Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 6 nov 2008 13:25
|
|
Citaat: Van Basten verwacht Sulejmani snel terug
Marco van Basten hoopt binnen enkele weken weer te kunnen beschikken over Miralem Sulejmani. De Ajax-trainer denkt dat de Serviër binnenkort weer zijn opwachting kan maken in de Amsterdamse selectie.
De wedstrijd tegen MSK Zilina komt nog te vroeg voor de aanvaller en over zijn inzetbaarheid tegen Sparta bestaan nog vraagtekens. Maar in de toppers tegen PSV en AZ en het UEFA Cup-treffen met HSV hoopt Van Basten weer te kunnen beschikken over Sulejmani.
Na een lange revalidatie staat hij voor zijn rentree bij Jong Ajax. "En als er geen gekke dingen gebeuren, zou hij binnen drie weken weer met ons mee moeten kunnen doen", zei Van Basten woensdag. De oefenmeester verwacht ook snel weer over Eyong Enoh te kunnen beschikken.
Sulejmani raakte geblesseerd tijdens het competitieduel met Feyenoord, toen hij na een sprint zijn hamstring kwetste.
Marco is dus optimistisch. Maar we gaan hem toch niet nog 3 weken missen of begrijp ik het nu verkeerd? Tegen Sparta wat laten spelen en tegen PSV het verschil meteen maken.
3 weken is inderdaad lang, laten we hopen dat Van Basten een ruime marge aanneemt. Er stond toch op de frontpage dat Sulejmani maandag met Jong Ajax meedoet tegen Jong PSV.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 12:31
|
|
Citaat: Sulejmani: 'Ik kom sterker terug'
Amsterdam, 08 nov 2008
De stormachtige start van Miralem Sulejmani bij Ajax werd hardhandig afgebroken door een hamstringblessure. Nog even en hij verschijnt weer binnen de lijnen. ,,Door de blessure kom ik sterker terug."
Terwijl de selectie een positiespel doet, wordt Sulejmani door herstel- en conditietrainer René Wormhoudt flink aan de tand gevoeld. De kleine Serviër moet onafgebroken langs pilonnen dribbelen. ,,Nog dertig seconden Micky", dendert de stem van Wormhoudt over de uithoek van het trainingsveld. 'Micky' Sulejmani zet nog even aan, hij versnelt. De seconden tikken voorbij, maar het verlossende woord van Wormhoudt blijft uit. Pas anderhalve minuut later mag de 19-jarige aanvaller stoppen en stort hij ter aarde. Enkele dagen later blikt Sulejmani terug op de loodzware training. ,,Haha, dat was echt verschrikkelijk. Het hoort allemaal bij het weer fit worden en met René Wormhoudt wórdt je weer fit. René is echt een fantastische trainer en een super gozer, maar soms vervloek je hem wel een beetje hoor. Ik voel me nu wel sterker dan ooit."
Het herstel van die vervelende hamstringblessure verloopt voorspoedig, vertelt Sulejmani tot zijn eigen grote opluchting. Nog een paar weken en dan moet hij weer langs tegenstanders dartelen. Liever kijkt hij niet meer terug naar die zondagmiddag in september toen hij uitgerekend in dé wedstrijd van het jaar al na acht minuten uitviel. ,,In de wedstrijden tegen Feyenoord wil je nog meer laten zien. Het was vreselijk om zo snel alweer van het veld af te moeten." Vreselijk des te meer omdat de Serviër bezig was aan een prima start bij zijn nieuwe club. ,,Tegen Willem II scoorde ik meteen en een wedstrijd later, tegen Roda JC, gaf ik een assist. Ook tegen FK Borac in de UEFA Cup maakte ik een goal en speelde ik gewoon een lekkere wedstrijd."
