Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Oleguer Presas
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Oleguer Presas
Maker: PushkinBekeken: 44809
Status: InactiefBerichten: 724
+ Nieuw bericht <<<   <   20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
sincere1983

Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 15:22
Sterkste man van Ajax-zijde zou ik zelfs zeggen. Won koppend echt alles en greep een aantal keer sterk in! Complimenten hoor!

Moet ook zeggen. Oleguer rendeert ook het beste als verdediger als hij weinig ruimte heeft om te dekken en dus 1-op-1 zoveel mogelijk kan ingrijpen.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 15:23
Misschien wel z'n beste wedstrijd in dienst van Ajax? Wel wat veel overtredinkjes, maar op flinke afstand van de zestien. Al met al nu niet opeens een geweldige verdediger, natuurlijk. Maar dat is Alderweireld ook niet.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 15:25
Citaat:
Misschien wel z'n beste wedstrijd in dienst van Ajax? Wel wat veel overtredinkjes, maar op flinke afstand van de zestien. Al met al nu niet opeens een geweldige verdediger, natuurlijk. Maar dat is Alderweireld ook niet.

Dat zeker niet, hij blijft wisselvallig en maakt soms echt fouten die te dom voor woorden zijn. Daarentegen kent hij ook heel sterke wedstrijden en dan met name in de Europa League.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 15:29
Citaat:

Eens al herkende ik de werkelijke Oleguer in een momentje in de eerste helft. Oleguer verzuimde om een sliding te maken/ corner weggeven waardoor El Ahmadi heel simpel met een blocktackle een grote kans afdwong. Het was dat de bal na de tackle net te veel snelheid had en Oleguer de bal weg kon schieten (waarbij hij ook bijna het hoofd van Steek raakte) anders was het een niet te missen kans geweest.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 18:31
Citaat:

Fiorentina thuis.

Over de hele is Oleguer natuurlijk nog steeds ondermaats en de te duur als bankzitter. Toch illustreert de komst van Oleguer ook wel weer wat er allemaal mis is achterin bij Ajax. Want met Alderweireld missen we daar toch ook enkele zaken.
JaszaAFCA

Forum berichten: 93
Geplaatst: Zo 31 jan 2010 18:54
Oleguer moet je een vaste man geven, vandaag heb ik Tomasson niet meer gezien na die schwalbe.

Alderweireld is al een tijdje vrij matig, dus geef hem gewoon de kans nu.

Tegen Kufo en Junker zie ik hem wel overeind blijven :Calimero:
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Ma 1 feb 2010 14:02
Oleguer - Verthongen idd weer voor de volgende wedstrijden. Hij is een sterke mandekker, Verthongen iemand die kan opbouwen. 1+1=2
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Ma 1 feb 2010 17:12
Oleguer is helemaal geen sterke mandekker, maar gewoon een heel matige mandekker. Dat die het tegen Feyenoord het redelijk deed lag meer aan de aanvallers van Feyenoord omdat die altijd in een gesloten houding stonden tegen de verdedigers van Ajax in plaats van half open. Komende weken zal die het waarschijnlijk ook niet moeilijk krijgen tegen de clubs uit de eredivisie. Hij zal waarschijnlijk tegen Junker, N'Kufo en Sibon. Dat zijn voor Oleguer de beste tegenstanders om tegen te spelen omdat die spelers zo statisch zijn als iets.
JS

Forum berichten: 741
Geplaatst: Ma 1 feb 2010 18:08
Het hielp voor Oleguer natuurlijk ook dat Ajax niet op z´n Ajax´ speelde; dicht bij de goal, met weinig ruimte achter de verdediging.

Neemt niet weg dat hij natuurlijk goed inviel, complimenten. Heel erg gaan we Alderweireld ook niet missen, die moet nog veel leren. Waar die met z´n 20 jaar natuurlijk nog genoeg tijd voor heeft. Maar op dit moment is hij niet veel beter dan Oleguer.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Di 2 feb 2010 17:55
Volgens Simon Zwartkruis wilde Ajax Oleguer naar Real Vallodolid transfereren, maar had Oleguer daar zelf geen trek in.

bron
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Za 6 feb 2010 20:36
Olegeur doet het zo slecht nog niet de afgelopen 2 wedstrijden. Maar in beide wedstrijden gaat hij 2x totaal in de fout, tegen Feyenoord dat moment dat hij later recht zet ( waar hij bijna het hoofd van Steek van zijn romp schiet). En tegen Roda maakte hij de opbouw fout waar uiteindelijk die levens grote kans van Junker uit komt ( vlak voor de 2-0). Tegen Twente mag dit niet, die straffen dat genadeloos af! Dus ik houd mijn hart vast als de bal in de buurt komt bij Olegeur zondag.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Za 6 feb 2010 21:04
Natuurlijk maakt Oleguer fouten, maar de andere verdedigers maken ook redelijk wat fouten. Soms werd Oleguer te vaak als zondebok gezocht. Dat kwam mede omdat het een aankoop was voor vijf miljoen, maar je moet eigenlijk altijd de spelers beoordelen op de wedstrijden die ze spelen en niet voor hoeveel geld ze zijn gehaald.
Fregge

