Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Miralem Sulejmani
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Miralem Sulejmani
Maker: Eto'oBekeken: 102654
Status: InactiefBerichten: 1648
+ Nieuw bericht <<<   <   28  |  29  |  30  |  31  |  32  |  33  |  34  |  35  |  36   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 24 dec 2009 15:48
Sulejmani moet na de winterstop een basisplaats als linksbuiten krijgen en dan gewoon eens voor 10 wedstrijden op rij worden laten staan voor langer dan 70 minuten. Sulejmani, Pantelic en Suarez zouden de beste voorhoede van de Eredivisie moeten kunnen vormen. Sulejmani en Suarez kunnen doordat Pantelic zich vaak laat inzakken ook naar binnen komen voor het schot en dat maakt het extra gevaarlijk. Met Zeegelaar, Castillion en Jozefzoon als back-ups heeft Ajax genoeg leuke aanvallers om geen gebruik te hoeven maken van Kennedy en Rommedahl.
benny_villa

Forum berichten: 47
Geplaatst: Do 24 dec 2009 15:57
Hem verhuren zou ook een optie zijn eigenlijk.
ghostwriter

Geplaatst: Do 24 dec 2009 16:15
Citaat:

Waarom hij is pas 21 en zou genoeg speelminuten bij Ajax moeten kunnen maken. Hij is duidelijk beter dan Rommedahl en Kennedy dus waarom zouden die twee wel spelen?
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 24 dec 2009 16:15
Citaat:
Sulejmani moet na de winterstop een basisplaats als linksbuiten krijgen en dan gewoon eens voor 10 wedstrijden op rij worden laten staan voor langer dan 70 minuten. Sulejmani, Pantelic en Suarez zouden de beste voorhoede van de Eredivisie moeten kunnen vormen. Sulejmani en Suarez kunnen doordat Pantelic zich vaak laat inzakken ook naar binnen komen voor het schot en dat maakt het extra gevaarlijk. Met Zeegelaar, Castillion en Jozefzoon als back-ups heeft Ajax genoeg leuke aanvallers om geen gebruik te hoeven maken van Kennedy en Rommedahl.

Enig probleem: hij kan het zelf fysiek niet aan om langer dan 70 minuten te spelen...
ghostwriter

Geplaatst: Do 24 dec 2009 16:17
Ik denk dat, dat overdreven is, hij is al behoorlijk lang pijnvrij toch?
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Do 24 dec 2009 17:02
Citaat:
Sulejmani sprintte een paar keer een naar adem happende en al lamgeslagen amateur voorbij en wist medespelers te vinden die net als hij zeeën van tijd en ruimte hadden. Leuk voor hem natuurlijk, maar het stelt allemaal bijzonder weinig voor.

Punt is DAT hij het deed. Hij had ook het lef niet kunnen hebben en plichtmatig balletjes breed ala Kennedy kunnen geven. Hij ging voor z'n eigen actie en probeerde functioneel te zijn. Kennedy heeft de achterlijn niet of nauwelijks gehaald, op die 2 goals na dan.
benny_villa

Forum berichten: 47
Geplaatst: Do 24 dec 2009 17:24
Citaat:

Waarom hij is pas 21 en zou genoeg speelminuten bij Ajax moeten kunnen maken. Hij is duidelijk beter dan Rommedahl en Kennedy dus waarom zouden die twee wel spelen?

20/30 minuten per wedstrijd is niet genoeg voor hem.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Do 24 dec 2009 18:39
Citaat:
Punt is DAT hij het deed. Hij had ook het lef niet kunnen hebben en plichtmatig balletjes breed ala Kennedy kunnen geven. Hij ging voor z'n eigen actie en probeerde functioneel te zijn. Kennedy heeft de achterlijn niet of nauwelijks gehaald, op die 2 goals na dan.

Kennedy is een ander type speler, ik kan nooit zoveel met die vergelijking.

Dat ie het deed zegt mij niet zoveel. Eenmaal in balbezit is een gebrek aan initiatief niet zozeer het probleem bij Sulejmani, wat daarvoor gebeurt is veel interessanter. Ajax weet hem bijvoorbeeld slechts zelden te lanceren. Dat zal deels aan zijn medespelers en het teamspel liggen, maar Sulejmani zelf speelt daar ook een grote rol in. Hij is soms tijden lang onzichtbaar, zonder noemenswaardig balbezit en wanneer het dan eindelijk zover is, staat ie tegenover een overmacht. Dan doet ie het niet, maar dat lijkt me niet zo gek.

