Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Oleguer Presas
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Oleguer Presas
Maker: PushkinBekeken: 44794
Status: InactiefBerichten: 724
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
TvP

Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 01:41
Ajaxspanje? Wat vonden je Spaanse vrienden destijds van Gabri? Want niveau Barcelona of Ajax is toch anders. Ik hoop dat de ervaring die Oleguer heeft belangrijk kan zijn voor Ajax. En als hij net zo veel brengt aan dit team als Gabri, zou ik de transfer alleen maar toejuichen. Ik hoop dan echter wel op een vrije transfer.
Ajaciedjuh

Forum berichten: 272
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 07:50
Citaat:
Volgens Kistedu komt hij hierheen thomas. Dus helaas. Ze hebben geen andere verdedigers gekocht. We gaan het doen met Henrique(huur) en Oleguer(koop). Zo begrijp ik het.

Het zijn in ieder geval geen kleine verdedigers. 1,85 en 1,87. Lengte is wel nodig centraal vind ik.

Dat zou dan jammer zijn. Dat Oleguer lang is is inderdaad wel belangrijk, aangezien Ajax amper goede verdedigende koppers heeft. Helaas is Oleguer geen heerser door de lucht. Heeft ook wel moeite om met ruimte in z'n rug te spelen.
Hoe zit het met de kopkwaliteiten van Henrique?
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 09:30
Henrique is door de lucht wél aardig sterk, in ieder geval.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 11:58
Volgens Stijn Knigge is Blind nu/komende tijd in Barcalona en aangezien hij over Sulejmani op de valreep gelijk heeft gekregen neem ik aan dat dit ook klopt.
swanski

Forum berichten: 188
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 19:35
Wie is Stijn Knigge?
ajacied18

Forum berichten: 54
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 19:41
Citaat:
Wie is Stijn Knigge?

Vraag ik me ook af.
Marnix

Forum berichten: 2786
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 19:41
Citaat:
Wie is Stijn Knigge?

Vraag ik me ook af.

Een member hier die ook al zei dat Sulejmani kwam als ik me niet vergis!
Maurice

Forum berichten: 2062
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:26
Het zou een fantastische aankoop zijn, dit filmpje zegt genoeg over zijn qualiteit!!!

http://www.youtube.com/watch?v=uBy62DqiqcA&feature=related

Stekelenburg

Oleguer-Henrique-Vermaelen-Vertonghen
-------------Lindgren-------------------------
---Gabri-------------------------------------
------------------------------Emanuelsson
Cvitanisch--Sulejmani---Suarez--------
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:32
Waarom zo veel buitenlanders? Hier wordt ik dus echt niet blij van. Beter halen ze: Boularouhz/Ooijer/Donk/Pieters/Bouma ofzo.
ajacied18

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:34
Citaat:
Waarom zo veel buitenlanders? Hier wordt ik dus echt niet blij van. Beter halen ze: Boularouhz/Ooijer/Donk/Pieters/Bouma ofzo.

Ooijer wil niet,
Donk vind ik niet goed genoeg,
Pieters is een optie maar ging toch naar PSV??
Bouma zie ik niet veel in.

Ik hoop idd dat Boulahrouz komt
Nr.10

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:48
Citaat:

Ooijer wil niet,

En waarom vind jij Donk niet goed genoeg? Donk is gewoon een groot talent, letterlijk en figuurlijk. Ooijer kan gewoon de leiding over de defensie van Ajax nemen. Pieters is nog niet zeker dat hij naar Psv gaat volgens mij. En Bouma is nog altijd beter dan Oleguer.
Nr.10

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 20:49
Plus dat het NEDERLANDERS zijn!
ajacied18

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 21:01
Citaat:

Ooijer wil niet,

En waarom vind jij Donk niet goed genoeg? Donk is gewoon een groot talent, letterlijk en figuurlijk. Ooijer kan gewoon de leiding over de defensie van Ajax nemen. Pieters is nog niet zeker dat hij naar Psv gaat volgens mij. En Bouma is nog altijd beter dan Oleguer.
Donk is naar mijn mening op dit moment nog niet klaar voor Ajax. En Bouma, ja ik weet niet, ik vind hem op de een of andere manier totaal niet bij Ajax passen.
Maurice

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 21:14
Citaat:

sorry, maar liever 10 Buitenlanders en kampioen dan 5 Nederlanders en weer 2de...

Bovendien moet Ajax spelers halen die bij Ajax passen, en die lopen er niet rond op dit moment met een Nederlands paspoort.
skieto

Forum berichten: 803
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 21:38
Citaat:

sorry, maar liever 10 Buitenlanders en kampioen dan 5 Nederlanders en weer 2de...

Bovendien moet Ajax spelers halen die bij Ajax passen, en die lopen er niet rond op dit moment met een Nederlands paspoort.
Precies, je moet een zo sterk mogelijk team maken met je budget. En niet een zo sterk mogelijk teams met alleen Nederlanders. Daar heb je het Nederlands elftal voor.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 21:46
Citaat:

Totaal niet Des Ajax. Ik ben pas tevreden als de kern van een succesvol elftal bestaat uit zelf opgeleide toptalenten(het liefst uit AmstArdam en omstreken), aangevuld met zelf gescoute toekomstig wereldspelers en ervaren spelers met een Ajaxhart. Seizoen 2003-2004 komt dus heel dicht in de buurt. Dus met een importteam ben ik niet tevreden. De opleiding is het hart van de club, dat moet kloppen.
Maurice

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 21:53
Citaat:
Totaal niet Des Ajax. Ik ben pas tevreden als de kern van een succesvol elftal bestaat uit zelf opgeleide toptalenten(het liefst uit AmstArdam en omstreken), aangevuld met zelf gescoute toekomstig wereldspelers en ervaren spelers met een Ajaxhart

Ik ben het met je eens, maar het is niet zoals een autofabriek waar je elke dag, van elk jaar de zelfde auto van de zelfde qualiteit kan leveren.

Het blijft een feit dat een aantal zeer veel belovende talenten het tot nog toe niet tot het eerste hebben gered, denk bijvoorbeeld aan Goossens, Martina, Slijngaard, Macintosh, of in iedergeval zijn terug gevallen, of gewoon niet groeien , denk dan aan Sarpong, Lewis, Poepon etc.

Jeugd krijgt voorrang, maar niet als het niveau Ajax 1 te hoog voor hun is.
Nr.10

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 22:44
Ik denk dat de spelers die ik net opnoemde gewoon versterkingen zijn voor Ajax. Ik hoef geen vreemdelingenlegioen eigenlijk als het gewoon ook met Nederlanders te bereiken valt. Bouma, Ooijer, Boularouhz en Donk in potentie zijn gewoon goed voor Ajax om weer landskampioen te worden.
Eto'o

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 22:50
Wat mij betreft stellen ze een jaar lang elf gasten uit Afghanistan op. Als ze maar attractief en winnend voetbal spelen. Natuurlijk is het leuk als er op een gegeven moment veel jongens uit de eigen jeugd in het team staan, maar die hoeven van mij absoluut niet per se Nederlands te zijn. Litmanen en Chivu zijn qua uitstraling meer Ajacied dan Ooijer of Bouma ooit zullen zijn.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 23:03
Mijn uitgangspunt is altijd dat de clubs het nationale elftal moeten ondersteunen door zo veel mogelijk Nederlandse spelers op te stellen. Dat betaalt zich uit in het imago van de competitie (en dus indirect in de aantrekkingskracht van de club). Dat levert sponsorgelden en spelers op. Moeten die Nederlandse spelers natuurlijk wel goed genoeg zijn, maar dat is grotendeels eigen verantwoordelijkheid in de vorm van opleidingen.
Eto'o

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 23:05
Soit, maar het is geen doel op zich. Wat jij al zegt, de Nederlanders moeten wel voldoen. Ajax heeft nu geen drie nieuwe jeugdspelers klaar staan die Ajax 1 aan lijken te kunnen. En het stroomt ook niet over van de grote Nederlandse talenten in de Eredivisie. Ik denk dat jullie het met me eens zijn dat Nederlanders als Bouma niet bepaald de personificatie van Ajax zijn.
Bertje

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 23:10
Zoals ik al zei: dat heeft er dus mee te maken dat Ajax faalt als opleidingsinstituut. Het is wat mij betreft dan ook de verantwoordelijkheid van Ajax daar wat aan te doen.
Eto'o

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 23:11
Ook als Ajax het goed doet, kan je niet ieder jaar drie nieuwe spelers met meerwaarde laten debuteren. Heb jij het idee dat er bij deze lichting van Jong Ajax meer in zit?
swanski

Forum berichten: 188
Geplaatst: Zo 6 jul 2008 23:21
Daarom is het van groot belang dat de buitenlanders die we hebben basisspeler zijn en bij voorkeur heel belangrijk, Suarez bijvoorbeeld en hopelijk straks Lindgren, Sulejmani en Cvitanich. Gabri en Silva zijn ook beiden basisspeler, maar nou (nog) niet zo belangrijk dat je ook best kunt scouten naar Nederlandse alternatieven. Wat je wel kunt voorkomen is jongens als Kennedy, Luque, Mitea en Ogararu verkopen en ruimte maken voor Sarpong, Martina, Wormgoor en Anita etc.

Maar er zijn inderdaad weinig alternatieven. Enerzijds niet haalbaar anderzijds niet interessant omdat ze niet goed genoeg zijn (De Ridder, Kluivert) of niet geschikt (Bouma). Boulahrouz en De Zeeuw zouden wel basisspeler zijn in dit AJAX maar zijn ook moeilijk (on)haalbaar. Daarnaast zijn er wel talenten die je voor de toekomst natuurlijk kunt strikken, maar ook die zijn er niet in overvloed. We moeten jongens als De Jong en vd Wiel veel laten spelen en daarnaast Sarpong, Martina, Anita, Goossens etc etc. minuten laten maken.
Bertje

Geplaatst: Zo 6 jul 2008 23:22
Citaat:
Ook als Ajax het goed doet, kan je niet ieder jaar drie nieuwe spelers met meerwaarde laten debuteren. Heb jij het idee dat er bij deze lichting van Jong Ajax meer in zit?

Er vertrekken ook niet elk jaar drie Nederlandse basisspelers.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.385 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Oleguer Presas
Ga
Zoeken: