Auteur
|
Bericht
|
bugs
Forum berichten: 405
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:22
|
|
ik geef hem het voordeel van de twijfel. we zullen snel genoeg wel merken wat we aan hem hebben.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:26
|
|
Gabri is een nuttige voetballer, maar niks meer dan dat. Voetballend zeker niet een wonder, qua aftroeving van de tegenstander ook niet echt. Maar zijn wedstrijdbeleving spreekt de fan aan, maar ga nou niet doen alsof het een topaankoop was.
Oleguer vind ik tevens kwalitatief tekortkomen, ook qua uitstraling(niet imponerend) en beleving(loopt erbij als een gepofde aardappel).
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:26
|
|
Citaat: Snap niet dat mensen zo negatief staan tegenover een komst van Oleguer. Hij heeft enorm veel ervaring en pikt regelmatig z'n wedstrijden mee. Zulke spelers kunnen absoluut een aanwinst zijn voor ajax, zie gabri.
Het zou met niet verbazen dat Henrique ook bij deze deal is betrokken en dat die Duitsers was voorbarig waren.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:45
|
|
Citaat: Snap niet dat mensen zo negatief staan tegenover een komst van Oleguer. Hij heeft enorm veel ervaring en pikt regelmatig z'n wedstrijden mee. Zulke spelers kunnen absoluut een aanwinst zijn voor ajax, zie gabri.
Pikt zijn wedstrijden mee, maar speel echt niet top hoor. Het is een net-niet speler. Bij barca zullen blij zijn als hij weg is. Heb net ff een paar barca forums gelezen en die beamen het.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:47
|
|
een net niet barca speler , kan het nog prima doen bij ajax iig (toch wel redelijk verschil in niveau nog )
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 01:58
|
|
Citaat: Het gerucht ging al een hele tijd op het forum, maar volgens meerdere goed ingelichte bronnen van Ajax Netwerk, is de transfer van Oleguer Presas Renom naar Ajax zo goed als rond. Ajax is momenteel in Spanje om de laatste plooien glad te strijken met de verdediger van Barcelona. Oleguer kost volgens diezelfde bronnen ongeveer 3,5 miljoen euro. Hij moet in de verdediging de vervanger worden van John Heitinga, die naar Atletico Madrid verhuisde. Oleguer stond in zijn carriere meer dan 125 wedstrijden in het veld voor de Catalanen. Uit principiele redenen speelde hij nooit voor het Spaanse elftal.
Ajax Netwerk
[Update"> Enkele minuten na het bericht op deze site, komt ook het Algemeen Dagblad met de mededeling dat Ajax en Oleguer een akkoord naderen.
bron: AN
Citaat: Ajax wil na Aissati ook Oleguer
Door EDWIN WINKELS EN LUDO VAN DENDEREN
BARCELONA/ AMSTERDAM - De transfer van Ismail Aissati was amper afgerond, of Ajax verlegde zijn aandacht alweer naar de volgende beoogde aanwinst. De Catalaan Oleguer van FC Barcelona moet de opvolger worden John Heitinga in het centrum van de verdediging.
Oleguer in duel met Lacen (rechts) van Alaves. FOTO ANP
De beleidsmakers Danny Blind en Henri van der Aat waren gisteravond in Barcelona om de transfer af te ronden.
Ook de jonge Braziliaan Henrique is voor dezelfde positie een optie, zolang zijn overstap naar Bayer Leverkusen nog niet is afgerond. De 28-jarige Oleguer staat open voor een Amsterdams avontuur, het wachten is op een akkoord tussen beide clubs. Beide verdedigers zijn al een tijdje in beeld bij de Ajax, voor de positie rechts in het verdedigingscentrum. Op die positie zag Ajax in korte tijd Heitinga en Jaap Stam vertrekken, zonder dat daar een alternatief voor terug kwam.
Gisterochtend legde Ajax Ismail Aissati al definitief vast. De Amsterdammers bereikten na dagenlang gesteggel eindelijk een akkoord over de transfervoorwaarden van de middenvelder, de Utrechter zelf strijkt dit weekeinde de laatste plooien met de Amsterdammers glad. Aissati tekent bij Ajax een contract voor vier of vijf jaar.
Met het akkoord tussen de landskampioen en haar grootste uitdager kwam er toch nog onverwacht snel een oplossing voor ‘het probleem Aissati’. PSV-manager Adrie van Kraaij zei donderdagmiddag dat er weinig schot in de zaak zat, binnen 24 uur hadden Ajax en PSV toch overeenstemming bereikt.