Geplaatst: Zo 7 feb 2010 21:47
Deed het vandaag weer prima. Wordt (zoals Bart al zegt) vaak helaas als zondebok gekozen, maar een centrum Oleguer - Verthongen is gewoon goed.
JS

Forum berichten: 741
Geplaatst: Zo 7 feb 2010 23:37
Niet (veel) minder dan Alderweireld-Vertonghen in ieder geval.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 8 feb 2010 00:24
Precies. In verdedigend opzicht is Oleguer beter/volwassener dan Alderweireld. Alderweireld is opbouwend weer wat sterker vanwege z'n crosspass, maar eerlijk gezegd vond ik hem al een tijdje de zwakste basisspeler bij Ajax.
Dijk

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 03:18
Liet in de wedstrijd weer zien dat die meer verdediger is als Alderweireld. Komt er meestal erg nuttig tussen. Alleen hij laat zich wel heel makkelijk uitlokken om niet in zijn positie te spelen. Verder zou het me niet verbazen mocht Oleguer de voorkeur krijgen boven Alderweireld in het duel met Juventus.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 13:32
Citaat:
Liet in de wedstrijd weer zien dat die meer verdediger is als Alderweireld. Komt er meestal erg nuttig tussen. Alleen hij laat zich wel heel makkelijk uitlokken om niet in zijn positie te spelen. Verder zou het me niet verbazen mocht Oleguer de voorkeur krijgen boven Alderweireld in het duel met Juventus.

Of beide centraal en Vertonghen linksback (of op het middenveld).
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 14:30
Vertonghen komt zowel op de linksback als op het middenveld te kort. Daarbij doet Vertonghen het gewoon goed en is de beste centrale verdediger die Ajax momenteel heeft.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 15:16
Het lijkt mij logisch om Vertonghen achterin te laten. Ik wil een Ajax-machine zien. Vetonghen is in mijn ogen de vaste linker centrale verdediger voor de toekomst. Bouw een verdediging om hem heen.

Tevens zou ik kiezen voor Aldereweireld naast Vertonghen omdat Juventus niet aan pressievoetbal speelt. Ze laten zich flink inzakken. Opbouwend zul je dan meer hebben aan Aldereweireld. Hij zal de ervaring goed kunnen gebruiken, bovendien speelde hij vorig jaar goed in de Uefa cup, lijkt niet onder de indruk te zijn van de druk.
Dijk

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 15:23
Het probleem is dat het Alderweireld/Vertonghen wel is durven verslappen in de wedstrijd. Dat kan fataal zijn tegen Juventus. Het is ook afwachten hoe de hamstring van Alderweireld reageert na 90 minuten voetballen. Daarbij doet Oleguer het gewoon goed de wedstrijden dat die heeft gespeeld.
Fregge

Geplaatst: Zo 14 feb 2010 19:16
Ik zou voortaan Verthongen - Oleguer aanhouden. Beste duo in mijn ogen.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 30 maa 2010 15:06
Met het zoeken naar wat informatie omtrend de vrijheid van Marco van Basten in zijn aankoop beleid ben ik nog wel een ander nieuwsfeitje tegen gekomen.

Mits we in de drie jaar nadat we Oleguer hebben aangekocht (Zomer 200, Champions League voetbal halen moeten we nog eens 2,25 miljoen euro betalen aan Barcelona.

Citaat:
Ajax bereikt akkoord over Oleguer
Geschreven op dinsdag, 22 juli 2008 om 14:03

Ajax heeft de eerste stap gezet om Oleguer Presas aan de selectie van Marco van Basten toe te voegen. Barcelona maakt dinsdagmiddag op de officiële website bekend een principe-akkoord met de Amsterdammers te hebben bereikt.

In een verklaring laat de Spaanse club weten dat Ajax deze zomer een bedrag van drie miljoen euro overmaakt en nog eens een slordige twee miljoen euro, afhankelijk van de prestaties van de Amsterdamse club in de Champions League de komende drie jaar.

Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 30 maa 2010 15:09
Reden des te meer om hem te verpatsen aan het eind van dit seizoen.
Fregge

Geplaatst: Di 30 maa 2010 15:10
Nee, de prestaties van Ajax in de CL. Dus als Ajax CL haalt hoeft het nog niet direct 2,25 miljoen euro te betalen. Sowieso heeft het niks met Oleguer te maken. Presteert Ajax het om volgend jaar zonder Oleguer de CL te winnen, dan moet Ajax 2,25 miljoen euro betalen. Capiche?
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 30 maa 2010 15:12
Citaat:
Nee, de prestaties van Ajax in de CL. Dus als Ajax CL haalt hoeft het nog niet direct 2,25 miljoen euro te betalen. Sowieso heeft het niks met Oleguer te maken. Presteert Ajax het om volgend jaar zonder Oleguer de CL te winnen, dan moet Ajax 2,25 miljoen euro betalen. Capiche?

Capiche ja, jij echter niet volledig.. Het ging erbij om het behalen van de CL, dan moet Ajax betalen aan Barcelona. Dus wanneer we mogen deelnemen aan het CL-toernooi. Niet als we pas de CL-winnen.
+ Nieuw bericht <<<   <   20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27  |  28   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.316.220 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Oleguer Presas
Ga
Zoeken: