Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 11:30
|
|
Waarom hebben jullie in godsnaam een Sulejmani shirt gekocht?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 11:41
|
|
Omdat ik toendertijd wel hoop in had dat hij een topaankoop was..
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 11:45
|
|
Hehe gelukkig heb ik dit seizoen een Suk 21. Shirt gekocht ;)
Maarja Sulejmani. Ik denk dat we helemaal niks ervan zullen merken als hij daadwerkelijk straks nog vertrekt. Ja mischien bij Ajax 2, die zullen wat minder wedstrijden winnen. Ik vind het erg jammer dat het nooit wat met hem is geworden, ik had echt gehoopt dat hij het zou redden. En toen hij de 1-0 scoorden tegen Willem II dacht ik dat we echt een topper in huis hadden want het was een mooie goal. Daarna liet hij nog maar weinig zien. Op wedstrijdjes tegen de Graafschap na dan.
Toen vorige jaar had ik het gevoel dat hij na de wedstrijd Ajax-Juventus weer helemaal zou gaan opbloeien, maar dat was dus niet het geval. Het Publiek de Trainers en Ajax zelf hebben hem jarenlang alleen maar toegezongen en hem gesteund en dat gaat hij zulke dingen roepen. Dat vind ik totaal respectloos. Daarom weet ik ook niet of hij dit werkelijk heeft gezegd.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 12:58
|
|
Ik ben zeer benieuwd naar de reactie van guy_ajax.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 13:02
|
|
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, dat Sulejmani persee weg wil.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 15:20
|
|
Zojuist gelezen op de website van VI.........hoe durft die luie profiteur zich zo uit te laten terwijl het toch echt Sulejmani zelf was die er al 2 jaar geen reet van bakt. Nu zit meneer te zanikken over een nieuwe start en dergelijke onzin, dat hij eerst bij Ajax maar eens presteert de smeerlap.
Wat kots ik van dat ventje zeg.....maar de "echte" Ajax supporters geloven ongetwijfeld nog in hem en blijven roepen dat zoveel talent er toch eens uit moet komen...........ja ja, maar niet bij Ajax.......
Sulejmani: 'Jol wil mijn carričre vernietigen'
21/07/2010 08:34
Miralem Sulejmani had met West Ham United een overeenkomst om komend seizoen op huurbasis voor de Londense club uit te komen. Zijn coach bij Ajax, Martin Jol, vertelde de aanvaller echter dat hij niet weg mocht. Dit tot woede van de 21-jarige Serviër.
'Ik begrijp het niet', vertelt Sulejmani in het AD. 'West Ham United zou voor mij een nieuwe start kunnen zijn. De coach daar, Avram Grant, is een trainer die mij als groot talent ziet. Het is ook een coach die zegt waar het op staat.'
Het is volgens de aanvaller een bewijs dat Jol het slecht met hem voor heeft. Vorig seizoen liet de oefenmeester Sulejmani en Ismail Aissati voor de ogen van diverse journalisten een training afwerken op de trappen van de Amsterdam Arena.
'Dat was erg frustrerend', blikt de aanvaller terug op dat onterende voorval. 'Ik ben een professional en wil mijn werk zo goed mogelijk doen. Maar zo omgaan met mij, dat kan ik niet accepteren. Martin Jol wil mijn carričre vernietigen.'
Sulejmani werd in 2008 door Ajax overgenomen van SC Heerenveen voor het recordbedrag van 16,5 miljoen euro. In zijn eerste seizoen onder Marco van Basten speelde hij nog 27 competitiewedstrijden (acht doelpunten). Jol zag het beduidend minder zitten in de Serviër. Slechts zeventien keer (waarvan maar drie keer als basisspeler) stuurde de coach hem tijdens een competitieduel het veld in.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 15:38
|
|
Was te verwachten. Er zijn er wel meer boos en niet geheel onterecht. Wat betreft Sulejmani, door het halen van zijn langharige landgenoot kwam hij ernaast te staan. De kleine Serviër had natuurlijk liever de goedkopere en betere oud-ploeggenoot Sibon zien komen. De man was in tegenstelling tot Pantelic werkelijk balvast en had een uitmuntende passing, waardoor Sulejmani destijds regelmatig gelanceerd werd. Wat betreft de beloftes, er zijn er inderdaad heel wat gemaakt. Zo was Sulejmani één van de vele projectjes. Daarom werd Elia ook niet gehaald, om Sulejmani niet tegen te houden. Maar we weten nu allemaal hoeveel Jol zijn woorden waard zijn. Hoe lang duurt deze lijdensweg nog?
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 15:41
|
|
Tot die kleine dikzak inziet dat hij het zelf moet doen op het veld??
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 15:59
|
|
Jammer genoeg speelt men niet 1 tegen 1. Werd hij maar vaker in zo'n positie gebracht. Wat onverlet laat dat de man nooit naar Ajax had moeten komen. Maar hij heeft bepaalde kwaliteiten en wil je er nog iets uithalen, zul je die toch echt moeten gaan benutten. Betekent balvastheid, voetbalintelligentie en taakbewustheid voorin en spelers met puike passing op het middenveld. Met Sulejmani die sprintjes trekt en in de verre hoek schiet komt het dan wel goed. Maar moet dan allereest natuurlijk wel opgesteld gaan worden. Als dat dit seizoen nauwelijks zal gebeuren zo snel mogelijk verkopen. Waarom Jol dat dan echter niet toelaat, is voor mij een raadsel. Heeft hij soms nog steeds een projectje lopen? En wie moet er na Elia nu voor wijken? Het rammelt aan alle kanten.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:03
|
|
Sulejmani moet in de basis komen te staan met of zonder Suarez. Ajax heeft op dit moment weinig goede aanvallers en Sulejmani is in potentieel een topaanvaller voor de Eredivisie. Ik vind het altijd onzin dat bepaalde spelers niet met elkaar samen zouden kunnen spelen zoals V.d. Vaart en Sneijder en Sulejmani en Suarez. Als spelers de juiste kwaliteiten en de juiste instelling hebben dan moet dat altijd kunnen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:15
|
|
Jol wil 4,3,3 spelen, zolang Suarez bij Ajax speelt hebben we niks aan Sulejmani. Strik erom heen zeg ik en cashen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:17
|
|
Ik vind het onzin dat Sulejmani niet in een vrije rol op links kan spelen en Suarez in een vrije rol op rechts. Als ze op het moment dat ze de bal niet hebben het veld maar breed houden moet dat kunnen. Verdedigend staat het bij Ajax prima dus ze hoeven niet bang te zijn dat Suarez en Sulejmani niet genoeg mee zouden verdedigen, Pantelic en Suarez deden dat vorig seizoen ook nooit.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:18
|
|
Ik snap het ook nog steeds niet hoor. Twee jaar geleden kon het volgens iedereen wel en nu opeens niet meer. Robben en Ribéry kunnen het toch ook? Real gaat straks waarschijnlijk ook met Ronaldo én Di Maria spelen. AC Milan heeft op de flanken Pato en Ronaldinho. Barcelona Iniësta en Messi.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:22
|
|
Milan presteert voor geen meter, Di Maria loopt iedere wedstrijd een marathon en Iniesta verdedigt (als hij op de flank speelt; bovendien speelt Messi op dat moment meestal centraal als tweede spits) ook flink mee. Komt nog bij dat die clubs spelers hebben die dergelijke risico's rechtvaardigen. Een back denkt wel twee keer na voordat hij Ronaldo ruimte geeft door op te komen; bij Sulejmani zit dat net even anders.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:25
|
|
Als een back Sulejmani vrijlaat dan heeft hij de ruimte en hij is en blijft een speler die veel kan doen met zo'n ruimte als hij fit en in vorm is. Op dit moment lijkt Sulejmani fit en afgetraind te zijn en dan is hij een dreiging voor alle backs in de Eredivisie. Laat de backs hem maar vrij laten dan gooit hij de deksel wel op hun neus.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:26
|
|
Citaat: Jol wil 4,3,3 spelen, zolang Suarez bij Ajax speelt hebben we niks aan Sulejmani. Strik erom heen zeg ik en cashen.
Er is een wezenlijk verschil tussen verhuren en verkopen. Als hij verkocht kan worden tegen een redelijke prijs, dan moet Ajax dat doen, maar aan verhuur heeft Ajax momenteel niets.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:56
|
|
Citaat: Als een back Sulejmani vrijlaat dan heeft hij de ruimte en hij is en blijft een speler die veel kan doen met zo'n ruimte als hij fit en in vorm is. Op dit moment lijkt Sulejmani fit en afgetraind te zijn en dan is hij een dreiging voor alle backs in de Eredivisie. Laat de backs hem maar vrij laten dan gooit hij de deksel wel op hun neus.
