Auteur
|
Bericht
|
Corstiaan
Forum berichten: 37
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 17:29
|
|
Citaat: Dat is waarschijnlijk ook de reden van dit bericht. At5 wil graag dat jij vanavond kijkt! Waarschijnlijk heeft Sulejmani vanochtend voor het eerst pindakaas op zijn boterham gesmeerd, waar hij normaalgesproken zo van hagelslag houdt .
Haha, dat zou kunnen ja . We shall see.
|
Corstiaan
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 18:02
|
|
Sulejmani moet beter zijn best doen
Ajaxcoach Jol is momenteel niet tevreden over de conditionele gesteldheid van Miralem Sulejmani.
De Servische aanvaller heeft vorige week de training hervat, maar oogt volgens Jol nog niet fit. De kans op speelminuten voor Sulejmani is daarom vooralsnog heel klein.
Ajax betaalde vorig seizoen 16 miljoen euro voor de aanvaller. Hij heeft nog niet kunnen overtuigen in Amsterdam, maar Jol heeft nog vertrouwen in hem. Hij zal volgens de trainer wel beter zijn best moeten doen.
Bron: AT5
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 18:07
|
|
Citaat: Sulejmani moet beter zijn best doen
Ajaxcoach Jol is momenteel niet tevreden over de conditionele gesteldheid van Miralem Sulejmani.
De Servische aanvaller heeft vorige week de training hervat, maar oogt volgens Jol nog niet fit. De kans op speelminuten voor Sulejmani is daarom vooralsnog heel klein.
Ajax betaalde vorig seizoen 16 miljoen euro voor de aanvaller. Hij heeft nog niet kunnen overtuigen in Amsterdam, maar Jol heeft nog vertrouwen in hem. Hij zal volgens de trainer wel beter zijn best moeten doen.
Bron: AT5
Misschien maar eens tijd deze jongen bij iemand anders te laten inwonen dan bij Darko Bodul. We kunnen het ons niet permiteren dit groeibriljantje te laten verpieteren. Daar heeft hij echt veels te veel talent voor..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 18:12
|
|
Het is toch ongelooflijk.
Waar zit jouw eergevoel dan? Waat zit jouw fatsoen? AJAX heeft jou gekocht voor 16 miljoen euro. Je hebt een geweldig salaris.
En dan lever je zo'n wanprestatie. Eigenlijk zou AJAX Sulejmani voor het gerecht moeten dagen wegens wanprestatie. Echt schandalig.
En dan moeten wij maar hopen dat Jol meneer Sulejmani weer gemotiveerd kan krijgen......
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 18:14
|
|
Gelukkig dat Jol het wel ziet. Gewoon aanpakken die vent. Met een normale gesteldheid is hij de beste speler van de Eredivisie.
|
Corstiaan
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 18:18
|
|
Inderdaad Toby, het is te schandalig dat zijn conditie nog steeds niet in orde is. Notabene een jaar geleden speelde dit al. De motivatie lijkt ver te zoeken bij Mickey, wat ik absoluut niet begrijp. Deze jongen speelt nu al bij een topclub en heeft de potentie om nog (veel) verder door te groeien...
Mickey, shame on you
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 18:20
|
|
Ondertussen is er al 1 jaar verlopen van zijn 5-jarig contract en heeft AJAX ondertussen nog niets aan Chubby Sulejmani gehad. Schadepost: miljoenen. Ik kan het best hebben dat iemand faalt. Zolang die er maar zijn uiterste ervoor doet. Cvitanich doet wat hij kan.
En wat doet Sulejmani?
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 18:55
|
|
Ik denk dat het een vicieuze cirkel is, hij raakte geblesseerd 2 of 3 keer, was dus niet fit, doordat hij niet fit was en niet top was of goed kon spelen raakte hij ongemotiveerd. Doordat hij ongemotiveerd was, uitgefloten etc, verliest hij het plezier in voetballen.
Ik weet dat het niet goed is, maar het is doodnormaal.
Maar hij moet daar uitkomen, dus als hij het weer leuk gaat vinden, en dus beter z'n best doen, harder en meer rennen IPV stil staan bij bijv. een partijtje. Wordt hij fitter, gaat beter presteren, heeft meer zin en gaat daardoor meer voetballen en meer rennen en komt lekker in z'n vel te zitten en wordt fysiek ook beter.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 18:57
|
|
Ik denk dat hij eens moet beseffen dat hij een sterspeler van Ajax is en dat hij godsamme zijn best moet gaan doen. Leg die jongen anders maar eens een flinke boete op van paar weken, dan leert hij het wel. Overbetaalde klotepuber.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 19:09
|
|
Citaat: Ondertussen is er al 1 jaar verlopen van zijn 5-jarig contract en heeft AJAX ondertussen nog niets aan Chubby Sulejmani gehad. Schadepost: miljoenen. Ik kan het best hebben dat iemand faalt. Zolang die er maar zijn uiterste ervoor doet. Cvitanich doet wat hij kan.
