Auteur
|
Bericht
|
swanski
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 23:28
|
|
Citaat: Wie is Stijn Knigge?
Vraag ik me ook af.
Een member hier die ook al zei dat Sulejmani kwam als ik me niet vergis!
Ja, maar de beste man heeft alleen maar 3 berichten hier gehad. 2 over Sulejmani en 1 over Slijngard dus waar heeft hij dit gepost?
|
stijnknigge
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 23:33
|
|
Ik ben Stijn Knigge
|
stijnknigge
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 23:38
|
|
Vraag ik me ook af.
Een member hier die ook al zei dat Sulejmani kwam als ik me niet vergis!
Ja, maar de beste man heeft alleen maar 3 berichten hier gehad. 2 over Sulejmani en 1 over Slijngard dus waar heeft hij dit gepost?
Het is inderdaad zo dat ik op dit forum vooral de berichten lees en maar weinig zelf plaats. Maar over transfers post ik alleen iets als ik zeker weet dat het waar is en de bron te vertrouwen is.
|
AJAXJOOD
Forum berichten: 10
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 19:46
|
|
Oleguer komt zeker niet meer?
Citaat: Bron: Sportweek
De selectie van Ajax voor volgend seizoen is bijna rond. Alleen een verdediger ontbreekt nog in Amsterdam. ''Als dat is gebeurd, hebben we onze spelersgroep ingevuld zoals we dat primair voor ogen hadden'', vertelt Danny Blind in de nieuwe editie van Sportweek. De eerste optie voor die positie is Henrique, die vorige week gecontracteerd werd door FC Barcelona.
De Braziliaan zou gehuurd kunnen worden van de Catalaanse club. ''We zijn de mogelijkheden daartoe aan het aftasten. Maar we sluiten ook andere opties niet uit. Een verdediger heeft nog steeds de prioriteit. Daarnaast houden we er rekening mee dat er misschien spelers uit de basis of de breedte vertrekken.''
Dit slaat echt nergens op
Waar zijn ze daar in A'Dam GVD mee bezig
Opvolger Heitinga is een huurling ... WTF?
Daar heb je toch geen reet aan. Koop daar gewoon Boula voor!
En waar is de opvolger van Stam gebleven?
En hebben wij geen opvolger nodig voor Dhr Sneijder? (Siem de Jong misschien, maar wat als hij geblesseerd raakt?)
Kan idd weer lachen worden, onze medische staf kennende
Ben hier niet echt blij mee, ALS dit bericht klopt..
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 20:12
|
|
Citaat: Dit slaat echt nergens op
En hebben wij geen opvolger nodig voor Dhr Sneijder? (Siem de Jong misschien, maar wat als hij geblesseerd raakt?)
Je wil geen jonge , talentvolle, sterke huurling van Barca , maar wel het 28-jarige lachertje van de verdediging? (ik zie Oleguer ook wel graag komen, maar Henrique nog liever voor een jaar)
Opvolger van Sneijder ga je niet vinden, en aangezien Ajax met de aankoop Cvitanisch, al dan niet in een andere soort rol, ook een soort aanvallende middenvelder heeft+ Perez, vrees ik voor je dat de Jong juist de reserve is waar jij op doelt.
Jij wil Boulah, maar wil Boulah wel Ajax? Het is niet zo dat Ajax alles krijgt wat het wil, en de kassa vult zich ook niet dagelijks...
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 20:13
|
|
Dat was/is het enige dat ik vreesde omtrend de "Sulejmani aankoop " . Dat de verdediging, en het middenveld " afgeraffeld " zouden worden... Dan zie ik Huntelaar misschien wel liever verkocht worden.
2 verdedigers en 1 middenvelder zijn er nodig, minstens.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 20:21
|
|
Het kan lariekoek zijn, zoals in de meeste gevallen zo is met Sportweek, maar mocht het waar zijn dan hebben we een groot probleem. We moeten gewoon 2 echte slagers gaan halen, anders krijgen we weer enorm veel tegendoelpunten. vd Wiel en Vermaelen zijn niet genoeg.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 20:30
|
|
Mocht het zo zijn dat de investering in Sulejmani een goede invulling van de verdere selectie in de weg staat, dan is Sulejmani inderdaad te duur geweest. Dat is echter iets waar ik geen zicht op heb.
|
swanski
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 21:54
|
|
Citaat: Het is inderdaad zo dat ik op dit forum vooral de berichten lees en maar weinig zelf plaats. Maar over transfers post ik alleen iets als ik zeker weet dat het waar is en de bron te vertrouwen is.
