| | |
Forum
Onderwerp: Oleguer Presas
Maker: PushkinBekeken: 44802 Status: InactiefBerichten: 724
|
Auteur
|
Bericht
|
Maurice
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 17:07
|
|
Citaat: Tjaah Bart, er is er altijd wel 1 het pispaaltje, en veel mensen kiezen Oleguer ervoor. Maar wat je zelf ook aangeeft alles gaat naar hem gericht. En dat terwijl ik Vermeer af en toe op een plek zie staan dat alsdanig de tegenstander speelt dat ie gewoon het doel in kan lopen. En dan komen we weer bij de dekking.
Ik betrek nou meer Vermeer erbij om aan te tonen dat niet alleen Oleguer fouten maakt.
Waarom verdedigen jullie Oleguer? Ik ben echt niet iemand die alles op 1 iemand richt, want zelfs in Sno zie ik nog genoeg potentie.
Dit is puur mijn eigen mening. Tuurlijk speelt de rest ook regelmatig dramatisch, maar hij is toch wel de slechtste man van Ajax op dit moment.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 00:31
|
|
Citaat: Oleguer kan gewoon niet voetballen
[LEZERSBIJDRAGE"> Nu begrijp ik waarom ze hem bij Barcelona lieten gaan. Het klonk ook te mooi om waar te zijn, een verdediger die recentelijk nog de CL had gewonnen én en passant nog een coole rukker bleek te zijn ook.
Maar: huwelijken tussen Spanjaarden en Ajax blijken gedoemd te mislukken. Nu zul je Olequer niet zo snel horen zeggen dat ie een Spanjaard is, maar toch.
Tot een paar jaar geleden had er nog nooit een Spanjaard voor Ajax gevoetbald. Tot ineens de technische staf met een zekere Juanfrán op de proppen kwam. Aardige gozer, maar verdedigen kon hij niet. En dus werd hij al snel weer afgeserveerd.
Ik knipperde even met mijn ogen en voor ik het wist, kwam er een ware Spaanse Armada de Arena binnenzeilen. Roger, Gabri, Luque, Urzaiz en als laatste dus Oleguer.
Op voorhand was ik blij met iedere aankoop. Stuk voor stuk namen ze routine en ervaring mee naar een elftal dat -ieder jaar weer- schreeuwt om dergelijke eigenschappen.
Achteraf bezien vind ik dat alleen Gabri een verrijking is gebleken. Maar ook voor dit huwelijk geldt, dat het geen gelukkige is. Ondanks het feit dat de supporters met hem weglopen, ziet de coach het niet in hem zitten. Jammer. Hij had de uitzondering kunnen zijn die de regel bevestigt.
Terug naar Oleguer. Zelden heb ik een centrumverdediger gezien met zó weinig kwaliteit. Niet alleen is hij voortdurend zijn man kwijt, in principe levert hij alle ballen weer netjes in bij de tegenstander.
Wat een contrast met de man die naast hem staat, Jan Vertonghen. Jan onderscheidt zich iedere wedstrijd weer door zijn opbouwende kwaliteiten te tonen. Sterker nog, een beetje slimme tegenstander zet Vertonghen zodanig onder druk, dat de opbouw van achteruit via Oleguer verloopt.
En dat gaat niet al te best.
Ik zie het nu al een stuk of vijf á zes wedstrijden met lede ogen aan. Marco weigert echter in te grijpen. En het gevolg van Oleguer laten staan, is dat een tegenstander per wedstrijd mínstens drie uitgespeelde kansen krijgt.
Als spits van de tegenstander geldt dan ook: gewoon voor de zestien blijven hangen. De kans dat je de bal vanaf de zijkant in je voeten krijgt én op je dooie akkertje kunt controleren, is vrijwel 100%.
Nee, ik heb geen hoge pet op van Oleguer. Sterker nog, hij kan gewoon niet voetballen.
Ik zie liever Van der Wiel in het midden en Silva op rechts. Veel slechter dan dit kan het niet gaan.
Marco, ik wéét dat je meeleest. Grijp in!
