Auteur
|
Bericht
|
Ad
Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 02:06
|
|
Tot nu toe heb ik nog niets fatsoenlijks gezien van Oleguer, maar tegen Fiorentina was hij absoluut heel goed.
Misschien dat de komst van Wielaert hem geraakt heeft......laten we het hopen. Het is natuurlijk wel zo dat deze man in Spanje heel anders speelde dan hij bij Ajax moet doen.......hij moet nu ineens meevoetballen en dingen doen die hij nog nooit gedaan heeft.
Misschien is er dan toch nog hoop, maar 1 goeie wedstrijd in een seizoen is wel erg weinig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 23 feb 2009 20:25
|
|
Citaat: Tot nu toe heb ik nog niets fatsoenlijks gezien van Oleguer, maar tegen Fiorentina was hij absoluut heel goed.
Misschien dat de komst van Wielaert hem geraakt heeft......laten we het hopen. Het is natuurlijk wel zo dat deze man in Spanje heel anders speelde dan hij bij Ajax moet doen.......hij moet nu ineens meevoetballen en dingen doen die hij nog nooit gedaan heeft.
Misschien is er dan toch nog hoop, maar 1 goeie wedstrijd in een seizoen is wel erg weinig.
Inderdaad, helemaal mee eens. Hij vrat Mutu helemaal op en het is natuurlijk erg fijn om zo'n verdediger te hebben. Ik heb wel vertrouwen in het duo Wielaert/Oleguer, een welkome afwisseling op onze verschrikkelijk jonge ploeg..
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 24 feb 2009 12:36
|
|
Zo jong is deze ploeg niet hoor. Ik weet niet waar iedereen dat idee vandaan haalt.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 24 feb 2009 12:45
|
|
Citaat: Zo jong is deze ploeg niet hoor. Ik weet niet waar iedereen dat idee vandaan haalt.
In de Eredivisie zul je niet veel clubs tegen komen met een jongere selectie. Er was een statistiek waarin stond dat Ajax een gemiddelde leeftijd van 22/23 heeft. Dat is natuurlijk wel erg jong, vooral in vergelijking met Feyenoord. Zelfs AZ heeft een groep die 1 á 2 jaar ouder is.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 24 feb 2009 12:50
|
|
Dan tel je de hele selectie mee, maar als je kijkt naar wat er normaal gesproken in de basis staat heb je met Stekelenburg, Cvitanich, Lindgren mid twintigers, met Oleguer/Wielaert en Gabri eind twintigers, met Emanuelson en Vermaelen jongens die al jaren in de basis van Ajax spelen. Blijven over Vertonghen, Suárez, Van der Wiel en Sulejmani.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 24 feb 2009 13:11
|
|
Je moet toch van de hele selectie uitgaan. Bij Ajax zijn de oudere jongens vaak de basisspelers en de meeste daarvan zijn slechts tijdopvullingen. Wielaert is gewoon een tussenpaus totdat bijvoorbeeld Van der Wiel er klaar voor is. De jonge spelers zijn het fundament en dat fundament is bij Ajax wel erg jong. Al helemaal omdat die spelers wie jij als laatste noemt (Suarez, Van der Wiel, Sulejmani en Vertonghen) voor mij de toekomst zijn.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Di 24 feb 2009 14:43
|
|
En voor een keeper is Steek ook niet de oudste.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 24 feb 2009 15:26
|
|
Citaat: Je moet toch van de hele selectie uitgaan. Bij Ajax zijn de oudere jongens vaak de basisspelers en de meeste daarvan zijn slechts tijdopvullingen. Wielaert is gewoon een tussenpaus totdat bijvoorbeeld Van der Wiel er klaar voor is. De jonge spelers zijn het fundament en dat fundament is bij Ajax wel erg jong. Al helemaal omdat die spelers wie jij als laatste noemt (Suarez, Van der Wiel, Sulejmani en Vertonghen) voor mij de toekomst zijn.
Het gaat erom dat de belangrijkste spelers (de eerste 14-15) helemaal niet zo jong zijn. En toch zie je dat er heel veel fout gaat wanneer we met die gasten spelen. Het is dus geen kwestie van grilligheid bij allerlei talenten, zoals Ajax het wil doen voorkomen. Het is gewoon een gebrek aan kwaliteit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Di 24 feb 2009 20:48
|
|
Ik denk dat het dan ligt aan de invalshoek waarin je het bekijkt. Jij vind Urby en Vertonghen niet jong omdat ze al een aantal jaar meedraaien, ik zie dat anders. Urby is 22 en is voor ons gevoel al een routenier, maar als jet vergelijkt met het buitenland of met het Ajax van voor de periode dat geld de boel overnam, is dat gewoon veel te jong om een team te dragen, tenzij je van exceptionele kwaliteit bent.
