Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 10:39
|
|
Citaat: Oleguer Presas is in beeld bij Espanyol. De centrumverdediger van Ajax moet bij de club uit Barcelona de plaats innemen van wijlen Daniel Jarque. In eerste instantie dacht Espanyol aan Fabrizio Coloccini, maar deze is in financieel opzicht niet haalbaar en bovendien uit op een transfer naar de Premier League. Oleguer, die van Ajax mag vertrekken, heeft nog een verbintenis tot 2012. (El Mundo Deportivo)
Voetbalzone.nl
Dat zou een mooie oplossing zijn voor Ajax. Jol ziet het duidelijk niet zitten in Oleguer en zo komt er een plaatsje vrij voor een andere verdediger, al twijfel of dit waar is.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 10:52
|
|
Deze jongen zal toch aardig wat verdienen. En het lijkt er inderdaad op dat Jol niet echt gecharmeerd van hem is. Dan is een verkoop, mits we in staat zijn een nieuwe CV aan te trekken, het beste voor alle partijen. Zoveel pure mandekkers hebben we namelijk niet.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Do 20 aug 2009 12:16
|
|
ajax.netwerk.to:
Citaat: 'Oleguer in belangstelling van Espanyol'
Na vage geruchten in Spaanse media gisteren, meldt vandaag ook het Algemeen Dagblad dat Oleguer in de belangstelling zou staan van Espanyol. De centrale verdediger is vooralsnog onder Martin Jol niet zeker van een basisplaats. Naar verwachting zal hij tegen de fysieke sterke Slowaken van Slovan Bratislava vanavond overigens wel in de basis starten.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 13:59
|
|
(betrouwbare gedeelte) Van ajaxshowtime.com:
Citaat: Oleguer op eigen verzoek buiten selectie
vrijdag 21 augustus, door SP, Amsterdam, 12:48u, NOS Langs de Lijn
Oleguer ontbrak gisteravond tegen Slovan Bratislava op het wedstrijdformulier. De Spanjaard verzocht trainer Martin Jol hem niet op de bank te zetten. Jol gaf gehoor aan de oproep en zette Kennedy Bakircioglu als vervanger van Oleguer op de bank.
Door het niet meedoen kan Oleguer bij een eventuele transfer naar een andere club alsnog in Europees verband in actie komen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 14:02
|
|
Prachtig nieuws, hier kunnen we nog wel een miljoen aan verdienen. Buiten dat hoeven we zijn salaris niet meer te betalen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 14:15
|
|
dan is een vertrek dus aanstaande, als Oleguer dat verzoek heeft gehad.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 25 aug 2009 00:17
|
|
Ajax moet een jongen kwijt die qua salaris van het kaliber Oleguer, Sno, Kennedy, etc is. Eerlijk gezegd geef ik Oleguer dan nog de meeste kans.
Jol is ook niet gek. Hij had in ieder geval een duidelijk beeld van een aantal spelers waar ik het mee eens ben. Oleguer voegt niets toe en dat was vorig seizoen ook al te zien in de wedstrijd tegen het HSV van Jol.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 14:10
|
|
Bijna vertrokken:
http://www.aek365.gr/article.php?id=15535
Citaat:
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 14:59
|
|
Citaat: De Catalaanse verdediger is een adem van AEK, Volgens de informatie aek365.gr, bevestigde de FC
Close te verwerven Oleguer is de IVT. Volgens de aek365.gr, voordat bevestigd alleen door de administratie van de biceps onderhandelingen met de Unie Ajax markt
de Catalaanse Stoper (spelen als een rechts-bak) is zeer goed en van AEK uitgedrukt optimisme dat binnen de komende 48 uur zou de overdracht zijn afgesloten.
De 28chronos verdediging is verleidelijk Dusan Bajevic naar het centrum van de verdediging. De Ajax heeft niet de berekening van de subsidie, en iets als dit opende de weg voor de overname van. Aanvankelijk de Nederlandse afgestaan teamspeler in de vorm van leningen. Echter van AEK toonde geen neiging om de leningen te kopen optie te verwerven. Zo en besproken, alleen de markt. Volgens discussies gegaan en nu de administratie benadrukte dat zeker Oleguer sluiten naar AEK. Wat de economische eisen van de speler, naar verwachting eens een bedrag dat ver onder de 1,2 miljoen die Ajax krijgen vermijden van het risico om te verblijven in «ijskast».
Wat vertaal machines toch allemaal produceren! Ongelofelijk.
(Zelfde artikel als hierboven alleen dan even vertaald.)
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 16:17
|
|
Dit is een bericht van www.f-side.nl:
'Oleguer rond met AEK Athene'
26-08-09
Ajax kan afscheid nemen van haar verdediger Oleguer. Volgens Griekse media heeft AEK Athene bevestigd dat de transfer zo goed als rond is.
AjaxF-side.NL
Het Griekse AEK365.gr meldt dat de transfer binnen 48 uur wordt afgerond. Oleguer (29) mocht bij Ajax vertrekken en was om die reden ook niet opgenomen in de selectie voor het duel met Slovan Bratislava. Oleguer moet wel salaris inleveren volgens deze betrouwbare site, maar dat schijnt geen probleem te zijn. Gisteren trainde Oleguer nog volop mee met de eerste selectie.
Met de transfer is naar verluidt een bedrag van 1,2 miljoen euro gemoeid. Oleguer Presas Renom, zoals zijn volledige naam luidt, kwam in 2006 op inspraak van Henk ten Cate naar Ajax. Destijds werd hij overgenomen van Barcelona.
|
Marc
Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 16:33
|
|
Lekker is dit. Verdediger weg, en nog altijd geen nieuwe
Vond Oleguer niet zo slecht, zeker 1 op 1 stond hij zijn mannetje. Is wat mij betreft beter dan Wielaert in ieder geval.
Wie gaat er nu in de verdediging staan als er 2 centrale verdedigers wegvallen door blessures ed?
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 16:50
|
|
Aldeweireld-Verthongen-Wielaert-Blind?-Desnoods Van der wiel.
|
Sandersoccer
Forum berichten: 8
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 16:55
|
|
Citaat: Dit is een bericht van www.f-side.nl:
'Oleguer rond met AEK Athene'
26-08-09
Ajax kan afscheid nemen van haar verdediger Oleguer. Volgens Griekse media heeft AEK Athene bevestigd dat de transfer zo goed als rond is.
AjaxF-side.NL
Het Griekse AEK365.gr meldt dat de transfer binnen 48 uur wordt afgerond. Oleguer (29) mocht bij Ajax vertrekken en was om die reden ook niet opgenomen in de selectie voor het duel met Slovan Bratislava. Oleguer moet wel salaris inleveren volgens deze betrouwbare site, maar dat schijnt geen probleem te zijn. Gisteren trainde Oleguer nog volop mee met de eerste selectie.
Met de transfer is naar verluidt een bedrag van 1,2 miljoen euro gemoeid. Oleguer Presas Renom, zoals zijn volledige naam luidt, kwam in 2006 op inspraak van Henk ten Cate naar Ajax. Destijds werd hij overgenomen van Barcelona.
Volgens mij werd Oleguer gehaald door Van Basten
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 16:59
|
|
Klopt helemaal, Sandersoccer! Welkom!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 17:03
|
|
Citaat: Lekker is dit. Verdediger weg, en nog altijd geen nieuwe
Je wist toch wat de volgorde was? Eerst lozen, dan aankopen. Een vertrekkende Oleguer geeft financieel lucht.
Ik smeek u, wrede voetbalgoden, laat dit doorgaan, alstublieft..
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 17:15
|
|
Je wist toch wat de volgorde was? Eerst lozen, dan aankopen. Een vertrekkende Oleguer geeft financieel lucht.