Bron: Sportwereld.nl
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 00:33
|
|
Mijn naam staat nog net niet onder dit stukje tekst...
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 00:37
|
|
Hoe bedoel je, Maurice?
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 00:46
|
|
Ik zou dit zo hebben kunnen schrijven, precies mijn gedachten over Oleguer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 11:51
|
|
Oleguer kon prima meespelen bij Barcelona. Maar wie kan dat niet bij Barca? Hij stond er in omdat hij ballen inleverde bij spelers die beter konden voetballen. Daar kon hij zich in schikken en geruisloos wegcijferen.
Bij Ajax is hij qua naam de dragende speler. Maar daar is niet goed genoeg voor. Die rol maakt hem onzeker, waardoor hij alleen maar slechter gaat spelen. Wanneer Verthongen wordt afgedekt is hij de man die het moet doen.
Dat lukt hem niet. Bij Barcelona kon hij ballen inleveren bij xavi en iniesta die altijd in de buurt stonden. Dit kan niet bij Lindgren Enoh of Gabri.
Kortom, er wordt te veel van deze jongen verwacht en dat kan hij niet waarmaken. De beste oplossing is dat hij wordt verkocht aan een Spaanse club. Dit kaliber spelers hebben we ook in Nederland rondlopen. Een enorme miskoop.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 12:00
|
|
Citaat: Oleguer kon prima meespelen bij Barcelona. Maar wie kan dat niet bij Barca? Hij stond er in omdat hij ballen inleverde bij spelers die beter konden voetballen. Daar kon hij zich in schikken en geruisloos wegcijferen.
Bij Ajax is hij qua naam de dragende speler. Maar daar is niet goed genoeg voor. Die rol maakt hem onzeker, waardoor hij alleen maar slechter gaat spelen. Wanneer Verthongen wordt afgedekt is hij de man die het moet doen.
Dat lukt hem niet. Bij Barcelona kon hij ballen inleveren bij xavi en iniesta die altijd in de buurt stonden. Dit kan niet bij Lindgren Enoh of Gabri.
Kortom, er wordt te veel van deze jongen verwacht en dat kan hij niet waarmaken. De beste oplossing is dat hij wordt verkocht aan een Spaanse club. Dit kaliber spelers hebben we ook in Nederland rondlopen. Een enorme miskoop.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten welke Spaanse club op hem zit te wachten. In Spanje heeft hij namelijk ook niet zo'n hele goede naam hoor.
Youtube zijn naam maar eens voor de grap. Je zal hier nooit een video vinden over hoe goed hij is, maar alleen van zijn blunders.
|
-AFCA-Baalos69
Forum berichten: 22
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 12:13
|
|
Ik vind het erg om toe te geven, ik mag Oleguer erg, alleen op het voetbalveld snap ik ook niet wat die man doet.. hij heeft niet echt uitstraling, ik vind hem erg emotieloos voetballen(dan val je bij sws al af..) maar dan het belangrijkste, het lijkt wel of die jongen 'gehersenspoeld' is..
Laat me dat even uitleggen..
Die man heeft bij Barca gespeeld, dan mag je toch zeggen dat je wel wat gewend bent.. maar ik heb altijd het idee dat hij alles voor het eerst meemaakt, hij weet niet goed wat hij er mee moet.. dit is ook als ie op het veld staat, dan lijkt het alsof hij even niet meer weet wat er gebeurt, zijn ervaring lijkt dan plots weg, enorme verdedigende fouten, geen inzicht.. gewoon het hele gevoel weg.. kortom, gewoon of die jongen inderdaad helemaal niet kan voetballen..
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 15:46
|
|
In alles wat gesteld wordt zit een kern van waarheid en Oleguer kan zeker nog niet overtuigen. Maar toch, laten we aan het einde van het seizoen nog eens kijken. Spelers als Escudé en Grygera kregen na hun aantreden ook vrij snel pittige kritiek, soms terecht, soms onterecht. Uiteindelijk zijn beide spelers op hun eigen manier toch zeker van waarde geweest, waarbij met name Grygera in de huidige ploeg denk ik een dragende speler had kunnen zijn. Soms heeft het even tijd nodig.