Sulejmani restte niets anders dan revalideren op de Toekomst waar hij al snel gezelschap kreeg van een grote bekende: Darko Bodul. De spits van Jong Ajax, die net als Sulejmani afgelopen zomer van sc Heerenveen naar Ajax overstopte, scheurde op maandagavond een enkelband. Ook hem wachtte een lange revalidatie. ,,Toeval bestaat niet hè?", verzucht Sulejmani. ,,Voor Darko is die blessure echt vervelend. Hij raakte lekker op dreef bij Jong Ajax en scoorde veel. Geloof me: Darko heeft alles om de nieuwe Zlatan te worden." Het duo probeerde de last van een revalidatie bij elkaar te verlichten. ,,Ik zie hem als mijn broer, we wonen nu ook in hetzelfde huis in Amsterdam. Waarom niet toch? Darko en ik zijn altijd bij elkaar."
Desondanks viel het de aanvaller zwaar om de op de tribune van de Amsterdam ArenA 'zijn' team te zien spelen. ,,Dat is confronterend", erkent hij. ,,Je wil zo graag spelen, de mensen laten zien wat je kunt." Dat Ajax zonder hem bezig is aan een prima reeks ziet Sulejmani met veel genoegen aan. ,,Ik denk dat het team nog niet op het niveau speelt waar we willen dat het speelt. Als je dan toch vaak drie punten pakt dan doe je het goed. Die punten zijn natuurlijk het belangrijkst in de strijd om het kampioenschap." De komende weken worden in de ogen van de aanwinst belangrijk. ,,Sparta mag in principe geen probleem zijn. Daarna spelen we tegen PSV en AZ. Dat zijn moeilijke wedstrijden, maar wij hebben een beter team."
Ajax.nl
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 11 nov 2008 17:04
|
|
Volgens verschillende bronnen heeft Marco vertelt dat hij wellicht zondag tegen PSV op de bank zal zitten. Eigenlijk zou hij morgen zijn rentree maken tegen Katwijk ofiets, maar dat ging niet door. Dus zondag misschien al speelminuten voor onze Mickey.
|
michiel23
Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Di 11 nov 2008 18:18
|
|
Ik vind nog steeds dat ze hem rustig moeten brengen. Straks weer te voorbarig en weer geblesseerd. Ook nu we Huntelaar missen , geen extra risico's nemen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 11 nov 2008 19:25
|
|
Citaat: Volgens verschillende bronnen heeft Marco vertelt dat hij wellicht zondag tegen PSV op de bank zal zitten. Eigenlijk zou hij morgen zijn rentree maken tegen Katwijk ofiets, maar dat ging niet door. Dus zondag misschien al speelminuten voor onze Mickey.
Is die wedstrijd niet volgende week tegen Katwijk, ik weet het ook niet maar dat lijkt me eigenlijk logischer.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 12 nov 2008 12:29
|
|
Citaat: Volgens verschillende bronnen heeft Marco vertelt dat hij wellicht zondag tegen PSV op de bank zal zitten. Eigenlijk zou hij morgen zijn rentree maken tegen Katwijk ofiets, maar dat ging niet door. Dus zondag misschien al speelminuten voor onze Mickey.
Is die wedstrijd niet volgende week tegen Katwijk, ik weet het ook niet maar dat lijkt me eigenlijk logischer.
Die wedstrijd is geloof ik volgende week donderdag en dan speelt Jong Ajax, maar spelers als Sulejmani en Enoh doen ook mee.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 12 nov 2008 16:38
|
|
Ik vraag me af of het verantwoord is om Sulejmani in zo'n belangrijk duel te laten spelen. Spanning, het fanatisme van de tegenstander en de mate waarin een nieuwe jongen zich wil bewijzen spelen natuurlijk ook een belangrijke rol in de kwetsbaarheid van een speler. Ik ben er best huiverig voor dat dit mis gaat. De vraag is waar we in dat geval de schuld leggen. Aan de ene kant zou de trainer er niet over moeten gaan en moet hij compleet kunnen vertrouwen op zijn medische staf, maar aan de andere kant kan er door veel mensen (bewust of onbewust) veel druk uitgeoefend worden op de medische staf. Sulejmani is immers een belangrijke speler en veel mensen willen hem graag laten spelen tegen PSV.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 14:36
|
|
Citaat: Ajax wil Miralem Sulejmani voorzichtig brengen na zijn blessure. Tegen PSV begint de Serviër nog niet in de basis. Zaterdag wordt bekend of hij wel of niet bij de selectie zit.