Inderdaad, hetzelfde geldt vor Suárez. Hoeveel backs in Nederland kunnen Ajax pijn doen?
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:58
|
|
Citaat: Jol wil 4,3,3 spelen, zolang Suarez bij Ajax speelt hebben we niks aan Sulejmani. Strik erom heen zeg ik en cashen.
Maar misschien vertrekt Suárez, in dat geval hebben we met Sulejmai de opvolger in huis..
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 17:00
|
|
guy, reageer eens op z'n interview. Ben ik ook wel benieuwd naar.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 17:00
|
|
Citaat: Milan presteert voor geen meter, Di Maria loopt iedere wedstrijd een marathon en Iniesta verdedigt (als hij op de flank speelt; bovendien speelt Messi op dat moment meestal centraal als tweede spits) ook flink mee. Komt nog bij dat die clubs spelers hebben die dergelijke risico's rechtvaardigen. Een back denkt wel twee keer na voordat hij Ronaldo ruimte geeft door op te komen; bij Sulejmani zit dat net even anders.
Alsof de spelers voor hun lol meeverdedigen. Het is toch aan de trainer om dat er bij een Sulejmani in te stampen?
Citaat: Inderdaad, hetzelfde geldt vor Suárez. Hoeveel backs in Nederland kunnen Ajax pijn doen?
Dat vind ik dan wel weer een slecht argument. We moeten straks overwinteren in de Champions League, dat zijn over het algemeen backs van een ander niveau.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 17:05
|
|
Citaat: guy, reageer eens op z'n interview. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Stom intervieuw. Belachelijk, ook het moment. Hij lijkt net z'n kans te krijgen én te pakken, en dan zo'n domme reactie geven. Heeft hij niet door dat Jol hem dit seizoen wél een kans geeft en dat hij het ook goed doet in de voorbereiding? Rommedahl en Pantelic zijn weg, die speelde ook aardig wat wedstrijden dus Sulejmani maakt zowiezo al meer kans. Het is toch een ''compliment'' dat de trainer je niet weg wil hebben maar je juist wil houden..?
Zo goed?
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 17:08
|
|
Ik denk nog steeds dat dit met een sisser zal aflopen...
|
guy_ajax
|
|
|
Citaat: Milan presteert voor geen meter, Di Maria loopt iedere wedstrijd een marathon en Iniesta verdedigt (als hij op de flank speelt; bovendien speelt Messi op dat moment meestal centraal als tweede spits) ook flink mee. Komt nog bij dat die clubs spelers hebben die dergelijke risico's rechtvaardigen. Een back denkt wel twee keer na voordat hij Ronaldo ruimte geeft door op te komen; bij Sulejmani zit dat net even anders.
Alsof de spelers voor hun lol meeverdedigen. Het is toch aan de trainer om dat er bij een Sulejmani in te stampen?
Citaat: Inderdaad, hetzelfde geldt vor Suárez. Hoeveel backs in Nederland kunnen Ajax pijn doen?
Dat vind ik dan wel weer een slecht argument. We moeten straks overwinteren in de Champions League, dat zijn over het algemeen backs van een ander niveau.
Je kan dan toch iets behoudener spelen? Koeman had ook een andere tactiek in de CL, 1 KNVB beker, 2 landstitels en trots in de CL (2002-2003). Lag ook aan de spelers, verder is Koeman een kut trainer.
Maar hoeveel trainers veranderen hun tactiek in Europese wedstrijden? Best veel. Logisch. Manchester United doet het ook met Flatcher of/en Park.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
|
|
Nee, niet goed guy Omdat ik nu meer Pro-Sulejmani lijk dan jij:
Citaat: Ik kan de woede van Sulejmani wel begrijpen. Hij is boos dat er gemaakte afspraken niet nagekomen zijn. Echter zit er wat meer achter dan afspraken niet nakomen. Stel dat Jol z'n zin had gekregen (dus dat Pantelic en Rommedahl bleven) dan had hij Sulejmani wel naar West Ham gestuurd denk ik.
Dan nog blijft het dom om zoiets te roepen.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 17:11
|
|
Dat over Rommedahl en Pantelic klopt. Maar welke afspraken zijn niet nagekomen?
|