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 16:31
|
|
Citaat: In alles wat gesteld wordt zit een kern van waarheid en Oleguer kan zeker nog niet overtuigen. Maar toch, laten we aan het einde van het seizoen nog eens kijken. Spelers als Escudé en Grygera kregen na hun aantreden ook vrij snel pittige kritiek, soms terecht, soms onterecht. Uiteindelijk zijn beide spelers op hun eigen manier toch zeker van waarde geweest, waarbij met name Grygera in de huidige ploeg denk ik een dragende speler had kunnen zijn. Soms heeft het even tijd nodig.
Maar vergeet niet dat beide heren iets jonger waren toen ze naar Ajax toe kwamen. Bovendien werden we al gewaarschuwd om niet te veel van Oleguer te verwachten.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 23:00
|
|
Citaat: Oleguer kan gewoon niet voetballen
[LEZERSBIJDRAGE"> Nu begrijp ik waarom ze hem bij Barcelona lieten gaan. Het klonk ook te mooi om waar te zijn, een verdediger die recentelijk nog de CL had gewonnen én en passant nog een coole rukker bleek te zijn ook.
Maar: huwelijken tussen Spanjaarden en Ajax blijken gedoemd te mislukken. Nu zul je Olequer niet zo snel horen zeggen dat ie een Spanjaard is, maar toch.
Tot een paar jaar geleden had er nog nooit een Spanjaard voor Ajax gevoetbald. Tot ineens de technische staf met een zekere Juanfrán op de proppen kwam. Aardige gozer, maar verdedigen kon hij niet. En dus werd hij al snel weer afgeserveerd.
Ik knipperde even met mijn ogen en voor ik het wist, kwam er een ware Spaanse Armada de Arena binnenzeilen. Roger, Gabri, Luque, Urzaiz en als laatste dus Oleguer.
Op voorhand was ik blij met iedere aankoop. Stuk voor stuk namen ze routine en ervaring mee naar een elftal dat -ieder jaar weer- schreeuwt om dergelijke eigenschappen.
Achteraf bezien vind ik dat alleen Gabri een verrijking is gebleken. Maar ook voor dit huwelijk geldt, dat het geen gelukkige is. Ondanks het feit dat de supporters met hem weglopen, ziet de coach het niet in hem zitten. Jammer. Hij had de uitzondering kunnen zijn die de regel bevestigt.
Terug naar Oleguer. Zelden heb ik een centrumverdediger gezien met zó weinig kwaliteit. Niet alleen is hij voortdurend zijn man kwijt, in principe levert hij alle ballen weer netjes in bij de tegenstander.
Wat een contrast met de man die naast hem staat, Jan Vertonghen. Jan onderscheidt zich iedere wedstrijd weer door zijn opbouwende kwaliteiten te tonen. Sterker nog, een beetje slimme tegenstander zet Vertonghen zodanig onder druk, dat de opbouw van achteruit via Oleguer verloopt.
En dat gaat niet al te best.
Ik zie het nu al een stuk of vijf á zes wedstrijden met lede ogen aan. Marco weigert echter in te grijpen. En het gevolg van Oleguer laten staan, is dat een tegenstander per wedstrijd mínstens drie uitgespeelde kansen krijgt.
Als spits van de tegenstander geldt dan ook: gewoon voor de zestien blijven hangen. De kans dat je de bal vanaf de zijkant in je voeten krijgt én op je dooie akkertje kunt controleren, is vrijwel 100%.
Nee, ik heb geen hoge pet op van Oleguer. Sterker nog, hij kan gewoon niet voetballen.
Ik zie liever Van der Wiel in het midden en Silva op rechts. Veel slechter dan dit kan het niet gaan.
Marco, ik wéét dat je meeleest. Grijp in!
Bron: Sportwereld.nl
Nou ja wat deze kwakzalver allemaal vertelt dat kan mijn neefje van 12 ook.
Deze gast is niks meer dan een stuk onbenul wat zijn voetbalkennis betreft, en het schrijven over Ajax kan hij ook beter laten want dat kan hij beter over laten aan mensen die meer verstand van voetbal en journalistiek hebben.
Deze aardappel zal waarschijnlijk Heitinga en Emanuelson wel goede verdedigers vinden...ik haat deze debielen met hun amateurstukjes in de krant, en die op deze manier een wit voetje bij bepaalde Ajax mensen wil halen en zo bekend wil worden.
Gewoon negeren dit soort domoren...laat die gast maar zijn vrouw onder de knie proberen te krijgen want ik denk dat hij daar zelfs te stom voor is!
|
Rooie
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 23:11
|
|
Citaat: In alles wat gesteld wordt zit een kern van waarheid en Oleguer kan zeker nog niet overtuigen. Maar toch, laten we aan het einde van het seizoen nog eens kijken. Spelers als Escudé en Grygera kregen na hun aantreden ook vrij snel pittige kritiek, soms terecht, soms onterecht. Uiteindelijk zijn beide spelers op hun eigen manier toch zeker van waarde geweest, waarbij met name Grygera in de huidige ploeg denk ik een dragende speler had kunnen zijn. Soms heeft het even tijd nodig.
Maar vergeet niet dat beide heren iets jonger waren toen ze naar Ajax toe kwamen. Bovendien werden we al gewaarschuwd om niet te veel van Oleguer te verwachten.
En jij hebt waarschijnlijk ook liever een Emanuelson en Heitinga in de verdediging of niet?
Beide zijn waardeloze verdedigers van het ergste soort en met beide verdedigers kregen we meer goals om de oren en veel meer hachelijke situaties voor ons doel.
Natuurlijk is hij geen goede opbouwer zoals hij laat zien de laatste tijd....maar een verdediger staat er in de eerste plaats om tegenstanders tegen te houden en daarin is hij VEEL beter als prutsers zoals Heitinga, Emanuelson, Maduro, Nigel de Jong en noem nog maar een aantal van die superprutsers op die van Ajax een lachwekkende zwakke ploeg gemaakt hebben...en het is natuurlijk tekenend dat die zwakke garde allemaal jeugd uit de Ajaxopleiding is...die opleiding die toch ook al een hele lange tijd bijna ook al geen reet voorstelt als het wat voortbrengen van zwakke en meestal kleine waardeloze kabouters, zeg maar de jongens die totaal niet mee kunnen met het grote mannenvoetbal en die langs de oren kregen van topclubs als het almachtige Excelsior , Vvv etc...
|
Maurice
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 23:17
|
|
Qua verdedigende capiciteiten zijn Emaneulson en Heitinga niet beter nee, maar beide heren hebben weer andere kwaliteiten die Oleguer totaal ontbeert.
Emanuelson is offensief vrij sterk, en staat niet voor niks op de vleugels, dus die kan je zowieso niet vergelijken met Oleguer.
Heitinga kon een team op sleeptouw nemen wanneer het eventjes niet ging, en was voor de goal ook nog eens gevaarlijk. Dit laat hij overigens ook weer in Spanje zien.
Off: Let iets meer op je taalgebruik Rooie.. Dat je een mening hebt over bepaalde mensen/spelers is best, daar is het forum immers voor, maar maak het dan wat genuanceerder.
Overigens kan je ook gewoon de edit knop gebruiken, zodat je niet twee keer hoeft te posten.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 20 dec 2008 11:36
|
|
Citaat: Oleguer is thuis in Amsterdam
Amsterdam, 20 dec 2008
De tijd gaat snel in de ogen van Oleguer Presas Renom. De centrale verdediger woont alweer een kleine zes maanden in Amsterdam, de stad die hij nu al tot de zijne rekent. ,,Ik geniet van de stad en van Ajax.”
Weinig wist Oleguer van de stad Amsterdam toen hij zich in de zomerstop verbond aan Ajax. Een half jaar later voelt de robuuste verdediger zich thuis in zijn nieuwe woonplaats aan de Amstel. ,,Het is heerlijk om een nieuwe stad te verkennen en steeds weer nieuwe dingen te ontdekken. Amsterdam is een geweldige stad. De grachten, de musea en de mensen; ik geniet er echt van.” Dat plezier zet zich om in zijn ontwikkeling van de Nederlandse taal. ,,Erg moeilijk hoor", lepelt hij zijn kennis op om in het Engels te vervolgen: ,,Ik bestelde laatst een witbrood bij de bakker, maar kreeg een bruin. Lastig om dan in het Nederlands te vertellen dat ik dat niet besteld had."
Oleguer: ,,Ik geniet van Amsterdam en de mensen die er wonen."
Op het veld gaat het Oleguer voor de wind. Steevast staat hij in de basiself van trainer Marco van Basten en bovendien worden de wedstrijden veelal in winst omgezet. ,,Ik erken dat het voetballend nog wel voor verbetering vatbaar is. Het belangrijkst is echter dat we winnen. We zijn verder gekomen in de UEFA Cup en strijden nog volop mee om het kampioenschap. Eigenlijk gaat het allemaal erg lekker.” De Spanjaard, of liever Catalaan, is zelfkritisch als het over zijn eigen spel gaat. ,,Er is altijd ruimte voor verbetering”, erkent Oleguer. ,,Kijk, bij Barcelona speelde ik al jaren samen met veel spelers. Dat zorgt voor bepaalde automatismen waar we bij Ajax nog naar zoeken. Dat is geen kwestie van communicatie, maar van gewenning aan elkaar.”
Van De Graafschap, Ajax’ tegenstander komende zondag in de Eredivisie, weet Oleguer nog weinig. ,,Of ik thuis veel voetbal kijk? Nee, eigenlijk helemaal niets. Als ik de voordeur opendoe, dan schakel ik een knop om en is voetbal even van minder belang." Wel zal Oleguer nog wat 'huiswerk' over de Superboeren doen. ,,We kijken altijd op zaterdag naar de videobeelden. Dan weet ik tegen wie ik speel en hoe hij speelt.” Desondanks realiseert de Spanjaard dat zijn ploeg in Doetinchem vol aan de bak moet. ,,Ze staan niet al te hoog op de ranglijst, zeventiende. Op papier moeten we dit dus kunnen winnen, maar dat is slechts op papier. Momenteel winnen we geen enkele wedstrijd gemakkelijk en dus zal iedereen geconcentreerd moeten spelen om tot een goed resultaat te komen.”
Ajax.nl
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 20 dec 2008 11:52
|
|
Hij ziet het allemaal erg realistisch, en hij weet zelf ook wel dat hij niet zo perfect speelt. Mooi stuk over Oleguer. Mooi om te horen, dat hij zich al helemaal thuis voelt, aan de grachten, aan de stad, aan de mensen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Za 20 dec 2008 13:08
|
|
Citaat: Hij ziet het allemaal erg realistisch, en hij weet zelf ook wel dat hij niet zo perfect speelt. Mooi stuk over Oleguer. Mooi om te horen, dat hij zich al helemaal thuis voelt, aan de grachten, aan de stad, aan de mensen.
Ik vind het zorgwekkend, nu wilt hij nooit meer weg.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Za 20 dec 2008 13:42
|
|
Het is ook waar wat Oleguer zegt, je moet elkaar goed aanvoelen. Bij Barca speelde die jarenlang samen met spelers en bij Ajax is het pas zijn eerste seizoen. Dan is het sowieso al knap als je meteen al de eerste seizoen je medespelers 100 procent aanvoelt. Geef hem gewoon de tijd, hij maakt fouten natuurlijk maar welke speler maakt dat niet?
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 20 dec 2008 14:38
|
|
Citaat: Hij ziet het allemaal erg realistisch, en hij weet zelf ook wel dat hij niet zo perfect speelt. Mooi stuk over Oleguer. Mooi om te horen, dat hij zich al helemaal thuis voelt, aan de grachten, aan de stad, aan de mensen.
Ik vind het zorgwekkend, nu wilt hij nooit meer weg.
Ja, maar zoals Samsung D800 al aangeeft, je moet elkaar aanvoelen, en vaker met elkaar spelen in de zelfde opstelling óm elkaar goed aan te kúnnen voelen. Als MvB elke keer weer met een ander middenveld speelt, dan kun je elkaar niet aanvoelen.. Als je vaker met elkaar speelt, weet je waar diegene de bal wilt hebben. En als dit zo is, en ze elkaar aanvoelen, wordt Oleguer misschien wel een leidende speler in de selectie en dan wíl je niet eens meer dat hij weggaat!
|
Rooie
|
Geplaatst: Zo 21 dec 2008 12:15
|
|
Citaat: Qua verdedigende capiciteiten zijn Emaneulson en Heitinga niet beter nee, maar beide heren hebben weer andere kwaliteiten die Oleguer totaal ontbeert.
Emanuelson is offensief vrij sterk, en staat niet voor niks op de vleugels, dus die kan je zowieso niet vergelijken met Oleguer.
Heitinga kon een team op sleeptouw nemen wanneer het eventjes niet ging, en was voor de goal ook nog eens gevaarlijk. Dit laat hij overigens ook weer in Spanje zien.
Off: Let iets meer op je taalgebruik Rooie.. Dat je een mening hebt over bepaalde mensen/spelers is best, daar is het forum immers voor, maar maak het dan wat genuanceerder.
Overigens kan je ook gewoon de edit knop gebruiken, zodat je niet twee keer hoeft te posten.
Een verdediger staat er om te verdedigen en niet om aan te vallen, wat heb je er in godsnaam aan als je een prutsverdediger als Ajax slechtste verdediger ooit Emanuelson in je verdediging hebt staan die bijna iedere wedstrijd een tegengoal schuld is en de veroorzaker van meerdere hachelijke situaities voor eigen doel is...en zijn andere kwaliteiten zijn er in mijn ogen ook niet want van het voetballend opkomen van hem kwam toch ook maar bitter weinig terecht, vaak werden zijn ballen simpel ingeleverd bij de tegenstander.
Hedentendage kan je niet meer het prehistorische voetbal spelen wat Ajax in de 70 jaren veel glorie heeft gebracht., de 4-3-3...zie wie er de laatste 30 jaar allemaal de Europacup en cl gewonnen hebben...toevallig komen Ajax en Barcelona als enigste aanvallende teams tot 3 gewonnen cups, de rest is gewonnen door clubs met 4-4-2 of 4-2-3-1.
Heitinga kan niet verdedigen en tot zijn laatste half jaar kon hij ook niet aanvallend spelen mede omdat hij weinig tot geen techniek heeft, zijn lange ballen kwamen 9 van de 10 keer niet aan, dus onnodig balverlies waardoor je nooit lang balbezit hebt en waardoor je de tegenstander steeds beter in de wedstrijd helpt door het vele balverlies, verdedigend hield ik altijd mijn hart vast als het rond de 16 was omdat hij altijd de domste overtredingen moest maken om zijn tegenstanders te kunnen afstoppen want voetballend lukte hem dit tot het laatse half jaar bijzonder weinig.
Wat betreft het 2x posten komt omdat ik iedere keer foutmeldingen of meldingen van "wilt u het bericht opslaan" krijg op jullie site krijg, op geen enkele andere site op internet heb ik hier last van.
Wat mijn taalgebruik betreft ...ik zeg gewoon wat ik denk en draai niet om de FEITEN heen.
Als je slappe linkse meelul praat wil horen waar totaal geen beleving inzit en waar gelogen wordt en om de feiten heen gedraaid wordt dan moet je dit maar deleten, want ik heb geen zin om met iedereen mee te lullen die er finaal naast zit....kortom zeg zoals het is...en niet anders.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 21 dec 2008 14:07
|
|
Citaat: Wat betreft het 2x posten komt omdat ik iedere keer foutmeldingen of meldingen van "wilt u het bericht opslaan" krijg op jullie site krijg, op geen enkele andere site op internet heb ik hier last van.
Ik weet wat je bedoeld "Rooie" en heb er inmiddels al maanden last van.
Citaat: Wat mijn taalgebruik betreft ...ik zeg gewoon wat ik denk en draai niet om de FEITEN heen.
Als je slappe linkse meelul praat wil horen waar totaal geen beleving inzit en waar gelogen wordt en om de feiten heen gedraaid wordt dan moet je dit maar deleten, want ik heb geen zin om met iedereen mee te lullen die er finaal naast zit....kortom zeg zoals het is...en niet anders.
Dat ben ik met je eens "Rooie" .......ik heb hier zelf namelijk ook weleens "last" van, maar ik snap het standpunt van Maurice ook wel.
Ik zeg ook altijd ongezouten mijn mening, maar probeer dat op een manier te doen die niemand kwetst.
Ik ken me wel helemaal voorstellen dat je ergernis je aanzet tot een wat groffere manier van posten. Lijkt me niks mis mee eigenlijk, we zijn toch geen schooljongetjes meer.
Citaat: Natuurlijk is hij geen goede opbouwer zoals hij laat zien de laatste tijd....maar een verdediger staat er in de eerste plaats om tegenstanders tegen te houden en daarin is hij VEEL beter als prutsers zoals Heitinga, Emanuelson, Maduro, Nigel de Jong en noem nog maar een aantal van die superprutsers op die van Ajax een lachwekkende zwakke ploeg gemaakt hebben...en het is natuurlijk tekenend dat die zwakke garde allemaal jeugd uit de Ajaxopleiding is...die opleiding die toch ook al een hele lange tijd bijna ook al geen reet voorstelt als het wat voortbrengen van zwakke en meestal kleine waardeloze kabouters, zeg maar de jongens die totaal niet mee kunnen met het grote mannenvoetbal en die langs de oren kregen van topclubs als het almachtige Excelsior
Je mening over Heitinga deel ik niet maar wat je zegt over dat andere stelletje wel. De opleiding staat garant voor het afleveren van kwakkel kabouters zoals nu weer Anita en Martina.
Gasten die "het" gewoon niet hebben en ook nooit zullen krijgen. De nederlagen tegen al die provincieclubs zijn ook mij een doorn in het oog "Rooie"
Aan de andere kant kan ik nou ook niet bepaald blij worden van meneer Oleguer. Ik vind het een hele matige verdediger die helemaal niks toevoegt aan Ajax en die ik eigenlijk al heb opgegeven. Een versterking vind ik het zeker niet en onbegrijpelijk dat deze man zo lang bij Barcelona in de basis heeft gestaan en (nog gekker) dat Rijkaard hem heeft aanbevolen.......die had ik hoger ingeschat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 21 dec 2008 14:09
|
|
Citaat: Wat mijn taalgebruik betreft ...ik zeg gewoon wat ik denk en draai niet om de FEITEN heen.
Dat is prima, maar het is geen wedstrijd. Laat ook de anderen in hun waarde en voor de rest post je prima.
|
Rooie
|
Geplaatst: Zo 21 dec 2008 18:38
|
|
Dat is prima, maar het is geen wedstrijd. Laat ook de anderen in hun waarde en voor de rest post je prima.
Natuurlijk 343...Sorry dat ik soms wat bot kan reageren ....en bij sommige mensen van extreem links Nederland in het verkeerde keelgat komt, het is natuurlijk niet mijn bedoeling om personen te kwetsen.
Maar me de les laten lezen door hun zal ik ook niet vlug accepteren.
Maar goed verder over Ajax en Oleguer.
Ik vind dat er veel te negatief over die jongen geschreven wordt en dit zijn voornamelijk mensen die grotendeels geen eigen kijk en mening hebben maar klakkeloos de domme onwetende (op voetbalgebied) pers of de grote groep napraten.
Oleguer heeft ook wedstrijden goed gespeeld en hij is het nu eenmaal niet gewend om een zwak verdedigend middenveld zoals Ajax de laatste wedstrijden had met o.a Emanuelson voor zich te hebben, de wedstrijden dat hij minder speelde is als Enoh en ook Gabri niet spelen want zonder deze twee hebben we verder maar een zwak middenveld ( en ja, ook Lindgren vind ik maar een middelmatige speler die voor mij beslist niet altijd een basisplaats zou krijgen).
Die jongen heeft waarschijnlijk nooit ergens anders gespeeld als in Barcelona, dan lijkt het me toch dat hij wel wat meer respijt moet krijgen dan wat sommigen met hem nu al doen, namelijk de grond inschrijven....laat die jongen nu eerst een een jaar acclamatiseren.
En trouwens dan nog staat de verdediging met hem erbij veel beter als met Heitinga en Emanuelson, vandaag weer eens 0 doelpunten tegen, dit was met die andere 2 bijna niet mogelijk in uitwedstrijden, die jongen posteert zich verdedigend positioneel heel goed, en dat hij nu eemaal niet de best opkomende voetballer is dat is dan natuurlijk wel jammer.....maar ik vind de stand in de competitie waar wij nu staan veel beter als vele voorgaande jaren toe we nu meestal al heel ver achter Psv lagen....en dit is ook een verdienste van Oleguer.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 21 dec 2008 19:07
|
|
Oleguer krijgt van mij nog wel even de tijd om te wennen, maar vandaag betraptte ik hem toch ook weer op een paar dekkingsfoutjes wat bijna resulteerde in een tegendoelpunt van Den Ouden, maar Vermeer kon nog redden.
Dat volgens jou de verdediging beter staat als voorgaande jaren komt denk ik door Van Basten. In zijn periode als bondscoach kreeg Nederland ook zelden tegendoelpunten. Hij kan dus als voormalig aanvaller een verdediging goed neerzetten wat ik opvallend vind.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 21 dec 2008 19:13
|
|
Oleguer is gewoon niet te type CV wat we zoeken. Hij zal best kunnen voetballen , maar Ajax heeft een leider nodig achterin die ook de lijnen uitzet. Ikhoop echt boven alles dat er een goede CV verdediger komt met de kwaliteiten die ik hierboven meld. Links-of rechtsbenig maak mij niet uit.
|
Rooie
|
Geplaatst: Zo 21 dec 2008 20:56
|
|
Citaat: Oleguer krijgt van mij nog wel even de tijd om te wennen, maar vandaag betraptte ik hem toch ook weer op een paar dekkingsfoutjes wat bijna resulteerde in een tegendoelpunt van Den Ouden, maar Vermeer kon nog redden.
Dat volgens jou de verdediging beter staat als voorgaande jaren komt denk ik door Van Basten. In zijn periode als bondscoach kreeg Nederland ook zelden tegendoelpunten. Hij kan dus als voormalig aanvaller een verdediging goed neerzetten wat ik opvallend vind.
Heb je van der Wiel, Vermaelen, Vertonghen, Emanuelson, Vermeer, Blind en Enoh niet betrapt op foutjes....zo nee dan mogen ze dus blijven staan ...zo ja dan krijgen hun dus ook nog even de tijd om te wennen.
De verdediging van Oranje kreeg weinig goals tegen ja....en laat Heitinga nu ook vaak een basisplaats hebben gehad bij Marco als bondscoach, dit wetende zou Heitinga het toch ook beter hebben moeten doen als zijn bagger verdedigend en opbouwend werk bij Ajax in al die jaren dat we veel tegengoals om de oren kregen en iedere wedstrijd al die hachelijke situaties voor ons doel hadden.
Ik zal je dan wel vertellen dat het dus zeker niet aan Heitinga heeft gelegen dat we bij Oranje minder goals tegen kregen, maar wel aan het veel betere kwaliteit bij Oranje dan bij Ajax, en dan zijn Mathijssen, Ooyer en Bronkhorst ook niet bepaald de beste verdedigers die erbij lopen...maar natuurlijk wel beter als wat we bij Ajax in de verdediging hadden lopen incluis Heitinga.
|
| | | |
|
|
|