Cvitanich is 24 en speelt net in Europa, hij hoort misschien niet bij de allerjongsten, maar zou het zeker geen routenier noemen. Over Lindgren en Stekelenburg heb je gelijk, maar van die twee is alleen Maarten écht zeker van een basisplek, vervang je Lindgren door Enoh veranderd de zaak weer.
27 Stekelenburg
21 Van der Wiel (deze maand jarig geweest)
30 Wielaert
29 Oleguer (deze maand jarig geweest)
23 Vermaelen
30 Gabri (deze maand jarig geweest)
22 Enoh (volgende maand jarig)
20 Sulejmani
22 Emanuelson
24 Cvitanich
22 Suarez (vorige maand jarig geweest)
Gemiddelde leeftijd is: 270:11=24,545
Niet heel onwaarschijnlijk moet Gabri eruit voor Lindgren en Oleguer voor Vertonghen,
in dit geval is het (270-8-6):11=23.090
Ik vind persoonlijk dat je dan ook als je over de opstelling praat we gewoon een heel erg jonge ploeg hebben, aangezien naar mijn een idee een gemiddelde van 26-27 ideaal is..
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Di 24 feb 2009 23:09
|
|
Citaat: Je moet toch van de hele selectie uitgaan. Bij Ajax zijn de oudere jongens vaak de basisspelers en de meeste daarvan zijn slechts tijdopvullingen. Wielaert is gewoon een tussenpaus totdat bijvoorbeeld Van der Wiel er klaar voor is. De jonge spelers zijn het fundament en dat fundament is bij Ajax wel erg jong. Al helemaal omdat die spelers wie jij als laatste noemt (Suarez, Van der Wiel, Sulejmani en Vertonghen) voor mij de toekomst zijn.
Het gaat erom dat de belangrijkste spelers (de eerste 14-15) helemaal niet zo jong zijn. En toch zie je dat er heel veel fout gaat wanneer we met die gasten spelen. Het is dus geen kwestie van grilligheid bij allerlei talenten, zoals Ajax het wil doen voorkomen. Het is gewoon een gebrek aan kwaliteit.
EN ZO IS HET !!!! eindelijk iemand die het ook zegt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 25 feb 2009 01:41
|
|
Citaat: Ik denk dat het dan ligt aan de invalshoek waarin je het bekijkt. Jij vind Urby en Vertonghen niet jong omdat ze al een aantal jaar meedraaien, ik zie dat anders. Urby is 22 en is voor ons gevoel al een routenier, maar als jet vergelijkt met het buitenland of met het Ajax van voor de periode dat geld de boel overnam, is dat gewoon veel te jong om een team te dragen, tenzij je van exceptionele kwaliteit bent.
Cvitanich is 24 en speelt net in Europa, hij hoort misschien niet bij de allerjongsten, maar zou het zeker geen routenier noemen. Over Lindgren en Stekelenburg heb je gelijk, maar van die twee is alleen Maarten écht zeker van een basisplek, vervang je Lindgren door Enoh veranderd de zaak weer.
27 Stekelenburg
21 Van der Wiel (deze maand jarig geweest)
30 Wielaert
29 Oleguer (deze maand jarig geweest)
23 Vermaelen
30 Gabri (deze maand jarig geweest)
22 Enoh (volgende maand jarig)
20 Sulejmani
22 Emanuelson
24 Cvitanich
22 Suarez (vorige maand jarig geweest)
Gemiddelde leeftijd is: 270:11=24,545
Niet heel onwaarschijnlijk moet Gabri eruit voor Lindgren en Oleguer voor Vertonghen,
in dit geval is het (270-8-6):11=23.090
Ik vind persoonlijk dat je dan ook als je over de opstelling praat we gewoon een heel erg jonge ploeg hebben, aangezien naar mijn een idee een gemiddelde van 26-27 ideaal is..
