Auteur
|
Bericht
|
thyza
Forum berichten: 696
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 10:11
|
|
Ik heb wel een beetje te doen met Sulejmani.. Ik bedoel als hij meer mee moet verdedigen dan opbouwen, is het lastig om je rol te spelen als nummer 10.
Ajax heeft het over de rol van Jari Litmanen , maar er loopt geen Edgar Davids achter hem zoals jari had om hem de ruimte te geven om creatief zijn.Zelfs Sneijder had dat!!!!
Dat moet van basten nu snappen.. Op de flanken kan sulejmani in ieder geval ontsnappen... En enoh kan best balvast wezen, maar meer is Enoh (nog) niet
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 10:25
|
|
Welkom, thyza!
|
John Koe
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 14:05
|
|
Haha Sulejmani moet het op de 10 dan van Anita hebben
Ik vind Sulejmani sowieso niet echt een nummer 10. Zet hem linksbuiten, hij heeft af en toe nog een leuke voorzet in huis (dat kunnen maar heel weinig ajaxspelers zeggen) en hij is snel.
Maar voor je spelers op de verkeerde plek gaat zetten kijk wat je in huis hebt. We hebben eigenlijk gewoon geen nummer 10 in huis. Dus moeten we ook niet met een nummer 10 spelen. Speel desnoods 4-4-2, ik kan me niet voorstellen dat er nu nog steeds mensen zijn die niet willen dat ajax een ander systeem gaat spelen. Het gaat nu al zoveel jaren slecht, als we de spelers voor hebben voor een 4-4-2 systeem, waarom niet? Het maakt mij niet meer uit wat voor voetbal ik zie in de ArenA. Alles is beter dan dit.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 14:27
|
|
Citaat: Pranjic: Ajax heeft fout gemaakt door alleen Miki te halen
In een interview in de nieuwe uitgave van Voetbal International laat Danijel Pranjic weten dat Ajax in zijn ogen een fout heeft gemaakt door alleen 'Miki' Sulejmani te halen. 'Ze hadden mij erbij moeten nemen.'
'Miki is geen nummer 10, hij moet linksbuiten staan. Hij vraagt me de laatste tijd veel advies en dan zeg ik altijd dat hij sterk moet blijven. Ik hoop alleen dat zijn trainer inziet dat hij hem op een andere plaats moet zetten en dat hij af en toe praat met Miki. Dat heeft die jongen nodig. Mijn vriend smeekt elke dag of ik naar Ajax wil komen om hem te helpen. Ook veel van zijn ploeggenoten vroegen me laatst in de Arena te komen voetballen.'
AN
Ik dacht dat Sulejmani zelf ook het liefst op 10 speelde?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 14:32
|
|
Dat is zijn favoriete positie ja, maar elke speler wil op het middenveld of op nummer 10.
Pranjic zou wel eens de verbinding tussen middenveld en aanval kunnen zijn, al vind ik hem ook niet echt een 10. Meer iemand voor de linkerkant, middenveld of aanval.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 14:48
|
|
Citaat: Dat is zijn favoriete positie ja, maar elke speler wil op het middenveld of op nummer 10.
Pranjic zou wel eens de verbinding tussen middenveld en aanval kunnen zijn, al vind ik hem ook niet echt een 10. Meer iemand voor de linkerkant, middenveld of aanval.
Pranjic is ongeveer dezelfde speler als Sulejmani! Niet iemand die een team kan dragen, meer een speler die erg goed kan zijn als de rest van het team ook goed draait! Je hebt op dit moment gewoon iemand nodig die Mickey kan aansturen an waar hij een goede band mee op kan bouwen tijdens de wedstrijden. Als dat lukt kan het nogwel een hele belangrijke speler worden. Maar wie die dragende speler dan zou moeten zijn zou ik niet weten!
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 14:50
|
|
Dus als je Sulejmani aantrekt moet je ook een vriend van Sulejmani kopen? Zo werkt het niet, hij moet in elke ploeg zijn kwaliteiten laten zien. Sulejmani moet gewoon aan de zijkant staan. In mijn ogen ook de plek voor Pranjic.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 14:56
|
|
Nee ik bedoel niet dat je een vriend van Sulejmani moet kopen maar gewoon iemand waarmee het gevoel in de wedsrijd goed ligt. Iemand die hem kan sturen. Een beetje zoals Huntelaar, Sneijder. Dat koppel fungeerde de laatste wedstrijden ook erg goed. En dan hoeft het geen vriend te zijn! Als het maar iemand is die, niet alleen Mickey, maar gewoon het hele team beter kan maken! Er ligt teveel verantwoording op Sulejmani's schouders en dat moet er vanaf worden gehaald!
