Auteur
|
Bericht
|
Frenk
Forum berichten: 220
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:08
|
|
Citaat: Vorig seizoen nog gehaald voor vijf miljoen
3 miljoen, Bart.
Hij heeft 3 miljoen gekost. En er was nog 2 miljoen aan prestatiebonussen. Dus dan zou het op 5 kunnen uitkomen. Een bedrag dat je er nooit voor terugkrijgt.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:08
|
|
Citaat: Vorig seizoen nog gehaald voor vijf miljoen
3 miljoen, Bart.Ik twijfelde er nog over. Maar dat is nog 3 miljoen te veel. Ik kan hier echt kwaad om worden, maar dat helpt toch niks.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:24
|
|
Citaat: Ik beloof je bij deze plechtig dat wanneer Suárez binnen deze transferperiode voor een fors bedrag wordt verkocht en er geen speler wordt gecontracteerd binnen diezelfde periode, ik daarover niet zal klagen.
Hou ik je aan, ikzelf doe dat nl. dan wel.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 23:00
|
|
Citaat: Dit is een bericht van www.f-side.nl:
'Oleguer rond met AEK Athene'
26-08-09
Ajax kan afscheid nemen van haar verdediger Oleguer. Volgens Griekse media heeft AEK Athene bevestigd dat de transfer zo goed als rond is.
AjaxF-side.NL
Het Griekse AEK365.gr meldt dat de transfer binnen 48 uur wordt afgerond. Oleguer (29) mocht bij Ajax vertrekken en was om die reden ook niet opgenomen in de selectie voor het duel met Slovan Bratislava. Oleguer moet wel salaris inleveren volgens deze betrouwbare site, maar dat schijnt geen probleem te zijn. Gisteren trainde Oleguer nog volop mee met de eerste selectie.
Met de transfer is naar verluidt een bedrag van 1,2 miljoen euro gemoeid. Oleguer Presas Renom, zoals zijn volledige naam luidt, kwam in 2006 op inspraak van Henk ten Cate naar Ajax. Destijds werd hij overgenomen van Barcelona.
Volgens mij werd Oleguer gehaald door Van Basten
Hij kwam op inspraak ( / aanraden) van Ten Cate. Dat Van Basten er zat, toen hij kwam, wil nog niks daarover zeggen. Ik kan bijv ook op m'n werk zeggen, okay, je moet het magazijn opruimen, want dan heb je straks veel meer ruimte. Als het dan wordt opgeruimd als ik er niet ben, wil nog niet zeggen dat ik het magazijn heb opgeruimd.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 23:06
|
|
Citaat: Ik kan bijv ook op m'n werk zeggen, okay, je moet het magazijn opruimen, want dan heb je straks veel meer ruimte. Als het dan wordt opgeruimd als ik er niet ben, wil nog niet zeggen dat ik het magazijn heb opgeruimd.
Huh?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 23:10
|
|
Stel je voor. Ik zeg tegen jou: Ik zou, als ik jou was, je kamer opruimen. En jij ruimt je kamer op. Dan heb ik de kamer niet opgeruimd, maar er alleen maar inspraak op gehad.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 00:09
|
|
Jammer dat hier geen hilarische quotes van je mede-forummers is. Fregge, je had er minstens 50x quotes gehad, geweldig! Gewoonweg geweldig.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 19:46
|
|
AEK Athene heeft zich donderdag officieel bij Ajax voor Oleguer gemeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 28 aug 2009 08:19
|
|
De Telegraaf
Citaat: AEK in markt voor Oleguer Van onze speciale verslaggever
BRATISLAVA - AEK Athene onderneemt een poging om Oleguer op huurbasis over te nemen van Ajax. "We zijn met AEK in gesprek", bevestigt algemeen directeur Rik van den Boog. "We hopen dat het rond komt, maar vooralsnog heb ik daar een hard hoofd in." De Grieken zouden vooralsnog slechts vijf ton van het salaris van twee miljoen euro willen overnemen.
Ook Real Mallorca zou interesse hebben. "Oleguer heeft in algemene zin aangegeven liever nog niet terug te gaan naar Spanje", zegt Van den Boog, die dagelijks de gevolgen van de recessie ondervindt. "Clubs willen spelers van Ajax overnemen. Ze bieden echter huursommen van vijftigduizend euro voor toptalenten. Als die bedragen niet omhoog gaan, is het voor ons interessanter die jongens bij Haarlem onder te brengen. Dan hebben we er veel meer grip op, kunnen die spelers voor hun ontwikkeling bijvoorbeeld twee dagen bij Ajax en drie dagen bij Haarlem meetrainen."
