Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 15:23
|
|
Veruit de hoogste? Volgens mij komt PSV echt dicht in de buurt en zit er nauwelijks verschil tussen.
Er wordt wel veruit het meeste geld uitgegeven, helaas vaak aan de verkeerde. In de Eredivisie kun je makkelijk een kampioensteam kopen en met een beetje goed beleid kun je als Ajax-zijnde echt wel 2 keer in de 3 jaar kampioen worden. Hier moeten we eigenlijk naar toe, maar dat gaat tijd kosten.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 17:11
|
|
Wat ik al eerder heb aangegeven. Het is een topspeler in wording vind ik. Hij is alleen erg jong en wisselvallig.
Ik had die 16 miljoen liever geïnvesteerd in een topverdediger en een topmiddenvelder en een aanvallend talent. Volgens mij had dat best gekund van 16 miljoen.
Daarnaast verpest je hem door hem als nummer 10 te laten spelen. Dat kan hij absoluut niet. Je kan dan echt beter een van der Gun neerzetten. Die man heeft wel overzicht voor alle lopende mensen en kan een steekpas afleveren.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 18:22
|
|
Citaat: 16 miljoen, bah. Wanneer gaat hij nu eens voor eens belangrijke punten halen. Hij heeft zich enkel in Nijmegen laten gelden, verder niets. Dan mag je van mij Huntelaar afzeiken, maar voor die 9 miljoen deed hij er ALLES voor en hij schoot godverdomme als binnen. Wat een teringbeleid zeg, ik word hier misselijk van. www.wijwillenhuntelaarterug.nl?
Het gemis van Huntelaar is niet de reden dat Ajax slecht presteert hoor. Met hem wonnen we ook niets.
Sulejmani speelde voor z'n blessure en in combinatie met Sarpong prima, vond ik. Sinds z'n blessure is het minder en valt hij alleen qua statistieken in positieve zin op. Verzachtende omstandigheid is dat hij in mijn ogen verkeerd gebruikt wordt door Van Basten, maar dat die jongen snel topfit en dominanter in het veld moet worden lijkt me duidelijk. Ik vind het alleen wel heel lullig om hem dat prijskaartje aan te rekenen, want daar kan die jongen natuurlijk niets aan doen.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 11:41
|
|
Citaat: 16 miljoen, bah. Wanneer gaat hij nu eens voor eens belangrijke punten halen. Hij heeft zich enkel in Nijmegen laten gelden, verder niets. Dan mag je van mij Huntelaar afzeiken, maar voor die 9 miljoen deed hij er ALLES voor en hij schoot godverdomme als binnen. Wat een teringbeleid zeg, ik word hier misselijk van. www.wijwillenhuntelaarterug.nl?
Het gemis van Huntelaar is niet de reden dat Ajax slecht presteert hoor. Met hem wonnen we ook niets.
Sulejmani speelde voor z'n blessure en in combinatie met Sarpong prima, vond ik. Sinds z'n blessure is het minder en valt hij alleen qua statistieken in positieve zin op. Verzachtende omstandigheid is dat hij in mijn ogen verkeerd gebruikt wordt door Van Basten, maar dat die jongen snel topfit en dominanter in het veld moet worden lijkt me duidelijk. Ik vind het alleen wel heel lullig om hem dat prijskaartje aan te rekenen, want daar kan die jongen natuurlijk niets aan doen.Als de samenwerking tussen Sarpong/Sulejmani zo goed waren, waarom komt v.Basten ineens met Anita in zijn opstelling? Dat geschuif met spelrs wijst erop dat de techn. staf onzeker zijn en het ook niet meer precies weten en juist daar zit het verschil tussen een goede en een topcoach.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 11:55
|
|
Marco benaderd ajax precies zoals hij het Nederlands elftal benaderde. Allerlei probeerseltjes waar niemand wat mee opschiet. Bij een nationaal elftal heb je daar nog tijd voor, bij een clubelftal niet uiteraard. Daar moet je gewoon vanaf wedstrijd 1 klaar staan om punten te pakken.
van Basten probeert en probeert maar wat. Nu tovert hij opeens weer Anita in de basis, het slaat werkelijk nergens op.