Bedankt voor het rekensommetje, Godfather. Ik had zelf even geen tijd. Ik vind een gemiddelde leeftijd van 24,5 voor een basiselftal van Ajax helemaal niet laag. Voor Ajax is het niet mogelijk om een elftal met een gemiddelde leeftijd van 26-27 bij elkaar te knutselen, omdat de echt goede spelers dan allang weg zijn. En dus moet je gewoon goede voetballers halen. Het Ajax van 2002-2003 was een stuk jonger, maar wel ook echt bijzonder talentvol. Op dit moment heeft Ajax ook een aantal talentvolle voetballers, maar vooral ook stukken meer zwakke plekken.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 26 feb 2009 06:44
|
|
Citaat: Oleguer tóch belangrijk
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - De feiten zijn te aansprekend om voor de return tegen Fiorentina niet aan hem voor te leggen. Mét Oleguer Presas Renom krijgt Ajax dit seizoen aanzienlijk minder doelpunten tegen (dertien in achttien duels) dan zónder hem: vijftien in zeven.
,,Als je het zwart-wit stelt zijn de statistieken inderdaad op mijn hand, maar ik kijk zelf niet op die manier naar voetbal,’’ reageert de 29-jarige verdediger. Hij zou van zichzelf niet willen beweren dat hij onmisbaar is. Zeker niet. ,,Maar wat ik wél weet is dat ik een paar specifieke dingen goed beheers.
..Ik kan hard en kort op een spits verdedigen en ik denk altijd in het teambelang. Als je me op die kwaliteiten aanspreekt, kan ik een waardevolle kracht zijn voor elk elftal. Verwacht je dat ik ook dwingend ben in de opbouw en ballen over 40 meter neerleg, dan is er een probleem. Die ballen heb ik ook bij FC Barcelona nooit getrapt. Daar was het: bal afpakken en inleveren bij middenvelders als Xavi en Iniesta.’’
Anderhalve week geleden keerde een voormalige winnaar van de Champions League terug in de basis van de nummer drie van de eredivisie. Met de rentree van Oleguer tegen Feyenoord keerde de rust terug in een ploeg die alle houvast leek te zijn verloren. Ajax gaf in de Klassieker (2-0 zege) voor het eerst sinds het duel met ADO Den Haag op 28 december (3-0) geen doelpunt weg. Vier dagen later bleef de nul ook in het eerste UEFA Cup-duel met Fiorentina op het bord.
In Florence genoot Danny Blind, Ajax-manager en oud-verdediger, van de vasthoudendheid van Oleguer in de duels. ,,Het is de Nederlandse cultuur dat we altijd méér willen zien van verdedigers, zegt Blind. ,,Maar je kunt ook zeggen: brengt iemand wat je minimaal mag verwachten dat hij brengt?’’
Dat bracht Oleguer in Florence en zo geredeneerd, levert hij die bijdrage al het hele seizoen. ,,Het is moeilijk zelfvertrouwen te houden als je voelt dat er toch getwijfeld wordt. Door supporters en ook door de trainer,’’ zegt Oleguer. ,,Van Basten vindt dat ik meer initiatief moet tonen aan de bal. Oké, dat probeer ik dan. Maar het is moeilijk iets te doen wat je nooit hebt gedaan. Vervolgens word je afgerekend omdat je daarin fouten maakt. Dat is hard en dat voelt niet goed.’’
Tegen ADO Den Haag werd hij in de laatste wedstrijd voor zijn (tijdelijke) verbanning zelfs al na 33 minuten gewisseld.
Oleguer: ,,Bij een 2-0 voorsprong. Toen dacht ik: als het zo moet, had je me dan wel moeten halen?’’
Met Van Basten heeft hij het voorval doorgesproken. Zoals ze wel meer bespreken. ,,In zo’n gesprek zeg ik wat ik ervan vind. Vervolgens gaan we verder en geef ik alles. Ik blijf niet hangen in teleurstelling. Daar ben je in mijn ogen prof voor.’’
De duels met Feyenoord en Fiorentina hebben voor nieuw vertrouwen gezorgd. Kennelijk ook bij Van Basten die, zo zei hij gisteren, niet uitsluit dat Oleguer en diens concurrent Rob Wielaert ‘ook samen kunnen spelen op structurele basis.’
Vanavond in de Arena is Wielaert niet speelgerechtigd in een duel waarin Ajax moet waken voor wat PSV vorig seizoen overkwam. Dat rekende zich na een gelijkspel tegen Fiorentina in Italië voorzichtig rijk. De Roemeen Mutu stelde in het Philips-stadion binnen 53 minuten met twee treffers orde op zaken (0-2).
Voor Oleguer wordt het treffen de 37 Europese wedstrijd uit zijn loopbaan. 26 van die duels speelden zich af op Champions League-niveau en één dus zelfs in de finale van dat toernooi. Mutu en zijn spitsenpartner Alberto Gilardino kennen het palmares van Oleguer. Gilardino en hij kwamen elkaar al eerder tegen in een CL-confrontatie tussen Barcelona en AC Milan.