En dan kan hij vrij gaan spelen en acceleren in de aanval! Hij moet niet een bepalende spelers worden gemaakt maar hij moet een bepalende speler worden, maar dan van nature en niet door de druk!
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 14:59
|
|
Citaat: Nee ik bedoel niet dat je een vriend van Sulejmani moet kopen maar gewoon iemand waarmee het gevoel in de wedsrijd goed ligt. Iemand die hem kan sturen. Een beetje zoals Huntelaar, Sneijder. Dat koppel fungeerde de laatste wedstrijden ook erg goed. En dan hoeft het geen vriend te zijn! Als het maar iemand is die, niet alleen Mickey, maar gewoon het hele team beter kan maken! Er ligt teveel verantwoording op Sulejmani's schouders en dat moet er vanaf worden gehaald!
En dan kan hij vrij gaan spelen en acceleren in de aanval! Hij moet niet een bepalende spelers worden gemaakt maar hij moet een bepalende speler worden, maar dan van nature en niet door de druk!
Ooh zo, daar heb je wel gelijk in. Misschien dat Bodul dat kan worden als hij vaker speelt? Ze wonen immers in hetzelde huis.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 15:03
|
|
Volgens mij is Sulejmani nog niet zo happy in Amsterdam. Wordt steeds op de verkeerde positie neergezet, wordt regelmatig gewisseld, mist z'n maatje Pranjic, het team loopt niet etc. Al denk ik dat dat wel verandert naar mate de prestaties verbeteren.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 15:09
|
|
Citaat: Volgens mij is Sulejmani nog niet zo happy in Amsterdam. Wordt steeds op de verkeerde positie neergezet, wordt regelmatig gewisseld, mist z'n maatje Pranjic, het team loopt niet etc. Al denk ik dat dat wel verandert naar mate de prestaties verbeteren.
Ja, en dat is het probleem. Hij moet ervoor zorgen dat de prestaties beter worden, maar helaas Ik zat eerst eens te denken om het te tergen, om hem gewoon eens op te bank te laten starten! Maar ik denk juist dat dat bij hem niet werkt!
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 15:12
|
|
Ik zou hem eens een aantal wedstrijden op linksbuiten laten starten. Misschien help dat wel??
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 15:15
|
|
Het probleem bij ajax ligt hem niet zo in het gebrek aan kwaliteit van onze aanvalslinie maar in de aanvoer. Niemand kan op het middenveld een fatsoenlijke steekbal geven. Ook tactisch staat het allemaal niet zo best aangezien ze allemaal naar binnen willen trekken.
Dit zag je gisteren ook bij oranje. Robben trekt naar binnen waardoor de ruimtes te klein worden en er makkelijk rugdekking kan worden gegeven. Babel blijft meer aan de zijlijn staan, waardoor rugdekking moeilijker wordt.
Opdracht voor de buitenspelers van ajax (Suarez, Sulejmani) is wat mij betreft vrij simpel. Bij balbezit zo dicht mogelijk tegen de zijlijn en van daar uit de actie maken. Hierdoor komt er meer ruimte voor een actie maar ook meer ruimte voor middenvelders om in te schuiven in de "16"..
|
Nr.10
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 15:36
|
|
Citaat: Het probleem bij ajax ligt hem niet zo in het gebrek aan kwaliteit van onze aanvalslinie maar in de aanvoer. Niemand kan op het middenveld een fatsoenlijke steekbal geven. Ook tactisch staat het allemaal niet zo best aangezien ze allemaal naar binnen willen trekken.
Dit zag je gisteren ook bij oranje. Robben trekt naar binnen waardoor de ruimtes te klein worden en er makkelijk rugdekking kan worden gegeven. Babel blijft meer aan de zijlijn staan, waardoor rugdekking moeilijker wordt.
Opdracht voor de buitenspelers van ajax (Suarez, Sulejmani) is wat mij betreft vrij simpel. Bij balbezit zo dicht mogelijk tegen de zijlijn en van daar uit de actie maken. Hierdoor komt er meer ruimte voor een actie maar ook meer ruimte voor middenvelders om in te schuiven in de "16"..
Altijd handig die Piero. Maar het probleem is ook eigenlijk dat we geen middenvelders met scorend vermogen in de basis hebben staan. Bakkal of Strootman kunnen dat wel heel goed. Als Aisatti in de basis komt missen we alsnog zo'n speler. Ik vind dus dat het middenveld volgend jaar moet worden:
Aisatti---------Lindgren/Enoh---Bakkal/Strootman
Dit zou een voetbalmachine kunnen worden met tactisch allemaal goede spelers. Alleen Aisatti voegt verdedigend weinig toe, maar je kunt hier ideaal op balbezit spelen.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 15:53
|
|
Nr. 10.
Ik denk dat je geen Bakkal/ Strootman moet halen hoor daarvoor. Deze plaats kun je misschien wel opvullen met een speler in je selectie: J-A vd Heijden, hopelijk keert hij snel terug we hebben hem en Ismael nodig.
Verder is het met zo'n middenveld wel belangrijk dat de aanval ook verdedigend zijn taak uitvoerd, hiervoor heb je eigenlijk een type "Kuyt" nodig op de flanken die ervoor kan zorgen dan je de balans in het elftal bewaard.
Hiervoor is het misschien beter om Suarez te verkopen. Hij mag dan veel individuele klasse hebben maar maakt het elftal nooit beter. Ondanks zijn vele assists.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 16:01
|
|
Is Van Der Heijden een scorende middenvelder dan? Ik dacht eerder een spelmaker. Elia verdedigt trouwens ook gewoon goed mee hoor, als je toch een type Kuyt zoekt.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 16:01
|
|
Citaat: Nr. 10.
Ik denk dat je geen Bakkal/ Strootman moet halen hoor daarvoor. Deze plaats kun je misschien wel opvullen met een speler in je selectie: J-A vd Heijden, hopelijk keert hij snel terug we hebben hem en Ismael nodig.
Verder is het met zo'n middenveld wel belangrijk dat de aanval ook verdedigend zijn taak uitvoerd, hiervoor heb je eigenlijk een type "Kuyt" nodig op de flanken die ervoor kan zorgen dan je de balans in het elftal bewaard.
Hiervoor is het misschien beter om Suarez te verkopen. Hij mag dan veel individuele klasse hebben maar maakt het elftal nooit beter. Ondanks zijn vele assists.
Ben ik het helemaal mee eens.
De vele assists komt omdat suarez ongeveer de enige aanspeelpunt is voorin en de assists die hij geeft zijn best redelijk, maar streep dat is weg met de eeuwige egoisme wat we te vaak zien, zoals de onmogelijke hoek bij de achterlijn te vaak opzoeken ipv richting penaltystip zoeken naar een vrije man.
Sulejmani heeft een betere voorzet dan Suarez, maar verzuipt in de kleine ruimtes om een goed aanspeelpunt te worden. Jari Litmanen was hier meester in , net zoals sneijder. Dat zijn toch de voorbeelden die Sulejmani moet aanhouden , helaas probeert hij het te vaak technisch op te lossen...
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 16:08
|
|
Citaat: Is Van Der Heijden een scorende middenvelder dan? Ik dacht eerder een spelmaker. Elia verdedigt trouwens ook gewoon goed mee hoor, als je toch een type Kuyt zoekt.
Die bedoel ik daar indirect ook wel mee .
Verder lijkt me 1 middenvelder met veel scorend vermogen goed. Dit betekend niet dat de andere 2 absoluut geen diepgang moeten vertonen, juist wel. Zij moeten zich echter meer concentreren op de balans en evenwicht, inschuivende verdediger zijn positie overnemen, van de back.. Maar ook b.v. in de ruimte aan de flank kunnen opduiken.
3 middenvelders met alledrie een soort van diepgang maar ook dat ze de balans kunnen bewaren. Ideaal voorbeeld: Het middenveld van Spanje op het EK..
Suarez is een goed aanspeelpunt maar kijk hoevaak hij de bal kwijt raakt. Hiermee brengt hij de verdeging die dan net inschuift vaak onnodig in gevaar, idem voor Sulejmani op "10". Je hebt daar een speler nodig die erg balvast is en daarin heeft thyza gelijk, Litmanen en Sneijder waren deze types. Perez kwam in de buurt en Aisatti en Sneijder hebben dat denk ik ook in zich.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 16:09
|
|
Sulejmani hoeft van mij niet snel om te schakelen, maar als beide vleugelspelers totaal niet omschakelen dan krijg je wat problemen als de rest van het elftal niet staat, zoals nu.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 12 feb 2009 17:47
|
|
Citaat: Volgens mij is Sulejmani nog niet zo happy in Amsterdam. Wordt steeds op de verkeerde positie neergezet, wordt regelmatig gewisseld, mist z'n maatje Pranjic, het team loopt niet etc. Al denk ik dat dat wel verandert naar mate de prestaties verbeteren.
Vergeet vooral niet dat Sulejmani veel te zwaar is. Daar moet binnenkort verandering aan komen. Anders wordt het tijd om heel serieus te gaan twijfelen aan die jongen z'n mentaliteit.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 19:56
|
|
Hij was gister echt dramatisch. Zijn conditie was nog slechter dan normaal. Hij was na een sprintje van 10 meter helemaal kapot en schakelde totaal niet om. Leonardo was een verademing.
Ik denk dat deze jongen heel snel op de tribune zit. Heeft in het teamspel ook veel te weinig inbreng. Loopt zich niet goed vrij en heeft te weinig oog voor medespelers anders dan Suarez.
Ging ook nog eens erg misplaatst tekeer tegen vermaelen. Vermaelen coacht hem gewoon wat hij moet doen en dan gaat ie tekeer. Hij moet ook gewoon die bal met vermaelen meespelen.
Hopelijk gaat hij zijn mentaliteit en fysiek in orde krijgen. Anders is de duurste aankoop van Ajax toch wel langzaam aan een lichtelijke miskoop aan het worden.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 20:18
|
|
Jobo, ik zal je zeggen Sulejmani had beter gisteren NIET! gespeeld. Hij had lichte griepverschijnselen, ooit daar al eens mee gesport het is niet aan te raden je kan niets. Je bent na 5-meter al doodop.
Marco had hem gewoon moeten sparen en niet laten spelen! Je zag het gewoon aan hem dat hij zich niet fit voelde..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 21:48
|
|
Citaat: Hij was gister echt dramatisch. Zijn conditie was nog slechter dan normaal. Hij was na een sprintje van 10 meter helemaal kapot en schakelde totaal niet om. Leonardo was een verademing.
Ik denk dat deze jongen heel snel op de tribune zit. Heeft in het teamspel ook veel te weinig inbreng. Loopt zich niet goed vrij en heeft te weinig oog voor medespelers anders dan Suarez.
Ging ook nog eens erg misplaatst tekeer tegen vermaelen. Vermaelen coacht hem gewoon wat hij moet doen en dan gaat ie tekeer. Hij moet ook gewoon die bal met vermaelen meespelen.
Hopelijk gaat hij zijn mentaliteit en fysiek in orde krijgen. Anders is de duurste aankoop van Ajax toch wel langzaam aan een lichtelijke miskoop aan het worden.
Natuurlijk gaat Sulejmani niet op de tribune terechtkomen. Z'n mentaliteit valt tot dusver wat tegen, maar een jongen met het talent van Sulejmani moet haast wel stapelgek zijn wil hij niet slagen bij Ajax. We hebben het hier over de in potentie beste voetballer van de selectie. Z'n eerste maand was prima, maar helaas kwam daarna de blessure, de onnodige kilootjes en de verkeerde positie in het veld. Ik heb er nog alle vertrouwen in dat het goed komt.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 22:05
|
|
Hij valt tegen tot nu toe, daar zijn we het denk ik, ondanks dat zijn statistieken nog niet eens zo beroerd zijn, allemaal wel over eens. Neemt niet weg dat ik (nog steeds) overtuigd ben van zijn kwaliteiten en (nog steeds) verwacht dat hij over een paar jaar bij een van de grootste clubs van Europe speelt. Deze jongen heeft zoveel kwaliteiten.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 22:08
|
|
Vergeet ook niet dat de aanvoer naar de aanvallers dit jaar ook dramatisch is. Het is dat we veel individuele kwaliteiten hebben anders hadden we niet veel hoger gestaan dan Feyenoord vrees ik hoor..
|