Inderdaad, dit is al meerdere malen verkondigd. Daarbij zijn er nu dan (mocht het doorgaan en ik hoop van wel) 2 verdedigers weg, Vermaelen en Oleguer en in principe heb je er ook 2 bij, Atouba en Alderweireld (was vorig slechts af en toe bij de selectie en is nu basisspeler). Dat neemt uiteraard niet weg dat we nog een goede CV kunnen gebruiken.
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 17:18
|
|
Wordt nog wel eens vergeten, maar Schilder is ook weg, hč..
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 17:20
|
|
Citaat: Ik smeek u, wrede voetbalgoden, laat dit doorgaan, alstublieft..
Daar kun je gerust in zijn. Ze hebben bij AEK niet voor niks Majstorovic en - dé - Juanfran al onder contract staan, die pikken feilloos de verkeerde eruit.
Misschien dat we ze onderwijl nog op een beer van een middenvelder en een buitenspeler met fenomenale trap kunnen attenderen. Wie weet.
|
Marc
Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 17:24
|
|
Ja, ik weet het. Maar in die laatste transferweek wordt ik altijd een beetje zenuwachtig met vertrekkende spelers en of het ze nog gaat lukken op tijd goede vervangers te halen. Laten we maar vertrouwen houden dat het allemaal goed gaat komen.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 17:28
|
|
In dat bericht van de F-side word er gesugereerd dat Ajax 1,2 miljoen krijgt maar ga er maar van uit dat dat verkeerd vertaald is. Oleguer moet zijn salaris, van 1.2 miljoen, inleveren.
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 17:37
|
|
Citaat: Daar kun je gerust in zijn. Ze hebben bij AEK niet voor niks Majstorovic en - dé - Juanfran al onder contract staan, die pikken feilloos de verkeerde eruit.
Misschien dat we ze onderwijl nog op een beer van een middenvelder en een buitenspeler met fenomenale trap kunnen attenderen. Wie weet.
Als ze toch zo gek op Spanjolen zijn, we hebben er nog eentje die ook zwaar op de begroting drukt..
Citaat: Maar in die laatste transferweek wordt ik altijd een beetje zenuwachtig met vertrekkende spelers en of het ze nog gaat lukken op tijd goede vervangers te halen.
Herkenbaar! Maar eerlijk, zolang het bij verkopen blijft deze week, zal je mij niet eens horen klagen..
|
GertJan020
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 18:27
|
|
Citaat: Daar kun je gerust in zijn. Ze hebben bij AEK niet voor niks Majstorovic en - dé - Juanfran al onder contract staan, die pikken feilloos de verkeerde eruit.
Als ze toch zo gek op Spanjolen zijn, we hebben er nog eentje die ook zwaar op de begroting drukt..
Citaat: Maar in die laatste transferweek wordt ik altijd een beetje zenuwachtig met vertrekkende spelers en of het ze nog gaat lukken op tijd goede vervangers te halen.
Herkenbaar! Maar eerlijk, zolang het bij verkopen blijft deze week, zal je mij niet eens horen klagen..
Ik weet zeker dat jij wel gaat klagen als Suarez weggaat en daar niemand voor in de plaats komt.
|
Marco
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 18:49
|
|
Ik beloof je bij deze plechtig dat wanneer Suárez binnen deze transferperiode voor een fors bedrag wordt verkocht en er geen speler wordt gecontracteerd binnen diezelfde periode, ik daarover niet zal klagen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:02
|
|
Het blijft natuurlijk een triest beleid wat Ajax uitvoert. Vorig seizoen nog gehaald voor vijf miljoen plus een mooi salaris en nu al weer vertrekken. Ik ben alleen maar blij dat die vertrekt, al is het mar dat we van zijn salaris af zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 19:03
|
|
Citaat: Vorig seizoen nog gehaald voor vijf miljoen
3 miljoen, Bart.
|