Ik kan me voorstellen dat Sulejmani hieronder moeilijk zijn ritme kan terugvinden. Onder Verbeek had hij zekerheid en dat kwam er op het veld ook uit.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 12:36
|
|
Sulejmani heeft zelf aangegeven dat hij het liefste op "10" speelt. Hij heeft net wel zekerheid door Marco.
Je miste een DEFENSIEVE middenvelder (Lindgren, Enoh, Blind, Vertonghen) wat is Anita? Juist een defensieve middenvelder! Daarom stond hij erin.
|
*Ajax'4'life!
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 12:57
|
|
Citaat: Sulejmani heeft zelf aangegeven dat hij het liefste op "10" speelt. Hij heeft net wel zekerheid door Marco.
Je miste een DEFENSIEVE middenvelder (Lindgren, Enoh, Blind, Vertonghen) wat is Anita? Juist een defensieve middenvelder! Daarom stond hij erin.
Eindelijk iemand die het snapt, gelukkig! . Je hebt op alle punten gelijk!
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 16:25
|
|
Citaat: Sulejmani heeft zelf aangegeven dat hij het liefste op "10" speelt. Hij heeft net wel zekerheid door Marco.
Waarom wordt dan een Anita die door van Basten zelf te licht is bevonden alsnog in de basis gehaald? Speelt er in de jeugd geen talentvolle speler die mogelijkerwijs deze positie zou kunnen vervullen? Ik begrijp ook wel dat er een defensieve middenvelder zou moeten komen, maar waarom dan Anita?
Waarom knalt hij Oleguer erin terwijl je toch al achter staat. Volgens mij lijkt mij deze wissel logisch als je voor of gelijk staat, maar niet als je toch al achter staat.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 16:52
|
|
Ik kan ook niet zien hoe de conditionele gesteldheid was van Anita op dat moment he .
Wie had je anders moeten brengen dan?
-Anita stond al in de mandekking in de verdediging, hij brengt bij standaardsituaties niets. Dit in tegenstelling tot Oleguer (heeft ons al 3 punten opgeleverd), hoe dit verdedigend zit durf ik niet in te schatten. Maar ik neem aan dat Oleguer zijn luchtduels makkelijker wint dan Anita.
Anita stond gewoon op de positie van Oleguer, dus logische wissel ook al sta je achter.
Vergeet niet dat Leonardo al voor Cvitanich was ingevallen, Lindgren nog niet fit genoeg is en dat Sarpong erin was voor Sulejmani.
Wat zat er dan nog op je bank:
-Silva (een rechtsback)
-Vermeer (reserver keeper)
-Alderweireld ( een CV)
-Oleguer (een CV)
-De Jong (een aanvallende middenvelder)
-Lindgren nog niet fit genoeg voor speelminuten, denk ik dan.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 17:46
|
|
Hopen dat deze speler binnenkort echt uit de verf komt, zoals bij Heerenveen. Prima speler als hij in vorm is. AJAX kan nog wel wat geld voor hem vangen als hij echt gaat doorbreken. Speler met snelheid en scorendvermogen, nou moet het er nog uit komen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 17:53
|
|
Citaat: Wie had je anders moeten brengen dan?
Aankoop Sno?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 18:05
|
|
Aankoop Sno?
Was toch gekickt naar Jong Ajax.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 22:45
|
|
Ik moet zeggen dat ik Anita niet eens zo heel slecht vond spelen op het middenveld.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 23:14
|
|
Citaat: Sulejmani verstrikt op middenveld
AMSTERDAM - In zijn eentje staat Miralem Sulejmani na de training af te werken op het doel van Kenneth Vermeer. Onophoudelijk zoekt hij met zijn schoten naar de hoeken.
Het is zijn manier om na het pijnlijk weekeinde weer wat zelfvertrouwen te tanken, middenin een seizoen waarin hij de verwachtingen sowieso nog niet waarmaakt.
Vorig seizoen om deze tijd was alles anders. Toen kwam Sulejmani bij Heerenveen alleen al elke wedstrijd vijf, zes, zeven keer in dezelfde schietpositie als nu bij een training met Vermeer. Er was zelfs één avond waarop hij in zijn eentje de hele defensie van Ajax doldraaide en enkel paal en lat de Amsterdammers konden redden. Afgelopen zaterdag speelde de Serviër voor het eerst tégen zijn oude club. Als Ajacied kwam hij precies één keer in de buurt van het doel.