En wat doet Sulejmani?
Het had dus wel iets met pindakaas en hagelslag te maken, maar anders dan ik bedoelde; hij eet te veel en doet te weinig. Ik wil niet betweterig overkomen, maar dit heb ik het hele vorige seizoen geroepen. Toen waren er mensen die hem nog verdedigden, maar het feit dat Jol dit stelt, vind ik schandalig. Dit soort gasten moeten hard aangepakt worden. Dat hij de kantjes eraf liep aan het einde van vorig seizoen kan ik nog wel begrijpen, maar dit seizoen onder Jol zou moeten inspireren. Ik krijg goede dingen te horen over de eerste indruk van Jol.
|
Fcaa
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 19:27
|
|
Citaat: Ondertussen is er al 1 jaar verlopen van zijn 5-jarig contract en heeft AJAX ondertussen nog niets aan Chubby Sulejmani gehad. Schadepost: miljoenen. Ik kan het best hebben dat iemand faalt. Zolang die er maar zijn uiterste ervoor doet. Cvitanich doet wat hij kan.
En wat doet Sulejmani?
Het had dus wel iets met pindakaas en hagelslag te maken, maar anders dan ik bedoelde; hij eet te veel en doet te weinig. Ik wil niet betweterig overkomen, maar dit heb ik het hele vorige seizoen geroepen. Toen waren er mensen die hem nog verdedigden, maar het feit dat Jol dit stelt, vind ik schandalig. Dit soort gasten moeten hard aangepakt worden. Dat hij de kantjes eraf liep aan het einde van vorig seizoen kan ik nog wel begrijpen, maar dit seizoen onder Jol zou moeten inspireren. Ik krijg goede dingen te horen over de eerste indruk van Jol.
Helemaal mee eens RC, ik ben blij dat Jol er wat van zegt. Ik weet nog dat Marco van Basten 'navraag' deed over het nachtleven van Sulejmani en daar was volgens hem niks mee aan de hand. Nou, mooi wel.
Cvitanich werkt inderdaad keihard en die is qua werklust die ca. 6 miljoen euro zeker waard. Sulejmani bewijst het tegendeel.
Ik ben tot nu toe tevreden met Jol.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 9 jul 2009 19:28
|
|
Hij oogde ook wat dikker, en zijn houding tijdens het sprinten oogde minder vloeiend het afgelopen seizoen, maar dat had ik al tijdens het AT toernooi. Overigens vond ik het aan het einde van het seizoen wel mee vallen in de laatste paar wedstrijden. Hoe het er nu mee zit kan ik niks over zeggen.
Maar ''klote puber'' vind ik overdreven. Hij is voor veel geld gehaald dat wel. Maar vergelijk het eens met een jonge uit eigen jeugd. Een speler is 2 seizoenen geleden doorgebroken, speelde dat seizoen de sterren van de helel, 18 jaar. Het jaar erop begint hij minder fit omdat hij een operatie heeft gehad. Raakt weer geblesseerd en de rest van het verhaal kennen we wel.. Dan was het van ''geef die jonge de tijd, hij is nog jong.'' Sulejmani is pas 20 hoor! Nooit problemen gehoord, nooit iets negatiefs, hij oogt alleen niet fit en iets te dik, dat is het enigste. Ik keur het niet goed, maar we moeten niet overdrijven dat zijn mentaliteit niet deugd.
Overgiens vind ik wel dat er iets aan gedaan moet worden, misschien ligt het eraan dat hij samen met Bodul slaapt, maar als dat zo is zou je deze weken verbetering moeten zien in de Lutte, waar iedereen dezelfde voeding krijgt. Als het er daadwerkelijk doorkomt moet je ze gewoon uit elkaar halen ofzo.. dan moet je er iets aan doen, ook met het oog op Bodul.
Daabij heeft hij als 19/20 jarige wel 10 assist en 10 goals gehad afgelopen jaar, en dat is zeker niet slecht hoor! Gezien zijn blesures etc.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 11:17
|
|
Komop jongen, knallen dit seizoen !
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 12:12
|
|
Waarom kijkt ie naar de bal? Waarom niet naar teamgenoten of ze vrij staan?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 12:17
|
|
Citaat: Waarom kijkt ie naar de bal? Waarom niet naar teamgenoten of ze vrij staan?
Dat is flauw want je weet niet wat de situatie was. Misschien had hij al gekeken of misschien is hij de bal nog aan het controleren.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 23:25
|
|
Citaat: Sulejmani terug aan het front
HUIZEN - Met Miralem Sulejmani won Ajax de laatste oefenwedstrijd die deel uitmaakte van het trainingskamp in De Lutte met 6-0 van SV Huizen.