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=68037
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 16:37
|
|
Het lijkt me dat hij gewoon bij de selectie zit zondag. Dat staat toch ook op de frontpage van ajaxfans.net.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 17:38
|
|
Hij traint nu de hele week mee met Ajax en de laatse dagen doe die gewoon alles weer mee en er is nog geen tegenslag gekomen.Hij dus wel een helft mee doen.Maar moet je dat riskeren want volgende week is er misschien een nog belangrijke wedstrijd tegen AZ.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 17:46
|
|
Citaat: Ik vraag me af of het verantwoord is om Sulejmani in zo'n belangrijk duel te laten spelen. Spanning, het fanatisme van de tegenstander en de mate waarin een nieuwe jongen zich wil bewijzen spelen natuurlijk ook een belangrijke rol in de kwetsbaarheid van een speler. Ik ben er best huiverig voor dat dit mis gaat. De vraag is waar we in dat geval de schuld leggen. Aan de ene kant zou de trainer er niet over moeten gaan en moet hij compleet kunnen vertrouwen op zijn medische staf, maar aan de andere kant kan er door veel mensen (bewust of onbewust) veel druk uitgeoefend worden op de medische staf. Sulejmani is immers een belangrijke speler en veel mensen willen hem graag laten spelen tegen PSV.
Op zich ben ik het wel met je eens, alleen ik vind dat Sulejmani zich niet meer zo erg hoeft te bewijzen. Ik ben het wel mee eens dat ze hem voorzichtig willen brengen, met alle respect. Vooral we nu al zoveel geblesseerden hebben. Maar je kan het ook op andere manier zien. Ómdat we zoveel geblesseerden hebben, en er eentje weer bijkomt die al een hele week meetraint met selectie, zou je toch wel benut moeten maken van zoiemand, en al helemaal als het een ongelooflijk goeie spits is, die het verschil samen met Suarez wel kan brengen naar mijn idee.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 14 nov 2008 17:56
|
|
Nogmaals welkom, r.ein!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 25 nov 2008 14:22
|
|
Ligt het nu aan mij of is die jongen een beetje aan de dikke kant?
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Do 27 nov 2008 19:45
|
|
Citaat: Ligt het nu aan mij of is die jongen een beetje aan de dikke kant?
Valt mee. Hij heeft veel spieren en dan lijk je op het oog nogal dik als er een laagje vet overheen zit. Terwijl in werkelijkheid zijn verpercentage wellicht 1% hoger zit van het streefpercentage is.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Do 27 nov 2008 19:53
|
|
Citaat: Ligt het nu aan mij of is die jongen een beetje aan de dikke kant?
jah dat vroeg ik me ook af toen ik Zondag de samenvatting keek
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 27 nov 2008 20:16
|
|
Citaat: Ligt het nu aan mij of is die jongen een beetje aan de dikke kant? Dat was hij in ieder geval wel toen hij net bij Ajax kwam maar toen was het er binnen een weekje af en ik denk dat hij door de blessure weer wat bij heeft gekregen. Daar zou ik me geen zorgen over maken ik denk dat hij het meteen weer zal verliezen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 27 nov 2008 20:22
|
|
Dik is iets anders dan gespierd. Hij is wel breed, dus is hij ook niet makkelijk opzij te zetten. Dat heeft Amrabat ook en het is niet erg als het niet ten koste gaat van de snelheid en zover ik kan zien is hij wel snel.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 00:37
|
|
Wat vinden jullie tot nu toe van Sulejmani sinds z'n terugkeer? Is hij van toegevoegde waarde of is hij eerder een last voor de ploeg?
Ik weet wel dat spelen in Jong Ajax veel en veel anders is dan spelen op het hoogste niveau. Er is eigenlijk geen echte testcase voor een fullprofwedstrijd. Alleen speeltijd bij het eerste voldoet. Sulejmani is een klasbak. Hoe sneller hij er weer topfit bij is, hoe beter. Op zeventig procent is hij nog beter dan Leonardo of Rommedahl. Dat hij op 10 te weinig brengt staat voor mij dan weer wel vast, maar dat heeft wat mij betreft weinig met z'n fitheid te maken. Ik zie het liefst geen aanvallers op 10. Alleen tegen bijzonder zwakke tegenstanders kan het.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 00:56
|
|
Tot nu toe komt zijn echte klasse nog niet naar buiten, maar dat kan natuurlijk ook niet na zo`n lange tijd blessureleed.
Ik geloof absoluut in Sulejmani, een man die altijd moet spelen zelfs op halve kracht, want hij pikt toch altijd zijn doelpuntje mee en blijft een handenbindertje.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 20:18
|
|
Hij zal pas na de winterstop weer topfit zijn en staat nu te vaak op de '10' en een aanvaller op de '10' is een middenvelder minder wat zeer slecht is in een 4-3-3 of 3-4-3 systeem. Ik denk dat als Aisatti en Sarpong terug zijn dat Sulejmani meteen naar de linksbuiten positie moet. Nu Huntelaar zeer waarschijnlijk is verkocht zal Suarez - Cvitanich - Sulejmani de aanval worden.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 5 dec 2008 12:49
|
|
Citaat: Sulejmani baalt van vertrek Huntelaar
Bron: ANP Video
AMSTERDAM - Na twee vrije dagen stond Ajax donderdag weer op het trainingsveld. Aanstaande zondag staat de uitwedstrijd tegen Volendam op het programma. We vroegen de spelers wat ze vinden van het vertrek van Huntelaar. ANP Video © AT5
http://www.sportwereld.nl/voetbal/clubdossiers/ajax/2825387/Sulejmani_baalt_van_vertrek_Huntelaar.html
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 12:01
|
|
Wat me gisteren opviel is dat hij amper in het spel betrokken werd. Wanneer hij hem kreeg ging er eigenlijk zelden iets mis, maar het zou me niets verbazen als hij nog geen twintig keer de bal heeft geraakt.
Positief punt is dat hij voor het eerst weer een hele wedstrijd heeft gespeeld.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 12:05
|
|
Citaat: Wat me gisteren opviel is dat hij amper in het spel betrokken werd. Wanneer hij hem kreeg ging er eigenlijk zelden iets mis, maar het zou me niets verbazen als hij nog geen twintig keer de bal heeft geraakt.
Ja dat is wel waar als hij ruimte heb moet hij natuurlijk zijn actie maken zoals vorig jaar bij de Friezen. Kan uitgroeien tot wereldtopper maar Suarez kan dat ook wel.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 12:32
|
|
Hij heeft wel een loepzuivere voorzet die jongen. Ik vind dat hij nog te weinig brengt qua acties maar dat is ook vanwege het feit dat ballen nooit in de loop worden aangespeeld. Hij moet altijd stilstaan of een meter achteruit stappen en dan hijgt die verdediger alweer in zijn nek.
Verder is het zaak voor hem om weer volledige vertouwen in zijn lichaam te krijgen. Dat is er nog niet. Eerst was hij constant aan het rennen en sprinten en nu is het wel erg gedoseerd.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 12:56
|
|
Citaat: Wat me gisteren opviel is dat hij amper in het spel betrokken werd. Wanneer hij hem kreeg ging er eigenlijk zelden iets mis, maar het zou me niets verbazen als hij nog geen twintig keer de bal heeft geraakt.
Dit viel mij ook op inderdaad. Hij stond vrijwel constant vrij, maar 9 van de 10 keer koos men voor een andere, vaak mindere, optie. Wel weer een paar loepzuivere voorzetten gegeven, maar verder was het nog niet bijzonder.
|