Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Miralem Sulejmani
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Miralem Sulejmani
Maker: Eto'oBekeken: 102615
Status: InactiefBerichten: 1648
+ Nieuw bericht <<<   <   58  |  59  |  60  |  61  |  62  |  63  |  64  |  65  |  66   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 25 jan 2011 22:44
Dat Sulejmani zo weinig assists geeft ondanks een aardige trap moet toch genoeg zeggen? Ik zeg niet dat hij zelfzuchtig is, ik zeg dat hij er gewoon geen oog voor heeft: hij ziet het gewoon niet. Hij ziet niet wie de gaten in duikt, hij ziet niet hoe je een bal op maat geeft en hij ziet de intelligente pass niet.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 09:14
Precies, Sulejmani heeft gewoon weinig overzicht. Dat is vrijwel niet te trainen, dat heb je of dat heb je niet.

De grootste kwaliteit van Sulejmani bij Heerenveen was het spelen op randje buitenspel. Vaak stond hij scherp in de counter waarna hij alleen voor de keeper werd gezet. Verder had hij bij Heerenveen mensen die hem de diepte in stuurden: met name Sibon en Pranjic. Bij Ajax heeft hij een gedaantewisseling ondergaan. Plotseling wil hij elke bal in de voeten en vanuit stilstand zijn acties maken. Loopacties in de diepte zien we zelden meer van hem. Vanwege zijn zwakke rechterbeen vind ik hem niet geschikt als rechtsbuiten.

Sulejmani speelt dus niet naar zijn kwaliteiten. Het is aan de Boer om daar verandering in aan te brengen.
biglaars

Forum berichten: 33
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 14:18
Citaat:
Nogmaals hij heeft HET niet al doet nog zo zijn best , het is allesbehalve een Ajaxspeler.
Dat zie je toch in 2 seconden , hoe vaak wil je dat bevestigd zijn en hopen tegen heug en meug ?
Hij heeft wel wat , maar niet HET,
Mounir heeft HET zeker wel ,
maar of dat nog kan bij Ajax ,
ik wacht graag de combi FbB en MeH , ik ben nog heel benieuwd wat hun betreft.

Als iemand het NIET heeft is elhamdoui het wel, die gozer weet niet eens wat de betekenis is van overspelen volgens mijn.. kortom een egoistische ... met een slechte instelling.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 16:39
Citaat:
Sulejmani heeft nauwelijks een passeeractie dus het wordt sowieso al moeilijk om er buitenom te gaan. Dat had hij wel trouwens: die rare scharen van hem, waar zijn die eigenlijk heen?

Maar hoe zie jij Sulejmani binnendoor passeren dan, tegen een beetje verdediger?

Sulejmani heeft natuurlijk een matige acceleratie, maar heeft wel laten zien de bal heel goed bij hem te kunnen houden in een kleine ruimte. Over het speltechnische op het gebied van je man passeren heb ik weinig verstand, maar volgens mij kun je als linkspoot ook prima je man aan de binnenkant passeren.

Citaat:
Ik zie het niet. En z'n aantal assists spreekt in mijn voordeel: 2.

Citaat:
Dat Sulejmani zo weinig assists geeft ondanks een aardige trap moet toch genoeg zeggen? Ik zeg niet dat hij zelfzuchtig is, ik zeg dat hij er gewoon geen oog voor heeft: hij ziet het gewoon niet. Hij ziet niet wie de gaten in duikt, hij ziet niet hoe je een bal op maat geeft en hij ziet de intelligente pass niet.

Het is wel erg makkelijk om statistiekjes erbij te gaan pakken nu, want ook jij weet dondersgoed dat we nu zonder eindstation in de aanval spelen. Hij speelt inderdaad wel met zijn hoofd naar beneden, maar een echt talentvolle speler weet immers voordat hij de bal krijgt al waar zijn medespelers staan. Hoe dat met Sulejmani zit is me nog wat onduidelijk, omdat hij zijn acties de laatste tijd wel te lang doorzet. Volgens mij had hij bij Heerenveen destijds ook aardig wat assists naast zijn doelpunten.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 17:02
Citaat:
Sulejmani heeft natuurlijk een matige acceleratie.

Helemaal niet. Ik denk niet dat er bij Ajax iemand is die een snellere acceleratie heeft. Verder heeft hij wel een matig inzicht, dat klopt wel.
AFCA Niels

Geplaatst: Wo 26 jan 2011 17:07
Zal het wel verkeerd zeggen, ik bedoel namelijk dat zijn startsnelheid matig is.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 17:11
Nee hoor, je zegt prima wat je bedoelt.

Ik vind de versnelling van Sulejmani ook niet geweldig. Sulejmani heeft altijd een paar meter nodig om op snelheid te komen.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 18:05
Terwijl ie in z'n Heerenveen-periode uit stand kon versnellen.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 12:44
Speelde gister een prima eerste helft. Jammer dat hij het overzicht voor de goal verloor na een mooie aanval.

Hij heeft gister hard gewerkt en een mooie goal gemaakt. Je ziet ook echt dat hij tactisch een hoop taken moet uitvoeren, je ziet dat het onwennig is maar ik denk dat het steeds beter zal gaan, hij zal straks meer op de automatische piloot kunnen spelen.

Verder een prima assist bij de 3-1!
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 13:15
Wel treurig dat hij totáal geen rechterbeen heeft. Maakt hem vrij voorspelbaar.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 13:31
Is van links dan ook dreigender, dan kan hij met zijn snelheid buitenom en voorzetten, zie de 3-1....
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 15:13
Leuke speler hoor met soms leuke momenten, soms zelfs prachtmomenten zoals die goal , maar heus wezenlijk komt ie teveel tekort .
Hij kijkt meestal nog geen 5 meter over de bal , door te draven maakt hij energie vrij , dat maakt dat hij voor mij geen geschikte Ajax speler is .
Pariah

Forum berichten: 148
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 15:26
Ik heb me eigenlijk in tegenstelling tot velen gisteren verschrikkelijk aan het ergeren geweest aan Sulejmani, zijn gebrekkige inzicht in "het spel" en zijn teamgenoten zijn gewoonweg schrijnend. Het eeuwige gedribbel met de bal wat nog nooit tot een doelpunt heeft geleid in plaats van goed positiespel en snelle balcirculatie werkt ook niet bepaald in zijn voordeel.

Wat mij betreft verhuist hij naar de bank als Luis terug in de basis komt.....

(Zelfs als MEH ooit nog beter wordt, aangezien ik meer gecharmeerd ben van Ebicilio en Siem in zijn huidige rol)
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Geplaatst: Za 29 jan 2011 21:18
Ik heb genoten van Sulejmani. Mooie assist. Een lange bal legde hij prachtig neer voor De Jong dacht ik. Hij legde hem stil met z'n rug naar de bal en z'n zool tegen de bal zetten. En die versnelling van hem uit stand van 40 meter was ge-wel-dig! Gewoon niet normaal. En natuurlijk een wereldgoal.

AFCA Niels

Geplaatst: Za 29 jan 2011 23:22
Ja en de intikkertjes mist-ie.
Lammert Albertus

Geplaatst: Za 29 jan 2011 23:32
Dzsudzsak voor 10 mljn , die heb ik heel wat liever dan Miralem .
biglaars

Forum berichten: 33
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 00:04
''Dzsudzsak voor 10 mljn , die heb ik heel wat liever dan Miralem .''

Ja joh, we moeten vooral weer met geld gaan smijten..
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 00:09
Inderdaad, en denk je ook zelf dat PSV een van hun beste spelers voor 10 miljoen van de hand doet aan een directe titel concurrent. In de verste verte niet natuurlijk.
Lammert Albertus

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 09:10
Nou dat weet ik nu nog zo net niet, tijden zijn financieel zo veranderd dat 1 mijoen extra voor PSV een niet te weigeren bedrag is !
Deze speler is nog jong als ie bij Ajax uit zou blinken levert ie binnen 2jr het dubbele op .
Alleen voor Ozbiliz en Ebecilio is dat niet goed .
Maar deze PSVer is een hele beste , en hij heeft Ajax in zijn hartje weet je nog ?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 11:41
Dat wad de psv tactiek in de jaren 80 he. De beste spelers van de concurrentie kopen. Zelf beter worden en de concurrentie verzwakken. Psv zonder Dudszak stelt niets voor, maar ik kan me niet voorstellen dat Dudszak geinteresseerd is
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 11:44
De eventuele aankoop van Mertens gaat er voor zorgen dat Sulejmani de vaste rechtsbuiten wordt. Een slechte ontwikkeling in mijn ogen. Met zon zwak rechterbeen hoor je niet thuis aan de rechterkant
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 11:45
Citaat:
De eventuele aankoop van Mertens gaat er voor zorgen dat Sulejmani de vaste rechtsbuiten wordt. Een slechte ontwikkeling in mijn ogen. Met zon zwak rechterbeen hoor je niet thuis aan de rechterkant

Wie dan op rechts?
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 12:34
Citaat:

Wie dan op rechts?
Vanaf volgend seizoen misschien wel Lukoki, als hij dat durft. Heeft hij dat potentieël?
Gestopt
nr23

Forum berichten: 443
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 21:15
Citaat:

Vanaf volgend seizoen misschien wel Lukoki, als hij dat durft. Heeft hij dat potentieël?

Volgens mij is Josefzoon verder in zijn ontwikkeling. Lukoki maakte zijn debuut alleen maar omdat we even geen andere spelers hadden, niet omdat hij zo goed is. Het verschil tussen De Boer en Jol is slechts dat De Boer een buitenspeler uit de jeugd haalt als er geblesseerden en geschorsten zijn, terwijl Jol een middenvelder als verkapte buitenspeler zou opstellen. Maar dit betekent niet dat Lukoki het gewenste niveau heeft.

Maar goed, terug naar Sulejmani. Ik weet het niet. Op rechts vind ik hem ook niet ideaal, omdat hij geen voorzet heeft met rechts. Echter is de dreiging naar binnen wel gevaarlijk en daarnaast blijft hij altijd gevaarlijk buitenom door zijn snelheid omdat daar de ruimte ligt. Op links is het risico dat Mickey voorspelbaarder wordt, de verdediger weet dan eigenlijk altijd dat hij buitenom gaat, naar zijn linkerbeen. Dat maakt hem makkelijker te verdedigen. Daarnaast is zelfs zijn voorzet met links niet geweldig de laatste tijd. Ik ben er eigenlijk niet over uit of Sulejmani nou meer een links of een rechtsbuiten is.
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 21:16
Oh heb je gelijk in nr23, Jozefzoon. Die was ik helemaal vergeten. Hij was toch geblesseerd, is hij al terug ?
Gestopt
+ Nieuw bericht <<<   <   58  |  59  |  60  |  61  |  62  |  63  |  64  |  65  |  66   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.309.700 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Miralem Sulejmani
Ga
Zoeken: