Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 1 aug 2008 19:16
|
|
In de voetbalwereld in z'n geheel of in Nederland? Van Basten is natuurlijk jarenlang speler geweest bij een club die de zaken wat professioneler aanpakt dan Ajax. Het lijkt me ook geen toeval dat de Ajacieden tegenwoordig iedere dag even het krachthonk in moeten.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 5 aug 2008 11:14
|
|
Citaat: Oleguer: ‘Ajax is te vergelijken met Barcelona’
In de eerste weken dat Oleguer Presas Renom (foto) als Ajacied door het leven gaat, is vaak gezegd en geschreven dat de Catalaan anders is dan de gemiddelde voetballer. Oleguer wil graag een wereldburger zijn die verder kijkt dan het voetbalveld lang is. “Natuurlijk ben ik hier in de eerste plaats om te voetballen en niet als toerist,” aldus de verdediger.
“Maar ik wilde altijd wel graag naar Amsterdam. Een mooie, grote stad, waar men niet raar opkijkt van buitenlanders. Daar komt bij dat Ajax te vergelijken is met Barcelona. Beide clubs spelen aanvallend en met al die Nederlanders die ik bij de club al heb ontmoet, heb ik het gevoel dat ik het Nederlandse voetbal al een beetje ken.”
Sportweek.nl
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 12:18
|
|
Jullie kunnen niet zeggen dat ik jullie niet heb gewaarschuwd over Oleguer.
Ik vond hem gisteren met name aan de bal erg slecht. Hij bracht z'n medespelers meerdermaal in de problemen. Positioneel was het degelijk, maar al met al heeft hij ook weinig duels om de bal gewonnen.
Vermaelen speelde wel aardig maar had twee momenten die mij dan weer ontzettend irriteren. Eerst liet hij de bal bij een simpele breedtepass onder z'n voet doorlopen en daarna speelde hij zelf een breedtepass verkeerd in. Dat zijn slordigheden die echt nergens over gaan als je niet onder druk wordt gezet.
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 12:23
|
|
We hebben helaas geen Johnny meer...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 12:23
|
|
Liever geen one-liners, AFCA82. Zou je daarop willen letten aub?
|
AFCA82
|
Geplaatst: Ma 15 sep 2008 12:30
|
|
Is hij dan werkelijk zo goed die oleguer?
Of is hij alleen maar gekocht omdat hij bij Barcelona heeft gevoetbald.
Wat zijn sterke punten en mindere punten van hem?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 19 sep 2008 17:05
|
|
Hij schijnt al redelijk Nederlands te kunnen volgens Van Basten!
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 20:22
|
|
Ik vind het helemaal niks. Hij kan eigenlijk ook niks.
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 21:01
|
|
Citaat: Ik vind het helemaal niks. Hij kan eigenlijk ook niks.
Lekker beargumenteerd, je kan natuurlijk helemaal niets als je jaren bij Barcelona hebt gespeeld. Ik vind hem ook een matige indruk maken tot nu toe, maar het kan ook wennen zijn of dat hij gewoon nog niet in vorm is. Op de training heb ik wel degelijk gezien dat we een goede verdediger in huis hebben gehaald. Ik kan er verder helaas ook niet veel over oordelen, omdat ik vort op zondag voetbal en het dus meestal met alleen samenvattingen moet doen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 01:44
|
|
Hij doet gewoon ontzettend veel fout. Als iemand die hem heel vaak aan het werk had gezien had ik ook al grote vraagtekens bij deze transfer. Helaas worden m'n twijfels tot dusver alleen maar bevestigd en versterkt. Het is een alibi-verdediger.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 19:14
|
|
Citaat: Ik vind het helemaal niks. Hij kan eigenlijk ook niks.
Lekker beargumenteerd, je kan natuurlijk helemaal niets als je jaren bij Barcelona hebt gespeeld. Ik vind hem ook een matige indruk maken tot nu toe, maar het kan ook wennen zijn of dat hij gewoon nog niet in vorm is. Op de training heb ik wel degelijk gezien dat we een goede verdediger in huis hebben gehaald. Ik kan er verder helaas ook niet veel over oordelen, omdat ik vort op zondag voetbal en het dus meestal met alleen samenvattingen moet doen.
Wat kan hij dan goed?
Hij is zwak in de lucht, langzaam, positioneel zwak, redelijke in de duels en voetballen kan hij al helemaal niet. Een pass over dertig meter is al te veel gevraagd.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 07:58
|
|
Ik heb zo'n idee dat jullie hem liever niet zagen komen naar ajax. Dus hij hoort niet in de basis te staan?
Bruno Silva-----v.d. Wiel-----Vermaelen------Urby
Wat vinden jullie hiervan?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 08:17
|
|
Twee veelvuldig opkomende backs naast twee centrale verdedigers die niet sterk zijn in de lopende duels. Erg kwetsbaar dus.
|
El Chcharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 16:53
|
|
Citaat: Ik heb zo'n idee dat jullie hem liever niet zagen komen naar ajax. Dus hij hoort niet in de basis te staan?
Bruno Silva-----v.d. Wiel-----Vermaelen------Urby
Wat vinden jullie hiervan?
Nou, aangezien Oleguer er ongeveer 3 weken uitligt zal het zo wel worden de komende tijd.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 17:23
|
|
Citaat: Nou, aangezien Oleguer er ongeveer 3 weken uitligt zal het zo wel worden de komende tijd.
Zoals Thomas al zei, veel te aanvallend. Urby gaat nog wel (die zich verdedigend overigens goed ontwikkeld) maar Silva...
Ik gok eerlijk gezegd op het volgende, ondanks dat vd Wiel duidelijk heeft laten zien geen back te zijn:
Vd Wiel-Lindgren-Vermaelen-Urby
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 17:27
|
|
Ik ga voor Anita die in de basis komt in plaats van Olegeur
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 17:28
|
|
Citaat: Ik ga voor Anita die in de basis komt in plaats van Olegeur
Dat is ook nog een optie. Ik heb er zelf nog een aantal gezet in de opstelling en het systeem.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 19:11
|
|
Drie weken? Ik dacht dat er in de Telegraaf stond dat het meeviel?
|
El Chcharito
|
Geplaatst: Di 23 sep 2008 19:29
|
|
Een tot drie weken Thomas. Dus kan meevallen, alhoewel ik het ideaal zou vinden. Dan moet Gregory wel van die back plaats af gelukkig en kan hij zijn vertrouwde stekkie invullen op zijn manier. Dat zou ik erg fijn vinden, want als back valt hij een beetje tegen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 12:46
|
|
Citaat: Ajacied Oleguer moet mogelijk de cel in
Ajax-verdediger Oleguer Presas hangt mogelijk een gevangenisstraf boven het hoofd. Tegen de Spanjaard in Amsterdamse dienst is in eigen land een celstraf van twee jaar geist wegens het verwonden van een agent, meldt Marca.
Het incident vond plaats in september 2003. De voetballer, toen nog in dienst van FC Barcelona, zou volgens de aanklacht een agent verwond hebben met een steen. Later zou Oleguer, die samen met enkele vrienden in een bar verbleef, de agent opnieuw met diverse voorwerpen bekogeld hebben.
Nadat enkele buurtbewoners de politie inschakelden, begonnen de problemen. Een groep van zo'n tweehonderd jongeren, waaronder Oleguer, zorgden voor veel geluidsoverlast. Toen de politie arriveerde sloeg de stemming direct om. De jongeren verwelkomden de agenten met een regen aan stenen en flessen.
De Spaanse politie slaagde er in de orde te herstellen. Toen eenmaal binnen de balans op gemaakt werd en de politieagenten op zoek gingen naar de meest aanwezige relschoppers kwam ook de naam van Oleguer naar voren, weet Marca.
Voetbalprimeur.nl
Ik hoop dat we goed verzekerd zijn.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 12:48
|
|
Ik las het net ook al, erg gaar bericht natuurlijk .
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 13:56
|
|
Net alsof Nederland deze speler gaat uitleveren. Zolang hij zich niet in Spanje vertoond, maakt het allemaal vrij weinig uit. Dit zou immers het spaans-catalaanse conflict weer gedeeltelijk aan kunnen wakkeren. Vraag me af of Nederland daar z'n handen aan wil branden!
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 14:08
|
|
Citaat: Net alsof Nederland deze speler gaat uitleveren. Zolang hij zich niet in Spanje vertoond, maakt het allemaal vrij weinig uit. Dit zou immers het spaans-catalaanse conflict weer gedeeltelijk aan kunnen wakkeren. Vraag me af of Nederland daar z'n handen aan wil branden!
Landen uit de EU hebben een overeenkomst wat gevangenen betreft. Nederland zal, wanneer Spanje daarom vraagt, verplicht zijn Oleguer uit te leveren.
Overigens maakt het justitie niet uit of hij bekend is of niet, iedereen wordt het zelfde behandeld (in NL) , in Spanje is dat natuurlijk een ander verhaal. Oleguer is daar niet echt bepaald geliefd bij het overgrote deel.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 14:18
|
|
Ach ik vind V.d. Wiel toch beter spelen dan deze Catalaan, natuurlijk hoop ik wel dat hij bij Ajax blijft aangezien Ajax een zwak bezette verdediging heeft. Oleguer als rechtsback lijkt me trouwens wel beter dan Oleguer als centrale verdediger.
|
El Chcharito
|
Geplaatst: Vr 26 sep 2008 15:11
|
|
Dan kunnen we wel zijn mooie loonstrook besparen haha. Nee, ik hoop wel dat hij blijft al is het maar omdat hij rechtsback wel aardig kan spelen. Verder hoop ik dat hij buiten de boot valt en Silva - Wiel - Vermaelen - Urby (of jeugd) onze verdediging zal zijn.
|