Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 21:35
|
|
Citaat: Sulejmani: 'Ik heb tijd nodig'
[size=75">Miralem Sulejmani heeft de 2-1 voor Ajax gescoord. Achter: concurrent Suarez. Foto ANP/Olaf Kraak[/size">
AMSTERDAM - Met Miralem Sulejmani als wisselspeler won Ajax met een recorduitslag van Willem II: 7-0. De miljoenenaankoop erkent dat zijn spel ondermaats is, maar hij blijft glimlachen. ''Ik kan er niet om huilen.''
Miralem Sulejmani wrijft eens over zijn baard. Misschien lijkt hij door het dikke gezichtshaar ouder dan twintig, misschien komt het door zijn Servische achtergrond. Toch wees Marco van Basten twee dagen vóór de wedstrijd nog maar eens op de jeugdige leeftijd van Ajax' duurste aankoop in de clubgeschiedenis. Van Basten trok een parallel met Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart, die na moeilijke perioden in hun jongere jaren bij Ajax op latere leeftijd uitgroeiden tot grote spelers. ''De trainer kijkt niet naar mijn baard, hij kijkt naar mijn paspoort'', lacht Sulejmani.
De lach kenmerkt de Serviër. Hij kwam vorige zomer grijnzend binnen bij Ajax en ook nu hij voor de tweede keer is gepasseerd door Van Basten, blijft hij glimlachen. Ogenschijnlijk gaat 'Miki' niet gebukt onder zijn tegenvallende prestaties. ''Natuurlijk vind ik het niet leuk, maar ik kan er niet om huilen'', zegt hij. ''Ik probeer het van me af te zetten.''
Sulejmani begrijpt de beslissing van Van Basten wel om hem net als in februari tegen Volendam niet in het basiselftal op te nemen. ''Ik ben niet dezelfde speler als vorig seizoen bij Heerenveen. Ik heb tijd nodig en dan zal het lukken, want ik heb de kwaliteiten. Dat ik in Friesland in een systeem met twee spitsen speelde, is niet van belang. Goede voetballers kunnen in elk systeem voetballen. Ik moet met mijn voeten op de grond blijven en me terugvechten in het team.''
De hamvraag is waarom het spel van Sulejamani zo tegenvalt. Zijn de verwachtingen misschien te hoog gespannen? Was hij bij Heerenveen eigenlijk wel zo goed? Gaat hij gebukt onder de enorme transfersom van 16,25 miljoen euro? Kan hij de weelde van zijn nieuwe status als miljonair wel aan? Is het verstandig om met zijn jeugdige teamgenoot Darko Bodul in één appartement te wonen? Leeft hij volledig voor zijn sport?
Het zijn vragen waarop de speler zelf misschien pas antwoord kan geven op het moment dat hij het tij heeft gekeerd. Of op het moment dat Van Basten besluit hem wekenlang buiten het elftal te houden.
Wel staat vast dat Sulejmani vorige zomer met een valse start is begonnen. Hij kwam met overgewicht en een knieblessure binnen in Amsterdam. Ook een scheurtje in de hamstring hield hem in de eerste seizoenshelft wekenlang buiten de lijnen. Voor het einde van de winterstop leek hij in het sterke duel met De Graafschap ('Ik zit op zeventig procent') hij op de goede weg, maar in het nieuwe kalenderjaar kon hij de lijn niet doortrekken. Ook al wordt hij niet belemmerd door blessures en ook al vindt Van Basten dat hij goed traint.
Sulejmani zelf vond dat hij in de aanloop naar het duel met Willem II ook goed had getraind, dus hij was verrast door zijn plek op de bank. Wel mocht hij door een lichte enkelblessure van uitblinker Dario Cvitanich een krap half uurtje invallen. Daarin wekte Sulejmani echter niet de indruk dat hij een basisplaats tegen PSV wilde afdwingen, de tegenstander die Ajax zondag treft. Hij was de kaatser bij een-tweetje met Luis Suarez en die combinatie leidde tot een strafschop (7-0) en een rode kaart voor Angelo Martha, dat was het eigenlijk wel.
Sulejmani's concurrenten Cvitanich (twee goals) en Luis Suarez (drie) ontpopten zich zondag tot de grootste blikvangers van een swingend Ajax. Door de grote productie is Suarez de topscorer van de eredivisie, Mounir El Hamdaoui, tot op één goal genaderd. Ajax evenaarde tegen Willem II de recorduitslagen uit 1963 en 1995 en blijft in de strijd om de tweede plaats één punt achter op FC Twente. (JOP VAN KEMPEN)
Parool.nl
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 21:53
|
|
Haha, lees net het artikel van Sulejmani in het parool. Terwijl ik zat te kijken naar VI, wat komt het verhaal dat ze daar vertellen overeen...
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 22:02
|
|
Onvoorstelbaar dat de jongens van Studio Voetbal en Voetbal International nu pas met het 'nieuws' komen dat Sulejmani volgens hun overgewicht heeft.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 22:03
|
|
Ik denk dat Danny of iemand anders van AJAX is een keer op een vrijdag avond moeten langs komen om te kijken of ze wel thuis zijn en wat ze aan het doen zijn. Misschien is dit kinderachtig maar volgens mij is het daar elke week feest.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 22:09
|
|
Citaat: Onvoorstelbaar dat de jongens van Studio Voetbal en Voetbal International nu pas met het 'nieuws' komen dat Sulejmani volgens hun overgewicht heeft.
Ik vind die hele discussie raar. Ik neem toch aan dat ze bij Ajax periodiek gecontroleerd worden. Wie daar niet doorheen komt, enzovoort.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 22:32
|
|
Ach, je kan maar zoveel doen. Zeker als je te maken hebt met een jongen die gezien z'n transferprijs niet eens langere tijd op de bank terecht kán komen. Ik roep hier al maanden dat Sulejmani zich niet professioneel heeft gedragen en overgewicht heeft.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 22:56
|
|
Nou ja, tenzij jij met hem de stad onveilig maakt, zeg ik dat er tussen roepen en daadwerkelijk zo zijn een verschilletje zit. Meten is weten, toch? Heeft Ajax wel eens iets gezegd over deze kwestie? On the record dan..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 23:05
|
|
Ach, het is niet alsof ik het van m'n buurman of m'n vriendin heb. Ik vertrouw mijn bronnen wel. Daarnaast zag je gewoon aan Sulejmani dat hij te zwaar was.
|
peten01v
Forum berichten: 5
Nieuws reacties: 32
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 23:31
|
|
Wat flink zal helpen is als je die jongen gewoon het hele seizoen op één en dezelfde positie laat opdraven. Linksbuiten is zijn positie.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 13 apr 2009 23:36
|
|
Citaat: Wat flink zal helpen is als je die jongen gewoon het hele seizoen op één en dezelfde positie laat opdraven. Linksbuiten is zijn positie. Marco moet Sulejmani eerst in de zomer een zwaar schema geven waarmee hij fysiek topfit word en dan linksbuiten neerzetten voor een heel seizoen. Suarez, Cvitanich, Sulejmani is een geweldige aanval en met Aissati erachter zal je genoeg scoren.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 07:40
|
|
Citaat: Sulejmani is bij ruim twintig doelpunten dit seizoen betrokken geweest in de vorm van een goal of een assist. Niet eens zo heel slecht voor iemand die een gebrek aan zelfvertrouwen heeft en drie maanden geblesseerd was.
20 woow ik wist dat het er rond de 15 zou zijn maar twintig is toch redelijk veel .
Kun je nagaan hoe goed hij wel kan worden. :)
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 10:16
|
|
Citaat: Sulejmani is bij ruim twintig doelpunten dit seizoen betrokken geweest in de vorm van een goal of een assist. Niet eens zo heel slecht voor iemand die een gebrek aan zelfvertrouwen heeft en drie maanden geblesseerd was.
20 woow ik wist dat het er rond de 15 zou zijn maar twintig is toch redelijk veel .
Kun je nagaan hoe goed hij wel kan worden. :)
Op wat is dit allemaal gebasseerd, Mickey heeft 7 goals gemaakt een volgens mij een stuk of 5 assists(die zoek ik vanmiddag even op in de VI).
Ik neem aan dat je hierbij ook zijn loopacties bedoelt zoals bij de 6-0 van Louis.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 11:37
|
|
Ik zoek het wel even op.
Doelpunten:
Willem uit
Borac uit
PSV thuis
Utrecht thuis
De Graafschap uit
NEC uit (2 maal)
Heracles thuis
Marseille thuis
Assists:
Roda JC thuis
Borac uit
Praag thuis
Volendam uit
De Graafschap uit (2 maal)
NEC uit
Volendam thuis
FC Utrecht (2 maal)
In totaal 19 doelpunten en assists dus en dan tel ik loopactie waardoor hij bijvoorbeeld ruimte creëert voor Suarez niet mee.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:01
|
|
Zeer opvallend nieuws.
Citaat: Alhoewel Miralem Sulejmani aangeeft meer tijd nodig te hebben om bij Ajax te slagen, neemt Ajax mogelijkerwijs na één seizoen al afscheid van de recordaankoop. Zowel Hamburger SV als Werder Bremen is bereid om de afgelopen zomer betaalde tranfersom van zestien miljoen euro ruimschoots te overtreffen. Sulejmani staat in de Amsterdam ArenA nog tot medio 2013 onder contract. (Hamburger Morgenpost)
http://www.voetbalzone.nl
Ik geloof er niet zo in eigenlijk.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:04
|
|
Citaat: Zeer opvallend nieuws.
Citaat: Alhoewel Miralem Sulejmani aangeeft meer tijd nodig te hebben om bij Ajax te slagen, neemt Ajax mogelijkerwijs na één seizoen al afscheid van de recordaankoop. Zowel Hamburger SV als Werder Bremen is bereid om de afgelopen zomer betaalde tranfersom van zestien miljoen euro ruimschoots te overtreffen. Sulejmani staat in de Amsterdam ArenA nog tot medio 2013 onder contract. (Hamburger Morgenpost)
Ik ook niet. Ik snap dan echt niet hoe men hier bij kan komen. Dit seizoen echt zeer matig gespeeld, dan ga je toch niet bakken met geld uitgeven aan een 'mogelijkheidje'. Nee, dit is inderdaad onzin, dat kan niet anders.
Mocht het wel waar zijn is het wel tricky. De geldpot flink spekken waarmee een vergelijkbare speler zeker haalbaar is. Aan de andere kant is het duidelijk dat Sulejmani over enorm talent beschikt wat je dan de deur uit laat lopen... hmmm.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:07
|
|
Citaat: Miralem Sulejmani begon zondag in het thuisduel van Ajax met Willem II (7-0) op de bank, maar wanhoopt niet. De twintigjarige Serviër kwam afgelopen zomer voor een recordbedrag van ruim zestien miljoen euro naar Amsterdam, maar maakte dit seizoen weinig indruk.
'Natuurlijk vind ik het niet leuk', zegt Sulejmani in Het Parool. 'Maar ik kan er niet om huilen. Ik probeer het van me af te zetten. Ik ben niet dezelfde speler als vorig seizoen bij Heerenveen. Ik heb tijd nodig en dan zal het lukken, want ik heb de kwaliteiten.'
De aanvaller vindt niet dat het aan het systeem ligt. 'Dat ik in Friesland in een systeem met twee spitsen speelde, is niet van belang. Goede voetballers kunnen in elk systeem voetballen. Ik moet met mijn voeten op de grond blijven en me terugvechten in het team.'
Sulejmani speelde sinds zijn komst naar Ajax 23 competitiewedstrijden, waarin hij zeven keer scoorde. Vorig seizoen in dienst van SC Heerenveen maakte de Serviër vijftien doelpunten.
Ajaxfans.net
KIJK dat is mentaliteit! Goedzo jongen je komt er nog wel, geloof me! Ik vind zulke uitspraken geweldig! Niet dat gezeik van ïk wil spelen" en dan gelijk huilen, maar jezelf gewoon terugknokken!
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:11
|
|
Citaat: Zeer opvallend nieuws.
Ik ook niet. Ik snap dan echt niet hoe men hier bij kan komen. Dit seizoen echt zeer matig gespeeld, dan ga je toch niet bakken met geld uitgeven aan een 'mogelijkheidje'. Nee, dit is inderdaad onzin, dat kan niet anders.
Mocht het wel waar zijn is het wel tricky. De geldpot flink spekken waarmee een vergelijkbare speler zeker haalbaar is. Aan de andere kant is het duidelijk dat Sulejmani over enorm talent beschikt wat je dan de deur uit laat lopen... hmmm.
Daarom heet het ook "in de wandelgangen." Allemaal geruchten dus.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:25
|
|
Ajax moet minstens 20 miljoen vragen voor Sulejmani, hij speelde dan wel een slecht seizoen maar blijft een toptalent.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 14:26
|
|
@ ajacied for life, tussen zoiets zeggen en het ook daadwerkelijk doen zit een wereld van verschil. Bij Sulejmani twijfel ik wel eens of hij dat soort woorden meent. Hij weet kennelijk wel hoe het moet.
|
woekie
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 15:36
|
|
Sulejmani moet niet weg! Hem na één teleurstellend seizoen van de hand doen is echt kortetermijn politiek. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand het ene jaar bagger speelde en het jaar daarop uitblonk. Sulejmani kan heel goed voetballen, lekker scoren, maar als hij lange tijd geblesseerd is geweest en terugkomt in een team dat slecht draait mag je niet verwachten dat hij het meteen fantastisch doet.
Volgend seizoen moet dan ook zijn seizoen worden. En als ik zie hoe hij met tegenslag omgaat ben ik daarvan nog meer overtuigd. De mentaliteit is er, straks nog de vorm.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 18:43
|
|
Dat verhaal over Werder Bremen enzo is wel mooi, alleen ik geloof het niet. Maar het zou mooi zijna als ze veel meer willen betalen dan die 16 mil. Kunen wij mooi een ander halen.
Maar na 1 seizoen is het te snel. Kijk, ik ben erg teleurgesteld in Sulejmani, wat een klote seizoen voor hem en Ajax. Verwachtingen waren zo hoog.... Ik vind het verstandig dat we nog minimaal 1 seizoen doorgaan met hem, om te kijken of hij daadwerkelijk weer de oude kan worden. Maar hij zal zich moeten bewijzen door eerst op de bank te beginnen. 16 mil of niet, je moet toch presteren voor een basisplek bij een club als Ajax.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 19:19
|
|
Ik hoop voor hem dat het volgend seizoen een top seizoen wordt want, iedereen weet dat hij het kan.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 19:22
|
|
Mickey zal toch nog altijd 1 van de waardevolste spelers zijn van ajax op dit moment, betrokkenheid bij veel goals. Het is jammer dat hij niet meer kan brengen want de klasse druipt ervan af. Het is ook gewoon een voetballer die zelfvertrouwen nodig heeft dit mist hij op het moment, eigenlijk sinds zijn blessure al, daarvoor lied hij het toch zien.
Mickey moet zorgen dat hij zowiezo iets doet aan zijn overgewicht en het komt wel goed met hem... Vergeet ook niet dat el Hamadoui vorig seizoen bij AZ ook geen potten brak.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 14 apr 2009 20:22
|
|
Citaat: Mickey zal toch nog altijd 1 van de waardevolste spelers zijn van ajax op dit moment, betrokkenheid bij veel goals. Het is jammer dat hij niet meer kan brengen want de klasse druipt ervan af. Het is ook gewoon een voetballer die zelfvertrouwen nodig heeft dit mist hij op het moment, eigenlijk sinds zijn blessure al, daarvoor lied hij het toch zien.
Mickey moet zorgen dat hij zowiezo iets doet aan zijn overgewicht en het komt wel goed met hem... Vergeet ook niet dat el Hamadoui vorig seizoen bij AZ ook geen potten brak.
En dat Zlatan het eerste jaar AJAX ook bagger speelde.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 23:26
|
|
Van Basten: 'Prijskaartje van zestien miljoen meer invloed op Sulejmani dan gedacht'
Citaat: De druk op de schouders van Miralem Sulejmani waren voorafgaand aan het huidige seizoen in de Eredivisie al enorm, maar doordat hij nog steeds niet datgene kan brengen wat hij bij Heerenveen wel bracht, is deze alleen maar toegenomen. Ook Marco van Basten onderkent dit. De Serviër kwam afgelopen zomer voor een recordbedrag van 16,25 miljoen euro van Heerenveen. "Hij heeft een moeilijk jaar achter de rug", erkent Van Basten op AT5 (zie video) . "Ik blijf ervan overtuigd dat hij een geweldige voetballer is. Hij laat het bij vlagen ook wel zien, alleen zijn er ook wedstrijden waarin hij net te weinig laat zien."
Een logische verklaring aldus Van Basten: "Hij is net twintig, komt uit Heerenveen, woont net in Amsterdam en er hangt een prijskaartje van zestien miljoen om z'n hals. Dat zijn dingen die meer invloed op hem hebben dan wij hadden gedacht".
Bron: AjaxF-side.NL
|