Opvallend is dat spits Bodul in elke oefenwedstrijd van de voorbereiding het net vond. Kritisch was Jol op de aanval die moeilijk het net kon vinden. ,,Ik vond de score wat mager. Er zijn veel kansen niet benut. Als je zo snel scoort als wij, moet je kunnen uitlopen naar een grotere uitslag.’’
Sulejmani voetbalde tegen Huizen zijn eerste minuten in de voorbereiding van het seizoen. Trainer Martin Jol vond hem actief en dynamisch, twee dagen daarvoor was de oefenmeester nog kritisch geweest op de aanvaller. Jol zei toen onder meer: ,,Sulejmani moet aan zijn basisconditie werken, op het jeugd-EK oogde hij ook nog niet fit.’’
Hoe kort is je vakantie geweest?
Sulejmani: ,,Tussen het jeugd-EK met Servië in Zweden heb ik vijftien dagen vrij gehad. Daarvan ben ik er tien op vakantie geweest.’’
Is dat niet te kort?
,,Nou, ik ben pas twintig, ik zou dat moeten aankunnen. Bovendien heb ik er altijd rekening mee gehouden dat ik niet geheel fit aan de voorbereiding bij Ajax zou beginnen. In elk geval niet zo fit als de andere jongens die al in training waren.’’
Wat vond je ervan dat Jol zei je nog niet fit genoeg te vinden om aan een wedstrijd te beginnen?
,,Ik ben het met hem eens. Ik kan niet ontkennen dat ik niet helemaal fit ben. Maar niemand die begint aan de voorbereiding kan helemaal fit zijn. Tegen Huizen had ik een paar goede acties. In mijn eerste wedstrijd kon ik nog niet beslissend zijn.’’
Jol refereerde ook aan vorig seizoen toen je ook niet geheel fit leek.
,,Ik heb vorig jaar veel last gehad van blessures. Wat ik vooral hoop voor komend seizoen is dat mijn ploeggenoten en ik gezond blijven. Het afgelopen seizoen was moeilijk; iedereen begon steeds over de prijs die Ajax voor mij had betaald. Dat is lastig voor een jongen van twintig jaar. Ik moest me bovendien aanpassen aan een nieuwe omgeving en een nieuwe club. Bij Heerenveen was alles gemoedelijk, Ajax bleek toch wel veel groter.’’
Misschien spelen jullie dit seizoen wel 4-4-2, wat vind je daarvan?
,,Ik ben daar positief over, het is een goed systeem. Ik ben het gewend, zowel in Servië als bij Heerenveen wordt er zo gespeeld.’’
Sportwereld.nl
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 09:16
|
|
Citaat: Sulejmani: 'Ik ben het eens met de kritiek van Jol'
13/07/2009 09:03
Ajacied Miralem Sulejmani pakte zaterdag tegen SV Huizen voor het eerst speelminuten. De twintigjarige Serviër speelde ruim een uur mee tegen de amateurs. Donderdag kreeg de aanvaller pittige kritiek van zijn trainer Martin Jol die ontevreden was over zijn fitheid.
'Tegen Huizen had ik een paar goede acties. In mijn eerste wedstrijd kon ik nog niet beslissend zijn', vertelde Sulejmani na het duel aan het AD. Coach Jol was tevreden over zijn aanvaller die hij actief en dynamisch vond. Eind vorige week waarschuwde de nieuwe leidinggevende in Amsterdam nog dat Sulejmani fitter moest worden en dat als hij daarbij in gebreke bleef, moest rekenen op minder speeltijd.
'Ik ben het met hem eens', is de oud SC Heerenveen-speler eerlijk. 'Ik kan niet ontkennen dat ik niet helemaal fit ben. Maar niemand die begint aan de voorbereiding kan helemaal fit zijn. Na het EK onder-21 heb ik vijftien dagen vrij gehad. Ik heb er rekening mee gehouden dat ik niet geheel fit aan de voorbereiding bij Ajax zou beginnen. In elk geval niet zo fit als de andere jongens die al in training waren.'
Jol was bovendien opgevallen dat hij vorig seizoen ook zelden een echt frisse Sulejmani aan het werk was in de Arena. 'Dat was een moeilijk jaar', reageert de zesvoudig Servisch international. 'Iedereen begon steeds over de prijs (ruim zestien miljoen euro, red.) die Ajax voor mij had betaald. Dat is lastig voor een jongen van twintig. Ik moest me bovendien aanpassen aan een nieuwe omgeving en een nieuwe club. Bij Heerenveen was alles gemoedelijk, Ajax bleek toch veel groter.'
vi.nl
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 11:05
|
|
Toch opvallend dat hij bij zijn komst de schijn probeerde te wekken dat de prijs hem niks deed. Hij vertelde ons zelfs dat hij niet eens wist hoeveel hij had gekost. Om vervolgens een seizoen later toch door te krijgen dat de druk die 16,25 miljoen euro met zich meebrengt, toch wel doorweegt. Ik had het verwacht, Mickey niet, misschien is dat ook één van de redenen waarom hij (nog) niet bracht wat we van hem konden verwachten.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 14:31
|
|
[list">Sulejmani voelt zich schuldig richting Van Basten
Miralem Sulejmani praat in de nieuwe Voetbal International openhartig over z'n eerste jaar bij Ajax. “Ergens voel ik me schuldig naar Marco toe. Juist hem had ik mijn eerste seizoen de Sulejmani van Heerenveen willen laten zien. Hij heeft vorig jaar ontzettend veel moeite gedaan om mij naar Ajax te halen en ik heb hem ervaren als een goede trainer en een prettig mens.”
Ook richting supporters
Sulejmani biedt niet alleen z'n excuses richting Van Basten aan: “Van Basten schonk me veel vertrouwen, daar heb ik nietgenoeg voor terug kunnen geven. Dat voelt niet goed. Richting de supporters heb ik hetzelfde. En ook mzelf heb ik teleurgesteld. Na afloop van het seizoen heb ik alles nog eens voor mzelf op een rijtje gezet. Daarna moet je weer vooruit gaan kijken. Ik heb het gevoel dat ik het nu allemaal een plaats heb gegeven. Nu mijn hoofd leeg is en ik alles al een keer heb meegemaakt kan ik een volgende stap maken.”
Het volledige interview met Sulejmani is te lezen in de papieren uitgave van Voetbal International.
# bron: AjaxLife[/list">
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 15 jul 2009 14:35
|
|
Citaat: Sulejmani voelt zich schuldig richting Van Basten
Miralem Sulejmani praat in de nieuwe Voetbal International openhartig over z'n eerste jaar bij Ajax. “Ergens voel ik me schuldig naar Marco toe. Juist hem had ik mijn eerste seizoen de Sulejmani van Heerenveen willen laten zien. Hij heeft vorig jaar ontzettend veel moeite gedaan om mij naar Ajax te halen en ik heb hem ervaren als een goede trainer en een prettig mens.”
Ook richting supporters
Sulejmani biedt niet alleen z'n excuses richting Van Basten aan: “Van Basten schonk me veel vertrouwen, daar heb ik nietgenoeg voor terug kunnen geven. Dat voelt niet goed. Richting de supporters heb ik hetzelfde. En ook mzelf heb ik teleurgesteld. Na afloop van het seizoen heb ik alles nog eens voor mzelf op een rijtje gezet. Daarna moet je weer vooruit gaan kijken. Ik heb het gevoel dat ik het nu allemaal een plaats heb gegeven. Nu mijn hoofd leeg is en ik alles al een keer heb meegemaakt kan ik een volgende stap maken.”
Het volledige interview met Sulejmani is te lezen in de papieren uitgave van Voetbal International.
# bron: AjaxLife[/list">
Nietszeggend interview met de meest voor de hand liggende uitspraken over beter doen, mezelf laten zien, wereldtop worden enzo. Enige opvallende over zijn stapgedrag:
"Ben voor 10 uur thuis".
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 11:34
|
|
Tien uur 's ochtends of tien uur 's avonds?
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 17 jul 2009 09:52
|
|
Al die excuses hoeven van mij niet zo, zolang hij gewoon maar strijdt levert (en zo op zijn oude niveau komt) vind ik het best.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 17 jul 2009 10:23
|
|
Citaat: Tien uur 's ochtends of tien uur 's avonds?
Tis geen student Bertje
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Vr 17 jul 2009 15:03
|
|
Citaat: Al die excuses hoeven van mij niet zo, zolang hij gewoon maar strijdt levert (en zo op zijn oude niveau komt) vind ik het best.
Dat is duidelijk, hij is ook niet zolang uit de roulatie geweest, en in 1 seizoen heeft hij alsnog veel speeltijd gekregen, dus veel zorgen zou je over hem ook niet hoeven te maken.
Een Kluivert of een Neeskens bijvoorbeeld zijn op gegeven moment niet meer de oude geworden door omstandigheden, die waren ook wat langer ''eruit''.
Maar ja je hebt ook spelers die dan alsnog weer hun oude niveau halen, maar dat is niet altijd het geval.
Bij Miralem onder Jol heb ik in ieder geval zeker wel vertrouwen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 18 jul 2009 00:45
|
|
Sulejmani moet vooral aan zich zelf werken als die wil slagen als topvoetballer. Dan maakt het niet wie de trainer is want je kunt geen speler 24 uur per dag in de gaten te houden. Hopelijk gaat die het zelf en je hebt een fantastische aanval in huis met Suarez en Sulejmani.
|