types als Robinho, Guiza en Van Nistelrooy gespeeld. Die hebben allemaal een bepaalde manier van spelen. Geef je ze ruimte of zit je ze op de hielen. Hoe stel je ej op tegen een bepaald type spits wanneer een counter komt of wanneer je onder druk staat. De diversiteit aan spitsen in Spanje is dermate hoog dat je er zoveel van dit soort facetten kunt leren. Dat heb je hier niet. Dat soort essentiële informatie is nodig om een topverdediger te worden. En ik hoop dat Oleguer hier aan bij kan dragen bij Thomas en Greg
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:41
|
|
Scio, de enige ervaring die Oleguer heeft opgedaan tegen types als Van Nistelrooy, Robinho en Guïza is dat hij weet hoe het niet moet, want dergelijke aanvallers hebben geen kind aan hem. Echt waar, Oleguer is amper (misschien zelfs wel helemaal niet) beter dan Vermaelen, laat staan dat hij Vermaelen iets kan leren. Douglas is nu al véél beter dan Oleguer ooit geweest is en ooit zal zijn.
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:46
|
|
Citaat: Scio, de enige ervaring die Oleguer heeft opgedaan tegen types als Van Nistelrooy, Robinho en Guïza is dat hij weet hoe het niet moet, want dergelijke aanvallers hebben geen kind aan hem. Echt waar, Oleguer is amper (misschien zelfs wel helemaal niet) beter dan Vermaelen, laat staan dat hij Vermaelen iets kan leren. Douglas is nu al véél beter dan Oleguer ooit geweest is en ooit zal zijn.
We gaan het zien :). Hij gaat toch wel komen. Ik geef hem het voordeel van de twijfel en ga ervan uit dat Rijkaard niet blind is geweest in het jaar dat hij de Champions League won. Ik hoop zelf nog dat Wielaert erbij zal komen maar dat zal wel niet. Maar over Douglas ben ik het niet met je eens. Die jongen heeft volgens mij alleen nog maar van schoppen, duwen en trekken gehoord .
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:53
|
|
Citaat: Iemand als Dingsdag vind ik ongeveer even goed als Oleguer. Zelfde geldt voor Wielaert. Sankoh mag ook wel in dit rijtje. Douglas is natuurlijk veel beter dan Oleguer, maar die is jammer genoeg niet haalbaar.
Oleguer is idd geen leider, klopt (heb ik ook niet beweerd itt Scio).
Maar de rest van je post .
1) Douglas is een talent maar heeft 0,0 ervaring en Ajax zocht iemand met ervaring.
2) Sankoh was afgelopen jaar het lachertje van Groningen, heeft bij Telstar heel goed gespeeld en in zijn 1e jaar bij Groningen wisselend van heel goed tot matig. Verder zwaar overschat.
3) Dingsdag? Amsterdammer met een grote bek, helaas voor hem blijft het louter bij daden. Notoire kaartenpakker die bij Heerenveen leuk meebalt maar verder niets toevoegt.
4) Wielaert is idd een onderschatte speler maar op een paar Europese potjes en veel Mickey Mouse wedstrijden na, geen ervaring. Bovendien vraagt Twente tegenwoordig voor elke speler een absurde prijs dus niet haalbaar. Voor 2 miljoen zou ik hem meteen halen, zelfde geldt voor Braafheid (maar helaas, das onmogelijk). Twente heeft komend jaar wederom een erg sterke laatste linie.
Ik ben overigens niet zo'n voorstander van verdedigers van andere clubs in Nederland halen tenzij het zeer grote talenten zijn. Het verleden heeft echter uitgewezen dat de lijst met missers veel langer is dan de klappers.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 11:57
|
|
Bertje, ik snap niet dat jij met namen als Sankoh en Dingsdag aankomt zetten. Oleguer heeft enorm veel ervaring en had tot vorig jaar bijna altijd wel een basisplaats bij Barcelona. Dingsdag en Sankoh zouden typische v.Geel aankopen zijn. Douglas zie ik ook graag komen. Ajax heeft behoefte aan ervaring achterin, en dat is oleguer. Tuurlijk zijn er betere opties, maar je moet ook bij jezelf gaan denken dat niet iedereen haalbaar is voor Ajax.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 12:10
|
|
Citaat: Maar de rest van je post .
Dit voegt niets toe, Peter. We hebben liever dat je dergelijke opmerkingen in het vervolg laat.
Citaat: 1) Douglas is een talent maar heeft 0,0 ervaring en Ajax zocht iemand met ervaring.
2) Sankoh was afgelopen jaar het lachertje van Groningen, heeft bij Telstar heel goed gespeeld en in zijn 1e jaar bij Groningen wisselend van heel goed tot matig. Verder zwaar overschat.
3) Dingsdag? Amsterdammer met een grote bek, helaas voor hem blijft het louter bij daden. Notoire kaartenpakker die bij Heerenveen leuk meebalt maar verder niets toevoegt.
4) Wielaert is idd een onderschatte speler maar op een paar Europese potjes en veel Mickey Mouse wedstrijden na, geen ervaring. Bovendien vraagt Twente tegenwoordig voor elke speler een absurde prijs dus niet haalbaar. Voor 2 miljoen zou ik hem meteen halen, zelfde geldt voor Braafheid (maar helaas, das onmogelijk). Twente heeft komend jaar wederom een erg sterke laatste linie.
Je begint al met aan te voeren dat Ajax ervaring zoekt. Klopt an sich, maar je kunt je afvragen waarom, als dat betekent dat je met de categorie Oleguer opgezadeld raakt. Dergelijke spelers zijn niet goed genoeg om iets met hun ervaring te kunnen betekenen.
Verder vind ik Sankoh en Dingsdag beter dan jij ze vindt, maar dat is een andere discussie.
Citaat: Ik ben overigens niet zo'n voorstander van verdedigers van andere clubs in Nederland halen tenzij het zeer grote talenten zijn. Het verleden heeft echter uitgewezen dat de lijst met missers veel langer is dan de klappers.
Er zijn ook slechte aanvallers gehaald. Ik kijk liever gewoon naar de kwaliteiten van de spelers dan naar dergelijke stereotypen.
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 12:51
|
|
Citaat:
Je begint al met aan te voeren dat Ajax ervaring zoekt. Klopt an sich, maar je kunt je afvragen waarom, als dat betekent dat je met de categorie Oleguer opgezadeld raakt. Dergelijke spelers zijn niet goed genoeg om iets met hun ervaring te kunnen betekenen.
Een ervaren verdediger is een must voor dit Ajax, wat dat betreft zou ik zeker niet ontevreden zijn als Oleguer komt. Als je mijn post echter goed gelezen hebt dan weet je dat ook ik twijfels heb of hij geschikt is voor de rol die Ajax hem toedicht (als leider). Leiderschap en ervaring gaan soms hand in hand maar lang niet altijd, waar mijns inziens het laatste geldt voor hem (wat dus niet inhoudt dat ik hem niet als versterking zie). Maar ook indien er wel een type was gevonden wat ervaring EN leiderschap combineert, had ik even goed aangedrongen op nog een verdediger. Kwalitatief vind ik de spoeling MET Oleguer nog steeds heel erg dun. Je hebt nu met Silva (zekerheidje maar wedstrijdje of 4 geschorst), Vermaelen (zeer blessuregevoelig), Vertonghen (talent maar een ontwikkeling gaat met ups en downs) en V.d Wiel (groot talent maar breng hem rustig) maar 4 VOLWAARDIGE verdedigers. Van veel schuiven hou ik niet, van Colin, Slijngard en Ogararu word ik niet warm en Urby wil ik nooit meer op 5 zien. Dus Oleguer zou mijns inziens een welkome versterking zijn maar dan blijft er een laatste vacature in de selectie over.
Citaat:
Er zijn ook slechte aanvallers gehaald. Ik kijk liever gewoon naar de kwaliteiten van de spelers dan naar dergelijke stereotypen.
True maar aangezien het hier over verdedigers gaat, haalde ik alleen die linie aan. Ik kijk ook naar de kwaliteiten en haalbaarheid, maar zolang het geen haalbare potentiele versterking betreft, is het voor mij het bespreken niet waard.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 21 jul 2008 13:13
|
|
Citaat: Een ervaren verdediger is een must voor dit Ajax, wat dat betreft zou ik zeker niet ontevreden zijn als Oleguer komt. Als je mijn post echter goed gelezen hebt dan weet je dat ook ik twijfels heb of hij geschikt is voor de rol die Ajax hem toedicht (als leider). Leiderschap en ervaring gaan soms hand in hand maar lang niet altijd, waar mijns inziens het laatste geldt voor hem (wat dus niet inhoudt dat ik hem niet als versterking zie). Maar ook indien er wel een type was gevonden wat ervaring EN leiderschap combineert, had ik even goed aangedrongen op nog een verdediger. Kwalitatief vind ik de spoeling MET Oleguer nog steeds heel erg dun. Je hebt nu met Silva (zekerheidje maar wedstrijdje of 4 geschorst), Vermaelen (zeer blessuregevoelig), Vertonghen (talent maar een ontwikkeling gaat met ups en downs) en V.d Wiel (groot talent maar breng hem rustig) maar 4 VOLWAARDIGE verdedigers. Van veel schuiven hou ik niet, van Colin, Slijngard en Ogararu word ik niet warm en Urby wil ik nooit meer op 5 zien. Dus Oleguer zou mijns inziens een welkome versterking zijn maar dan blijft er een laatste vacature in de selectie over.
Maar wat is de waarde van die ervaring nu eigenlijk? Met of zonder ervaring, Oleguer blijft een matige verdediger. Dan zou zijn ervaring zijn ploeggenoten dus beter moeten laten functioneren. Alleen heeft Oleguer geen sturende kwaliteiten in het veld, noch mist hij het leiderschap en/of het kwalitatieve overwicht om medespelers te ondersteunen.
|