Auteur
|
Bericht
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 1 maa 2009 11:24
|
|
Misschien hadden jullie dit al lang gezien maar ik heb zojuist gezien dat Sulejmani Bijna elke goal die die maakt dat hij de bal dan maar 1 keer aanraakt. Zoals bij Borag ( of hoe heette die club ook al weer in de voorronde uefa cup) en psv Utrecht Nec en volgens mij bij de graafschap ook. Bij nec is het natuurlijk ook beetje raar want vrijetrap is natuurlijk ook altijd 1x aanraken maar die andere goal raakt hij ook maar 1x geloof ik en die eerste 2 tel ik dan niet helemaal want Borag was gewoon per ongelijk en Psv een intikker. maar toch hij krijgt de bal telkens in de voet en hij moet een steek pass krijgen, die krijgt hij niet en dat komt omdat op het middenveld alleen Urby een steekpass kan geven en Aissati ook dus maar Aissati hebben we nog niet kunnen gebruiken dit seizoen. Maar het is toch verschrikkelijk dat we op het middenveld 1 iemand hebben die een steek pass kan geven. En daarom kan Sulejmani met Aissati op 10 wel een hele goede speler worden denk ik .
|
PindaBoy
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Zo 1 maa 2009 15:17
|
|
Citaat: Misschien hadden jullie dit al lang gezien maar ik heb zojuist gezien dat Sulejmani Bijna elke goal die die maakt dat hij de bal dan maar 1 keer aanraakt. Zoals bij Borag ( of hoe heette die club ook al weer in de voorronde uefa cup) en psv Utrecht Nec en volgens mij bij de graafschap ook. Bij nec is het natuurlijk ook beetje raar want vrijetrap is natuurlijk ook altijd 1x aanraken maar die andere goal raakt hij ook maar 1x geloof ik en die eerste 2 tel ik dan niet helemaal want Borag was gewoon per ongelijk en Psv een intikker. maar toch hij krijgt de bal telkens in de voet en hij moet een steek pass krijgen, die krijgt hij niet en dat komt omdat op het middenveld alleen Urby een steekpass kan geven en Aissati ook dus maar Aissati hebben we nog niet kunnen gebruiken dit seizoen. Maar het is toch verschrikkelijk dat we op het middenveld 1 iemand hebben die een steek pass kan geven. En daarom kan Sulejmani met Aissati op 10 wel een hele goede speler worden denk ik .
Ik denk dat Sarpong daar ook wel voor kan zorgen,
Maar ik hoop dat hij ze vorm weer terug krijgt na de 2 assists die hij heeft gegeven:-D
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 22:38
|
|
Ik heb vandaag alleen de samenvatting gezien, maar wat ik daar van Sulejmani zag kon me niet bekoren. Hij was niet eens in staat om de Rb van Ado er uit te sprinten. Ik heb ook een beetje op het gewicht gelet en hij is wel iets te zwaar inderdaad, (ik schat ong. 5 teveel, jullie?) hoe kan dit toch? Dit is toch topsport en je weet toch dat je iets terug kan doen voor die gigantische prijs, hoe is het mogelijk om zoveel snelheid te verliezen mensen?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 9 maa 2009 18:19
|
|
Citaat: Ik heb vandaag alleen de samenvatting gezien, maar wat ik daar van Sulejmani zag kon me niet bekoren. Hij was niet eens in staat om de Rb van Ado er uit te sprinten. Ik heb ook een beetje op het gewicht gelet en hij is wel iets te zwaar inderdaad, (ik schat ong. 5 teveel, jullie?) hoe kan dit toch? Dit is toch topsport en je weet toch dat je iets terug kan doen voor die gigantische prijs, hoe is het mogelijk om zoveel snelheid te verliezen mensen?
Door zijn gewicht, natuurlijk. Zijn acceleratievermogen heeft daar zwaar onder te leiden. Hij moet veel meer investeren in zichzelf als hij een topspeler wil worden. Je ziet dat hij ontzettend veel potentie heeft, maar hij wordt nu een beetje te gemakkelijk. Zou wel komen doordat hij nu bij Ajax speelt, bij Ajax denkt iedere speler zo. Ook de druk lijkt me wat te zwaar voor hem.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 12:21
|
|
Wie heeft er enig idee waarom Sulejmani niet zo goed aan het presteren is?
Vertrouwen? Nee iedere coach had hem al lang op de bank gezet.
Systeem? misschien. Bij heerenveen hadden ze meer een target man.
Positie? Niet bepaald. Op 10 was geen succes. Mist overzicht en handelingssnelheid. Op linksbuiten is hij het beste. Is wel angstig om actie te maken. Liever tikje terug en breed..
Fysiek? Is de beste man wel pijnvrij?
Of....?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 13:50
|
|
Eerder dit jaar waren er berichten over z'n onprofessionele gedrag. Veel feesten en eten. Vaak terug naar Heerenveen door heimwee ed. Maar goed...dat was wel Ajax Netwerk
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 13:58
|
|
Dat kan ik je wel uitleggen Jobo
Om te beginnen is zijn transferbedrag onevenredig hoog geweest. Daardoor zit hij met een enorme druk op zijn schouders. Hij is pas 20 (dacht ik) en was net doorgebroken. Een mindere periode had hij nog niet meegemaakt. Je merkt aan het publiek dat er nu ook steeds naar die 16 miljoen wordt gewezen.
Daarnaast is hij eerst structureel op een plaats gezet waar hij niet tot zijn recht komt. Bij Heerenveen was hij gewend om als 2e spits te spelen. Voor de nummer 10 positie heeft hij de kwaliteiten gewoon niet. Als linksbuiten duidelijk wel, maar zijn zelfvertrouwen is volledig verdwenen na zijn periode als 10.
Verder speelt Ajax het hele seizoen al met een middenveld wat erg onder de maat is. Er is totaal geen ondersteuning naar de spitsen, doordat er alleen maar zogenaamde controleurs worden opgesteld. Mensen met een steekpass zijn uit den boze. Het is juist in een 4-3-3 systeem zo belangrijk dat middenvelders voetballend sterk zijn en aanvallend inbreng hebben met steekpasses of doelpunten. Buitenspelers moeten namelijk bediend worden. Als je die middenvelders niet hebt moet je dus 4-4-2 gaan spelen. Met dat systeem creeer je ruimte voor de aanvallers en buitenste middenvelders. Dan zou Sulejmani vanzelf al beter gaan presteren.
Een ander punt is dat er, wanneer hij een voorzet geeft, te weinig mensen voor de goal staan. Een assist doet wonderen voor het zelfvertrouwen. Meestaal staat er 1 man bij de goal en komen er 2 te laat. Dat is een slechte situatie.
Dit zijn in mijn ogen de redenen voor zijn matige presteren. Dat ligt dus niet aan Sulejmani, maar duidelijk aan de trainer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 15:43
|
|
Hmmz hoewel ik me redelijk kan vinden in het bovenstaande zie ik toch nog een belangrijkere reden. Z'n snelheid en dan met name z'n startsnelheid. Het is als speler heel moeilijk om je te verbeteren op vlak van snelheid omdat dat in gedeelte toch ook een aangeboren iets is. Rommedahl is er erg begaafd in, Huntelaar heeft getrained met Troy Douglas maar hij zal nooit een snelle spits kunnen worden. Het is echter wel makkelijk om het omgekeerde te bewerkstelligen, en traag te worden. Het was wat mij aan Luque zo opviel in z'n Ajaxtijd, ik vond hem traag en dan vooral in de accelaratiesnelheid. Dat is een gedeelte motivatie en een gedeelte fysieke gesteldheid, naar mijn mening is Luque er na z'n operaties nooit helemaal bovenop gekomen op dat vlak. De Sulejmani die ik dit seizoen zie doet een beetje aan Luque denken. Je kan nog steeds zien dat het een begaafde speler is want technisch hadden beide heren best wat in te brengen. Sulejmani heeft bv. nog steeds z'n goede schot. Wat er bij Sulejmani aan ontbreekt is de snelheid, ik heb er speciaal op zitten letten (ook tegen Viola) en hij was gewoon traag, in de eredivisie heb ik hem nog geen speler op snelheid zien passeren. Hij oogde ook wat dikkig dus ik denk dat te veel kilo's ook meespelen. Sulejmani woont samen met Bodul, ik ken de verhalen ook dat ze de bloemetjes wel vaak buitengezet hebben dit seizoen. Ik ben er niet bij egweest dus zeker weten doe je het niet, maar verbazen doet het me vooralsnog ook niet.
Wat het verschil betreft: kijk naar dit filmpje uit z'n Heerenveen tijd en vergelijk dat maar eens met z'n Ajaxminuten. Dit seizoen heb ik hem nog geen speler op snelheid zien passeren. Meestal probeert ij het wel en is hij in de eerste meters te traag en dan kapt hij meestal naar binnen en volgt een matige voortzetting.
Sulejmani bij Heerenveen
http://www.youtube.com/watch?v=JmkZwERZSKU
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 15:51
|
|
Helemaal mee eens, Pushkin. Er zijn zeker verzachtende omstandigheden, maar JL10 overdrijft. Sulejmani zal eerst zelf voor z'n sport moeten gaan leven. Die verhalen over z'n onprofessionele gedrag komen zeker niet alleen van Ajax Netwerk, Scio. Ik heb het hier ook al gesignaleerd.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 15:52
|
|
De tering ik heb Sulejmani altijd redelijk verdedigd qua gewicht maar als ik de beelden zie van pushkin in zijn Heerenveen tijd zet het me toch aan het denken. Ik denk zelfs dat het misschien een kilo of 5 scheelt. Ik kan alleen niet oordelen of het toename is van spieren of een toename van vet. Misschien te ijverig bezig geweest in de sportschool.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 16:56
|
|
Ik denk dat Marco maar eens met Sulejmani moet gaan praten over zijn gewicht. Als het echt te hoog is natuurlijk, en dan misschien maar extra laten trainen of met Jong Ajax laten meespelen voor halve wedstrijden.
|
Brainsnack
Forum berichten: 59
Nieuws reacties: 92
|
Geplaatst: Di 17 maa 2009 18:02
|
|
Heeft iemand een foto van z'n vader? Ik was vroeger ook slank, totdat op een bepaalde leeftijd de genen inkickten en ik opeens uitzette in de breedte
|
Sulejmani-
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 15:12
|
|
Een combinatie van vorm+druk+suarez doet deze jongen niet optimaal laten presteren. Op zich niet eens zo vreemd, een Suarez is wekelijks de uitblinker bij Ajax dus wordt het alleen maar moeilijker voor Sulejmani om op te vallen. En door het aankoop bedrag wordt er ook teveel verwacht van hem.
In zijn Heerenveen tijd vond ik het een machtig mooie speler om te bekijken, toen was hij de man waar het om ging, lekker om Sibon heen spelen en ze goaltjes + assistjes mee pikken.
Hij komt er nog wel !!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 15:16
|
|
Sulejmani-....Welkom op AF!
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 16:00
|
|
Welkom Sulejmani- Bedankt...
Volgens mij krijgt Miralem elke week meer vertrouwen. Ik heb hem al een paar keer een actie op snelheid proberen te maken, maar dat mislukte omdat zijn acceleratievermogen wat minder is geworden in de zomer. Hij heeft ontzettend veel potentie en dat komt er wel weer uit. Volgend jaar moet hij 1 van de smaakmakers worden, met Aissati en Suarez.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 16:11
|
|
Ik denk dat hij in de zomer als een gek moet gaan trainen om voor volgend seizoen topfit te zijn en dan te gaan vlammen.
Ik denk dat hij en Aissati een perfecte tandem kunnen gaan worden. Dat zag je aan het Amsterdam Tournament. Ze zijn beide spelers die van korte combinatie houden. Bovendien moet van Basten hem niet als spits laten spelen. Maar als linksbuiten. Hij kan alleen als spits in een 4-4-2 opstelling.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 19:39
|
|
Citaat: Een combinatie van vorm+druk+suarez doet deze jongen niet optimaal laten presteren. Op zich niet eens zo vreemd, een Suarez is wekelijks de uitblinker bij Ajax dus wordt het alleen maar moeilijker voor Sulejmani om op te vallen. En door het aankoop bedrag wordt er ook teveel verwacht van hem.
In zijn Heerenveen tijd vond ik het een machtig mooie speler om te bekijken, toen was hij de man waar het om ging, lekker om Sibon heen spelen en ze goaltjes + assistjes mee pikken.
Hij komt er nog wel !!
Opzich heb je daar wel gelijk in. Het is wel zo dat als je hem nu vergelijkt met zijn Heerenveen-tijd dat hij daar elke wedstrijd altijd een paar prachtige acties had. De Sulejmani van nu durft geen acties meer te maken of ze mislukken. Dit is toch wel echt een wereld van verschil.
Citaat: Welkom Sulejmani- Bedankt...
Volgens mij krijgt Miralem elke week meer vertrouwen. Ik heb hem al een paar keer een actie op snelheid proberen te maken, maar dat mislukte omdat zijn acceleratievermogen wat minder is geworden in de zomer. Hij heeft ontzettend veel potentie en dat komt er wel weer uit. Volgend jaar moet hij 1 van de smaakmakers worden, met Aissati en Suarez.
Miralem krijgt zeker veel vertrouwen. Als je alleen al naar het publiek kijkt, die blijft hem steunen (al vanaf het begin).
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 15:31
|
|
Citaat: Je moet Sulejmani niet op de bank zetten en al helemaal niet voor Luque. Sulejmani heeft de potentie om 1 van de beste van de wereld te worden. Als hij vertrouwen krijgt, betaalt hij dat in de toekomst met minimaal gelijke munt terug. Het is een gevoelige jongen, hij voelt wanneer hij vertrouwen krijgt en dat is voor hem ontzettend belangrijk.
Ik vind Luque een prima speler en hij zou best wat voor Ajax kunnen betekenen, maar als hij te duur is gaat het over.
Eens houdt vertrouwen natuurlijk ook op. Wanneer hij volgend seizoen in de eerste 3-4 wedstrijden weer niets laat zien zou ik hem echt op de bank zetten. Misschien raakt deze jongen dan extra geprikkeld het kan ook ''goed'' werken om Sulejmani is op de bank te zetten. Het hoeft niet per definitie te zijn dat hij het als ''vertrouwensbreuk'' ziet, en daardoor dus (nog) slechter gaat spelen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 15:39
|
|
Het gaat erom om spelers te motiveren. Elke speler heeft zijn eigen persoonlijkheid en daar moet de juiste plek van worden gevonden om hem te motiveren. Zover ik de persoon Sulejmani kan beoordelen is hij gebaat bij vertrouwen. Maar Marco werkt elke dag met hem en zou hem dus goed moeten kennen. Ik denk dat Marco het met mij eens is en hem daarom altijd opstelt. Afgelopen wedstrijd werd Suarez gewisseld en mocht Sulejmani blijven staan. Daar kan hij ook weer vertrouwen uitgeven.
Suarez lijkt me wel een persoon die je moet prikkelen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 16:03
|
|
Vraag aan Bergkamp of hij de zomer zou willen doorwerken, zo niet vraag dan een andere trainer met grote naam (Winter, Frank de Boer, Roy zoiets) en laat Sulejmani, Manucharian, Aissati, Donald en v.d. Heijden met hem doortrainen en zich dan vooral richten op afwerken, conditie en kracht. Zo zullen Sulejmani en Manucharian hun lichaam beter op orde hebben en zullen Aissati, Donald en v.d. Heijden die allen lang geblesseerd waren top fit en in vorm zijn aan het begin van het seizoen. Dat is ook slim als Ajax tweede wordt en voorronde CL mag gaan spelen aangezien ze dan fit genoeg moeten zijn voor die eerste twee wedstrijden die altijd tegen een relatief zware tegenstander zijn. 5 spelers met 1 trainer lekker in de zomer met mooi weer werken aan een top voorbereiding naar een potentieel topseizoen. Desnoods doe je dit ergens in Spanje en zet je ze allen 5 met hun hele familie in een 5 sterren hotel zolang ze maar hun zomer doortrainen en niet dikkig terug komen (waar de kans groot op is bij vooral Sulejmani).
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 16:17
|
|
Citaat: Vraag aan Bergkamp of hij de zomer zou willen doorwerken, zo niet vraag dan een andere trainer met grote naam (Winter, Frank de Boer, Roy zoiets) en laat Sulejmani, Manucharyan, Aissati, Donald en v.d. Heijden met hem doortrainen en zich dan vooral richten op afwerken, conditie en kracht. Zo zullen Sulejmani en Manucharyan hun lichaam beter op orde hebben en zullen Aissati, Donald en v.d. Heijden die allen lang geblesseerd waren top fit en in vorm zijn aan het begin van het seizoen. Dat is ook slim als Ajax tweede wordt en voorronde CL mag gaan spelen aangezien ze dan fit genoeg moeten zijn voor die eerste twee wedstrijden die altijd tegen een relatief zware tegenstander zijn. 5 spelers met 1 trainer lekker in de zomer met mooi weer werken aan een top voorbereiding naar een potentieel topseizoen. Desnoods doe je dit ergens in Spanje en zet je ze allen 5 met hun hele familie in een 5 sterren hotel zolang ze maar hun zomer doortrainen en niet dikkig terug komen (waar de kans groot op is bij vooral Sulejmani).
Suarez heeft daar ook een handje van denk ik.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 9 apr 2009 16:19
|
|
Citaat: Suarez heeft daar ook een handje van denk ik. Misschien maar Suarez is een goede prof en heeft denk ik geen hulp nodig en Sulejmani wel en jongens die lang geblesseerd zijn geweest kunnen altijd wel hulp gebruiken. Suarez mag natuurlijk altijd mee als hij dat zou willen, iedereen trouwens.
|
Twan-AFCA
Forum berichten: 24
|
Geplaatst: Za 11 apr 2009 13:59
|
|
Citaat: Het gaat erom om spelers te motiveren. Elke speler heeft zijn eigen persoonlijkheid en daar moet de juiste plek van worden gevonden om hem te motiveren. Zover ik de persoon Sulejmani kan beoordelen is hij gebaat bij vertrouwen. Maar Marco werkt elke dag met hem en zou hem dus goed moeten kennen. Ik denk dat Marco het met mij eens is en hem daarom altijd opstelt. Afgelopen wedstrijd werd Suarez gewisseld en mocht Sulejmani blijven staan. Daar kan hij ook weer vertrouwen uitgeven.
Suarez lijkt me wel een persoon die je moet prikkelen.
Ik denk dat hij nog moet groeien in dit team. Ik ben het met je eens als je hem niet wissels dat geeft z'n speler vertrouwen. Daar moet Sulejmani nog in groeien. Volgens mij heeft hij ook een beetje heimwee naar SC Heereveen. Je moet met deze speler geduld hebben die gaat volgend Sezioen een stuk beter spelen. Ik heb er alle vertrouwen in ik zeg laat je zien!
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Za 11 apr 2009 20:43
|
|
Sulejmani is bij ruim twintig doelpunten dit seizoen betrokken geweest in de vorm van een goal of een assist. Niet eens zo heel slecht voor iemand die een gebrek aan zelfvertrouwen heeft en drie maanden geblesseerd was.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 11 apr 2009 20:49
|
|
Citaat: Sulejmani is bij ruim twintig doelpunten dit seizoen betrokken geweest in de vorm van een goal of een assist. Niet eens zo heel slecht voor iemand die een gebrek aan zelfvertrouwen heeft en drie maanden geblesseerd was.
20 woow ik wist dat het er rond de 15 zou zijn maar twintig is toch redelijk veel .
|