Dus dat van Oleguer en/of Henrique is nog helemaal niet zeker?
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 22:08
|
|
Citaat: Dus dat van Oleguer en/of Henrique is nog helemaal niet zeker?
Kans dat Henrique komt is zelfs zeer gering had ik gelezen
Van Oleguer hoor je veel over, maar niet echt betrouwbare bronnen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 22:47
|
|
Citaat: Mocht het zo zijn dat de investering in Sulejmani een goede invulling van de verdere selectie in de weg staat, dan is Sulejmani inderdaad te duur geweest. Dat is echter iets waar ik geen zicht op heb.
Wat mij betreft niet. Zo'n kans krijg je niet snel meer.
En wees nou eens eerlijk: de huidige puinzooi kun je gewoon niet in een zomer opruimen. In een zomer van loser naar kampioen gaan kan gewoon niet.
Het echte verschil zal door Van Basten gemaakt moeten worden, maar dat was mij langer duidelijk.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 22:53
|
|
Citaat: Mocht het zo zijn dat de investering in Sulejmani een goede invulling van de verdere selectie in de weg staat, dan is Sulejmani inderdaad te duur geweest. Dat is echter iets waar ik geen zicht op heb.
En wees nou eens eerlijk: de huidige puinzooi kun je gewoon niet in een zomer opruimen. In een zomer van loser naar kampioen gaan kan gewoon niet.
Het echte verschil zal door Van Basten gemaakt moeten worden, maar dat was mij langer duidelijk.
Daar ben ik het absoluut mee eens. Als de aankoop van Sulejmani echter betekent dat we alleen nog maar een verdediger kunnen huren en het verder ophoudt, dan vind ik dat Ajax minder had moeten investeren in de aanval. Dan hadden we een paar maanden geleden bijv. voor Amrabat (of Alberto Medina) moeten gaan. Die spelers hebben ook goede kwaliteiten (niet zoveel als Sulejmani) en dan houd je nog over voor andere posities.
|
wesley-oss
Forum berichten: 34
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 22:56
|
|
Daar ben ik het absoluut mee eens. Als de aankoop van Sulejmani echter betekent dat we alleen nog maar een verdediger kunnen huren en het verder ophoudt, dan vind ik dat Ajax minder had moeten investeren in de aanval. Dan hadden we een paar maanden geleden bijv. voor Amrabat (of Alberto Medina) moeten gaan. Die spelers hebben ook goede kwaliteiten (niet zoveel als Sulejmani) en dan houd je nog over voor andere posities.
Waarom Amrabat die heeft een te groot ego en komt denk ik te kort voor de echte top.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 23:01
|
|
Citaat: Daar ben ik het absoluut mee eens. Als de aankoop van Sulejmani echter betekent dat we alleen nog maar een verdediger kunnen huren en het verder ophoudt, dan vind ik dat Ajax minder had moeten investeren in de aanval. Dan hadden we een paar maanden geleden bijv. voor Amrabat (of Alberto Medina) moeten gaan. Die spelers hebben ook goede kwaliteiten (niet zoveel als Sulejmani) en dan houd je nog over voor andere posities.
Amrabat en Sulejmani zijn wat mij betreft geen vergelijking. Als je Sulejmani kunt krijgen, moet je voor hem gaan, ongeacht de prijs. Niet alleen betaalt hij zich terug in een toekomstige transfersom, je geeft tevens naar je spelers een signaal voor welk niveau je gaat. We hebben nu Sulejmani en Suarez voorin en het is zaak dat de rest van het elftal zich aan dat niveau gaat optrekken. Spelers die dat niet kunnen, vallen af. Simpel zat.
Daar komt bij: Sulejmani levert voorin niet alleen direct gevaar op, ook op opbouw gaat beter lopen met Sulejmani en Suarez voorin, omdat er meer ruimte komt voor het middenveld om te voetballen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 23:06
|
|
Amrabat is inderdaad beduidend minder dan Sulejmani. En bovendien een ander type speler. Waar het me eigenlijk om ging is deze stelling: ik denk dat Ajax meer kans op een kampioenschap zou hebben wanneer men bijv. voor Amrabat of Medina voorin was gegaan en vervolgens zowel voor de verdediging als het middenveld nog een sterke aankoop had gedaan, dan wanneer we nu afgescheept zouden worden met een goedkope en niet al te bijzondere speler achterin.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 23:10
|
|
Ik denk werkelijk dat er geen grotere substantiële verbetering mogelijk was dan deze. Aanvallers hebben sowieso individueel veel meer invloed op het veldspel en de resultaten.
Zoals ik zei: door Sulejmani en Suarez komt er meer ruimte, waardoor Ajax meer controle krijgt en dus ook minder doelpunten tegen zal krijgen. Als je ze goed gebruikt natuurlijk, maar daar twijfel ik met Van Basten niet aan.
Tenzij er natuurlijk een goedkopere haalbare aanvaller was die (ongeveer) even goed was als Sulejmani, maar dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.
|
swanski
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 23:20
|
|
En vergeet niet dat we achterin qua talent en kwaliteit nou ook weer niet zo slecht zijn. Vermaelen, Vertonghen, Silva, Emanuelson en vd Wiel zijn allen om uiteenlopende redenen misschien (nog) niet ideaal maar hebben daarentegen wel het niveau. Van De Wiel in het bijzonder en Vermaelen heeft zich toch ook al bewezen. Die jongen is nog steeds heel jong. Silva en Urby kunnen niet verdedigen, maar hebben aanvallend wel de kwaliteiten die een vleugelback nodig heeft (ik ben overigens meer een liefhebber van de meer verdedigende back die meer zijn momenten uitkiest naar voren toe zoals een Maldini dat in zijn jonge jaren perfect wist uit te voeren, andere tijden ook natuurlijk). Vertonghen is nog afwachten, die jongen kan op 4,5 en 8, maar ik denk toch dat hij het meest een nr 8 is voor AJAX. Vind hem geen echte CV en met Lindgren als concurrent op het middenveld is 5 misschien wel zijn beste positie voor dit AJAX. Hoe dan ook, 5 verdedigers hebben we al. Wat we echt missen is een topper die centraal de leiding moet geven. Als die komt vind ik het prima. Tuurlijk zou nog een extra verdeidger ernaast helemaal ideaal zijn, maar dat zal vast niet gebeuren. We hebben ook nog Ogararu, Colin, Slijngard en Wormgoor dus één CV is echt noodzakelijk. Zo raar zou dat niet zijn los van het feit of ik het er mee eens ben.
De waardeloze verdediging van vorig seizoen had ook niet alleen met de individuele kwaliteit achterin te maken. Kromkamp en Zonneveld wil ik niet in ons elftal zien, maar speelden wel veel het afgelopen seizoen voor PSV en zij hadden het achterin toch aardig voor elkaar. Twente met Wielaert, Braafheid en Wilshire toch ook niet slecht. Het is ook de organisatie en de rest van de spelers die een grote rol hebben op het functioneren van een verdediging
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 7 jul 2008 23:20
|
|
Citaat: Ik denk werkelijk dat er geen grotere substantiële verbetering mogelijk was dan deze. Aanvallers hebben sowieso individueel veel meer invloed op het veldspel en de resultaten.
Zoals ik zei: door Sulejmani en Suarez komt er meer ruimte, waardoor Ajax meer controle krijgt en dus ook minder doelpunten tegen zal krijgen. Als je ze goed gebruikt natuurlijk, maar daar twijfel ik met Van Basten niet aan.
Tenzij er natuurlijk een goedkopere haalbare aanvaller was die (ongeveer) even goed was als Sulejmani, maar dat kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.
Met een alternatief voor Sulejmani had je inderdaad al snel ingeleverd. En ook ik denk dat er individueel gezien weinig grotere kwaliteitsinjecties mogelijk waren dan Sulejmani. Ik vraag me alleen of je de kwaliteit in het elftal in dit geval niet iets meer had moeten verspreiden. Maar goed, eigenlijk is deze discussie puur afhankelijk van de overige aankopen waarmee Marco en Danny op de proppen komen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 08:58
|
|
Citaat: Oleguer komt zeker niet meer?
De selectie van Ajax voor volgend seizoen is bijna rond. Alleen een verdediger ontbreekt nog in Amsterdam. ''Als dat is gebeurd, hebben we onze spelersgroep ingevuld zoals we dat primair voor ogen hadden'', vertelt Danny Blind in de nieuwe editie van Sportweek. De eerste optie voor die positie is Henrique, die vorige week gecontracteerd werd door FC Barcelona.
De Braziliaan zou gehuurd kunnen worden van de Catalaanse club. ''We zijn de mogelijkheden daartoe aan het aftasten. Maar we sluiten ook andere opties niet uit. Een verdediger heeft nog steeds de prioriteit. Daarnaast houden we er rekening mee dat er misschien spelers uit de basis of de breedte vertrekken.''
Tsja hoeveel uitspraken welke al dan niet gedaan zouden zijn door Blind/ van Basten zijn uitgekomen? Ik noem er een paar:
1. We zoeken voor elke linie 1 versterking (Blind voor het EK);
2. We zijn in de afrondende fase met meerdere spelers (Blind: voor het EK);
3. Ik wil mijn selectie snel rond hebben (van Basten bij zijn aantreden);
4. Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.
We zien het wel, tot 31 augustus kan er nog zoveel veranderen.........
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 10:05
|
|
Citaat: Oleguer komt zeker niet meer?
Tsja hoeveel uitspraken welke al dan niet gedaan zouden zijn door Blind/ van Basten zijn uitgekomen? Ik noem er een paar:
1. We zoeken voor elke linie 1 versterking (Blind voor het EK);
2. We zijn in de afrondende fase met meerdere spelers (Blind: voor het EK);
3. Ik wil mijn selectie snel rond hebben (van Basten bij zijn aantreden);
4. Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.
We zien het wel, tot 31 augustus kan er nog zoveel veranderen.........
Prima post Peter, spot-on. Je hoeft van de betrokken mensen ook niet te verwachten dat ze hun kaarten op tafel gaan gooien met wat er precies speelt en of er nog spelers komen. Die informatie is gewoon slecht voor je onderhandelingspositie, dus je zal zien dat er een hele reeks aan uitspraken komt om de supporters te sussen maar met telkens weer net met een ander scenario.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 8 jul 2008 11:48
|
|
Citaat:
Je hoeft van de betrokken mensen ook niet te verwachten dat ze hun kaarten op tafel gaan gooien met wat er precies speelt en of er nog spelers komen. Die informatie is gewoon slecht voor je onderhandelingspositie, dus je zal zien dat er een hele reeks aan uitspraken komt om de supporters te sussen maar met telkens weer net met een ander scenario.
Idd, zelfde geldt natuurlijk ook aan de verkoop-kant. Je gaat niet zeggen dat iemand weg MOET, dat drukt de transferwaarde meteen met 25%. Bijna niemand MOET weg, maar we zullen echt het seizoen niet ingaan met 30 man voor het 1e .
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 18:16
|
|
Kistedu op Ajaxnetwerk heeft zich weer gemeld in het topic van Oleguer.Hij zat ook goed met de transfer van Sulejmani.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:16
|
|
Volgens hardnekkige geruchten op andere Ajaxsites heb ik dit gelezen.
Ajax heeft overeenstemming bereikt met FC Barcelona over de overgang van Oleguer Presas. Op dit moment is een delegatie van Ajax onder leiding van Algemeen Directeur Henri van der Aat onderweg naar de Catalanen om de laatste details te bespreken en de laatste plooien glad te strijken.
De persoon in kwestie wil zijn bron te vermelden een is een isider bij Ajax.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:20
|
|
Het zou mij zwaar teleurstellen. Helemaal geen sterkhouder voor Ajax die toch veel gaat verdienen, kunnen ze niet iets beters vinden dan deze povere voetballer?
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:21
|
|
Snap niet dat mensen zo negatief staan tegenover een komst van Oleguer. Hij heeft enorm veel ervaring en pikt regelmatig z'n wedstrijden mee. Zulke spelers kunnen absoluut een aanwinst zijn voor ajax, zie gabri.
|