Toch verwacht de hoogste baas van Ajax nog wel een aantal (tijdelijke) transfers. "In het weekeinde gaat er denk ik wel wat gebeuren." Een verhuur van Darko Bodul ligt voor de hand. "Wij zijn met Sparta in onderhandeling en die club komt bij ons terug", zegt Van den Boog. De Rotterdammers hebben inmiddels concurrentie, omdat ook Club Brugge van Adrie Koster interesse heeft getoond voor de aanvaller.
2 Miljoen Euro, ronduit belachelijk dat salaris.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 28 aug 2009 08:30
|
|
Als Oleguer inderdaad 2 miljoen verdiend zou ik hem gratis over laten gaan naar AEK.
Dus geen transfersom en AEK gewoon het volledige salaris dus laten betalen.
Ik dacht dat hij wat minder verdiende maar die 2 miljoen zou erg goed zijn als dat uit het salarishuis gehaald kan worden !
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 30 aug 2009 22:15
|
|
Citaat: Lazio Roma wil Oleguer kopen van Ajax
Volgens Il Tiempo wil Lazio Roma zich gaan versterken met Oleguer. De Catalaanse verdediger kan niet rekenen op het vertrouwen van coach Martin Jol en mag voor 3,5 miljoen euro vertrekken uit Amsterdam.
Lazio Roma wilde zich onlangs versterken met Diego Lugano, die tevens de belangstelling van Ajax genoot. De Uruguayaan verlengde echter zijn contract bij Fenerbahce. Naast Lazio Roma willen ook AEK Athene, PAOK en Real Mallorca Oleguer contracteren
ajaxclub.nl
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 10:45
|
|
Goh, lekkere combinatie. Oleguer is een van de meest politiek voetballers en houd zich niet in wat betrefd onafhankelijkheid voor Catalonië en staat bekend als erg links (en schrijft daar ook dingen over) en heeft daarover veel kritiek gehad in Spanje. SS Lazio daarentegen staat bekend om een van de meest rechts-extremistische aanhang ter wereld te hebben.
Erg knap dat ze dan juist bij Oleguer aankomen.
Maarja, van mij mag hij weg, net als een hoop andere..
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 10:19
|
|
Wat heeft hij gister weer goed laten zien.....
dat het tijd is om hem te verkopen. Wat deed hij in hemelsnaam bij de 2 goals van Dembele.
|
Lama
Forum berichten: 262
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 10:32
|
|
Citaat: Wat deed hij in hemelsnaam bij de 2 goals van Dembele.
Alles fout kwa verdedigen. Ik zou zeggen doe er even een niet te duur prijskaartje om en verkopen die hap. Erg triest.
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 10:38
|
|
Ik hoorde hier een paar mensen praten dat Oleguer een pure mandekker is. Na deze wedstrijd moet ik concluderen, dat hij dat ook niet kan. Dus van mij mogen zij hem lekker laten gaan en die sterke mandekker zoeken die we nodig hebben.
|
melvinkruijt
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:02
|
|
Citaat: Ik hoorde hier een paar mensen praten dat Oleguer een pure mandekker is. Na deze wedstrijd moet ik concluderen, dat hij dat ook niet kan. Dus van mij mogen zij hem lekker laten gaan en die sterke mandekker zoeken die we nodig hebben.
Ik snap iets niet. Ik hoor zoveel goede geluiden over de huidige verdediging van Ajax, vooral zoals die de laatste paar wedstrijden speelt. En nu zeg jij hier dat we een sterke mandekker nodig hebben? (overigens zeg ik niet dat jij een van mensen bent die lovend is over de verdediging) Lijkt me inmiddels duidelijke dat dat niet nodig is. Zag trouwens gister weer een zeer goede verdediger spelen: Daley Blind! Speelde zeker een goede wedstrijd met belangrijke ingrepen. Vond zijn gele kaart ook een beetje zwaar bestraft...
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:05
|
|
Citaat: Ik hoorde hier een paar mensen praten dat Oleguer een pure mandekker is. Na deze wedstrijd moet ik concluderen, dat hij dat ook niet kan. Dus van mij mogen zij hem lekker laten gaan en die sterke mandekker zoeken die we nodig hebben.