Het wederzijdse jawoord kwam zo snel dat zelfs PSV-trainer Huub Stevens erdoor werd verrast. Terwijl Van Kraaij het akkoord met Ajax bevestigde, zei de oefenmeester gisteren tijdens zijn wekelijkse persconferentie niets te weten van een vertrek. ,,Áls het zo is, zou ik dat erg jammer vinden,’’ zei Stevens. ,,Van mij hoefde Aissati ook niet weg. Maar ja, voor 31 augustus, als de transfermarkt sluit, kunnen zulke zaken gebeuren.’’
Over het transferbedrag doen beide partijen zoals gebruikelijk geen mededelingen. Zeker is dat de vraagprijs van PSV boven de vijf miljoen euro lag, waarvoor Ajax Aissati in de winter op had kunnen halen. Het is de bedoeling van zowel de speler als zijn nieuwe club om Aissati maandag bij het trainingskamp in De Lutte te laten aansluiten.
Aissati (bijna 20) werd opgeleid bij PSV en maakte ruim twee jaar geleden zijn debuut in de hoofdmacht. Een lang huwelijk leek in het verschiet te liggen maar vooral vorig seizoen kreeg Aissati de ene na de andere teleurstelling te verwerken.
Aan het einde van vorig seizoen besloot hij voor zichzelf dat hij bij PSV wilde vertrekken. ,,Ik zie hier gewoon geen perspectief meer,’’ zei Aissati eerder deze week. ,,De club moet ook begrijpen dat ik een keuze gemaakt heb. Het is tijd voor iets anders, ik wil ergens opnieuw beginnen.’’
Bij Ajax wordt Aissati één van de kandidaten voor de rol van aanvallende middenvelder in de rug van een driemansaanval. Sinds het vertrek van Wesley Sneijder heeft Ajax alleen in de persoon van Kenneth Perez zo’n typische aangever, maar de Deen wordt volgende maand al weer 34 jaar. Ook Siem de Jong kan als aanvallende middenvelder uit de voeten.
Met Aissati en Oleguer heeft Ajax zijn selectie voor het komende seizoen in principe rond. De Amsterdamse club haalde eerder al Miralem Sulejmani (16,25 miljoen) en Cvitanich (6,5 miljoen). Naast zijn voetballende kwaliteiten is ook de ervaring van Oleguer welkom. De Catalaan speelde dik 130 duels in het eerste elftal van Barcelona.
bron: AD
32 spelers minus de 8 eerder genoemde spelers die weg mogen en je houdt 24 spelers over. Het lijkt erop dat we de selectie rond hebben. Ik ben erg tevreden alleen heb ik meer dan twijfels over de verdediging. De komst van Oleguer verandert dit voorlopig ook niet, maar goed ik heb hem dan ook niet één keer zien spelen het afgelopen seizoen.
Kistedu is overigens duidelijk wel een 'insider' ook al wil ik dat woord niet gebruiken. Sulejmani had hij gelijk in. Hij was de eerste die aangaf dat Oleguer wel eens zou kunnen komen, maar destijds waren ze ook bezig met Henrique zoals iedereen weet. Paar dagen geleden blijkt dat hij waarschijnlijk naar Duitsland gaat en dat AJAX de strijd had verloren wat Henrique betreft, wat hij ook aangaf (Bundesliga) en vandaag kwam hij weer eens kort en 'subtiel' de Oleguer-topic uppen. En nu komt het AD (toch wel een zeer betrouwbare bron in NL) ermee. Hij reageerde nog laat afgelopen avond en niet veel later is het bericht over Oleguer in de AD te lezen. Lijkt me duidelijk.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 02:20
|
|
Lijkt me duidelijk, nog 1 verdediger erbij en Ajax heeft elke positie dubbel of drievoudig bezet. Zonder optisch geschuif met multifunctionele spelers gelukkig. Links centraal in de verdediging is er nog behoefte aan versterking. In een ideale situatie had ik tevens graag een specifieke linksback (hoewel die nauwelijks meer bestaan in het voetbal) en een extra linkshalf verwelkomd maar Ajax heeft duidelijk vertrouwen in de selectie zoals die nu staat en met het huidige spelersarsenaal heb je voldoende mogelijkheden. In elk geval genoeg om een seizoen lang nationaal hoge ogen te gooien.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 05:54
|
|
Persoonlijk ben ik niet weg van hem, maar voor de Eredivisie zal hij wel een versterking betekenen. Gabri is dat immers ook en die had in al z'n jaren bij Barcelona nooit een basisplaats weten te bemachtigen, ondanks dat hij er zat in een periode waarin misschien wel het slechtste Barcelona van de laatste 15 jaar geformeerd was. Oleguer is wel basisspeler geweest en onder andere nog wel in het seizoen dat Barcelona de Champions League won.
Voor het centrum mist Oleguer wel het vermogen om echt sterk met ruimte in de rug te spelen. Daarnaast is hij niet geweldig bij standaardsituaties en voegt hij niets toe in de opbouw. Oleguer geeft Ajax op rechtsback nog een extra alternatief en maakt Ogararu daarmee compleet overbodig. Ik zou het totaal niet snappen indien die jongen nog steeds mag blijven. Colin is in ieder geval nog een erg goedkope kracht en twee alternatieven als rechtsback wanneer Oleguer in het centrum staat is natuurlijk ook geen overbodige luxe.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 07:43
|
|
Ik volg die hele Olegeur discussie nu al een tijdje hier en ik moet eerlijk bekennen dat ik de beste man helemaal niet ken. De enige beeldvorming die ik heb opgedaan is hier en die is overwegend negatief. Maar is het niet zo dat Marco van Basten (zeker hij toch niet?) zich een speler in de maag laat splitsen waar hij zelf geen droog brood in zou zien? Er moet toch iets aan die Olegeur zijn waaraan Marco kan zien dat er mee (of aan) te werken valt? Het lijkt me sterk dat MvB zich, na zich zowat alle zeggenschap op technisch gebied toegeëigend te hebben, laat piepelen door iemand die feitelijk onder hem werkt die zonodig een bepaalde speler wil aantrekken. Of het moet echt zo zijn dat de financiele middelen nopen een B- danwel C-garnituur (als ik de berichten moet geloven tenminste) speler aan te trekken. In dat geval is het een zwakke zet.
Of zie ik het helemaal verkeerd?
|
Leonel
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 09:25
|
|
Citaat: Ik volg die hele Olegeur discussie nu al een tijdje hier en ik moet eerlijk bekennen dat ik de beste man helemaal niet ken. De enige beeldvorming die ik heb opgedaan is hier en die is overwegend negatief. Maar is het niet zo dat Marco van Basten (zeker hij toch niet?) zich een speler in de maag laat splitsen waar hij zelf geen droog brood in zou zien? Er moet toch iets aan die Olegeur zijn waaraan Marco kan zien dat er mee (of aan) te werken valt? Het lijkt me sterk dat MvB zich, na zich zowat alle zeggenschap op technisch gebied toegeëigend te hebben, laat piepelen door iemand die feitelijk onder hem werkt die zonodig een bepaalde speler wil aantrekken. Of het moet echt zo zijn dat de financiele middelen nopen een B- danwel C-garnituur (als ik de berichten moet geloven tenminste) speler aan te trekken. In dat geval is het een zwakke zet.
Of zie ik het helemaal verkeerd?
Voor mij is dit een geval dat de technische staff gewoonweg geen betere speler kan kopen. Hoe of wat laat ik in het midden.
Als hij dan toch komt heb ik liever dat ze hem een jaar huren met een optie tot koop. Dan kunnen we tenmisnte gaan scouten naar het serieuze werk voor volgend jaar.
|
Leonel
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 10:14
|
|
Wat me trouwens ook opvalt is dat je helemaal niets leest uit Spanje over deze transfer.
Volgens mij is stamt de laatste bericht over de interesse van Ajax voor Oleguer uit op 13 april, wat erg lang geleden is. Hoe zou dit komen?
* Speelt deze transfer helemaal niet?
* Nog niet concreet genoeg?
* Weten ze het niet?
* Interesseert het ze niet?
Wat denken jullie?
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 10:37
|
|
Citaat: Persoonlijk ben ik niet weg van hem, maar voor de Eredivisie zal hij wel een versterking betekenen. Gabri is dat immers ook en die had in al z'n jaren bij Barcelona nooit een basisplaats weten te bemachtigen, ondanks dat hij er zat in een periode waarin misschien wel het slechtste Barcelona van de laatste 15 jaar geformeerd was. Oleguer is wel basisspeler geweest en onder andere nog wel in het seizoen dat Barcelona de Champions League won.
Voor het centrum mist Oleguer wel het vermogen om echt sterk met ruimte in de rug te spelen. Daarnaast is hij niet geweldig bij standaardsituaties en voegt hij niets toe in de opbouw. Oleguer geeft Ajax op rechtsback nog een extra alternatief en maakt Ogararu daarmee compleet overbodig. Ik zou het totaal niet snappen indien die jongen nog steeds mag blijven. Colin is in ieder geval nog een erg goedkope kracht en twee alternatieven als rechtsback wanneer Oleguer in het centrum staat is natuurlijk ook geen overbodige luxe.
Als ik dit zo lees wat hij niet kan. Dan kan hij wel erg weinig thomas. Geen toegevoegde waarde dan.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 10:38
|
|
Het is nog niet zeker. Overigens staat op AS dat ze ook nog een ultieme poging wagen om Henrique nog te huren voorzover AS geloofwaardig is.
|
M
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 10:41
|
|
Deze jongen heeft volgens de krant 130 wedstrijden gespeeld in het eerste van barcelona.. is/waren die trainer(s) blind en zagen ze niet dat het een kneus was? Of zal het wel meevallen? Als ik het zo lees kan hij er helemaal niets van.. maar had Ajax op aanspraak van Thomas een zuid amerikaanse gok moeten nemen? Of had Ajax moeten proberen om de CV die bij barca in de basis stond moeten halen?
|
Janta
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 11:13
|
|
Ajax contracteerd Oleguer
De transfer van Oleguer naar Ajax is definitief afgerond, zo meld AD/Sportwereld.
De van Barcelona overgekomen mandekker is de opvolger van John Heitinga.
De 28 jarige speler gaat circa 1.3 miljoen per jaar verdienen.
Over het huren van Henrique zijn de twee clubs het nog niet eens.
Oleguer mocht zes jaar na zijn debuut in de hoofdmacht uit het Camp Nou vertrekken. De Catalaan verscheen in de seizoenen 2004/05 en 2005/06 regelmatig in de basis, maar in de afgelopen twee voetbaljaargangen deed voormalig coach Frank Rijkaard nauwelijks beroep op hem.
Bron: AD/sportwereld
|
M
Forum berichten: 474
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 11:20
|
|
Sorry, maar ik zie het niet staan op sportwereld.nl?
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 12:01
|
|
Ik las dat bericht ook maar was gepost door iemand van AS, niet echt betrouwbaar dus.
BTW ik heb er eigenlijk goede hoop op dat hij komt, maar zal dit de laatste aankoop zijn?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 13:11
|
|
Van AN
|
Janta
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 13:19
|
|
Citaat: Sorry, maar ik zie het niet staan op sportwereld.nl? Sorry, ik vergiste me maar kan helaas dat bericht niet meer verwijderen.
|
Janta
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 13:22
|
|
Citaat: Het zou mij zwaar teleurstellen. Helemaal geen sterkhouder voor Ajax die toch veel gaat verdienen, kunnen ze niet iets beters vinden dan deze povere voetballer? Net als iedere nieuwe aankoop bij Ajax en ook de overgebleven selectiespelers zal Oleguer zich ook opnieuw moeten bewijzen en ik neem aan dat hij niet aangetrokken is aan de hand van wat Youtube beeldjes maar gewoon op zijn kwaliteiten. Hij speelde bij een Europese topclub, in één van de zwaarste competities en dan nog lopen er mensen te zeiken omdat ze wat negatieve filmpes hebben gezien op de Site van Youtube. Als trainers aan de hand daarvan hun conclusies gaan trekken dan kunnen ze meteen een ander beroep gaan zoeken want dan deugen ze niet voor dit vak. Ik heb vertrouwen dat er een goede keus is gemaakt door Oleguer aan te trekken omdat Barcelona het zelfde systeem hanteerd als dat bij Ajax en om zijn (inter)nationale ervaring bij een Europese topclub.
N.B.
Ik heb begrepen in de VI dat ajax bezig is om nog een 2e verdediger aan te trekken, zou het dan toch zo zijn dat Ajax met Boulahrouz in zee gaat of toch Henrique kunnen huren en dat die Duitsers wat voorbarig waren?
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 14:09
|
|
Oleguer lijkt mij een prima versterking. Zie hem maar als een soort Gabri. Maar dan in de verdediging. Chapeau als hij echt binnen is. Daar kunnen we nog veel van zien denk ik. Zal vast geen Luque achtige transfer zijn.
Echt top als hij binnenkomt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 14:12
|
|
Mijn beeldvorming is niet op basis van Youtube deze keer, want het is geen speler waarvan ik beelden ga zoeken. Ik vind het gewoon een niet-inspirerende speler. Geen indrukwekkend vermogen ook. Hij speelt een beetje net als Ooijer, alleen dan wat beter. Ik zie 10 keer liever Boulahrouz in Amsterdam.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 14:14
|
|
Bouhlarouz is niet haalbaar voor AJAX. We mogen, volgens mij, blij zijn met deze speler. Ervaren en hij weet hoe er bij AJAX gespeeld wordt, omdat hij bij Barcelona ook in een soortgelijke aanvallend team speelde. Ik vind het prima gevonden van AJAX. Zoek maar een betere haalbare, ervaren verdediger voor dat geld.
|
El Chcharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 14:14
|
|
Ik heb gemengde gevoelens. Enerzijds kan hij best aardig zijn voor de verdediging en kan het goed uitpakken, anderzijds zal hij wel weer bestverdiener gaan worden en moet Ajax nog wat voor een 28 jarige gaan betalen, terwijl hij wellicht zoals Luque eindigt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 14:17
|
|
Mijn punt is daardoor ook: hij is geen sterkhouder terwijl Ajax hoort te zoeken naar spelers die het team kunnen dragen. Ik betwijfel of Boulahrouz onhaalbaar is, ik denk eerder dat Ajax dat geld niet voor hem over heeft. En dat vind ik zonde.
|