De ervaring van het spelen in een Champions League-finale neemt Oleguer tegenwoordig mee,’’ merkt hij. ,,Heel concreet in voorbeelden kan ik dat niet vatten. Het is vooral een bepaalde rust die ik sindsdien voel in de verschillende fases van wedstrijden. Elke wedstrijd is een aaneenschakeling van fases die vragen om antwoorden.
,,Je hebt fases dat je onder druk staat en zelf als team druk zet. Je moet omgaan met de emotie van een voorsprong of een achterstand. Zo kun je nog wel even doorgaan. Ook vanavond zullen veel van die fases weer in elkaar overvloeien. Ik kan steeds meer bijdragen in het geven van de juiste antwoorden.’’
Sportwereld.nl
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 26 feb 2009 23:41
|
|
Oleguer bewijst dat aankoop Wielaert dom en overbodig is. Zes miljoen aan twee verdedigers, waarvan je de slechte de voorkeur geeft. Niet echt professioneel.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 00:27
|
|
Op zich ging het vandaag weer vrij goed. Waar ik me wel aan heb geërgerd is dat hij twee keer een paar seconden met z'n hand omhoog bleef staan in de veronderstelling dat Fiorentina buitenspel stond. De eerste keer moest Van der Wiel tien meter goed maken en de bal onderscheppen voordat de Fiorentina-spits kon inschieten, de tweede keer liepen twee tegenstanders zo richting Vermeer die gelukkig de lange bal kon onderscheppen. Dat was vlak na de 1-1.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 00:36
|
|
Hij speelde een dijk van een wedstrijd! Mede omdat Mutu maar 1 doelpoging had de gehele wedstrijd! Helemaal uitgeschakeld door ollie!vermalen was ook sterk.
Enige wat ik miste was dat ze erg statisch achterin bleven, terwijl inschuiven zo nodig was. Ongeveer nadat ajax 0 1 achterkwam schoven ze in waardoor middenvelders meer ruimte kregen en lag Fiorentina helemaal lam. Hadden ze veel eerder moeten doen.
|
lala
Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 01:52
|
|
Ik vond Vermaelen helemaal niet zo sterk spelen. Oleguer speelde wel goed, maar inderdaad dat blijven staan nadat hij denkt dat het buitenspel was was wel irritant.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 15:28
|
|
Tja, het is natuurlijk slimmer om mee te lopen terwijl je de hand opsteekt, maar anderzijds is stoppen vaak wel effectief bij grensrechters.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 16:12
|
|
Niet als je tegen Vitesse speelt! Als de grensrechter zeker weet dat het geen buitenspel is, en je stopt ben je toch de pineut. Dus gewoon doorlopen! Stoppen is wel het domste wat je kan doen!
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 16:59
|
|
Moest vandaag ,volgens mij, post bij deze meneer brengen...Ik weet het 99,9%zeker. Die 0,1 komt, omdat ik hem niet heb gezien
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 18:30
|
|
Citaat: Moest vandaag ,volgens mij, post bij deze meneer brengen...Ik weet het 99,9%zeker. Die 0,1 komt, omdat ik hem niet heb gezien
Vertel, theumas. Hoezo dan? Postbode bij AJAX, ofzo??
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 26 maa 2009 19:27
|
|
Citaat: Oleguer heeft draai gevonden
Amsterdam, 26 mrt 2009
Hoewel hij na de winterstop enkele wedstrijden op de reservebank verbleef, lijkt Oleguer inmiddels weer onomstreden in het elftal van trainer Marco van Basten. De 29-jarige Catalaan viel de voorbije weken vooral op met sterke optredens in Europees verband.
Daarnaast heeft de verdediger ook privé helemaal zijn draai gevonden in Amsterdam. ,,Het is een heel leuke stad met een aangename sfeer", zegt de voormalige speler van FC Barcelona. ,,Ook de mensen zijn aardig. Verder is er een hoop te zien. Als ik vrij heb, blijf ik thuis of ik ga de stad in om een museum te bezoeken."
Ook sportief zit de Spanjaard lekker in zijn vel. ,,Ik verbeter nog steeds", neemt Oleguer zijn eigen prestaties onder de loep. ,,Ik speel steeds beter en met meer vertrouwen. Ik denk dat dat heel belangrijk is voor alle spelers. Als je veel vertrouwen hebt, speel je ook beter."
Toch had ook Oleguer in het begin te maken met wat kritische volgers. Desondanks hield de ervaren Catalaan zijn rug recht. ,,Je moet je niet te veel aantrekken van wat anderen en de media over je zeggen en schrijven", zegt hij wijselijk. ,,Voor hen is het moeilijk te begrijpen wat het met je doet als je in een vreemd land en in een nieuw elftal terecht komt. Je moet aan alle nieuwe indrukken wennen en dat is niet eenvoudig. Niet alleen de manier van leven en de speelstijl is anders, maar ook de competitie en je teamgenoten zijn vreemd. Met die zaken in het achterhoofd is het lastig meteen goed te spelen."
Inmiddels maakt Oleguer deel uit van een elftal dat nog volop in de race is voor een plaats die recht geeft op de voorronde van de Champions League. De centrale verdediger weet als geen ander hoe belangrijk deelname aan dat toernooi is voor club en spelers. ,,Heel belangrijk", beaamt hij. ,,Het is voor iedereen beter in de Champions League te spelen dan in de UEFA Cup. We moeten echter gewoon van wedstrijd naar wedstrijd leven en dan zien we wel waar het eindigt. Het ligt niet alleen aan ons, maar ook aan wat onze concurrenten doen", aldus de speler die in 2006 als basisspeler van FC Barcelona de Champions League veroverde.
Vanwege de vele interlands liggen dit weekend de Europese clubcompetities stil. Op zondag 5 april komen de Ajacieden weer in actie voor hun club. Roda JC is dan in Kerkrade de tegenstander. Voor Oleguer is dat een weerzien met de club waartegen hij in september debuteerde voor eigen publiek.
Ajax.nl
|
Sulejmani-
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Do 26 maa 2009 22:20
|
|
Op het moment een prima verdediger, alleen opbouwend vind ik hem erg zwak met zo zijn onzekere momenten, vooral bij korte passes wil het nog wel eens fout gaan bij deze jongen, voor de rest zie ik Olegeur liever spelen dan Wielaer.
Ik ben dan ook van Mening dat we voor volgend seizoen gewoon een linksback aantrekken en Vermaelen centraal laten spelen met Olegeur en op rechts van der Wiel, terwijl die jongen mij ook totaal nog niet heeft overtuigd
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Do 26 maa 2009 23:18
|
|
Citaat: Op het moment een prima verdediger, alleen opbouwend vind ik hem erg zwak met zo zijn onzekere momenten, vooral bij korte passes wil het nog wel eens fout gaan bij deze jongen, voor de rest zie ik Oleguer liever spelen dan Wielaer.
Ik ben dan ook van Mening dat we voor volgend seizoen gewoon een linksback aantrekken en Vermaelen centraal laten spelen met Oleguer en op rechts van der Wiel, terwijl die jongen mij ook totaal nog niet heeft overtuigd
Opbouwend idd niet de beste. Maar hij is wel de man om spitsen uit te schakelen. Hij laat z'n man niet vaak lopen. Kan nog wel beter maar je ziet de potentie in hem met afdekken .
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 27 maa 2009 02:19
|
|
Oleguer verliest veel te veel persoonlijke duels om een man 'uit te schakelen'. Tegen NAC ook weer: hoe Lurling hem zo kan passeren en ongehinderd voor kan zetten; onbegrijpelijk. Het was maar goed dat Van der Wiel fantastisch rugdekking verleende.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 29 maa 2009 17:32
|
|
Ik weet niet of het waar is, zelf geloof ik het niet helemaal maar een gastje op AS zei dit : Citaat: zondag 29 maart, door NielsAfca, Amsterdam, 17:26u, -
Ajax verdediger Olequer heeft mogelijk zijn been gebroken. Vandaag werd hij opgehaald met een ziekenauto in zijn huis in Amsterdam. Mogelijk is Olequer ten val gekomen toen die snel de trap wou afdalen. Of zijn been ook daadwerkelijk is gebroken is nog niet helemaal duidelijk. Later meer...
* Ik woon zelf in de straat bij Olequer. Hij heeft een huis in Amsterdam. Rond 4en stopte daar een ziekenauto (zonder sirene). Ik heb gevraagd wat er aan de hand was maar die artsen zeiden natuurlijk bijna niks. Later hoorde ik van een van zijn buren dat hij waarschijnlijk zijn been heeft gebroken.
Het staat ook niet op andere sites enzo dus ik denk niet dat het waar is maar ik zet het toch even neer.
|