Rommedahl moet het doen met een mespuntje van Sulejmani's talent, maar is veel handiger in zijn positionering e.d., waardoor hij toch vrij vaak gebruik kan maken van zijn wapen. Rommedahl kan dat -zo af en toe- in het eerste. Sulejmani viel tot nu toe op in Jong Servië, Jong Ajax en tegen de amateurs van WHC. Mijn conclusie is dan dat hij sprankelt zodra hij meer ruimte, meer tijd krijgt en minder afhankelijk is van waar hij staat, hoe hij een bal aanneemt, enz. Sulejmani is het voetballen niet verleerd, hij komt er op een hoger niveau voorlopig zelden aan toe. Het zal best zijn dat ie wat (zelf)vertrouwen mist, maar dat lijkt me meer te komen door een gebrek aan gogme. En dat heb je niet nodig tegen een bevroren WHC.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Do 24 dec 2009 18:42
Het probleem zit het er in dat Sulejmani niet de man van de aanval is. Hij laat het ook niet blijken. Leuk dat Sulejmani dingen kan met de bal tegen WHC, maar tegen RKC zal je hem niet zo zien. Face it, op dit moment is het nog geen aanvaller om bij Ajax goed te kunnen functioneren.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Do 24 dec 2009 19:06
Marco, je hebt deels gelijk. Dat positioneren is aan te leren door het vaak te doen.

Dat hij niet wordt gevonden omdat hij onzichtbaar is, ligt natuurlijk niet alleen aan hem. Aissati en De Zeeuw speelden vooralsnog met Emanuelson naast zich aan de zijkant. Die speelt anders, heeft andere looplijnen, zal vaker minder diep staan en, meer dan Micky, het centrum induiken. Ook zal hij meer de omschakeling van verder naar achteren moeten maken daar hij zelf defensief is ingesteld. Hij neemt makkelijker defensieve posities over van De Zeeuw en Anita. Micky zal die drang terugwaarts minder hebben, en dus vanuit een andere positie zich vrij gaan lopen. Dat vereist een andere manier van inspelen voor De Zeeuw en Aissati, en een ander ruimteljk patroon dat deze heren moeten herkennen. Daar Micky nou niet erg vaak heeft gespeeld, is dat problematisch en helpt daar niet bij.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Do 24 dec 2009 20:23
Ook. De verschillende posities die Sulejmani gehad heeft, de wisseling van systemen en de aanwezigheid van Suárez spelen ook een rol. Hij komt niet bepaald in een gespreid bedje terecht, maar dat geldt voor meerdere spelers. Toch zal hij zelf op een gegeven moment beter moeten gaan anticiperen op wat er om hem heen gebeurt, ook dat is een onderdeel van het spelen op hoog niveau.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 24 dec 2009 20:29
Mentaal is hij in ieder geval niet goed genoeg voor de top, en ook fysiek is hij dus waardeloos. Hij zal het team wel nooit dragen, ik voorspel dat hij in de toekomst een leuke speler wordt om erbij te hebben, niet meer en niet minder.

Daarbij lijkt hij toch uitsluitend te renderen in een countersysteem, en dat is niet waar we heen willen.
ghostwriter

Geplaatst: Do 24 dec 2009 20:32
Volgend jaar zullen nieuwe toppers op moeten staan en ik gok dat Aissati en Sulejmani een dragende rol op zich zullen nemen. Daarom lijkt het me ook wel goed als Ajax voor een seizoen 4-4-2 gaat spelen. Beide kunnen dan in een wat vrijere rol spelen.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 24 dec 2009 20:38
Citaat:
Volgend jaar zullen nieuwe toppers op moeten staan en ik gok dat Aissati en Sulejmani een dragende rol op zich zullen nemen. Daarom lijkt het me ook wel goed als Ajax voor een seizoen 4-4-2 gaat spelen. Beide kunnen dan in een wat vrijere rol spelen.

Beiden mentaal en fysiek een ramp, verbaal ook slecht.

Hoezo zouden deze spelers ineens dragend zijn?
ghostwriter

Geplaatst: Do 24 dec 2009 21:14
Een speler kan ook een dragende persoon zijn door zelf goed te spelen en op belangrijke momenten doelpunten te maken of assists te geven. Sulejmani heeft de techniek en hij is nu al een tijdje van zijn pijntjes af. Nu moet het mentaal nog allemaal kloppen en ik denk dat dit alleen gaat gebeuren als hij veel speeltijd krijgt. Als Suarez en Pantelic vertrekken zal Sulejmani vanzelf veel speeltijd krijgen.
bugs

Forum berichten: 405
Geplaatst: Do 24 dec 2009 21:37
Misschien zit er zelfs nog wel een 442 in met Pantelic en Sulejmani samen zodra Suarez weg is, alleen zal Micky dan wel weer meer richting zijn oude niveau moeten gaan spelen, maar ben er van overtuigd dat de aanwezigheid van Pantelic al een positieve invloed zal hebben op Micky, een soort van mentor wat hij bij Heerenveen aan Pranjic had.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Do 24 dec 2009 22:43
Citaat:
Daarbij lijkt hij toch uitsluitend te renderen in een countersysteem, en dat is niet waar we heen willen.

