Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 19:20
|
|
Citaat: Ik denk alleen dat er weinig spelers daar wel goed in zijn en de spelers die dat wel zijn kan Ajax nooit kopen. 4-2-3-1 of 4-4-2 kan net zo mooi voetbal opleveren maar staat verdedigend meestal wat makkelijker goed. Ik hoop dat er een trainer komt die naar de spelers kijkt in plaats van naar de formatie. Suarez, Sulejmani, Cvitanich, Vermaelen, Emanuelson en Oleguer zouden allen in een ander systeem beter tot hun recht komen en ik begrijp dus niet waarom Marco (bijvoorbeeld) voor het 4-3-3 heeft gekozen.
Dat denk je dan verkeerd. Het is niet zo dat verdedigers die ver van de goal af kunnen spelen zoveel aanzien hebben in Europa dat ze allemaal binnen no time bij een topclub onder contract staan. Laat ik het zo zeggen: met alleen die primaire kwaliteit ga je het niet redden. Europese topclubs zoeken vaak andere kwaliteiten. In Italië hoeven ze bijvoorbeeld echt geen verdediger die op 50 meter van de goal kan spelen hoor.
Hoe dan ook, met een beetje goed scouten kan een club als Ajax prima verdedigers vinden.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Za 9 mei 2009 03:12
|
|
Daar haal je prima het probleem naar boven Thomas, de scouting. Daar mogen we niets, en kunnen we niets, van verwachten. Als je Wielaert, Oleguer en Sno scout moet je jezelf schamen...
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 9 mei 2009 10:30
|
|
Dat zijn natuurlijk ook geen gescoute spelers, dat zijn spelers die bekend waren bij de technische staf. Wat je de scouting kwalijk kan nemen, is dat ze geen andere (betere) spelers aandragen of het tenminste niet overtuigend genoeg doen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 9 mei 2009 12:59
|
|
Precies. De scouting is bij geen enkele aankoop van de laatste jaren hoofdverantwoordelijk geweest.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 9 mei 2009 19:54
|
|
Citaat: Daar haal je prima het probleem naar boven Thomas, de scouting. Daar mogen we niets, en kunnen we niets, van verwachten. Als je Wielaert, Oleguer en Sno scout moet je jezelf schamen...
Oleguer is prima als wissel. De anderen waren Van Basten aankopen, die gelukkig weg is. Is inderdaad een probleem want voor dit duo elk 3 mil uitgeven is te veel.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 9 mei 2009 19:57
|
|
Aan Sno is geen 3 miljoen uitgegeven hoor. En als je niet goed genoeg bent voor de basis van Ajax, dan heb je ook niets te zoeken op de bank. Dat geldt voor Oleguer en dus mag hij vertrekken.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:08
|
|
@ Fregge n.a.v. deze quoot.
Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar volgens mij roep je al een tijdje dat Oleguer zo'n uitstekende mandekker is, terwijl je nog altijd niet hebt aangegeven waarom dat zo is. Ik heb wat statistiekjes gelezen, dat we niks meer moeten verwachten dan een man uitschakelen en bal inleveren en nu dit, maar nog altijd geen specifieke kwaliteiten die hem tot zo'n goede mandekker maken.
Ik zie ze nl. ook niet zo. Hij heeft van alles wel wat, maar blinkt nergens in uit. Een snelle aanvaller klopt hem op snelheid, hij is niet wendbaar genoeg om een handige spits uit de wedstrijd te spelen en een echte kopper klopt hem in de lucht. Hij houdt zich staande als de ruimtes klein zijn, maar zodra de ruimtes groter worden komt ie onmiddelijk in de problemen. In de wetenschap dat Ajax over het algemeen wat verder van de eigen goal afspeelt, en daar ook min of meer tot toe wordt gedwongen in de NLse competitie, kan ik voorlopig niet anders concluderen dan dat de beste man waarschijnlijk niet goed genoeg, maar in ieder geval niet geschikt genoeg is.
Ik heb niks tegen Oleguer of zo, in fact, het lijkt me best een boeiende vent (voor een voetballer), maar als centrumverdediger van Ajax is er wel wat beters te vinden, lijkt me.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 15:45
|
|
Oleguer verdient minstens twee miljoen, nog een reden om deze speler te lozen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 09:35
|
|
Nou, je wilt een reden? (sorry voor de late reactie btw) Je bent een goede mandekker als je weinig kaarten haalt. En Oleguer heeft in 27 wedstrijden 1 rode kaart gehaald en 3 gele. Dat vind ik toch behoorlijk voor een verdediger.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 10:24
|
|
Citaat: Aan Sno is geen 3 miljoen uitgegeven hoor. En als je niet goed genoeg bent voor de basis van Ajax, dan heb je ook niets te zoeken op de bank. Dat geldt voor Oleguer en dus mag hij vertrekken.
Tja wel een klein beetje kort door de bocht deze uitspraak maar begrijp je punt wel.
Een speler als Arnold Scholten was zo'n 15 jaar terug ook eigenlijk niet goed genoeg voor de basis op het niveau waar Ajax op acteerde maar door de naar perfectie riekende organisatie EN de uitstekende spelers om hem heen, kon hij goed meekomen. Een goed team kan de aanwezigheid van mindere vervangers opvangen. Als er van een team geen sprake is valt een mindere speler veel sneller door de mand.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 10:29
|
|
Alleen heeft Ajax momenteel zeker geen behoefte aan zogenaamde mindere spelers, omdat er al een tekort aan sterkhouders is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 10:33
|
|
Ik begrijp jouw voorbeeld, maar dan kun je beter Musampa en Wooter noemen, Peter. Arnold Scholten kwam ook makkelijk mee toen de organisatie niet meer zo goed was.
|
Marco
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 12:29
|
|
Citaat: Je bent een goede mandekker als je weinig kaarten haalt.
Zegt natuurlijk niks over de mandekker Oleguer. Leuk statistiekje (weer), maar je hebt er zo weinig aan als er links en rechts steeds aanvallers voor je keeper verschijnen.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 15:23
|
|
Liever Oleguer dan die Wielaert want dat is ook weer een miskoop.
Veel te traag en haalt elke snelheid uit elke aanval.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 15:30
|
|
Citaat: Oleguer verdient minstens twee miljoen, nog een reden om deze speler te lozen.
Ik zou de VI niet geloven want ik hoorde van andere mensen dat Oleguer maar 700.000 euro per jaar verdiend en dat hij helemaal niet voor het geld speelt.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 15:37
|
|
Zegt natuurlijk niks over de mandekker Oleguer. Leuk statistiekje (weer), maar je hebt er zo weinig aan als er links en rechts steeds aanvallers voor je keeper verschijnen.
Ja tuurlijk zegt dat iets over de mandekker Oleguer. Hij hoeft dan maar weinig (grove) overtredingen te maken om te verdedigen.
|
Marco
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 15:39
|
|
Ik geef 't op.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 15:44
|
|
Ja tuurlijk zegt dat iets over de mandekker Oleguer. Hij hoeft dan maar weinig (grove) overtredingen te maken om te verdedigen.
Hoeven, kunnen, whatever. De man is niet in staat om tegenstanders pertinent uit te schakelen. Ik heb liever een mandekker die 10 gele kaarten per jaar pakt maar z'n tegenstander wel vrijwel iedere wedstrijd uitschakelt dan een verdediger die netjes (of soft) is en die z'n tegenstander er op vriendelijke wijze een paar keer langs laat gaan.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 15:46
|
|
Wat heb je liever Fregge:
1) een mandekker die 6 kaarten pakt waarvan de directe tegenstanders geen enkel doelpunt gemaakt hebben in een seizoen.
2) een mandekker die 0 kaarten pakt waarvan zijn directe tegenstanders 12 goals maken in een seizoen.
Optie 1 of optie 2.........
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 15:51
|
|
Citaat: Liever Oleguer dan die Wielaert want dat is ook weer een miskoop.
Nee man, liever Wielaert dan Oleguer. Wielaert kan tenminste Nederlands en Oleguer kan dat niet dat is zeker al een groot pluspunt.
|
afca.darcy
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 16:05
|
|
Nee man, liever Wielaert dan Oleguer. Wielaert kan tenminste Nederlands en Oleguer kan dat niet dat is zeker al een groot pluspunt.
Ja, en Sno voor Suarez, en Schilder voor Sulejmani want die spreken ook Nederlands .
wat een kut reden is dat!
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 16:10
|
|
Ja, en Sno voor Suarez, en Schilder voor Sulejmani want die spreken ook Nederlands .
wat een k*t reden is dat!
Qua kwaliteiten zie ik niet echt een verschil tussen Oleguer en Wielaert. Dus daarom zei ik dat Wielaert een pluspunt heeft omdat het een Nederlander is en de taal beter beheerst dan Oleguer. Trouwens Schilder is naar NAC Breda vertrokken.
|
afca.darcy
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 16:14
|
|
wat een k*t reden is dat!
Qua kwaliteiten zie ik niet echt een verschil tussen Oleguer en Wielaert. Dus daarom zei ik dat Wielaert een pluspunt heeft omdat het een Nederlander is en de taal beter beheerst dan Oleguer. Trouwens Schilder is naar NAC Breda vertrokken.
Dat over schilder is bij mij wel bekend, maar het gaat om de rede van Nederlands spreken.
Ik vind Oleguer toch wel een paar maatjes beter dan Robbie.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 11 jun 2009 16:16
|
|
Slaat natuurlijk nergens op Fregge. Als je geen overtredingen maakt, betekent dat niet dat je een goede mandekker bent. Op basis van die statistieken van jou, zou je ook zomaar kunnen zeggen dat Oleguer gewoon te traag is en dat hij zijn tegenstander niet eens meer KAN stoppen door middel van een overtreding. Een gevalletje scorebordjournalistiek weer.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 13 jun 2009 14:27
|
|
ajax.netwerk.to:
Citaat: 'Fiorentina denkt aan Oleguer'
Volgens de Italiaanse krant La Nazione, altijd goed voor geruchten, denkt Fiorentina bij versterking van de verdediging onder andere aan Ajax centrale verdediger Oleguer. De club zou nog geen contact hebben gezocht met Ajax of de verdediger. Indien ze Manuel da Costa weten te verkopen, zou de Ajax verdediger mogelijk in beeld komen volgens de krant.
Zou leuk zijn als we hem konden slijten, er moet dan echter wel een vervanger komen. Anders wordt het wel heel karig achterin.
|