Ik snap iets niet. Ik hoor zoveel goede geluiden over de huidige verdediging van Ajax, vooral zoals die de laatste paar wedstrijden speelt. En nu zeg jij hier dat we een sterke mandekker nodig hebben? (overigens zeg ik niet dat jij een van mensen bent die lovend is over de verdediging) Lijkt me inmiddels duidelijke dat dat niet nodig is. Zag trouwens gister weer een zeer goede verdediger spelen: Daley Blind! Speelde zeker een goede wedstrijd met belangrijke ingrepen. Vond zijn gele kaart ook een beetje zwaar bestraft...
Mee eens, de beste verdediger aan ajax zijde was Blind. Oleguer speelde zeer matig. Bevestigde maar weer eens dat hij totaal geen ajaxspeler is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:10
|
|
Oleguer is totaal ongeschikt, maar Blind is ook niet compleet genoeg. Voetballend is het matig tot redelijk, maar verdedigend is het helemaal onvoldoende. Bij die eerste goal toen Pelle doorkopte op Dembele; waar was Blind? Op veel te grote afstand van Pelle.
Redelijke speler voor Nac. Net als Schilder.
|
melvinkruijt
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:13
|
|
Citaat: Oleguer is totaal ongeschikt, maar Blind is ook niet compleet genoeg. Voetballend is het matig tot redelijk, maar verdedigend is het helemaal onvoldoende. Bij die eerste goal toen Pelle doorkopte op Dembele; waar was Blind? Op veel te grote afstand van Pelle.
Redelijke speler voor Nac. Net als Schilder.
Kijk, dat heb ik dan weer gemist. Aan het eind van reguliere speeltijd nog even e.e.a. moeten doen dus niet verder gekeken.. Vind jij hem op dit moment redelijke speler voor NAC of bedoel je dat hij nooit meer zal worden dan dat?
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:14
|
|
Mee eens, de beste verdediger aan ajax zijde was Blind. Oleguer speelde zeer matig. Bevestigde maar weer eens dat hij totaal geen ajaxspeler is.
Ik noem het liever de 'minst slechte' ipv 'beste'. Als zelfs een slome duikelaar als Pelle zo vaak gevaarlijk kan worden dan mag je je afvragen wat een betere spits had kunnen bereiken......
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:16
|
|
Citaat: Kijk, dat heb ik dan weer gemist. Aan het eind van reguliere speeltijd nog even e.e.a. moeten doen dus niet verder gekeken.. Vind jij hem op dit moment redelijke speler voor NAC of bedoel je dat hij nooit meer zal worden dan dat?
Hij zal nooit meer worden dan dat. Daarvoor mist hij gewoonweg te veel kwaliteiten.
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:21
|
|
Citaat: Kijk, dat heb ik dan weer gemist. Aan het eind van reguliere speeltijd nog even e.e.a. moeten doen dus niet verder gekeken.. Vind jij hem op dit moment redelijke speler voor NAC of bedoel je dat hij nooit meer zal worden dan dat?
Hij zal nooit meer worden dan dat. Daarvoor mist hij gewoonweg te veel kwaliteiten.
Zo denk ik er ook over, in ieder geval als centrale verdediger. Misschien kan hij nog door ontwikkelen als controlerende middenvelder, maar daar is al heel veel concurrentie.
En over de verdediging van nu. Ja die staat en de belgen doen het goed, maar wil je verder komen in EL of volgend jaar CL dan moet je een snelle en sterke mandekker hebben. Type Douglas van twente of Alex van chelsea.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:38
|
|
Als centrale verdediger zeker niet, nee. Ook als (verdedigende) middenvelder is hij niet speciaal genoeg.
En inderdaad; het staat nu goed, maar wat als er blessures zijn? Je met er toch niet aan denken dat Oleguer en Wielaert in de ploeg zullen staan?
Met zulke spelers word je nooit kampioen. Voetballend te slecht en verdedigend passen ze ook niet in de AJAX-stijl.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:45
|
|
Citaat: Als centrale verdediger zeker niet, nee. Ook als (verdedigende) middenvelder is hij niet speciaal genoeg.
En inderdaad; het staat nu goed, maar wat als er blessures zijn? Je met er toch niet aan denken dat Oleguer en Wielaert in de ploeg zullen staan?
Met zulke spelers word je nooit kampioen. Voetballend te slecht en verdedigend passen ze ook niet in de AJAX-stijl.
Het zullen nooit toppers worden, maar voor Ajax zijn ze prima.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 23 sep 2009 11:51
|
|
Haha. Ja, want we willen niet het beste voor AJAX. We zijn met middelmaat ook wel tevreden, hoor. Zie hier sommige jonge AJAX-supporters anno 2009.
|