In de voorbereiding op het seizoen showde Sulejmani trots het shirt met nummer tien dat hij van Marco van Basten had gekregen. Op papier staat hij bij Ajax ook op 10 en daarin schuilt grotendeels het probleem van een nog niet ingeloste belofte.
In Friesland ontbolsterde de Serviër als tweede aanvaller, cirkelend rondom aanspeelpunt Gerald Sibon. Je kon Sulejmani ook een linksbuiten met heel veel vrijheid en heel weinig verplichtingen noemen. Een vrolijke voetballer met scorend vermogen, constant op zoek naar ruimte om individuele acties te maken of om op snelheid te worden gelanceerd.
Ajax speelt anders dan Heerenveen. Sulejmani heeft nu een centralere en meer verantwoordelijke rol in het elftal gekregen. Vanaf de nummer 10-positie heeft hij nog steeds de vrijheid om uit te waaieren en zijn creativiteit aan te wenden. Maar bij balverlies wordt er van hem verwacht dat hij óók het middenveld steunt.
Als je er een naam op wilt plakken, dan blijft Jari Litmanen tot in lengte van jaren het ultieme rolmodel voor de 10-positie bij Ajax. De aanvallende middenvelder die zorgvuldig de momenten afwoog om de extra spits te worden. Het gevoel dat daarbij komt kijken, heeft Miralem Sulejmani (nog) niet.
Het wordt boeiend te volgen of hij er in slaagt het te ontwikkelen. ,,We weten dat Litmanen er destijds ook lang over heeft gedaan om het kunstje onder de knie te krijgen,’’ zegt Jovica Radonjic, de zaakwaarnemer van Sulejmani. ,,Litmanen speelde onder Louis van Gaal zelfs eerst een jaar in het tweede.’’
Zaterdag was Radonjic toeschouwer bij Ajax – Heerenveen. Omdat de makelaar uit principe nooit vliegt, was hij met zijn gezin het hele eind vanuit Servië komen rijden. Ze zagen Miki 73 minuten worstelen en daarna ten faveure van Jeffrey Sarpong naar de kant gaan. Radonjic en Sulejmani praten samen veel over de rol van de speler in het concept van Van Basten, die op zijn beurt met zijn staf blijft puzzelen op de vraag hoe hij Ajax’ recordaankoop definitief op gang krijgt. ,,Het is voor ons het beste als Sulejmani zoveel mogelijk aan de bal is. Dan is hij op zijn best. Uiteindelijk is dat op de positie achter de spits het geval,’’ blijft Van Basten hoopvol.
Vlak voor de winterstop tegen De Graafschap was er een glimp zichtbaar van zijn onmiskenbare talent. Sulejmani was ongrijpbaar en bij vier treffers betrokken.
Maar die middag kon Ajax de zwakke tegenstander wel heel eenvoudig zijn wil opleggen. Over een reeks van wedstrijden komt het daar tot nu toe nog te weinig van met naast Sulejmani andere grillige aanvallers als Cvitanich en Suarez.
Voor komend seizoen wil Ajax mede daarom Eljero Elia halen. Een creatieve speler met een actie. Maar tegelijkertijd een aanvaller die bij FC Twente heeft geleerd ook eens acht ballen na elkaar in de ploeg te houden
Sportwereld.nl
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 00:19
|
|
Word het niet eens tijd dat onze buitenlandse voorhoede ophoud met geintjes uithalen en serieus prof gaan worden en wedstrijden beslissen, hetgeen waar ze betaald voor worden? Ik vind dat Suarez, Cvitanich en Sulejmani een van de twee wedstrijden (Heerenveen of Groningen) gewoon moet beslissen en eigenlijk alletwee. Dat lijkt me niet echt teveel gevraagd met een voorhoede van 30 miljoen. Maargoed, ze blijven elkaar maar lekker veren in de kont steken. Huntelaar was dan voetballand wel minder. Lastige uitwedstrijden zoals in Heerenveen en thuis tegen het Hoge Noorden stond hij er wel. Hij was in ieder geval scherp. Ach ja, het zal wel. Morgen (vandaag) nog een keer flink op onze neus van Heracles krijgen waarschijnlijk en dan weet Marco precies waar hij staat. Mag het hopen, want het seizoen is toch alweer zo goed als verloren. Als het niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 10:20
|
|
Aankoop Sno?
Was toch gekickt naar Jong Ajax.
Hij wist toch dat we last hadden van blessures, dan houd je hem toch gewoon in de selectie?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 11:38
|
|
Dan ben je inconsequent bezig. Als je iemand een straf geeft blijft die gewoon altijd staan, klaar.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 15:29
|
|
Citaat: Dan ben je inconsequent bezig. Als je iemand een straf geeft blijft die gewoon altijd staan, klaar.
Misschien was een verbanning naar het tweede misschien wel helemaal geen goede straf als je in het achterhoofd houdt dat de spelers van zijn positie gebleseerd zijn, Enoh en Lindgren.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 17:14
|
|
Van Basten moet gewoon gaan inzien dat Sulejmani op dit moment (mede vanwege een gebrek aan fitheid) helemaal niet klaar is voor een plek op 10. Sarpong moet nu in het elftal worden gezet en Sulejmani moet naar links schuiven. Zet je Emanuelson weer linksback en Lindgren en Enoh achter Sarpong.
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 18:44
|
|
Citaat: Van Basten moet gewoon gaan inzien dat Sulejmani op dit moment (mede vanwege een gebrek aan fitheid) helemaal niet klaar is voor een plek op 10. Sarpong moet nu in het elftal worden gezet en Sulejmani moet naar links schuiven. Zet je Emanuelson weer linksback en Lindgren en Enoh achter Sarpong. Mm, ik vind emanuelson juist sterker dit jaar als anders in veel wedstrijden. Ik ben het ermee eens dat Sulejmani op links of rondom de spits beter uit de voeten komt dan echt als 10 waar hij ook andere taken moet verrichten dan aanvallen. Sarpong deed het gister leuk, maar of hij dit weken gaat volhouden? Het lijkt me niet de speler die Ajax moet gaan dragen op dit moment.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 18:47
|
|
Citaat: Van Basten moet gewoon gaan inzien dat Sulejmani op dit moment (mede vanwege een gebrek aan fitheid) helemaal niet klaar is voor een plek op 10. Sarpong moet nu in het elftal worden gezet en Sulejmani moet naar links schuiven. Zet je Emanuelson weer linksback en Lindgren en Enoh achter Sarpong.
Hehe iemand die het begrijpt , dit hoop ik ook Ajax voetbalde gister na de 2-0 gewoon niet meer , met Sarpong erbij gingen ze wel voetballen toeval? of komt het echt door Sarpong , het waren iig hele goede wissels van MvB alleen Leonardo vind ik iets minder, maarja de bank is natuurlijk ook niet veel meer op dit moment. En ik vind Sarpong juist wel een goede voetballer, is toch wel een aardig talent vind ik ;)
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 18:51
|
|
Ik ben bang dat Sarpong niet sterk genoeg is voor de 10. Als we weer tegen een fysieke tegenstander moeten wordt hij makkelijk om ver gelopen.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 19:08
|
|
Citaat: Ik ben bang dat Sarpong niet sterk genoeg is voor de 10. Als we weer tegen een fysieke tegenstander moeten wordt hij makkelijk om ver gelopen. Ik denk dat hij sowiezo minder snel omver wordt gelopen dan Anita. Nee misschien heb je wel gelijk . Maar ik zou hem toch zeker een aantal keren de kans geven.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 16:06
|
|
Je miste een DEFENSIEVE middenvelder (Lindgren, Enoh, Blind, Vertonghen) wat is Anita? Juist een defensieve middenvelder! Daarom stond hij erin. Ik denk eerder dat onzekerheid een grote rol is bij Marco, vandaar dat geexperimenteer met spelers door ze op andere posities te zetten waar ze normaal gesproken niet spelen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 17:02
|
|
Je miste een DEFENSIEVE middenvelder (Lindgren, Enoh, Blind, Vertonghen) wat is Anita? Juist een defensieve middenvelder! Daarom stond hij erin. Ik denk eerder dat onzekerheid een grote rol is bij Marco, vandaar dat geexperimenteer met spelers door ze op andere posities te zetten waar ze normaal gesproken niet spelen.
Je kunt van Van Basten zeggen wat je wilt, maar niet dat hij onzeker is. Hij stelt zich kwetsbaar op, dat je wat anders.
|