Onzin, volledig onzin, heb jij liggen slapen toen hij bij Heerenveen speelde, ik woon in Friesland en ben Ajax-fan vanwege het voetbal geworden, maar toen Heerenveen onder Verbeek speelde, was het het best voetballende elftal van Nederland. Toen was ik ook Heerenveen supporter, maar sinds het countervoetbal van Sollied is het weg. En nu vind ik er op Beerends na geen enkele voetballer bij zitten met enige vorm van klasse.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Di 5 jan 2010 12:07
[list">Olympiakos Piraeus overweegt Miralem Sulejmani te verleiden tot een overgang naar Griekenland. Dit melden meerdere Servische publicaties, waaronder Sportske.net, dinsdag. De topclub zou hem in eerste instantie tot het einde van het seizoen willen huren.

In het huurcontract van Sulejmani wil Olympiakos graag een optie tot koop opnemen zodat de club hem, indien het tevreden is over zijn spel, definitief kan overnemen van Ajax. Het contract van de Serviër loopt tot medio 2013.

Sulejmani is in beeld gekomen nu Olympiakos naast Hatem Ben Arfa lijkt te grijpen. De Grieken konden het niet eens worden met zijn werkgever Olympique Marseille, dat een pittige transfersom verlangt.

Het is onduidelijk of Ajax mee wil werken aan een eventueel vertrek van recordaankoop Sulejmani, die medio 2008 voor 16,5 miljoen euro werd overgenomen van SC Heerenveen. Sulejmani heeft in Amsterdam echter nog niet aan de verwachtingen kunnen voldoen.

Olympiakos staat in de Griekse competitie kort achter aartsrivaal Panathinaikos op de tweede plaats.[/list">

Van de FP. Ik sta eigenlijk wel positief. Op dit moment voegt hij niks toe in de selectie. Laat hem maar lekker wedstrijdritme opdoen en zijn vorm hervinden.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Di 5 jan 2010 12:25
Ik verwacht niet dat Sulejmani dit wil. Dit zal als een nederlaag voelen. En ik denk niet dat Piraeus genoeg gaat betalen.
10Oele

Forum berichten: 386
Geplaatst: Di 5 jan 2010 14:07
Citaat:
Ik verwacht niet dat Sulejmani dit wil. Dit zal als een nederlaag voelen. En ik denk niet dat Piraeus genoeg gaat betalen.

Mee eens. Sulejmani heeft ruim 16 miljoen gekost en ajax zal hem nooit verhuren. Dit zou namelijk nog meer kapitaalvernieting zijn. Laat hem gewoon in amsterdam zijn minuten maken. Ajax zou hem hoogstens voor hetzelfde bedrag kunnen verkopen maar er zal geen club zo gek zijn dat bedrag te betalen.
ghostwriter

Geplaatst: Di 5 jan 2010 14:14
Als Ajax na dit seizoen Pantelic en Suarez kwijtraakt dan heb ik Sulejmani er liever bij. Ik denk dat hij op kan bloeien volgend seizoen in een systeem met twee spitsen waarin hij de man is waar het niet alleen om Suarez draait.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Di 5 jan 2010 14:29
Ik vind het helemaal niet zo'n raar idee. Ajax heeft de intententie om Babel te huren, die ik op het moment beter acht dan Sulejmani. Waarom zou je dan Sulejmani niet een jaar verhuren aan een club? Natuurlijk moet hij dan wel genoeg speeltijd krijgen, alleen weet ik zo 1, 2, 3 niet wie er op zijn positie speelt bij Olympiacos.
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Di 5 jan 2010 14:36
Citaat:
Ik vind het helemaal niet zo'n raar idee. Ajax heeft de intententie om Babel te huren, die ik op het moment beter acht dan Sulejmani. Waarom zou je dan Sulejmani niet een jaar verhuren aan een club? Natuurlijk moet hij dan wel genoeg speeltijd krijgen, alleen weet ik zo 1, 2, 3 niet wie er op zijn positie speelt bij Olympiacos.

Het grootste probleem voor mij is de optie tot koop. Want zoals ik het bericht lees, als Sulejmani goed speelt kan Olympiacos hem kopen, en kan Ajax hem niet meer terug halen. Of heb ik het mis?
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 5 jan 2010 14:42
Dat heb je niet mis. Sulejmani voor een goed bedrag verkopen zou wel een godsgeschenk zijn.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Di 5 jan 2010 15:33
Liefst zie ik hem nog niet verkocht worden, omdat hij nog steeds een jong talent is met veel potentie. Maar wanneer er optie tot koop in het contract wordt gezet met een bedrag van 8-10 miljoen euro vind ik het wel prima. Alleen zie ik Olympiacos dat niet voor hem betalen...
+ Nieuw bericht <<<   <   28  |  29  |  30  |  31  |  32  |  33  |  34  |  35  |  36   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.313.923 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Miralem Sulejmani
Ga
Zoeken: